Kalpa ainakin pommivarma säälijengi....koska näin se on aina (melkein) mennyt.
KalPa on ollu historiassaan kerran sääleissä. Kaudella 15-16, jolloin tuli käkättimeen Pelicansilta
Kalpa ainakin pommivarma säälijengi....koska näin se on aina (melkein) mennyt.
Jo, tarkoitin siis vähintään sääleissä.KalPa on ollu historiassaan kerran sääleissä. Kaudella 15-16, jolloin tuli käkättimeen Pelicansilta
Onko Ipe tehny paluun? Menny iteltä ainakin ihan ohi jos näin. Ja jos näin ni kiva kattella mitä tuleman pitää.Ei huolta porkkanoilla, kyllä maalivahti tandemilla Heljanko-Kauhanen kelpaa lähteä kauteen. Vielä, kun Mikin kuningasidea oli palkata jokin seula reeneihin nostamaan hyökkääjien itseluottamus tappiin, kilpaillaan tosissaan syyskauden mestaruudesta.
Ai saakeli... Viime kaudella jo oli puolittaisen O:n paikka kun Tappara jäi finaalien ulkopuolelle. Joko muut joukkueet pikkuhiljaa skarppais ja nähtäis kokonaan Tappara ja Kärpät vapaa finaali? Ois kyl jo sen aika. Vaikka sitten HIFK ja Sport, kun Sportilla on kuitenkin niin kova jengi, että Osala ei sinne mahtuis...Veikataan niin, että tullaan näkemään uusinta 3 vuoden takaisesta, eli finaalissa HIFK ja Tappara.
Ryminä-pronssista vääntää Kärpät ja Lukko.
Ai saakeli... Viime kaudella jo oli puolittaisen O:n paikka kun Tappara jäi finaalien ulkopuolelle. Joko muut joukkueet pikkuhiljaa skarppais ja nähtäis kokonaan Tappara ja Kärpät vapaa finaali? Ois kyl jo sen aika. Vaikka sitten HIFK ja Sport, kun Sportilla on kuitenkin niin kova jengi, että Osala ei sinne mahtuis...
Kärppien top-4 on Ohtamaa, Heshka, Byström ja Krejcik. Sen takana leveyttä tuovat Kukkonen, Niemelä ja Mäkelä. Kilpailua pelipaikoista tuovat vielä Ronkainen, Loponen ja Huttula. En kyllä ainakaan itse saa tuota Tapparan pakistoa mitenkään ylivoimaiseksi verrattuna tuohon Kärppien pakistoon. Itse asiassa pidän tuota Kärppien pakistoa parempana. On toki ihan mahdollista, että Ohtamaa lähtee tuosta vielä ulkomaille, mutta mitenkään varmaa hänen lähtönsä ei ole. Jos Ohtamaa lähtee, niin Kärpillä on kyllä varaa reagoida siihen tasokkaalla korvaajalla.
Ohtamaan kanssa tuo ero ei ole enää "ylivoimainen", mutta edelleen merkittävä kuitenkin. Jos Ohtamaa pelaa Kärpissä, niin pakiston top-3 menee mielestäni tasan Tapparan kanssa. Eroa alkaa tulla sitten neljännestä pelurista alkaen:Ohtamaan kanssa on selkeästi kovempi nimilista kuin Tapparalla, ja voipa olla ilmankin Ohtamaata. Ruotsin tuliaiset Byström vs Ytterell esimerkiksi, ei ole mitään varmaa tietoa minkälaisista jampoista on kyse, mutta selvältä näyttää tilastoskouttauksen perusteella että Kärppien ostos on kovempi.
Siihen malliin käsi käy tällä uudella tulokkaalla youtube-videon perusteella, että taitaa olla Kauhasen uusi tuleminenOnko Ipe tehny paluun? Menny iteltä ainakin ihan ohi jos näin. Ja jos näin ni kiva kattella mitä tuleman pitää.
