Mainos

Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

• 1 074 398
  • 3 969

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Pakko tulla vielå hehkuttamaan tätä Koskelan B-suunnitelmaa! Olitte te Ilvesläiset kyllä oikeassa jälleen.

Lähti Dostalia, Haytonia, Ruotsalaista, Thomsonia ja Välimäkea, mutta ei paljon paina kun on Koskelan b-suunnitelma. Teemu Väyrynen straight from Mestis, Myttynen jolla viimeksi ollut onnistunut kausi joskus 5v sitten sekä Autio josta en oikeasti ollut kuullut ikinä ennen, mutta näköjään sekin Mestiksestä.

Ei tässä voi kun ihailla monttu auki tuota B-suunnitelmaa jota hehkutettiin koko kesä. Joko voi julistaa Ilveksen Liigan mestariksi?

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mieluummin lueskelen Torson yltiöoptimistisia kuin Humlin äärinegatiivisia sepostuksia Kärpistä / liigan voimasuhteista. Koronan, kaamoksen, ilmastomuutoksen ym. takia positiiviset jutut saavat ainakin huumoria ruokittua :)
Makunsa kullakin. Kai se on sitten negatiivisuutta, jos kritisoi Kärppien heikkoa kotipelaamista, mikä on jatkunut jo pitkään.

Valtakunnallinen media on myös erittäin negatiivista porukkaa. Jopa äärinegatiivista!

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Makunsa kullakin. Kai se on sitten negatiivisuutta, jos kritisoi Kärppien heikkoa kotipelaamista, mikä on jatkunut jo pitkään.

Se on tosiaan jatkunut jo pitkään. Eikä Kärpät ole viimeiseen kolmeen kauteen mielestäni ollut todellakaan ylivoimainen, vaan runkosarjan voitot ovat enemmän tulleet tasaisuudella. Manneria ehkä nyt tällä hetkellä dissataan valmentajana vähän liikaakin; itse olen saanut hänestä käsityksen ihmisenä, joka on valmis ottamaan erikoisempiakin pelityylejä ohjelmistoon ihan vain sen takia, että hän haluaa kehittää jääkiekkoa kokonaisuutena. Joskus suuret visiot ja se, mitä miehistö pystyy toteuttamaan, ei kohtaa, ja Mannerin tapauksessa ajattelisin, että hän antaa merkittävästi vähemmän painoa sille suoritukselle. Se siis tarkoittaa mielestäni sitä, että hän ei ole valmis luopumaan isosta kuvastaan kovin helposti, vaikka joukkue ei sitä kykenisi toteuttamaan.

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pakko tulla vielå hehkuttamaan tätä Koskelan B-suunnitelmaa! Olitte te Ilvesläiset kyllä oikeassa jälleen.

Lähti Dostalia, Haytonia, Ruotsalaista, Thomsonia ja Välimäkea, mutta ei paljon paina kun on Koskelan b-suunnitelma. Teemu Väyrynen straight from Mestis, Myttynen jolla viimeksi ollut onnistunut kausi joskus 5v sitten sekä Autio josta en oikeasti ollut kuullut ikinä ennen, mutta näköjään sekin Mestiksestä.

Ei tässä voi kun ihailla monttu auki tuota B-suunnitelmaa jota hehkutettiin koko kesä. Joko voi julistaa Ilveksen Liigan mestariksi?
Vittu sä oot kyllä väsyny jätkä.

Tuskin kukaan on edes ajatellut, että noi kaverit jotenkin yksiyhteen korvataan. Siinä oli ns. "omia jätkä" alkukaudelle tarjolla. Ilves käytti tilanteen hyväksi, päästi pojat pelaan ja korjas mehevän pistepotin syksyltä. Edelleen on sellanen sakki kasassa, että turkulaisten muukalaislegioona Raipeineen jää kaus taakse.

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Kylläpä Ipa on hienosti päässy sun ihon alle noilla loistavilla änärimiehillä. Vai olisitkohan sittenkin oranssi peruukki päässä, sinivalko-oranssi lippu kädessä, kadonneen koiranpennun ilme kasvoilla oleva ”vale tepsi”...?

Suosikkijoukkue
Ilves

Tuskin kukaan on väittänyt uusien miehien korvaavan NHL lainoja, paitsi sinä.

B-suunnitelma ei välttämättä tarkoita uusia NHL-tason miehiä poistuneiden tilalle, vaan joukkueen pitämistä kilpailukykyisenä.

Kertooko tämän kauden aikaisempi seura suoraan jotakin pelaajien tasosta? Useita hyviä pelimiehiä on edelleen kokonaan vailla sopimusta, eli ovatko nämä ”kortiston pelurit” alinta pohjasakkaa?

Se että pitää pelituntumaa yllä esim. mestiksessä, ei ole pelaajan näkökulmasta ole huono asia.

Ennen kuin takerrut ja ymmärrät väärin, sanon suoraan että Ilves on nyt materiaaliltaan heikompi joukkue kuin kuukausi sitten, mutta nykyisellä kokoonpanolla pystyy kamppailemaan voitosta joka ottelussa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kannustaminen, ja positiivisen ilmapiirin luominen on eri asia kuin valehteleminen. Parina esimerkkinä vaikkapa Kärppien pelin laatu, sekä materiaalivertaukset suhteessa Lukkoon tai Tapparaan.
On kyllä mielenkiintoinen näkemys, siiis se, että eriävä mielipide on valehtelua. Olen mielestäsi valehtelija, kun näen Kärppien iskukyvyn toisin kuin sinä. Aika surkeaa touhua, tai ehkäpä ennemmin surullista.

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Myttynenhän veti erinomaisen loppukauden SHL:ssä, joten sikäli hieman takkuaa tämä väite.

Totta. Hyvä loppukausi. Senkään kauden alku ei ollut mikään kovin ruusuinen Jokereissa.

Vittu sä oot kyllä väsyny jätkä.

Tuskin kukaan on edes ajatellut, että noi kaverit jotenkin yksiyhteen korvataan. Siinä oli ns. "omia jätkä" alkukaudelle tarjolla. Ilves käytti tilanteen hyväksi, päästi pojat pelaan ja korjas mehevän pistepotin syksyltä. Edelleen on sellanen sakki kasassa, että turkulaisten muukalaislegioona Raipeineen jää kaus taakse.

Erinomainen viesti. Viimeisestä virkkeestä en kuitenkaan olisi niin varma. Mitä todennäköisemmin Ilveksen P/O tulee laskemaan melko rajustikin. Tepsin suhteen samanlaista ennustusta on aika vaikea tehdä. Peli on kokoajan kehittynyt ja se näkyy runkosarjassakin. Alun pohjasakasta ollaan noustu melkoisesti eikä olla kuin suuren mahtavan Ilveksestäkään perässä kuin enää 10p.

Kylläpä Ipa on hienosti päässy sun ihon alle noilla loistavilla änärimiehillä. Vai olisitkohan sittenkin oranssi peruukki päässä, sinivalko-oranssi lippu kädessä, kadonneen koiranpennun ilme kasvoilla oleva ”vale tepsi”...?
Tuskin kukaan on väittänyt uusien miehien korvaavan NHL lainoja, paitsi sinä.

B-suunnitelma ei välttämättä tarkoita uusia NHL-tason miehiä poistuneiden tilalle, vaan joukkueen pitämistä kilpailukykyisenä.

Kertooko tämän kauden aikaisempi seura suoraan jotakin pelaajien tasosta? Useita hyviä pelimiehiä on edelleen kokonaan vailla sopimusta, eli ovatko nämä ”kortiston pelurit” alinta pohjasakkaa?

Se että pitää pelituntumaa yllä esim. mestiksessä, ei ole pelaajan näkökulmasta ole huono asia.

Ennen kuin takerrut ja ymmärrät väärin, sanon suoraan että Ilves on nyt materiaaliltaan heikompi joukkue kuin kuukausi sitten, mutta nykyisellä kokoonpanolla pystyy kamppailemaan voitosta joka ottelussa.

