Kyllä mun mielestä on ihan oikein, että tuollainen tilanne katsotaan joka tapauksessa videolta, vaikka tuomarit olis kuinka varmoja siitä, miten se meni. Jos ei katsota niin poru ihan hillitön. Tuossa käytännössä peli ratkeaa, niin onhan se nyt perseestä jos ei tuomarit halua varmistaa ja hyödyntää kaikkea käytettävissä olevaa informaatiota.
Muistan kun Mäkelä joskus kieltäytyi katsomasta videolta maalia, joka hänen olis videolta ollut varmasti pakko hylätä kun keskusteluun olis tullut joku toinenkin henkilö, niin kyllähän se vitutti ihan eri lailla.
Itse uskon myös, että ihan saletisti näihin tuomioihin (silloin, kun on perusteita molempiin suuntiin) vaikuttaa konteksti. Eli mikä on ottelun/sarjan tilanne ja millaisia tuomioita on aiemmin nähty. Kyllähän siitä Kalpan hylätystä maalista lauantaina oli semmoinen fiilis, että jos peli olisi ollut tasan, tuomio olisi voinut olla toisenlainen. Tuomareilla tuntuu usein olevan se semmoinen "ei haluta ratkaista peliä" ja tilanteessa 4-2 hylky ratkaisee peliä vähemmän kuin 5-2-maalin hyväksyminen. Eilen taas ihan saletisti tuo lauantainen tuomio vaikutti siihen, miten tuo viime sekuntien tilanne nähtiin. Ihan varmasti oli myös tämä "edelliset on kaikki menneet Tapparalle" takaraivossa.
En siis sano että nämä nyt olis väärin välttämättä menneet mikään, mutta kun siellä rajamaastossa liikutaan niin kyllä näillä nyt vaan on vaikutusta, ihan samalla tavalla kuin niitä jäähyjä tulee siitä "jatkuva väärä pelitapa" -tyyppisestä että mittarit pikku hiljaa täyttyy. Tämän Räsänen ja Grönborg molemmat myös tietää. En mä nyt tiiä onko tässä edes mitään ihan hirmu isoa ongelmaa, tuomarina tulee tilanteita joissa ei ole täysin absoluuttista oikeaa ratkaisua ja jos koittaa ne tuomita puoliksi niiin onko se väärin?