Itse olen myös sitä mieltä että ottelusarja on kokonaisuus ja sen tuomarilinjaa pitäisi myös ajatella kokonaisuutena. Jos sarjassa on ensin hylätty maali 50/50 tilanteesta syystä X niin jos sarjassa tulee uudestaan 50/50 tilanne maalin hylkäämisestä samasta syystä niin silloin on loogista hylätä maali koska linja on tiukka.
Enkä tarkoita sitä että virheitä paikattaisiin virheillä tai selvä maali hylättäisiin jotta tilanteet menisi tasan. Tottakai ne perusteet pitää löytää maalin syntymiselle tai hylkäämiselle, mutta linjaa pitäisi kuitenkin tulkita yhtä tiukasti/löysästi koko sarjan ajan.
Itse kyllä näen noi kaks tilannetta ihan eri kokonaisuuksina. Toisessahan kentällä tuomio oli maali ja toisessa hylkäys. Noiden videotarkistusten tarkoitus ois imo vahvistaa tuomarille sen kentällä tehdyn tuomion oikeellisuus ja sen kentällä tehdyn tuomion kumoamiseen täytyisi sitten olla hyvinkin vankat perustelut, joiden kanssa voitaisiin tulla rehellisesti ja avoimesti ulos itse sen päättävän tuomarin toimesta.
Tällä hetkellä tuntuu, että on aivan sama mitä siellä jäällä on päätetty siinä vaiheessa kun sinne videoille mennään ja sitten siellä arvotaan lopputulosta ja muodostetaan joku uusi tilannekuva siitä tilanteesta niiden monien kuvakulmien säestämänä. Ja sitten joko tullaan näyttämään keskelle tai uidaan rintaa, ilman että yleisö tai jossain tapauksessa pelaajat ja joukkuekaan ei tiedä syytä miksi tilanne hyväksyttiin/hylättiin.
Pakko tähän väliin vielä nostaa kättä virheen merkiksi ylös aamun kirjoittelun jäljiltä, on hyvä että tuomarit tarkistavat epäselvät tilanteet videoilta ja ne käydään läpi, mutta joku vastuu pitäisi olla sillä jäällä näytetyllä signaalillakin.
Ja tuosta säännöstä ettei vikalla minuutilla / jatkoilla saa haastaa olen vähän hämillään. Rehellisesti en ollut sellaista sääntöpykälää edes huomannut, vaikka onhan tuo jo pari vuotta käytössä ollut. Onko tuo sitä varten, ettei saada "ylimääräistä" aikalisää vai mikähän tossa on takana?