Miten väistät kun kaverin maila työntää jalkaa vasemmalle? Ei varmasti olisi osunut tuomariin jos ihan normaalilla linjalla olisi päässyt menemään. Samanlaisia tilanteita jossa laituri lähtee aloituksesta päätyä kohti aloituksen jälkeen tulee kymmeniä. Tuohon ei kuitenkaan Pelsut hävinnyt, mutta kuitenki
Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Vastaus on, että et mitenkään. Jos tuon mailalla ja itse asiassa mailan lavalla painamisen sinne takareiden/polvitaipeen seudulle "osaa" tehdä oikein, niin siinä ei vastustaja pysty oman jalkansa liikettä enää kontrolloimaan. Se jalka menee ja osuu kohteeseen, vaikka et haluaisi.
Itse ihmettelin tilanteen jälkeen, että mitä ihmettä tämä Pelicansin kaveri oikein mietti. Kun sitten näin hidastuksen takaviistosta, niin siinä näkyy se vastustajan maila ja mailan lapa juuri siellä "oikeassa" paikassa. Aloitustilanteen jälkeinen vääntö mies miestä vastaan, jossa toinen sitten painaa mailalla ja sen seurauksena törmäys tuomariin. Väärä tuomio tuli, mutta tilanne tulee tuomarille nopeasti ja päätös pitää tehdä samantien. Olisin itsekin tehnyt saman tuomion, jos en olisi nähnyt hidastusta oikeasta kulmasta. Ja tuomarithan eivät pysty katselemaan tilannetta kotisohvalta hidastuksena, kuten minä.
Sitä tietysti vähän ihmettelen, jos tuomarin koskemattomuudesta seuraavaa ns. isoa jäähyä ei saa käydä tarkistamassa videolta. Nyt siihen olisi ollut selkeästi tarvetta.