Ei kuitenkaan pelkästään pahaa tuomaritoiminnasta. Ensi kaudellehan Liiga lanseeraa tuon tilannehuoneen käyttöönsä, jossa samat ihmiset katsovat samoja tilanteita kaikista peleistä. Tällä tavalla olisi tarkoitus saada juurikin nuo maalin hylkäykset / hyväksymiset linjaan keskenään. Tällä hetkellä siellä on monia riippumattomia päättäjiä eri paikkakunnilla ja sen takia linja näissä hapuilee, vaikka se olisikin tiedossa. Muutoin alkukaudestahan on saatu esim. maalivahdin estämisiä / haastoja parempaan kuosiin ja vaikuttaisi linjakkaammalta kuin aiemmin. Olisin eilen itsekin Lukon ekan maalin hyväksynyt, vaikka kontakti onkin selvä niin ehti hyökkääjä myös alueelta pois.
Minä olen ollut keskimääräisen tyytyväinen tuomarilinjaan, mutta erityisesti Jari Levonen on päässyt ihon alle ja pahasti. Lukkoa vastaan näytti ekassa erässä, että tästä tulisi hyvä päivä myös Levoselle, koska oli ihan jämäkkää viheltämistä tai viheltämättä jättämistä, mutta kolmannessa erässä meni taas pahasti sekaisin ja pilli taskuun. Se vie toki oikeuteni asiasta sanoa, että kannatan Tapparaa, mutta kyllä minua yökötti erityisesti se, kuinka Karjalainen-Rauhala-Ojamäki -ketjua saa rikkoa aivan rajattomasti. Pelataan kahdella mailalla, estetään ensin koko ajan luistelulinjalla ja kun lopulta lähdetään haastamaan niin napataan mailasta kiinni tai otetaan kahdella kädellä kiinni. Olkoon vaan maalin edessä niin vaikea on maalille päästä, jos vastuksen jalkanopeimmalta ketjulta saa ottaa vauhdit pois tuolla tavalla riippumalla. Enkä sano, etteikö Tappara olisi myös rikkonut ja osittain päässyt niistä kuin koira veräjästä, mutta erityisesti Janne Niskala jäi mieleen tuosta jatkuvasta kiinnipitämisestä omassa päässä.
Ja tosiaan kolmannessa erässä oli koko ajan pilli taskusta ja mitään ei vihelletä. Ihan suoria kamppeja puolin et toisin ja mailaa jalkojen väliin. Noi vaan pitäisi ottaa pois, oli peliä jäljellä 5 tai 35 minuuttia.