Mainiota viestejä muiltakin. Mahdollisen mielipahan ja pelikieltojen takia en kuitenkaan koe tarpeelliseksi vastata enää näihin. Senverran on nyt Ilves-leirissä kynnet esillä. Hyvää joulua kuitenkin teillekkin kaikille tasapuolisesti!

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On kyllä mielenkiintoinen näkemys, siiis se, että eriävä mielipide on valehtelua. Olen mielestäsi valehtelija, kun näen Kärppien iskukyvyn toisin kuin sinä. Aika surkeaa touhua, tai ehkäpä ennemmin surullista.
Puhuttaessa esimerkiksi Kärppien materiaalin leveydestä mielestäni valehtelet oikein lahjakkaasti. Enkä todellakaan ole ainoa, joka näin ajattelee.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhuttaessa esimerkiksi Kärppien materiaalin leveydestä mielestäni valehtelet oikein lahjakkaasti. Enkä todellakaan ole ainoa, joka näin ajattelee.
En ole koskaan törmännyt tällaiseen. Ei siinä, on ihan raikasta törmätä uusiin asioihin. Nyt kun sait mielenkiintoni, voisit vastata, jotta mistä ihmeestä sinä voit tietää minun valehtelevan? Eikö minulla ole oikeutta olla rehellisesti eri mieltä kuin sinä?

Yohann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sens
Totta. Hyvä loppukausi. Senkään kauden alku ei ollut mikään kovin ruusuinen Jokereissa.
Ei ollut ruusuinen alkukausi Jokereissa. Jokerit pelaa Venäjän liigassa KHL:ssä. Sen jälkeen pelasi hyvän loppukauden Ruotsissa SHL:ssä. Nyt pelaa Suomessa Liigassa. Jätän sinut nyt pohtimaan mahdollisia tasoeroja eri liigojen välillä.

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole koskaan törmännyt tällaiseen. Ei siinä, on ihan raikasta törmätä uusiin asioihin. Nyt kun sait mielenkiintoni, voisit vastata, jotta mistä ihmeestä sinä voit tietää minun valehtelevan? Eikö minulla ole oikeutta olla rehellisesti eri mieltä kuin sinä?
Oikeutta? Tietysti on!

Mistäkö tiedän, että valehtelet väittäessäsi Kärppien materiaalin olevan leveä? Koska se ei sitä oikeastaan kenenkään muun mielestä ole. Jos vertaat Kärppien hyökkäystä esimerkiksi Marjamäen kausiin, huomaat kyllä eron. Ja jos et, niin sen jälkeen olen aseeton.

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Senverran on nyt Ilves-leirissä kynnet esillä. Hyvää joulua kuitenkin teillekkin kaikille tasapuolisesti!
Mitä sä kuvittelit saavasi tuohon omaan viestiisi vastaukseksi, joka oli kuitenkin lähtökohtaisesti täysi provo?

Me Ilves leirissä olemme ihan tyytyväisiä Ilveksen vetämään strategiaan ja olemme varsin luottavaisia edelleen Ilveksen iskukykyyn. Kuten on myös esim. @Via Dolorosa ja muutema muukin nimimerkki jotka ovat arvioineet loppukauden voimasuhteita. Lisäksi uskon, että tänä vaikeana aikana tämä Ilveksen strategia oli taloudellisesti varsin viisas. Se mitä tällä kaudella säästettiin pienen riskin pelaamisella lainapelaajien kanssa, varmasti näkyy lähitulevaisuuden joukkueissa. Itse ainakin luotan Ilveksen varsin valoisaan tulevaisuuteen ja kaikesta tekemisestä näkyy, että ollaan menossa oikeaan suuntaan.

Ja hyvät joulut vaan sinnekin.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistäkö tiedän, että valehtelet väittäessäsi Kärppien materiaalin olevan leveä? Koska se ei sitä oikeastaan kenenkään muun mielestä ole. Jos vertaat Kärppien hyökkäystä esimerkiksi Marjamäen kausiin, huomaat kyllä eron. Ja jos et, niin sen jälkeen olen aseeton.
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse. Olen sanonut olevani rehellinen ja avoin tämänkin asian suhteen. On harmillista, ettet usko vilpittömyyteeni. Toinen vaihtoehto on se, että jostain syystä et täysin ymmärrä, mitä sana valehtelu tarkoittaa.

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä sä kuvittelit saavasi tuohon omaan viestiisi vastaukseksi, joka oli kuitenkin lähtökohtaisesti täysi provo?

Me Ilves leirissä olemme ihan tyytyväisiä Ilveksen vetämään strategiaan ja olemme varsin luottavaisia edelleen Ilveksen iskukykyyn. Kuten on myös esim. @Via Dolorosa ja muutema muukin nimimerkki jotka ovat arvioineet loppukauden voimasuhteita. Lisäksi uskon, että tänä vaikeana aikana tämä Ilveksen strategia oli taloudellisesti varsin viisas. Se mitä tällä kaudella säästettiin pienen riskin pelaamisella lainapelaajien kanssa, varmasti näkyy lähitulevaisuuden joukkueissa. Itse ainakin luotan Ilveksen varsin valoisaan tulevaisuuteen ja kaikesta tekemisestä näkyy, että ollaan menossa oikeaan suuntaan.

Ja hyvät joulut vaan sinnekin.

Varsinkin kun ei ole Supercelliä kuittaamassa parin millin loppulaskua kauden jälkeen. Ollaan tyytyväisiä valittuun strategiaan.

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse. Olen sanonut olevani rehellinen ja avoin tämänkin asian suhteen. On harmillista, ettet usko vilpittömyyteeni. Toinen vaihtoehto on se, että jostain syystä et täysin ymmärrä, mitä sana valehtelu tarkoittaa.
Vilpittömyyteen on vaikea uskoa, kun on täysin väärässä. Kukaan muu ei väitä Kärppien materiaalin olevan laaja. Ei edes vitsillä.

Hienosti jätit myös tuon vertailun väliin, mutta se olikin odotettua. Kontrasti on sen verran hurja.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vilpittömyyteen on vaikea uskoa, kun on täysin väärässä.
Ok, ei voi mitään. Harmillista. Minulla ei ole sinun silmissä oikeutta omaan rehelliseen mielipiteeseen. Sinä tiedät, että valehtelen. Tämä on ehkäpä karskein juttu, mihin olen tällä palstalla törmännyt. Ja moneen olen törmännyt.
Hienosti jätit myös tuon vertailun väliin, mutta se olikin odotettua. Kontrasti on sen verran hurja.
Minä en näe mitään järkeä lähteä vertailemaan nykyistä Kärppälaumaa viiden vuoden takaiseen, kuten sinä pyydät. Vertailen mieluummin tämän kauden viittätoista joukkuetta keskenään ja sitä olen tehnytkin rehellisellä ja avoimella otteella.

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Aika moni on sinulta @McTorso toivonut lihaa luitten ympärille koskien sekä Mannerin ylivertaisuutta valmentajana ja kärppien materiaalin leveydestä, mutta vielä toistaiseksi ei lihaa ole näkynyt. Konkreettisia juttuja, joita muut eivät ole ymmärtäneet, mutta jotka sinä ymmärrät ja tiedät niiden johtavan kultaiseen kevääseen.

Voisitko nyt kertoa, että millä tavalla kalenterivuonna 2020 Mikko Manner on näyttänyt ylivertaisuutensa muihin valmentajiin nähden? Virta, Myrrä ja Ahokas ovat antaneet aika kivat näytöt, mutta joku juttu sillä Mannerilla on oltava, mutta mikä? Ketkä yksilöt ovat ottaneet Mannerin alaisuudessa suuren kehitysloikan? Entä mitkä alueet eritysesti ovat joukkuepelissä kehittyneet?

Entä miten kärppien materiaali on leveämpi ja laadukkaampi, kuin Lukon, tai Tapparan vastaava? Jos top kolme hyökkääjät jätetään pois laskuista, niin itse en vaihtaisi yhtään Lukon 2-4 kentän pelaajaa päikseen Kärppien vastaavien kanssa. Ainoana poikkeuksena tulevaisuutta ajatellen Räty jolle taitaisi maisemanvaihto tehdä hyvää.

