Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää?

  • 292 694
  • 1 320

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Onhan tämä Nordlund keissi ihan uskomaton. Sm-liiga on menettänyt kaiken uskottavuuden puolueettomana organisaationa mikä sen kuuluisi olla. Eli samat säännöt kaikilla seuroilla/pelaajilla näin ei valitettavasti ole. Jokerit on silmätikkuna isoimpana ja kauneimpana seurajoukkueena Suomessa. Uskomatonta kohtelua sm-liigalta. Kyllä päitä pitää pudota sm-liigan johdossa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit on silmätikkuna isoimpana ja kauneimpana seurajoukkueena Suomessa. Uskomatonta kohtelua sm-liigalta. Kyllä päitä pitää pudota sm-liigan johdossa.
Jokeri-fanit muutamine wannabe-sotureineen on kyllä huvittavaa porukkaa. Jokerit on ollut liigan ja median lellikki niin pitkään, että nyt kun seura on samalla viivalla muiden liigaseurojen kanssa, kuvitellaaan, että päättäjät ja media sortaisivat Jokereita.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Jokeri-fanit muutamine wannabe-sotureineen on kyllä huvittavaa porukkaa. Jokerit on ollut liigan ja median lellikki niin pitkään, että nyt kun seura on samalla viivalla muiden liigaseurojen kanssa, kuvitellaaan, että päättäjät ja media sortaisivat Jokereita.

Tämä kommentti kyllä haiskahtaa niin jullikannattajan katkeralta tilitykseltä, että jätän tommoset kommentit täysin huomioimatta. Ei voi kun ihmetellä miten pihalla joku voi olla.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kommentti kyllä haiskahtaa niin jullikannattajan katkeralta tilitykseltä, että jätän tommoset kommentit täysin huomioimatta. Ei voi kun ihmetellä miten pihalla joku voi olla.

Et sitten kuitenkaan jättänyt...

Voihan se olla niinkin, että Jokerit on nyt esim. viimeisen vuoden tai parin aikana ihan omilla toilailuillaan aiheuttanut silmätikuksi joutumisen. Se joka kerran keksitään, sitä aina epäillään...
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Kuuntelin Vuorisen haastattelua Ylelle ja hän totesi "Tämä oli normaalia keskustelua kurinpitoryhmän kanssa jossa jokainen kertoo omat mielipiteensä tapauksesta. Nyt ilmeisesti Kyntölä on katkeroitunut erottamisesta ja on tulkinnut keskustelut tällaiseksi."

Miksi Vuorinen ja muut liiton miehet yleensäkään "keskustelee" tapauksista kurinpitoryhmän kanssa? Eihän Poliiisi ylijohtaja Paaterokaan sotkeennu oikeusasteiden päätöksen tekoon vaan antaa niiden hoitaa hommansa!

Olen ollut iloinen että Suomen Jääkiekkopiireissä osataan hommat ja muissa lajeissa sekoillaan. Nyt tämä syöpä on iskenyt jääkiekkoon, NYT HÄVETTÄÄ!!

Substanssi on tärkeintä. Jonkinlaisen sitäsiittoisen peruspuuhastelun vielä ymmärtää, mutta ei helvetissä ole mitään normaalia keskustelua jos sanotaan, että teidän pitää nyt säännöistä löytää tarvittavat sääntökohdat ja mätkiä rangaistukset. Kurinpitoryhmän tehtävä, sääntöjen mukainen instanssijärjestys ja pellejen asema huomioiden, menettely on ollut ala-arvoista ja törkeää niin Svenskiä kuin Jokereita kohtaan.

Toisalta jos tämä on sm-liigan normaali puuhastelutapa niin liigahallituksen puhenjohtaja ja lafkan toimitusjohtajan on syytä nostaa kytkintä välittämästi, koska ovat tälläisen läpimädän organisaation nokkamiehiä.

Kyntölän ja Vuorisen uskottavuudesta tässä on myös kysymys. Ottaen huomioon julkinen paine, asian yllättävät känteet ja julkisuudessa olleet tiedot ennen Kyntölän ulostuloa, olen melkoisen vakuuttunut, että Kyntölä puhuu totta.
 

HokiHero

Jäsen
Itsekään en kyllä näe, että erikseen Jokereihin kohdistetaan mitään epäoikeudenmukaista. Lähinnä kyse on siitä, että Jokerit on sijaiskärsijä ja ongelma on koko liigalla kun kaukalon ulkopuoliset asiat menevät niin räikeästi urheilullisen puolen edelle, eikä sitä voida edes myöntää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nämä jutut painostuksesta pitävät paikkansa, niin se herättä isoja kysymyksiä, että ketkä SM-liigassa vaikuttavat, mihin vaikuttavat ja millä intresseillä...

Koko kilpaurheilu perustuu suuresti siihen, että tuomaritoiminta, kurinpito on rehellistä, puolueetonta ja riippumatonta. Sen takia ne pelisäännöt on luotu.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kommentti kyllä haiskahtaa niin jullikannattajan katkeralta tilitykseltä, että jätän tommoset kommentit täysin huomioimatta.
En kyllä keksimälläkään keksi, mistä olisin katkera ja miksi.

