Eli kärjistäen...ei naista mutta Jatkoajassa 24/7?
Sanotaan näin että ei pitkäaikaisia suhteita. Ja täysin tietoinen valinta.
Sanotaan näin että ei pitkäaikaisia suhteita. Ja täysin tietoinen valinta.
Ja jos naiset eivät ole kerran se juttu niin voi keskittyä muihin tärkeisiin asioihin.
Olen joskus miettinyt tuon kannattaako paskaan maailmaan hankkia lapsia -motiivin todenperäisyyttä ja uskottavuutta. Olen nimittäin kuullut tällaista juttua monesti ja hyvin erilaisilta ihmisiltä. Myös sellaisilta tyypeiltä jotka eivät muissa yhteyksissä tunnu mitenkään pohtivan maailman pahuutta eivätkä millään muotoa ole vastoinkäymisten kolhimia. Varmaan joku kokee aidostikin tällaisia tuntoja arvioidessaan ihmiselämän alkuun laittamisen mielekkyyttä. Silti väitän että paha maailma -kortin takana piilevät todelliset motiivit liittyvät oletettuun paineeseen muuttaa omia elämäntapojaan ikävämpään suuntaan. Ehkä on vain helpompi muotoilla asia yleisistä syistä käsin kuin paljastaa konkreettiset ja puhtaasti omiin mieltymyksiin perustuvat arvovalintansa. Toisin sanoen kaikki eivät jaksa sanoa ääneen etteivät tykkää lapsista tai että pienet lapset vaikuttavat omasta mielestä vittumaisilta.Itse sain lapset vasta yli 35 vuotiaana kun yhtäkkiä tuli fiilis "nyt olen valmis isäksi". Sitä ennen oli kiva elää dink-elämää, ja ajatuksissani oli myös jo esillä ollut kannattaako tähän paskaan maailmaan ihmisen alkua jota rakastaa toimittaa ylipäänsä. No nyt ne on, ja huoli omien lapsien hyvinvoinnista on jokapäiväinen "taakka", mutta silti en ole katunut lapsia kertaakaan.
Ja jos naiset eivät ole kerran se juttu niin voi keskittyä muihin tärkeisiin asioihin. Äijän Euroviisu, Idols ja muutenkin musajutskat ovat tehneet meikäläiseen vaikutuksen.
Heitetään kysymys: Miksi parisuhteen pitäisi olla se juttu?
Jaa...a. Paha sanoa. Miksi tätä meikäläiseltä kysyt?
Kai tuo on kuitenkin kaikkien kannalta parempi vaihtoehto kuin vaimo sekä lapset ja Jatkoajassa 24/7?
Miksi naisten pitäisi olla se juttu (tai miesten jos on homo)?
Eiköhän tämä ole jokaisen oma asia...tai mitä sitten tarkoitit tuolla jutulla? Rakkautta...seurustelua...?
Itsehän sinä kirjoitit seuraavaa:
Ja jos naiset eivät ole kerran se juttu niin voi keskittyä muihin tärkeisiin asioihin.
Minäpä katson oikeudekseni myös sen, ettei mun tarvitse tietää kaikkea
Mutta nyt oli kyse nimenomaan urpoilusta:
Niin, lähinnä ajattelen enemmänkin niin, että koska elämässä voi tehdä tietyn asian asioita kerrallaan, niin menen mieluummin sinne, jossa osaan kieltä ja jossa tiedän kokemuksesta viihtyväni, vaikka sielläkin toki joutuu tekemisiin lämpimän ja kostean sekä vieraiden kulttuurien kesken.
Vaan vaikka kuinka päin asiaa pyörittelet, mulla on asiasta edes se oma, subjektiivinen kokemus. Sulla ei sitä ole, eikä tarvitsekaan. Mutta silloin ei kannattaisi alkaa huudella liikoja.
Tässä pokaali, näin.
Nuo pienet jutut arjessa ovatkin niitä parhaita. Esim. ykkösluokkalaiseni, joka tulee välillä viereeni katsomaan telkkua ja kallistaa päänsä hartiaani vasten. Tai juuri tuo, kun kävelemme autollemme ja poikani, kohta neljä vuotta, nappaa kädestä kiinni. Aika vaikea niitä hetkiä on kuvata muille, se vain on jotain sellaista, mitä varmasti jää kaipaamaan, kun lapset varttuvat. Vilpittömiä piirrustusten esittelyjä, ilahtumista jostain puistotraktorin ilmestymisestä pihalle tai haaveiluja lempiammateista. Pitää vain nauttia niistä kaiken sen kiireen ja paineen keskellä, mitä elämä muuten sisältää.Kun esim. kävellään kaupassa ja pienen nelivuotiaan käsi ottaa sun kädestä kiinni, niin tunne on sanoin kuvaamaton. Kun lapsesi juoksee syliisi ja antaa suukon tokaisten perään, että "isi mä tykkään susta", tuntuu siltä, että rakkaudella ei näytä olevan rajoja. Se vaan suurenee koko ajan.
Elämäntavoilla ja lapsista tykkäämisellä (silleen epäeroottisella tavalla) ei ole mitään tekemistä tuon tietoisen valinnan kanssa. Olen yli 25 vuotta tiennyt, että paha maailma on suurimpia syitä, miksen ole kovin kiinnostunut lisääntymisestä. Oma elämäntilanteeni on heitellyt rankastikin tuona aikana. Ainoa pysyvä asia on ollut sama mielipide, joka pätee edelleen.Silti väitän että paha maailma -kortin takana piilevät todelliset motiivit liittyvät oletettuun paineeseen muuttaa omia elämäntapojaan ikävämpään suuntaan. Ehkä on vain helpompi muotoilla asia yleisistä syistä käsin kuin paljastaa konkreettiset ja puhtaasti omiin mieltymyksiin perustuvat arvovalintansa. Toisin sanoen kaikki eivät jaksa sanoa ääneen etteivät tykkää lapsista tai että pienet lapset vaikuttavat omasta mielestä vittumaisilta.
Elämäntavoilla ja lapsista tykkäämisellä (silleen epäeroottisella tavalla) ei ole mitään tekemistä tuon tietoisen valinnan kanssa. Olen yli 25 vuotta tiennyt, että paha maailma on suurimpia syitä, miksen ole kovin kiinnostunut lisääntymisestä. Oma elämäntilanteeni on heitellyt rankastikin tuona aikana. Ainoa pysyvä asia on ollut sama mielipide, joka pätee edelleen.
Jatka tutkimuksia, Freud.