Ja jos joukkue on niin leveä ja laadukas, niin miksi huonoja otteita pitää selitellä poissaoloilla?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@mize , olen paljolti vastannut noihin kysymyksiisi. Harmi, että on jäänyt vajaaksi. Toisaalta voit onnitella itseäsi siitä, että perusteluni Kärppien noususta ohi suosikkijoukkueesi eivät ole vakuuttaneet ja voit rauhassa nauttia kärkipaikasta. Toki Kärpistä kirjoitan vielä lisää voimasuhdearvioni lopetuksessa.

Kahteen esittämääsi asiaan kommentoin vielä erikseen.
..tiedät niiden johtavan kultaiseen kevääseen.
En ole tuollaista missään väittänyt. En edes mitään tuon suuntaista. Vääristely on ikävää.:(
Ja jos joukkue on niin leveä ja laadukas, niin miksi huonoja otteita pitää selitellä poissaoloilla?
Onhan noita muitakin syitä nostettu esiin. Samoin huonot otteet olisi hyvä määritellä, jos sarjan neljänneksi paras pistekeskiarvo erinäisten haasteiden keskellä on merkki huonoista otteista. Toisaalta, jos Kärppien materiaali on vajavainen jo lähtökohtaisesti, miten kelkasta pudonnut Manner on haasteiden keskellä pystynyt luotsaamaan joukkueen tuollaiseen suoritukseen.

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ymmärrä, miten jotkut jaksavat vängätä noin paljon. Itse olen pitänyt noista arvioista, kunhan sivuuttaa ihan kaiken Kärppiin liittyvän, ja lukee ne kuin Kärppiä ei olisikaan.

H

Hidas_ja_kankea

En ymmärrä, miten jotkut jaksavat vängätä noin paljon. Itse olen pitänyt noista arvioista, kunhan sivuuttaa ihan kaiken Kärppiin liittyvän, ja lukee ne kuin Kärppiä ei olisikaan.

Täällä on varsin realistinen kuva kärppäkannattajien joukossa tilanteesta, yksi poikkeus poislukien.

Nyt tähän on eilisen jälkeen ilmestynyt tyhjää liirumlaarumia sivutolkulla. On mahdollista kirjoittaa paljon ja olla lopulta kertomatta tai vastaamatta mihinkään. Tyypillistä yleensä poliitikoille, kun pitää selittää kiusallisessa tilanteessa oman eturyhmänsä toilauksia. Väliin sitten voi heitellä merkityksettömiä abstrakteja ilmaisuja ja olla edelleen kertomatta mitään.

@Via Dolorosa lla oli muutama sivu aikaisemmin mielenkiintoisia pointteja, mutta en koe mielekkäänä niiden esille ottamista valitsevassa tilanteessa.

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse.
Nyt alkaa tulemaan Trump tason väittämää ja argumentointia, jotta pakkohan se on uskoa. Samalla totean, että Lukko on voittanut kolme viimeisintä Suomen mestaruutta. Minä vain tiedän sen ja jos joku muuta väittää ni on väärässä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt alkaa tulemaan Trump tason väittämää ja argumentointia, jotta pakkohan se on uskoa. Samalla totean, että Lukko on voittanut kolme viimeisintä Suomen mestaruutta. Minä vain tiedän sen ja jos joku muuta väittää ni on väärässä.
Nyt ei sinulla ymmärrys pelaa valehtelu käsitteen kanssa. On lähes täysin varmaa, etten osu voimasuhdearvioideni kanssa napakymppiin. On myös mahdollista, että olen väärässä Kärppien iskukyvyn kanssa. Se jää nähtäväksi. Ei minulla ole sellaisia harhakuvitelmia, että tietäisin kaiken ennalta, vaikka välillä jotkut mielensä pahoittaneet moisia väitteitä kirjoittelevat. Yhtäkaikki, väite siitä, että valehtelen, eli olen epärehellinen, on täysin väärä. Olen kirjoittanut arvioni rehellisesti ja vilpittömällä mielellä. Tuon kyseenalaistaminen on mielestäni moukkamaista ja erittäin huonoa keskustelukulttuuria.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy