ufon_kaakao
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, Sebastian Aho
Grilleissä käytetään julmetusti enemmän ja useammin b-luokan aineksia. Olen tukussa töissä ollessani nähnyt millaisia tavaroita grilleihin ostetaan. Ne ovat kaukana joistakin mäkkärin pihveistä tai perunoista. Se miksi ne monesti täyttävät paremmin ja maistuvat paremmalta grillissä on - rasva ja suola sekä muut mausteet. Pihvien koostumus muuttuu heti, kun sekaan jauhetaan erinäisiä muita aineksia kuin pelkkää lihaa. Mäkkärinkin pihveissä ei ole kuin lihaa. Rapeaksi ja kuohkeaksi pihvit saa, kun pihveihin lisätään jotakin, mikä muuttuu rapeaksi tai kuohkeaksi. Liha itsessään ei sellaiseksi mene.
Okei. Ilmeisesti aika kultaa muistot tai sitten on vaan käynyt tuuri ja olen saanut hyvää tavaraa, pitkään aikaan ei ole tullut vanhan lähigrillin hampurilaista syötyä. Ostin vittuillakseni burger-salaatin Hesburgerista yksi päivä, ja siinä kun saa tuota pihviä maistella ihan erikseen niin kyllä rasva ja suola maistuivat ihan saatanasti myös tuossa pihvissä, siis ihan liikaa mun makuun. Mun protesti hampurilaispaikkoja vastaan on siis, että käytetään liikaa rasvaa, suolaa ym sörsseliä ja liian vähän lihaa. Ite kun teen ruokaa niin hyvin vähän tulee suolaa ja myös rasvaa käytettyä, sitten kun harvoin käy jossain hampurilaisella niin shaatana, että meinaa pää räjähtää.
Pienempänähän hampurilaiset oli suurinta herkkua. Ilmeisesti näin se maku kehittyy kun on ruvennut tökkimään.
Mitkäs on muuten ihmisten intressit yleensäkin ruokailun suhteen? Missä suhteessa a) ruoassa pitää olla jotain ravintoa b) siitä pitää saada maha täyteen c) sen pitää olla hyvää?