Olihan se linja kun toiselle jengille vihelletään kaikki toiselle ei mitään. Yleensä sen jengin fanista tuntuu mukavalta, jota tuomarit selkeästi suosii. Tasapuolisesta linjasta ei voi puhua tässä pelissä. Rankkarikin tuli tilanteesta, jossa ei mitään rikettä.Olipas piristävä linja Ilves - Pelicans -ottelussa, vaikea ymmärtää, miksei tuollainen linja voi olla jokaisessa ottelussa. Ensimmäisessä erässä molemmille vihellettiin parit roikkumisjäähyt (nykylinjan mukaan helpot, sääntökirjan mukaan täysin selvät), ja loppupelissä olikin sitten selkeästi vähemmän roikkumista, huitomista jne.. Kyllä ne pelaajat ymmärtävät, kun linja on tiukempi.
En kauhean tarkasti katsonut peliä enää 3-0 maalin jälkeen, mutta ainakin siihen mennessä linja oli ollut täysin tasainen, siinä vaiheessa Pelicansilla oli neljä jäähyä, Ilveksellä kaksi. Kaikki Pelicansin jäähyt selkeitä, kuten myös Ilveksen, eikä minusta Ilvekseltä ollut jäänyt jäähyjä saamatta. Loppupeliä toki en osaa täysin varmasti kommentoida, menikö sieltä sitten Ilvekseltä enemmän rikkeitä ohitse, mutta ainakin 3-0 maaliin asti linja oli ihan reilu.Olihan se linja kun toiselle jengille vihelletään kaikki toiselle ei mitään. Yleensä sen jengin fanista tuntuu mukavalta, jota tuomarit selkeästi suosii. Tasapuolisesta linjasta ei voi puhua tässä pelissä. Rankkarikin tuli tilanteesta, jossa ei mitään rikettä.
Niemelän kommenteista päätellen tunne on sitä, että saa roikkua, kahvata, huitoa, halia, repiä, estää jne. Mä en tota ehkä kutsuisi tunnepelaamiseksi, mutta mikäpä minä olen sitä sanomaan.Peliä katsomatta, mutta koko kauden linja huomioiden, Niemelän kommentti on täysin älyvapaa. Toisaalta, ei tarvitse nykylinjaa ihmetellä, jos valmentajien yleinen konsensus nykylinjan toimivuudesta on vastaavan kaltainen.
Omaan silmään myös oli hyvin vihelletty peli tuomareilta tuota rankkarituomiota lukuunottamatta.Olipas piristävä linja Ilves - Pelicans -ottelussa, vaikea ymmärtää, miksei tuollainen linja voi olla jokaisessa ottelussa. Ensimmäisessä erässä molemmille vihellettiin parit roikkumisjäähyt (nykylinjan mukaan helpot, sääntökirjan mukaan täysin selvät), ja loppupelissä olikin sitten selkeästi vähemmän roikkumista, huitomista jne.. Kyllä ne pelaajat ymmärtävät, kun linja on tiukempi.
Niemelän kommenteista päätellen tunne on sitä, että saa roikkua, kahvata, huitoa, halia, repiä, estää jne. Mä en tota ehkä kutsuisi tunnepelaamiseksi, mutta mikäpä minä olen sitä sanomaan.
Ongelma ei ole tiukempi linja tuossa avautumisessa, vaan lipeäminen yhteisesti sovituista asioista. Jos näin tehdään, kukaan ei tiedä, mitä jäällä voi tehdä.Oli kyllä mahtavaa puhetta Niemelältä. "Pelaajat ovat tykänneet, valmentajat ovat tykänneet ja urheilutoimenjohtajat ovat tykänneet". Omia pieruja haistellessa saattaa unohtua se yksi tärkein ryhmä; yleisö. He maksavat tämän leikin ja jos he eivät pidä tälläisistä halonhakkuu/paini/maalinestopelistä, niin tämä ammattilaissarja muuttuu harrasteluksi.
Hyvä jos edes jossakin on kokeiltu tiukempaa linjaa. Ainakin maaleja on tullut, mikä ei ole ikinä huono juttu.
Siis yksi korkeamaila jöi viheltämättä Ilvekselle ja sitten se rankkari nyt oli ihan huumori vihellys, mutta muuten erittäin hyvä peli tuomareilta. Kaikki turha estäminen ja kahvaaminen pois.Omaan silmään myös oli hyvin vihelletty peli tuomareilta tuota rankkarituomiota lukuunottamatta.
Tämä on kyllä totta. Ja alunperinkin se taitoa korostava linja, joka alkukauteen "lanseerattiin" olisi pitänyt olla muutenkin kuin puheiden tasolla. Ymmärrän vierumäkiläisten valmentajien harmituksen, kun linja yhtäkkiä muuttuu, mutta voi pojat kun viihtyi kiekon parissa taas eilen.Jos nähty linja on voimakkaasti ristiriidassa siihen, niin ymmärrän täysin että on kusettu olo. Avoimuutta kaipaisi viestintään ja linjaan yhtenäväisyyttä.
Niemelä sanoi muutama viikko sitten video haastattelussa, että "tykkää kamppailupelaamisesta, mutta kaikenlainen mailahäirintä ja roikkuminen pitäisi ottaa pois".Niemelän purkauksessa keskeinen point on mielestäni se mitä on liigan taholta viestitty valmentajille ja urheilujohtajille linjasta tauon aikana ja aiemmin. Jos nähty linja on voimakkaasti ristiriidassa siihen, niin ymmärrän täysin että on kusettu olo. Avoimuutta kaipaisi viestintään ja linjaan yhtenäväisyyttä.
Omaan silmään myös oli hyvin vihelletty peli tuomareilta tuota rankkarituomiota lukuunottamatta.
Niemelän mielipaha saattoi kummuta ainakin oman joukkueen puolustuspelaamisesta. Aika ilmasia maaleja Ipa sai eilen latoa, toki oli myös nättejä. Mutta toivottavasti eilen nähty linja on tullut talon tavaksi.Pelsujen ensimmäinen maali kaiken lisäksi syntyi, kun Ilveksen hyökkääjä kammettiin nurin :D
Taitaa olla Niemelän mielipaha jostain syvemmältä kumpuavaa.