Itse asiasta sen verran, että Vuorisen kiemurtelu Urheiluruudussa oli varsin hupaisaa. Varsinkin kun sanoma muuttui lennosta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oikeasti jos joku sponsori on painostanut liigaa antamaan Norlundille pelikieltoa niin jostain se nimi on nyt kaivettava esiin jotte me fanit voidaan pistää kyseinen pulju boikottiin!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jokeri-fanit muutamine wannabe-sotureineen on kyllä huvittavaa porukkaa. Jokerit on ollut liigan ja median lellikki niin pitkään, että nyt kun seura on samalla viivalla muiden liigaseurojen kanssa, kuvitellaaan, että päättäjät ja media sortaisivat Jokereita.
Ai nii joo...mutta sittenhän tällainen toiminta onkin ihan ookoo...veljet.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai nii joo...mutta sittenhän tällainen toiminta onkin ihan ookoo...veljet.
Kerrotko vielä, mistä vedit nyt johtopäätöksen, että toiminta olisi ok? Kyllä asioita voi ja pitää arvioida kriittisesti, mutta otin edellä kantaan vain siihen, kuinka osa kuvittelee kyseessä olevan jokin sorto-operaatio yhtä seuraa vastaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai sinäkin näet jo metsän puilta etkä enää levitä perättömiä huhuja jääväämisistä?
Everi käsittääkseni ihan itse sanoi jäävänneensä itsensä päätöksenteosta, eikä minulla ole mitään aihetta epäillä tätä. Olin tästä kyllä etukäteen jo täysin varma. Siitä minulla ei ole tietoa, miten Everi on osallistunut tätä ennen asiasta käytyyn keskusteluun, enkä ole tästä käsittääkseni mitään väitteitä esittänytkään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voihan se olla niinkin, että Jokerit on nyt esim. viimeisen vuoden tai parin aikana ihan omilla toilailuillaan aiheuttanut silmätikuksi joutumisen. Se joka kerran keksitään, sitä aina epäillään...

Millons se Jarkko Ruutu liittyikään Jokereihin? Summanen tietänee tästä enemmän...

kuinka osa kuvittelee kyseessä olevan jokin sorto-operaatio yhtä seuraa vastaan.

Eikö se sitten muka ole? 1.9 neva förgöt jolloin kaikki sai alkunsa...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Everi käsittääkseni ihan itse sanoi jäävänneensä itsensä päätöksenteosta, eikä minulla ole mitään aihetta epäillä tätä. Olin tästä kyllä etukäteen jo täysin varma. Siitä minulla ei ole tietoa, miten Everi on osallistunut tätä ennen asiasta käytyyn keskusteluun, enkä ole tästä käsittääkseni mitään väitteitä esittänytkään.


Everi varmasti on jäävännyt itsensä päätöksenteosta, mutta pekkarointia lienee taustalla. Tarina ei vielä kerron kenen idea tämä ylikävely oli. Mikäli olisin mafioso, niin kyllä minä mieluiten laittaisin kaverit tuomariksi caseen joka koskettaa suoraan minua.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jokeri-fanit muutamine wannabe-sotureineen on kyllä huvittavaa porukkaa. Jokerit on ollut liigan ja median lellikki niin pitkään, että nyt kun seura on samalla viivalla muiden liigaseurojen kanssa, kuvitellaaan, että päättäjät ja media sortaisivat Jokereita.

Miten tyhmä pitää olla ettei huomaa hommassa mitään arveluttavaa?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen hyvin pettynyt, jos IFK on taustalla edes pyrkinyt jollain tavalla vaikuttamaan Nordlund-keissiin, jotta Nordlundille saataisiin pelikieltoa.

Iso osa IFK:n identiteettiä ja mainetta - jota, let's face it, käytetään romantisoiden hyväksi myös seuran markkinoinissa - on se, että IFK on fyysinen, vähän rämäpäinen ja kovaa taklaava joukkue, jonka peleissä sattuu ja tapahtuu. Nordlundin taklaus ei ollut millään tavalla sääntöjen vastainen ja jos tilanne olisi mennyt toisinpäin, niin koko halli olisi hurranut taklaukselle. Nyt kävi vain niin, että Peltonen ikävästi loukkaantui tilanteessa, mutta näitä sattuu jääkiekossa; jos jotain seurauksia Nordlundille haluttiin, niin siellä olisi heti pitänyt olla lähimmät IFK-pelaaajat Nordlundin kimpussa. Nyt kaikki IFK:laiset katselivat tilannetta sivusta tekemättä juuri mitään. Todellakin toivon, ettei seurassa ole henkilöitä, joiden mielestä kyseinen kontakti oli laiton.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sen mitä olen kuullut, tais olla Veikkaajassakin asti(?), niin Everi vaati 10 peliä ja kompromissina annettiin 2 peliä.

Kyllä tässä casessa on niin härskejä piirteitä, että mikäli tämä pitää paikkansa niin olen sanaton. Kyllä tämä olisi nyt kaikkien oikeusturvan kannalta parasta hoitaa jotenkin pois alta ja mahdollisimman pikaisesti.

EDIT: Foliohattua nyplätessäni on helppo ymmärtää miksi HIFK:n toimesta suhtauduttiin SM-Liigaan kohdistettuun protestiin niin kylmäkiskoisesti. Ehkä ne vitun haistattelut ei ollutkaan syy.
 
Kyllä tässä casessa on niin härskejä piirteitä, että mikäli tämä pitää paikkansa niin olen sanaton. Kyllä tämä olisi nyt kaikkien oikeusturvan kannalta parasta hoitaa jotenkin pois alta ja mahdollisimman pikaisesti.

Huvittavintahan tässä on se että Kummola alkaa näyttää vahvalta ja hyvältä johtajalta näitten paskanpuhujien ja suhmureiden seurassa.

Tämä on lopputulos kun lähdetään miellyttämään kaikkia, mikä on mahdotonta, mutta toki Tosifanit ovat eri mieltä. Pakka on niin sekasin että liekö koskaan ollut.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Huvittavintahan tässä on se että Kummola alkaa näyttää vahvalta ja hyvältä johtajalta näitten paskanpuhujien ja suhmureiden seurassa.

Tämä on lopputulos kun lähdetään miellyttämään kaikkia, mikä on mahdotonta, mutta toki Tosifanit ovat eri mieltä. Pakka on niin sekasin että liekö koskaan ollut.

Ajattelin ihan samaa että kummolahan alkaa vaikuttamaan jopa ihmiseltä näiden vuoristen yms rinnalla. Ja jos Suomi on oikeusvaltio niin ei sm-liiga pamppujen työt voi olla mitään suojatyöpaikkoja. Kyllä sielläkin joku kuri ja järjestys on oltava.
 

EllunKana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö se sitten muka ole? 1.9 neva förgöt jolloin kaikki sai alkunsa...

Haloo. Nuo syyskuun tapahtumat, joissa Ville Peltonen telottiin, olivat jotain ihan kokonaan jääkiekon ulkopuolista typeryyttä. Semir Ben-Amor pahoinpiteli Villen ja sai siitä käräjäoikeudessa 60 päiväsakon tuomionkin. Tästä Ben-Amor ei tiettävästi ole edes valittanut, mikä kai sekin jotain kertoo asiasta. Näin ollen 1.9. tapahtumat oikeutetusti edellyttivätkin tiukkaa jälkipyykkiä, jossa Jokereita / Ben-Amoria ei sorrettu.

Kokonaan eri juttu on sitten tämä Nordlundin taklaus, jossa kyse oli enemmänkin huonosta tuurista, että Peltonen loukkaantui vakavasti. Taklaus ei ollut mitenkään törkeä, eikä se välttämättä olisi mitään pelikieltoa edes ansainnut. Mutta SM-liigan hallituksen pj Penttilä ja tj Vuorinen ovat nyt sähläilleet tämänkin jutun niin maan perusteellisesti, että lätkäfania ihan itkettää :-(
 

sob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz, ..... Oulu Ermines
Alkaa olemaan tuskaa tämä SM-Liigan seuraaminen. Alla pari faktaa

1. Jääkiekko on kontaktilaji kuten nyrkkeily ja karate
2. Joka lajin parista löytyy urheilumiehiä ja rottia

SM-liigan logiikalla pitäisi nyrkkeilyssä antaa pelikieltoa joka matsissa.

Viimeaikainen SM-Liigan kurinpito on mennyt tapaus tapaukselta huonompaan suuntaan: puututaan seurauksiin eikä syihin.

En ole kaukalotappelujen kannattaja mutta olen sitä mieltä että nykyinen linja(ttomuus) on johtamassa lajin alennustilaan.

Uskoisin että kaikenlaiset pikkurottailut ja uran-päättävät-sikailut saataisiin laskemaan ihan parilla simppelillä päätöksellä:
1. kaikki ns cheap shotit, sucker punchit ja kiekottoman pelaajan kolaamiset --> min 10 ottelua pelikieltoa. Minimissään vastaamaan loukkaantuneen pelaajan toipumisaikaa
2. reilut tappelut sekä ym sikailuun syyllistuneen pelaajan haastaminen --> max 5 min ja takaisin peliin.

Nykyisestä SM-Liigasta kopioisin lisäksi käytännön jossa sikailun seuraus = rangaistus, mutta sillai oikeasti. Eli jos leikkaat vastustajan ristisiteet kesälomalle, saat itsekin nauttia vähintään yhtä pitkästä pakkolomasta.

Tämän päälle huomauttaisin, että jos oikeasti taklaat vastustajan kiekollisen pelaajan puhtaasti saikulle, se ei ole sikailua vaan osa lajia.

Onko tuossa ylläolevassa mitään järkeä? En voi varmasti sanoa. Oma käsitys lajista on että kaikkea kiekollista saa taklata mutta sen jälkeen jokainen vastaa teoistaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös