Olethan saanut argumentteja. Et vain halua niitä huomata tai et hyväksy niitä. Ei sinun samaa mieltä tarvitse olla. Erikoinen on muuten väitteesi, että Manner on loistava valmentaja, mutta eväät on nyt syöty. Mitä tuollainen tarkoittaa?
Ei nyt pistetä sanoja suuhun. Minä sanoin, että huomasin kyllä, mutta kaikkea ei karanteenien ja kahden puolustajan poissaolon syyksi laittaa. Ei joukkue kahden viikon karanteenin aikana unohda miten pitäisi pelata, vaan se toteuttaa valmentajan ajamaa pelitapaa.
Manner mullisti saapuessaan liigakiekon loistavalla pelitavalla, jonka avulla Kärpät hyvän materiaalinsa kanssa marssi laulaen mestaruuteen ensimmäisellä kaudella, sekä voitti näytöstyyliin kolme runkosarjaa. Jostain käsittämättömästä syystä kuitenkin Manner on selkeästi organisoituneesta pelitavasta halunnut muuttaa Kärppien pelin ylihyökkäämisen puolelle ja ikään kuin unohtanut vahvan viisikkopelin tärkeyden. Tämä vastaukseksi osaksi myös noihin pelin sisällä oleviin tilastoihin. Heikompia joukkueita vastaan kuriton ylihyökkääminen ja viisikkopelin puute riittää yksilötaidon myötä, mutta kun pelin vaade lyödään astetta kovemmalle, niin nämä asiat eivät enää riitä, minkä tähden Kärppiä on kärkijoukkueiden toimesta kylvetetty tämän vuoden aikana.
Manner on ylivoimaisesti uransa kovimmassa paikassa tällä hetkellä. Mediassa mies on totutun tapaan esiintynyt erittäin kohteliaasti ottaen kaiken oman piikkiinsä, mutta kyllä sieltä on huomattavissa tuska tekemisen takana ja jopa uskonpuutetta, kun mies itse on kertonut, että "olen onnistunut sekoittamaan joukkueen pelin totaalisesti", joka kielii siitä että eväät on syöty.
Mitä laatuvertailuun tulee, niin näkemyksemme ovat eriävät.
Tapparan sekä Lukon joukkueet ovat materiaaliltaan huomattavasti Kärppiä laajempia sekä laadukkaampia. Nämä kaksi joukkuetta kyllä kestää sen, että hyökkäyksestä sivussa olisi ykkössentteri ja ykköspakki, mutta jos Kärpiltä lyödään sivuun vaikka Kunyk ja Sulak, niin se vaikuttaa jo paljon paljon enemmän. Siinä näiden joukkueiden rakenteellinen ero tuleekin vastaan. Toiset ovat rakennettu kestämään poissaolot, kun taas toinen elää veitsenterällä yhden pakkiparin ja hyökkäyskentän voimin.
Muutenkin näen, että Kärppien "pelillistä kriisiä" on ylimitoitettu.
Mahdollisesti. Kärpiltä odotetaan joka kausi aivan valtavan paljon ja kun pitkästä aikaa peli takkuaa alkukaudesta lähtien, eikä joukkue ole totutulla ykkössijalla kymmenen pisteen turvin, niin tilanne on erilainen, mielenkiintoinen ja jopa merkityksellistä Liigan kiinnostavuuden kannalta. En missään nimessä ole Kärppiä sivuuttanut pois mestaruustaistelusta keväällä, vaan olen nyt takertunut siihen, että miten ihmeessä Kärpät voi olla tällä hetkellä ykkössuosikki runkosarjan sekä mestaruuden voittamiselle. Mielestäni on aivan posketonta yrittää edes väittää tälläistä, kun ottaa kokonaiskuvan huomioon.