Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2018–2019

  • 1 053 436
  • 3 931

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Sano sinä. Isompi tuuletus Porissa on käynyt. Ai niin. Pidit 400 tonnin turskaa pelkästään posina
Niinhän en sanonut, vaan otin koppia siitä mitä on kesällä tapahtunut. 400 kilon turska on talven tapahtumia. Ja tuuletus pitikin käydä. Sehän tässä positiivista olikin ja on.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No, keskustellaan nyt sitten Mannerista. Mikko Manner on ollut valmentajana Liigassa viisi vuotta ja voittanut neljä mitalia, joista kolme on kultaista. Mikko Manner on ollut Suomen maajoukkueessa valmentajana kaksi vuotta ja kolmas lähtee käyntiin, vaikka lähiesimies vaihtuukin Marjamäestä Jaloseen.

Minua ei sinänsä harmita McTorson arviot. Jokainen saa vapaasti arvioida. Mutta ylläoleva lainaus on yksi esimerkki että McTorsolla on paha tapa laittaa tälläisia lauseita jotka helpolla ymmärtää väärin. Moni voi ajatella että Mannerilla on neljä mitalia saavutettuna ykkösvalmentaja. Niin ei tuossa sanota mutta helpolla sen niin voi ymmärtää. Ne kakkosvalmentajan pestin mitaleille annetaan suuri arvo eikä siinäkään sinänsä mitään mutta sitten tuodaan maajoukkuepesti esille ikäänkuin suurenakin saavutuksena. Mutta tietysti jätetään kertomatta että Mannerin aikana maajoukkue on ollut todella syvissä vesissä. Syvemmällä kuin vuosikausiin. Onko tämä Mannerin syytä? En tiedä mutta oliko nuo aiemmat liigamitalitkaan Mannerin ansiota? En tiedä. Tätä samaa kaavaa käytetään myös pelaajien kohdalla. Muiden joukkueiden pelaajien huono kausi ennustaa huonoa mutta Kärppäpelaajat aina parantavat jos edellinen kausi oli huono.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Lukisin mielelläni arvioita jotka ei ole kirjoitettu siitä omasta suosikkijoukkueesta. Nuo oman jengin yltiöoptimistiset sokerikuorruttelut saa samantien sivuuttaa, koska ovat niin kaukana objektiivisuudesta että oikeen pahaa tekee.
 
Lukisin mielelläni arvioita jotka ei ole kirjoitettu siitä omasta suosikkijoukkueesta. Nuo oman jengin yltiöoptimistiset sokerikuorruttelut saa samantien sivuuttaa, koska ovat niin kaukana objektiivisuudesta että oikeen pahaa tekee.
Sama pätee myös kun lähdetään arvioimaan omaa inhokkijoukkuetta. Täälläkin näkee selkeästi monella kirjoittajalla joukkue jota inhoaa. Sama agenda jatkuu sitten muissakin ketjuissa vähättelemällä tai tuomalla pääosin vain negatiiviset asiat esille. Osa näistä jatkaa samaa agendaa jopa hfboardsilla. Objektiivisuus ei oo aina helppoa, se on helpointa silloin kun arvioitavan joukkuueen menestys ei kiinnosta ollenkaan. Joka tapauksessa nuo McTorson arviot ovat mielestäni oikean suuntaisia tämän hetken tietojen perusteella ja hienoa että joku on viitsinyt nähdä noin paljon vaivaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukisin mielelläni arvioita jotka ei ole kirjoitettu siitä omasta suosikkijoukkueesta. Nuo oman jengin yltiöoptimistiset sokerikuorruttelut saa samantien sivuuttaa, koska ovat niin kaukana objektiivisuudesta että oikeen pahaa tekee.
Minä taas luen mielelläni omasta suosikkijoukkueesta kirjoitettuja arvioita, jos niissä pyritään olemaan mahdollisimman objektiivisia. Hyvä idea on olla hieman ylikriittinen sen oman joukkueen kohdalla, jolloin niitä negatiivisiakin puolia tulee herkemmin esiin ja arviosta tulee kokonaisuutena objektiivisempi.

Kun arvioidaan muita joukkueita sen oman joukkueen sijaan, niin tietoa ei vain millään ole niin paljoa ja arviot ovat herkästi aika pinnallisia.
 

kalapappa

Jäsen
Ihme kitinää. McTorso teki helvetin hyvää työtä tuossa listauksessa. Jos on asiantuntevanpi listaus itsellä takataskussa niin antaa kuulua, postailkaa se nyt tähän! Jos ei Torso olisi tehnyt tuota työtä niin täällä ei keskusteltaisi mistään. Kärppien arviosta voi olla eri mieltä, mutta tehkää nyt vittu se arvio sitten koko liigasta ennen kuin inisette! Niin McTorsokin teki!

PS. Pahoittelut jäätävästä humalatilasta
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Päivitetty yhteenveto kokonaispisteistä:
1. Kärpät 39
2. HIFK 35,5
3. JYP 34
4. TPS 34
5. Tappara 32,5
6. SaiPa 31,5
7. Lukko 31,5
8. Ässät 31
9. KalPa 31
10. HPK 30,5
11. Pelicans 30
12. Ilves 29
13. KooKoo 29
14. Sport 28
15. Jukurit 27,5

• SaiPa: 30,5 -> 31,5 (2.7.2018 Denisov)
• Lukko 30,5 -> 31,5 (11.7.2018 Krejcik)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukon puolustus parani kummasti Krejcik hommaamisen myötä. Nyt Lukolla on viisi kovantason pakkia, eli Ahonen, Niskala, Riikola, Marttinen ja Krejcik. Sevänen sekä Reunanen sitten kutospakkkina ja seiskapakkina. Hyvästä puolustuksesta on kyse. Ei Kärppien, eikä ihan Tapparankaan tasoinen, mutta seuraavaan koriin voi tuon pakiston huoletta heittää.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lukon puolustus parani kummasti Krejcik hommaamisen myötä. Nyt Lukolla on viisi kovantason pakkia, eli Ahonen, Niskala, Riikola, Marttinen ja Krejcik. Sevänen sekä Reunanen sitten kutospakkkina ja seiskapakkina. Hyvästä puolustuksesta on kyse. Ei Kärppien, eikä ihan Tapparankaan tasoinen, mutta seuraavaan koriin voi tuon pakiston huoletta heittää.
Viime kauden peliesitysten jälkeen on syytä tason nousta jos kaikki nimeämäsi viisi puolustajaa lasketaan liigan mittapuulla kovatasoisiksi.
 

Kukko

Jäsen
Ihme kitinää. McTorso teki helvetin hyvää työtä tuossa listauksessa. Jos on asiantuntevanpi listaus itsellä takataskussa niin antaa kuulua, postailkaa se nyt tähän! Jos ei Torso olisi tehnyt tuota työtä niin täällä ei keskusteltaisi mistään. Kärppien arviosta voi olla eri mieltä, mutta tehkää nyt vittu se arvio sitten koko liigasta ennen kuin inisette! Niin McTorsokin teki!

PS. Pahoittelut jäätävästä humalatilasta

Harva täällä on inissyt mistään muusta, kuin Torson oman joukkueen arviosta. Muutenhan tuota on yleisesti ottaen pääasiassa hyväksi kehuttu. Virheet Torson arviossa on asiallisesti ja totuudenmukaisesti todennut jo niin moni kirjoittaja, että niitä on turha toistaa. Kun joku näkee vaivan käsitellä muut joukkueet puolueettoman realisistisesti, niin samaa ammattitaitoa odottaisi myös oman seuran kohdalla. Torso ei siihen kykene, ja se ikävä kyllä tiputtaa koko listauksen tasokkuutta. Niin kuin hyvin aiemmin on mainittu, pitäisi omaa seuraa käsitellä vähintäänkin realistisesti (hyvä jopa hivenen pessimistin puolella). Kaikesta tästä huolimattakin Kärpät olisi voinut sijoittaa tilalle nro 1. Pienen Trolli vivahteen (historia tuntien) asiaan tekee se, että kaikki Kärppä epävarmuudet ovat aina mahdollisuuksia, kun toisille ne ovat yksiselitteisesti heikkouksia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikella kunnioituksella, mutta nämä keskikesän ennakot on lähinnä omaksi huviksi, kun kunnon vahvistuksia hommataan lähinnä loppukesästä ja pitkin syksyä. Pitäisi ottaa organisaation kyvyt paremmin huomioon.
Omaksi huviksihan ennakkoni tein. Mukava kuitenkin, että monet ovat tätä ketjua ja meikäläisenkin voimasuhdepohdintojani lukeneet. Keskustelua on saatu aikaan ja tietoa on siirtynyt puolin ja toisin. Keskikesän huvia nimenomaan! Mitä tulee tuohon organisaation huomioon ottamiseen, niin se on hyvä idea. Pitää katsella, josko ensi vuonna sitten. Lukon asemia se ei ainakaan tähänastisen suorittamisen perusteella tule nostamaan, vaan päinvastoin. Uskomattoman pitkä historia on Lukolla takanaan kalliiden joukkueiden kasaamisessa ilman päätä ja häntää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua ei sinänsä harmita McTorson arviot. Jokainen saa vapaasti arvioida. Mutta ylläoleva lainaus on yksi esimerkki että McTorsolla on paha tapa laittaa tälläisia lauseita jotka helpolla ymmärtää väärin. Moni voi ajatella että Mannerilla on neljä mitalia saavutettuna ykkösvalmentaja. Niin ei tuossa sanota mutta helpolla sen niin voi ymmärtää.
Tuo lainaamasi pätkä liittyi haluuni kertoa, ettei Manner ole pelkästään yhden kauden mies. Hän on valmentanut pitkään ja niittänyt menestystä ja ansainnut arvostusta jo ennen viime kautta. Jos joku on sillä tasolla, ettei tiedä viime kauden olleen Mannerin debyyttikausi päävalmentajana liigatasolla ja sen vuoksi hätääntyy luulemaan, että Manner olisi päävalmentajana voittanut useamman kullan, siirtyy vastuu kyllä lukijalle. Niin monta kertaa asia on tässäkin ketjussa useamman kirjoittajan toimesta mainittu. Kyllä minä välillä ihmettelen tämän palstan kirjavaa tasoa. On jonkin verran erittäin asiantuntevia nimimerkkejä ja sitten on tätä osastoa, joka ei kykene, tai ei halua ymmärtää edes perusasioita.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuo lainaamasi pätkä liittyi haltuuni kertoa, ettei Manner ole pelkästään yhden kauden mies. Hän on valmentanut pitkään ja niittänyt menestystä ja ansainnut arvostusta jo ennen viime kautta. Jos joku on sillä tasolla, ettei tiedä viime kauden olleen Mannerin debyyttikausi päävalmentajana liigatasolla ja sen vuoksi hätääntyy luulemaan, että Manner olisi päävalmentajana voittanut useamman kullan, siirtyy vastuu kyllä lukijalle. Niin monta kertaa asia on tässäkin ketjussa useamman kirjoittajan toimesta mainittu. Kyllä minä välillä ihmettelen tämän palstan kirjavaa tasoa. On jonkin verran erittäin asiantuntevia nimimerkkejä ja sitten on tätä osastoa, joka ei kykene, tai ei halua ymmärtää edes perusasioita.
No mitä mieltä olet siitä että maajoukkue kyntää Mannerin aikana?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun joku näkee vaivan käsitellä muut joukkueet puolueettoman realisistisesti, niin samaa ammattitaitoa odottaisi myös oman seuran kohdalla. Torso ei siihen kykene, ja se ikävä kyllä tiputtaa koko listauksen tasokkuutta.
Tätä minä en ymmärrä. Miten ihmeessä Kärpistä tekemäni arvio laskee JYPin, tai minkään muunkaan joukkueen arviointini tasoa, varsinkin, kun tunnistan ja tunnustan suhtautuvani positiivisesti Kärppien menestysodotuksiin. Minä kummastelen suuresti tätä muutaman nimimerkin vuodesta toiseen jatkuvaa taivastelua, siis suuresti. Näiden taivastelijoiden palaute koskee erittäin harvoin itse asiaa ja kohdistuu usein miten nimmerkkiin tai lillukan varsiin.
Niin kuin hyvin aiemmin on mainittu, pitäisi omaa seuraa käsitellä vähintäänkin realistisesti (hyvä jopa hivenen pessimismin puolella). Kaikesta tästä huolimattakin Kärpät olisi voinut sijoittaa tilalle nro 1. Pienen Trolli vivahteen (historia tuntien) asiaan tekee se, että kaikki Kärppä epävarmuudet ovat aina mahdollisuuksia, kun toisille ne ovat yksiselitteisesti heikkouksia.
Tuo on tuota perinteistä wannabe-objektiivinen asiantuntija höpinää. Asiat on parempi kirjoittaa totuudenmukaisesti sellaisena kun ne näkee, eikä alkaa mielistellen kirjoittamaan asioita, joihin ei itse oikeasti usko.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No mitä mieltä olet siitä että maajoukkue kyntää Mannerin aikana?
Olen sitä mieltä, että Marjamäki ja Jalonen arvostavat suuresti Mannerin valmentajuutta. Jalosen ja Marjamäen arvostus Manneria kohtaan lisää minunkin arvostusta Manneria kohtaan. Puolestaan se, miten Suomen maajoukkue pärjää milloinkin, on perin monisyinen asia.
 
Viimeksi muokattu:

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Olen sitä mieltä, että Marjamäki ja Jalonen arvostavat suuresti Mannerin valmentajuutta. Jalosen ja Marjamäen arvostus Manneria kohtaan lisää minunkin arvostusta Manneria kohtaan. Puolestaan se, miten Suomen maajoukkue pärjää milloinkin, on perin monisyinen asia.
Anteeksi nyt vaan, mutta tämä ei nyt ainakaan lisää uskottavuutta analyysiisi Mannerista. Eli maajoukkueen valmennustiimissä oleminen on kova saavutus, olivat tulokset ihan mitä tahansa?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi nyt vaan, mutta tämä ei nyt ainakaan lisää uskottavuutta analyysiisi Mannerista. Eli maajoukkueen valmennustiimissä oleminen on kova saavutus, olivat tulokset ihan mitä tahansa?
Häh? Se, että Marjamäki ja Jalonen arvostavat Mannerta niin, että haluavat hänet oikeaksi kädekseen maajoukkueeseen on minun silmissäni asia, joka puoltaa Mannerin asiantuntemusta. Minä olen maallikko ja tukeudun hyvillä mielin Jalosen ja Marjamäen kaltaisiin asiantuntijoihin. Ymmärrän hyvin, etten minä ole mielestäsi uskottava, mutta kai sentään Marjamäki tai edes Jalonen antavat tähän asiaan jonkinlaista asiantuntemusta? Jos eivät, niin mahdat olla itse aikamoinen velho! Suomen maajoukkeen edesottamuksiin vaikuttavista asioista toistan sen, että monisyinen asia on kyseessä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse luovutan tässä vaiheessa tämän trollin suhteen. Kaikki hyvä on ihanaa mutta kaikki miinukset lakaistaan maton alle. Pidä McTorso tunkkis.
 

Kukko

Jäsen
Huomattavasti enemmän tämä "trolli" antaa tälle palstalle kuin sinä paskapostaustesi kanssa.

En pippelin mittailuun halua osallistua, mutta mielenkiinnosta kysyn oletko lukenut kaikki 8230 postausta? McTorsolla vaikuttaisi olevan laidasta laitaan tällä palstalla (vihamiehiä ja fanipoikia (alteregoja?) . Kausi lähestyy, alkaa kamina kuumeneen. Telia kiittää.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Huomattavasti enemmän tämä "trolli" antaa tälle palstalle kuin sinä paskapostaustesi kanssa.
Sellainen piku Jondeez sieltä sitten löytyi. Kirjoitin näille ja tätä ennen oleville palstoille jo silloin kun roikuit isäsi palleissa.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Häh? Se, että Marjamäki ja Jalonen arvostavat Mannerta niin, että haluavat hänet oikeaksi kädekseen maajoukkueeseen on minun silmissäni asia, joka puoltaa Mannerin asiantuntemusta. Minä olen maallikko ja tukeudun hyvillä mielin Jalosen ja Marjamäen kaltaisiin asiantuntijoihin. Ymmärrän hyvin, etten minä ole mielestäsi uskottava, mutta kai sentään Marjamäki tai edes Jalonen antavat tähän asiaan jonkinlaista asiantuntemusta? Jos eivät, niin mahdat olla itse aikamoinen velho! Suomen maajoukkeen edesottamuksiin vaikuttavista asioista toistan sen, että monisyinen asia on kyseessä.
No tässä tapauksessa, minä maallikkona, voin esimerkiksi suoraan sanoa että Lauri Marjamäki on ollut Suomen maajoukkueen surkeimpia valmentajia koko sen historian aikana. Ja tähän löytyy myös tilastot tukemaan asiaa. Lauri Marjamäki oli loistava valmentaja Liigassa, mutte epäonnistui maajoukkueessa TÄYDELLISESTI. Tästä syystä, minä en tosiaan pidä sitä minään meriittinä, että Manner on ollut samassa valmennustiimissä maajoukkueessa. En minä pidä Kalle Kaskisenkaan maajoukkuepestejä minään meriittinä, kun oli samassa tiimissä ottamassa turpaan World Cupissa. Tekeekö tämä minun silmissäni Mannerista huonon valmentajan? Ei. Tekeekö tämä minun silmissäni Kaskisesta huonon valmentajan? Ei. Tekeekö tämä Marjamäestä minun silmissäni huonon valmentajan? Ei, vaikka hän on tosiaan yksi historian surkeimmista Leijonavalmentajista. Kaverilla on kuitenkin aika monta Liigamestaruutta vyöllään, eikä niitä kukaan ota pois.

Mielestäni maajoukkueen valmennustiimissä oleminen ei ole automaattisesti mikään meriitti, kun tietää minkälainen hyväveliverkosto meidän lajiliitoissa on. Eikä varsinkaan silloin, jos tulos on ollut paskaa. Manner on minunkin mielestäni edelleen yksi Liigan kärkikoutseja ensi kauteen lähtiessä, mutta älä nyt viitsi maajoukkuetta käyttää perusteluna.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen tällä hetkellä täsmälleen samaa mieltä McTorson kanssa voimasuhteista. SaiPan hyökkäyksen nostaisin vähän korkeammalle, mutta se menee oman joukkueen kannattamisen piikkiin. Ennen kauden alkua SaiPa ei koskaan ole ollut näin kova paperilla kuin nyt.
 

Kafrom

Jäsen
Sellainen piku Jondeez sieltä sitten löytyi. Kirjoitin näille ja tätä ennen oleville palstoille jo silloin kun roikuit isäsi palleissa.
Lähinnä itkeäkkö vai nauraa -ketjun kamaa, siis se että olet näköjään vuodesta 2001 lähtien tälle palstalle postaillut ja taso on aivan karmivan paska.

Ei sillä, että itsekkään tänne sen parempaa tavaraa suoltaisin, mutta lähinnä pisti silmään tuo McTorson trolliksi leimaaminen, vaikka hän sentään tuottaa tähän(kin) ketjuun aivan loistavaa kamaa. Se siitä offtopicista ja pippelinmittailusta mun osalta.
 
Viimeistään tässä vaiheessa on hyvä lopettaa henkilökohtaiset hyökkäykset. Mielipiteitä on monia, mutta siitä huolimatta voi käyttytyä asiallisesti, eikä keskittyä toisen käyttäjän arvosteluun.

Tämä huomautus koskee varsinkin nimimerkkien @mixu ja @Jondeez viimeisiä viestejä.

Pidetäänhän jatkossa keskustelu aiheessa, ettemme joudu tekemään huomautusta kovempia toimenpiteitä.

Terveisin
Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös