YLE pitää projektia kiinnostavana. Aika näyttää kiinnostuuko katsojat.
Minä aion ohjelmat katsoa, mutta silti olen eri mieltä pitäisikö YLE:n olla osallisena koko projektisssa.
YLE pitää projektia kiinnostavana. Aika näyttää kiinnostuuko katsojat.
Ja kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin tuli nyt vastaus YLE:ltä: http://www.iltalehti.fi/smliiga/2014090218625338_sm.shtml (Iltalehden uutinen aiheesta).
Tämän jälkeen Puttosen mielipide kuulostaa yhä enemmän turhanaikaiselta marinalta, eli ainakin meikäläisen takki viuh-kääntyi juuri tietyistä mielipiteistäni aiemmin. Samoin kuin olettamukseni YLE:n tietotasosta kiekkobisneksen saralla osoittautui täydelliseksi mutuksi (erittäin hyvä niin).
Vastaavan ohjelmanhan olisi voinut toteuttaa tänä vuonna helposti Liigassakin, Vaasan Sportin siirto liigaan taistelemaan Kanada-maljan voitosta jne.
Vähän surullistakin on lukea naapureiden fanien itkuviestejä. Ovat näemmä valinneet sen saman tien minkä heidän puuhasteleva joukkueen johtonsa. Vilpittömästi olen toivonut, että IFK:n kannattajat saisivat pian nauttia ammattimaisesta joukkueen johtamisesta. Nyt tosin tuntuu, että osa kannattajista ainakin ansaitsee nämä nykyiset puuhastelijat, jotka upottavat pikku hiljaa koko seuran.
Enhän minä niin väittänytkään vaikka satuit lainauksessa olemaan.
No, tyylinsä kullakin. Henkilökohtaisesti yleensä lainaan kommenttia johon vastaukseni liittyy.
Sport SM-liigassa ei nyt vain ole läheskään yhtä kiinnostava aihe dokumenttisarjalle kuin Jokerit KHL:ssä..
Tuo voi tietysti pitää paikkansa. Pointti oli kuitenkin se, että oikein hieno ohjelmaidea, mutta täysin väärä toteutus/toteuttaja. Ikävää, jos tämä tosiasia kiistetään ideologisista syistä.
Kuka estää Liigaa tuottamasta/tilaamasta omaa versiota ohjelmastaan?
Kuka estää Liigaa tuottamasta/tilaamasta omaa versiota ohjelmastaan? Tai panostamaan tuotteeseensa sen verran että joku muu tekee sen ihan oma-aloitteisesti?
Henkilökohtaisesti tässä Puttosen ulostulossa närästää ainoastaan se, että jos oma duuni olisi hoidettu aiemmin mallikkaasti niin ei tarvitsisi lehtien palstoilla surkutella omaa osaansa. Sekin saattaisi auttaa että aloittaisi vaikka NYT panostamaan siihen oman tuotteensa kehittämiseen niin tällaisilta vältyttäisiin jatkossa.
Toki jos ottaa ne laput pois silmiltä niin voi myös koittaa ymmärtää, että YLE nimenomaan haluaa tehdä uudesta ja sikäli kiinnostavasta aiheesta ohjelman, kun taas noissa teidän siljaline esimerkeissä ei ole huomioitu lainkaan tuota näkökulmaa. Paitsi jos näette sen harjoitusotteluturnauksen uutuutena.
Lidlin tulo suomeen oli myös uutta ja historiallista. Siitäkään ylen ei kuitenkaan tarviste tehdä mainos-ohjelmaa veronmaksajien rahoilla, vai pitäisikö sinun mielestäsi?
Jos pääset yli siitä, että minä en vaadi yleä tekemään dokumenttisarjaa ifk:sta, vaikka ifk:n kannattaja olenkin, tai liigaohjelmaa tai mitään muutakaan ohjelmaa, niin ehkä tämä aukeaa sinulle paremmin. Tässä ei ole kyse Liiga vs khl eikä ifk vs jokerit. Tässä on kyse ihan vaan siitä, että yle sekaantuu bisneksiin siellä, missä sen ei pitäisi niihin sekaantua.
Lidlin tulo suomeen oli myös uutta ja historiallista. Siitäkään ylen ei kuitenkaan tarviste tehdä mainos-ohjelmaa veronmaksajien rahoilla, vai pitäisikö sinun mielestäsi?
Ongelma on siinä, että tämän ohjelman tekee yle. Ylellä on oma erityisasemansa siksi, että se toimii veronmaksajien rahoilla.
Ihan yhtä väärin olisi, jos yle tekisi ohjelman Vaasan Sportin matkasta kohti Kanada-maljaa jne.
Kun lähes koko yhteiskunta puuhastelee lähes koko sen ajan kun ei nuku, jonkinlaisen voitontavoittelun parissa, niin aika vähänlaiseksi jäisi Ylen ohjelma-anti, jos se ei voisi tällä yllä nähdyllä perusteella näyttää telkkarissa ketään joka tavoittelee voittoa.Puttosen mielestä ongelma taisi olla se, että Jokerit tai KHL eivät ole tässä maksajan penkillä vaan YLE. Kyse on siis siitä, miksi YLE suosii yhtä yritystä kilpailijoiden kustannuksella. Miksi tehdään sarja 'Silja Linen' markkinointitarkoituksiin YLEn kustannuksella? Ei siinä oikein auta, että todetaan, että 'Viking Line' voi tehdä oman sarjansa omilla kustannuksillaan ja sitten kaikki on hienosti ja YLEn varoja tuli hyvin käytettyä.
Itsekkään en Liigan kitinää ymmärrä. Itse ovat itsensä hinnoitelleet ulos ilmaiskanavilta. Sitten kehtaavat valittaa ''ilmaisesta mainoksesta''.Nelonen näyttää muuten SM-Liigaa ja MTV CHL:ää. Molemmat KHL:n kilpailijoita. Näiden kanavien TV-urheilu-uutisissa on muuten selvästi vähemmän sisältöä Jokereista, kuin vaikkapa YLEllä. Liittynee asiaan? YLE kyllä näyttää Urheiluruudussa myös CHL- ja Liigatuloksia. Näin ollen veikkaan, että MTV ja Nelonen eivät olisi missään nimessä halukkaita mainostamaan KHL:ää kanavillaan.
Ylen täytynee sitten ilmeisesti poistaa ohjelmistostaan myös festarilähetykset ja kaikki muu musiikkiin liittyvä toiminta, jotain bändiä tai tilaisuuttahan näissäkin mainostetaan muiden kustannuksella.Mielestäni Puttosen argumentit ovat täysin perusteltuja. Journalistisilla perusteilla Jokeri-pelaajien itse tuottamaa materiaalia on vaikea kyllä perustella.
No, tyylinsä kullakin. Henkilökohtaisesti yleensä lainaan kommenttia johon vastaukseni liittyy.
Jos jokerit/khl olisi tuottanut/tilannut ohjelman kaupalliselta kanavalta, ei tässä olisi kenelläkään mitään ongelmaa.
Ongelma on siinä, että tämän ohjelman tekee yle. Ylellä on oma erityisasemansa siksi, että se toimii veronmaksajien rahoilla.
Ihan yhtä väärin olisi, jos yle tekisi ohjelman Vaasan Sportin matkasta kohti Kanada-maljaa jne.