Näitä pelaaja vs. pelaaja vertailuita ei ole tässä tämän vuoden ketjussa nähtykään. Joku kesähän se oli trendinä. Itse näen Ohtamaan kanssa tilanteen näin:Ohtamaan kanssa tuo ero ei ole enää "ylivoimainen", mutta edelleen merkittävä kuitenkin. Jos Ohtamaa pelaa Kärpissä, niin pakiston top-3 menee mielestäni tasan Tapparan kanssa. Eroa alkaa tulla sitten neljännestä pelurista alkaen:
Kemiläinen > Byström
Mäntylä = Kukkonen
Ytterell > Niemelä
Utunen = Mäkelä
Krejcik = Blood
Nämä pelaaja vs pelaaja -vertailut ovat hyviä siinä, kun haetaan mistä erot mielipiteissä tulevat. Meidän kohdalla ero tulee kolmesta asiasta:Näitä pelaaja vs. pelaaja vertailuita ei ole tässä tämän vuoden ketjussa nähtykään. Joku kesähän se oli trendinä. Itse näen Ohtamaan kanssa tilanteen näin:
Ohtamaa > Vittasmäki
Hehska = Kemiläinen
Byström = Suhonen
Krejcik = Blood
Kukkonen > Mäntylä
Niemelä < Ytterell
Mäkelä = Utunen
Jos Ohtamaa lähtee ja korvaajaa ei hankita, niin sitten Tapparalla on mielestäni Liigan paras pakisto. Ei kuitenkaan mitenkään selkeästi.
Viime kauden Bloodia seuranneena, sanoisin tuon menevän tasan. Molemmat aivan liigan parhaita yleispuolustajia.Sellaiset +60 peliä Krejcikiä seuranneena, sanoisin Jakubin olevan lähtökohtaisesti edellä. Krejcik varmaan ehkä Liigan paras yleispuolustaja.
Jos Ohtamaa tuosta lähtee, niinkuin nyt näyttäisi, niin sitten näen Tapparan pakiston ylivoimaisena. Toki Kärpät varmaan jonkun korvaajan hankkisi, mutta arvioidaan sitä sitten kun sellainen julkistetaan. Ei ykkösparin puolustajia kuitenkaan puissa kasva.
Tuossa mukana yksi vitsipakki, jolla mm Walesin, Norjan ja farmin selviytymiskausien lisäksi yksi vakavasti otettava kausi. Toki se oli viime kausi, mutta eiköhän Blood palaa tasolleen ja sen myötä alkaa myös mielenhäiriöt.Vittasmäki - Suhonen
Blood - Kemiläinen
Ei nyt mitään älytöntä. Tapparan viime kauden kasipakki tyrkyllä Ilveksen kärkinelikkoon. Lisäksi kiekollinen kärki Tapparalla kovempi ja peruspakit rutinoituneempia. Pieniä eroja, mutta pitkän kauden mittaan erot tuppaavat kasvamaan.en näe mitään älyttömän isoa eroa myöskään Tapparan, ja Ilveksen pakistoilla.
Parikka-Laaksonen
Maalahti-Elorinne/Peltola
Mistä päättelet noin? Kyllä se on niin että Blood pelaa vieläkin paremman kauden! Vahvaa tekemistä oli koko mennyt kausi Tappara ajalta.Tuossa mukana yksi vitsipakki, jolla mm Walesin, Norjan ja farmin selviytymiskausien lisäksi yksi vakavasti otettava kausi. Toki se oli viime kausi, mutta eiköhän Blood palaa tasolleen ja sen myötä alkaa myös mielenhäiriöt.
Pieniä eroja, mutta pitkän kauden mittaan erot tuppaavat kasvamaan.
Ilveksen pakisto menee myös Liigan top-vitoseen, mutta ero Tapparaan on kuitenkin minun papereissani selvä. Ilveksen pakeista ainoastaan Parikka on lähtökohtaisesti samaa tasoa Tapparan kärkinelikon kanssa. Laaksonen voi toki olla vaikka Liigan paras pakki kauden päätteeksi, mutta se vaatii sitä että kehityskäyrä jatkaa lähes pystysuoraa nousuaan. Yleisesti ottaen Ilveksen pakistossa on potentiaalisia tasonnostajia paljon, mutta se nähdään sitten kauden aikana mihin tuo riittää.Minun nokallani on nyt ilmeisesti Onelta puuttuvat värilasit, koska en näe mitään älyttömän isoa eroa myöskään Tapparan, ja Ilveksen pakistoilla.
Parikka-Laaksonen
Maalahti-Elorinne/Peltola
Thomson, Matinpalo, Salmela, Vainio, Hatakka.
Toki etu on tässä Tapparalla, mutta...
Ja Aittokalliolla olisi NHL:ssä 92 %, jos olisi malttanut jättää pelaamatta jälkimmäisen pelinsä.Onhan Tarasov pelannu KHLää 91,7 torjuntaprosentilla.
Miten tuo nyt liittyy mitenkään Tarasovin kahteen KHL-matsiin? Ihan luottavaisin mielin olen kyllä Tarasovin suhteen, Dostalillakin oli kuitenkin vain kaksi peliä Tshekin pääsarjassa pelattuna Suomeen saapuessaan, toki jokainen maalivahti ja pelaaja on aina omanlaisensa tapaus joten turha vetää sen pidempiä johtopäätöksiä tuollaisesta. Itse uskon Tarasovin nousevan selkeäksi ykkösmaalivahdiksi Ässille heti kauden alusta lähtien.Ja Aittokalliolla olisi NHL:ssä 92 %, jos olisi malttanut jättää pelaamatta jälkimmäisen pelinsä.
No se oli tietysti hassunhauska vihjaus siihen suuntaan, ettei parin pelin tilastoilla ole kovin suurta painoarvoa. Siis minun kirjoissani. Toki paljon parempi, että olivat sujuneet hyvin, kuin jos poika olisi pommitettu vaihtoon. Pitäisin kuitenkin varausta ja pääsyä Venäjän U20 joukkueen maalille isommassa arvossa odotusten osalta. Ja siis selvennykseksi, että Tarasovia ei ollut tarkoitus mitenkään mollata, ei minulla ole kylliksi tietoa häntä sen paremmin arvioida, vaan kyseenalaistaa noiden parin pelin merkityksellisyyttä. Erittäin mielenkiintoista nähdä, miten kausi sujuu hänen osaltaan. En minäkään kovin suuresti ihmettelisi, jos hän nousee Ässien ykköseksi. Se olisi myös Ässien kannalta varsin suotavaa, ellei sitten Aittokallio saa käännettyä viime kausien trendiään.Miten tuo nyt liittyy mitenkään Tarasovin kahteen KHL-matsiin? Ihan luottavaisin mielin olen kyllä Tarasovin suhteen, Dostalillakin oli kuitenkin vain kaksi peliä Tshekin pääsarjassa pelattuna Suomeen saapuessaan, toki jokainen maalivahti ja pelaaja on aina omanlaisensa tapaus joten turha vetää sen pidempiä johtopäätöksiä tuollaisesta. Itse uskon Tarasovin nousevan selkeäksi ykkösmaalivahdiksi Ässille heti kauden alusta lähtien.
Täällä kysyttiin jo aiemmin ilman vastausta, joten joudun kysymään minäkin. Miten KalPan kymmenen vuotta sitten tapahtuneet asiat vaikuttavat kaudelle 2019-20?Niin siis 10 vuoteen KalPa on jäänyt kaksi kertaa ulos playoffeista. 2013? ja nyt viime kaudella. Kyllä minusta silloin voi puhua potentiaalisesta playoff-joukkueesta.
Niin siis 10 vuoteen KalPa on jäänyt kaksi kertaa ulos playoffeista. 2013? ja nyt viime kaudella. Kyllä minusta silloin voi puhua potentiaalisesta playoff-joukkueesta.