Jos nyt Subway luetaan tosiaan pikaruoaksi, niin niitä patonkeja hyvillä täytteillä on tullut silloin tällöin syötyä. Erityisen paljon pidän siitä, että siellä saa valita itse mitä valikoimaa patonkiinsa laitetaan, vaikka voisihan valikoimaa toki olla enemmänkin. Hesburgereita ja kaiken maailman mäkkäreitä boikotoin, ei lähde jotenkin tuo purilais-linja yhtään, hese näistä kahdesta on mulle vielä se pahempi. Pelkkä ajatus kylmistä ranskalaisista, huonosta asiakaspalvelusta, laaduttomista purilaisista ja möykkäävistä lapsiperheistä saa mun mitan täyteen niistä paikoista. Toisaalta, myös Subwayssa on joskus tuota ongelmaa, mutta siinä tapauksessa saatan ottaa safkat mukaan kuin jäädä kuuntelemaan ruuhkaisen ravintolan pöytäseurueiden meteliä.
Pizzerioitakin harrastan satunnaisesti, mutta niitäkin on niin moneen lähtöön nykyään, että paikkojen ruoan laatu ja muutenkin ympäristö vaihtelee paljon, että kaikkia en laskisi varsinaisiksi pikaruokaloiksi. Pizzaa tulee kuitenkin silloin tällöin myös syötyä ja pidän siitä. Linja on aika askeettinen, jauheliha-tonnikala-ananas, mutta näillä mennään niin kuin totesi eräs jokeripomo joskus.