Liigan kurinpitopäätökset 2017–2018

  • 408 015
  • 3 018

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Twitterissä kuva tilanteesta (linkki), joka kyllä ihmeen paljon näyttää pääosumalta. En tiedä sitten miten kurinpitoryhmä ei tuota näe osumaksi päähän.
Jos on kurinpitoryhmässä katseltu tuon linkittämäsi miljonäärin Twitter-tilin kuvaa niin en yhtään ihmettele, jos ei näe osumaksi päähän...

Edit: Ja kyseisen Twitter-tilin haltija omistaa 22% HIFK:sta. Eihän sillä tietenkään ole mitään tekemistä tämän valitun kuvan kanssa?
 
Viimeksi muokattu:

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Takaolkapää?

Ihan oikea tuomio kurinpidolta.
EDIT: Siis oikea tuomio tuon kuvan perusteella.

Eikös se sääntö sano, että: "millä tahansa vartalonsa osalla"?

Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka ovat todenneet, että runkosarjassa olisi tullut tästäkin pelikieltoa.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Twitterissä kuva tilanteesta (linkki), joka kyllä ihmeen paljon näyttää pääosumalta. En tiedä sitten miten kurinpitoryhmä ei tuota näe osumaksi päähän.

Ei jestas... repeän liitoksistani. En saa tuosta kuvasta mitään selvää, en mitään! Löytyisikö vielä suttuisempi jostain...

Kauhea metakka on asian tiimoilta käynnissä ja itsekin vaivaudun kesälomaltani tätä pohtimaan. Näin vasta nyt kurinpitopäätöksessä tilanteen (videon.. ja joka kulmasta) ja aika mitättömästä tilanteesta lähdetty valittamaan. Vastaavia on mennyt läpi kauden aikana vaikka kuinka monta ja ei tuossa taida edes päähän osua. Jotain rotia tässä pelikieltojen kalastelussa pitäisi olla. Ja VAIKKA olisi osunut päähän, niin so what. Tilanteita tulee ja menee, ja tuomaritkin tekee virheitä, mutta ei näitä jälkikäteen lähdetä säätämään. Sitten ollaan suossa koko lajin ja kurinpidon kanssa.

Ihan rehellisesti sanottuna, odotin huomattavasti törkeämpää taklausta ja selkeää tuomarivirhettä. Tuo nyt oli tuollainen kävelyvauhdin tuuppaisu.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös se sääntö sano, että: "millä tahansa vartalonsa osalla"?

Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka ovat todenneet, että runkosarjassa olisi tullut tästäkin pelikieltoa.
Tuon kuvan perusteella ei pääosumaa kyllä näe.
 
No en lähtisi kuitenkaan anatomian tenttiin takaolkapäällä.
Deltoideuksen takaosa. Ei sinänsä erillinen lihas, vaan voidaan kuvata tarkemmin kolmipäisen hartialihaksen takaosana. Deltoideus usein jaetaan kolmeen osaan siitä puhuttaessa, jotta kohtaa voidaan tarkentaa.
Älä huoli minun anatomian tenteistä - aika kivoilla arvosanoilla olen ne selvittänyt.
En saa tuosta kuvasta mitään selvää, en mitään!
No jopas. Sitten kiivaasti optikolle, jos et enää punaista ja valkoista erota toisistaan.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Deltoideuksen takaosa. Ei sinänsä erillinen lihas, vaan voidaan kuvata tarkemmin kolmipäisen hartialihaksen takaosana. Deltoideus usein jaetaan kolmeen osaan siitä puhuttaessa, jotta kohtaa voidaan tarkentaa.
Älä huoli minun anatomian tenteistä - aika kivoilla arvosanoilla olen ne selvittänyt.

No jopas. Sitten kiivaasti optikolle, jos et enää punaista ja valkoista erota toisistaan.
Hyvä! Olen ylpeä sinusta! SIltikin, oikea tuomio tuon kuvan perusteella.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
On kyllä erikoinen tapaus. Yläkuvaa katsomallahan ei näe mille korkeudelle taklaus osuu, mutta näkee että osuu hartia/pää linjalle. Kun yhdistää muita kuvakulmia niin kyllähän se päähän lopulta näyttää osuvan. Jos tosiaan tällä kaudella piti riittää että ensisijaisen osuman jälkeenkin osuu päähän, niin oudolta tuntuu.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Koska noista kuvista ja videoista ei pysty 100-prosenttisesti sanomaan osuuko päähän vaiko ei niin kurinpito päätti olla heittämättä Savolaista bussin alle. Olen edelleen sitä mieltä että olkavarsi osuu Haatajaa poskeen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Odotettu tuomio, tosin itse odotin jotain tyyliin "2+10 olis ollu oukein, mutta ei aihetta pelikieltoon". Edelleen minusta näyttää, että päähänkin osuu, olisi tosiaan kiva nähdä ne muut kamerat. Mutta siis ihan mielenkiinnosta, pelikieltoa en siis edes odottanut.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitaa olla niin, ettei muutamat helsinkiläiset vaan pääse tästä Hakanpää-keissistä yli. Ei, vaikka ihan seuran omasta pyynnöstä on eri kameroiden kuvakulmia kurinpidossa pyöritelty. Ei, vaikka kurinpito ei todennut osumaa päähän tapahtuneen. Kai se sitten näiden muutamien mielestä sitten on salaliitto HIFK:ta kohtaan. Onneksi tämä ei koske kuin muutamaa HIFK-kannattajaa. Väsynyttä läppää tuo yo:n kaltainen.

Kohta suunnaksi Raksila! Parempi, eli Kärpät, voittakoon :)
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka

JPL

Jäsen
Jaahas. Mitäs siellä sitten puol päivää ollaa mietitty että keskiviikkona tuli ulos tieto. Herää kysymys onko kukaan oikeasti katsonu tilannetta. Liigan hyvä maine kasvaa.
Tai sitten päätöksen jälkeen on HIFK:lle annettu vielä hetki aikaa valittaa asiasta?
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Heiskasen poikittainen maila oli tämän sarjan vaarallisin taklaus, pitäisi ehdottomasti mennä kuripidon tutkintaan.
En ota kantaa siihen että pitäisikö tuollaisesta tulla pelikieltoa, mutta aikaisemmin tällä kaudella Mikael Ruohomaa sai pelin vai kaksi ottelua pelikieltoa käytännössä täsmälleen identtisestä tilanteesta. Ottelu oli TPS:ää vastaan ja kohteena Ilkka Heikkinen. Mä en vaan ymmärrä miksi kahdesta, täysin identtisestä tilanteesta tulee noin erilaiset tuomiot. Toiselle 5+20 ja peli/kaksi vielä päälle kun toinen selviää 2+10.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ota kantaa siihen että pitäisikö tuollaisesta tulla pelikieltoa, mutta aikaisemmin tällä kaudella Mikael Ruohomaa sai pelin vai kaksi ottelua pelikieltoa käytännössä täsmälleen identtisestä tilanteesta. Ottelu oli TPS:ää vastaan ja kohteena Ilkka Heikkinen. Mä en vaan ymmärrä miksi kahdesta, täysin identtisestä tilanteesta tulee noin erilaiset tuomiot. Toiselle 5+20 ja peli/kaksi vielä päälle kun toinen selviää 2+10.

Pelissä olisi voinut antaa myös 5 + 20, mutta nyt tuomareiden ratkaisu osoittautui oikeaksi, koska Karvinen ei loukkaantunut. Nämä loukkaantumistilanteet ovat nykyään aika arpomista, kun loukkaantuneet pelaajat usein palaavat kopista takaisin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Pelissä olisi voinut antaa myös 5 + 20, mutta nyt tuomareiden ratkaisu osoittautui oikeaksi, koska Karvinen ei loukkaantunut. Nämä loukkaantumistilanteet ovat nykyään aika arpomista, kun loukkaantuneet pelaajat usein palaavat kopista takaisin.

Eipä loukkaantunut Heikkinenkään.

Heiskasen tuomio tässä oli ihan kohdallaan, mutta se vain alleviivaa sitä miten eri säännöillä toiset tässä sarjassa pelaavat. Ruohomaan 5+20 ja pelikielto päälle oli oikeusmurha.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pelissä olisi voinut antaa myös 5 + 20, mutta nyt tuomareiden ratkaisu osoittautui oikeaksi, koska Karvinen ei loukkaantunut. Nämä loukkaantumistilanteet ovat nykyään aika arpomista, kun loukkaantuneet pelaajat usein palaavat kopista takaisin.

No toi nyt on paskin logiikka ikinä. Tuomiot teoista, ei seurauksista. Helvetti sentään.. vituttaa koko Liiga nykyään kun näissä hommissa ei tunnu olevan mitään järkeä enää.

Mun mielestä jos sillä seurauksella pitää olla jotain merkitystä tuomioon, niin sen pitää näkyä sitten lisäyksenä siihen oikeaan tuomioon. Ja nimenomaan niissä peliin kuulumattomissa teoissa. Eli esim. laitataklauksesta 3 peliä kakkua ja jos loukkaantui niin yksi peli päälle tai vaikka 10, jos se on vaan jo ennen kautta yhdessä linjattu. Ja oletan että loukkaantuminen todennetaan lääkärintodistuksella, ihan niin kuin täällä oikeassa elämässäkin. Onhan tuossa kuitenkin ihmisten elanto kyseessä. Pelaajat voivat sitten itse päättää että kannattaako tässä sarjassa harjoittaa ammattiaan vai ei..

Siihen perustuomioon sillä loukkaantumisella ei silti pidä olla mitään merkitystä. Jos teko oli vakava, niin kunnon kakku napsahtaa ja hyvä olisi että tuo kakun pituus olisi määritelty jo ennen kauden alkua. Ei pitäisi olla hirveän vaikea asia. Suurin osa tilanteista on kuitenkin sellaisia joille on ihan nimikin; laitataklaus, päähän kohdistunut taklaus, potkaisu, keihästys.. mitä ikinä. Tottakai poikkeuksia on, mutta eihän niitä nyt kaiken järjen mukaan pitäisi tulla kuin harvoin. Yleisin syy näille on kuitenkin joku noista perusvaihtoehdoista.

Tällä samalla logiikalla, jos pelaaja tekee jonkun normaalin kakkosen tai 2+2 tai 2+10 tai 2+2+10 arvoisen rikkeen, mutta vastustaja sattuu loukkaantumaan, niin ethän sä nyt vittu voi sille rikkojalle leipoa mitään tuuliviirikakkua siitä, että toisella kävi huono tsägä. Tässä pelissä on säännöt ja kaikki kentälle astuvat ne tietävät. Joskus se poikkari voi sattua ihan vitusti, mutta silti se on vain poikkari. Jos poikkari koetaan liian vaaralliseksi teoksi tähän Liigaan, niin sitten niitä perus sääntöjä pitää muuttaa ja poikkarista annetaan vaikka elinikäinen pelikielto. Olisihan se poikkari voinut vaikka tappaa jonkun..

Edit: Anteeksi, ei ollut tarkoitus sulle henkilökohtaisesti mouhota. Alkoi vaan vituttamaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Pelissä on todellakin säännöt. Säännöissä nimenomaan sanotaan usean rikkeen kohdalla, että pelaajan loukkaantuneista rikkeen seurauksena, rikkeestä on tuomittava 5+20, kun ilman loukkaantumista tuomio on 2 minuuttia
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pelissä on todellakin säännöt. Säännöissä nimenomaan sanotaan usean rikkeen kohdalla, että pelaajan loukkaantuneista rikkeen seurauksena, rikkeestä on tuomittava 5+20, kun ilman loukkaantumista tuomio on 2 minuuttia

Ja olen tuosta säännöstä eri mieltä. Aivan järkyttävän huono sääntö! Millä sä todistat että toinen loukkaantui? Ymmärrän 2+2 tuomion jos toisella on naama auki, mutta nyt puhutaan isosta rangaistuksesta. Tai sitten tuota pitää käyttää vain silloin kun vastustajalta on todistetusti esimerkiksi jokin raaja irronnut tilanteessa, tai jotain muuta johon ei tarvita lääkärin todentamista tilanteen vakavuuden arvioimiseksi.

Tuo sääntö johtaa nimenomaan niihin kuoleviin joutseniin ja jäänhalailuihin, joista sitten kuitenkin koetaan ylösnousemus seuraavien minuuttien aikana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No toi nyt on paskin logiikka ikinä. Tuomiot teoista, ei seurauksista. Helvetti sentään.. vituttaa koko Liiga nykyään kun näissä hommissa ei tunnu olevan mitään järkeä enää...

Kyseessä oli selästä taklaaminen, jossa rangaistus vaihtoehtoja on kaksi, 2 + 10 ja 5 + 20. Iso rangaistus tulee, jos taklattu loukkaantuu.

Kuripito voi taas katsoa jälkikäteen, oliko teko OR:n arvoinen. Minusta Heiskasen taklaus olisi hyvä viedä kuripitodelegaation käsittelyyn, turhien puheiden välttämiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös