Liigan erotuomaritoiminta – ajatuksia ja kehittämisideoita

  • 2 128 372
  • 14 551

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä kaudella on aivan liikaa tullut puhtaista taklauksista 2+10 ja 5+20 jäähyjä. Ensi kaudella pitää suoda tuomareille mahdollisuus tarkistaa nämä tilanteet videolta. Nämä tuomiot kusee lajin nimeltä jääkiekko päälle.


Isoista jäähyistä olen samaa mieltä, mutta mielestäni 2+10 on turha katsella, kun kyseessä kuitenkin vain pieni jäähy. Tai sitten voidaan lähteä katsomaan jokainen jäähy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Isoista jäähyistä olen samaa mieltä, mutta mielestäni 2+10 on turha katsella, kun kyseessä kuitenkin vain pieni jäähy. Tai sitten voidaan lähteä katsomaan jokainen jäähy.
Mutta kymppitili täyttyy täysin turhaan ja kun se täyttyy niin joutuu huilaa pelin. Ja on tuokin pitkä aika istuttaa pelaajaa, jos tuomio on väärä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jyri Rönn kävi juuri muutama viikko sitten kertomassa CMoren studiossa, miten tuomareiden kanssa on käyty läpi näitä selän kääntämisiä taklaustilanteissa. Jotenkin siitä vierailusta sai käsityksen, että tämä on tuomareille hyvin selvää, mutta sen jälkeen on tullut jo useampi iso rangaistus vastaavista ja nyt tämä Pihlströmin taklaus.

Epäilen koronan aiheuttamaa aivosumua tai jotain muuta mystistä. Noista taklauksista ei voi antaa jäähyä kuin korkeintaan tuomarille ja taklauksen vastaanottajalle. Ja Pihlströmille diplomi taklaamisesta.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sanotaan että tuuri pitää ansaita. Liigassa ilmeisesti myös sääntökirjan mukaiset tuomiot pitää ansaita.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuomarit on kyllä surkeita Liigassa. Mailalla saa koukkia ja kahvata ihan mielinmäärin (paitsi jos kaveri on yksin läpi..ne otetaan liiankin tarkasti pois). Sitten, jos joku osaa heittäytyä näyttävästi niin aina tulee poksia, riippumatta mikä on ollut kontakti. Naurattaa, kun hipasusta kaverilla lähtee jalat ilmaan. Näitä on nähty paljon tällä kaudella. Pilataan epäammattitaidolla pelejä, joukkueista riippumatta.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä mun mielestäni oikea tuomio Smejkalille. Et sä nyt tuolla tavalla voi rynnätä kiekkoon, vaikka vastustajan pakki vähän "ohjasi" kohti tuomaria. Tuomari on koskematon, varsinkin kun tuomari ei voinut tuosta edes liikkua pois, ja oli täysin paikoillaan, eli Smejkal tiesi täsmälleen missä tuomari on.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mun mielestäni oikea tuomio Smejkalille. Et sä nyt tuolla tavalla voi rynnätä kiekkoon, vaikka vastustajan pakki vähän "ohjasi" kohti tuomaria. Tuomari on koskematon, varsinkin kun tuomari ei voinut tuosta edes liikkua pois, ja oli täysin paikoillaan, eli Smejkal tiesi täsmälleen missä tuomari on.

Katohan missä se vastustajan maila on. Se vääntää sillä Smeijkalin jalkaa.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kyllä mun mielestäni oikea tuomio Smejkalille. Et sä nyt tuolla tavalla voi rynnätä kiekkoon, vaikka vastustajan pakki vähän "ohjasi" kohti tuomaria. Tuomari on koskematon, varsinkin kun tuomari ei voinut tuosta edes liikkua pois, ja oli täysin paikoillaan, eli Smejkal tiesi täsmälleen missä tuomari on.

Siellä se Bonsaksenin maila oli Smejkalin haarojen välissä ja vääntää kaksin käsin Smejkalin jalkaa tuomarin suuntaan. Ei siinä Smejkalkaan pystynyt tekemään mitään.
 

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Kyllähän Bonsaksenin maila törmäykseen vaikutti, mutta en ymmärrä Smejkalinkaan ryntäilyä. Tuolla vauhdilla ja tuohon suuntaan mennessä olisi tainnut törmätä tuomariin joka tapauksessa. Aloittava tuomari on aloituksissa todella turvattomassa tilanteessa, jos tuollaiset höökäilyt katsotaan sormien läpi. Miettikääpä itse, että selän takaa satakiloinen ukko tulee täydellä höyryllä selkään. Kyllä ammattilaispelaajan pitää osata tuossa tuomaria väistää.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko


Eroselta tylyä tekstiä Lassi Heikkisestä. Viime vuonna arvostelin itse Heikkistä, kun veti pleijareissa aivan vihkoon ja hyllytettiin lopuksi. En ymmärrä, miksi Heikkinen on päässyt MM-kisoihin, ilmeisesti hyvää pataa oikeiden ihmisten kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös