Lapsia vai ei?

  • 175 171
  • 1 367

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaipa se on mahdollista kokea maailma niin pahana paikkana, ettei halua tänne omien lapsiensa syntyvän, muttei kuitenkaan silti uskalla / halua riistää omaa henkeään.
Siis täh? Vaihtoehdot ovat lisääntyminen tai itsemurha? Otetaas nyt ihan alusta. Minä en ole masentunut enkä ole koskaan tuosta kamalasta taudista kärsinyt. Omasta mielestäni olen jopa huomattavasti keskimääräistä positiivisempi persoona. Ja toki myös selvästi yli keskitason autoilija. Kotiasiat ovat kunnossa ja urheilu tuntuu mukavalta. Miksi minun pitäisi edes harkita itsemurhaa? Olette te ihme veijareita.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aivan varmasti joku kokee maailman olevan liian tyly paikka jotta jälkeläisiä kannattaa ylipäätään tehdä. Kokemukseni mukaan väitän silti ettei tämä ole aina keskeisin motiivi, silloinkaan kun se esitetään painavimpana tai ainoana syynä.
Kerro ihmeessä lisää noista kokemuksistasi. Tai siis jos suoraan sanon: perustele.
 

Mace

Jäsen
Siis täh? Vaihtoehdot ovat lisääntyminen tai itsemurha? Otetaas nyt ihan alusta. Minä en ole masentunut enkä ole koskaan tuosta kamalasta taudista kärsinyt. Omasta mielestäni olen jopa huomattavasti keskimääräistä positiivisempi persoona. Ja toki myös selvästi yli keskitason autoilija. Kotiasiat ovat kunnossa ja urheilu tuntuu mukavalta. Miksi minun pitäisi edes harkita itsemurhaa? Olette te ihme veijareita.

Niin, siis jos maailmaa pitää oikeasti niin pahana paikkana, ettei tänne sen vuoksi voi jälkikasvuakaan ajatella tekevänsä, niin minusta maailma kuulostaa kyllä silloin todella kamalalta paikalta. Siis niin kamalalta, etten tunnista sitä samaksi maailmaksi, jossa itse elän. Ja niin kamalaksi, että luulisi itsemurhankin vaikuttavan ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. Tuota tarkoitin, en mitään muuta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, siis jos maailmaa pitää oikeasti niin pahana paikkana, ettei tänne sen vuoksi voi jälkikasvuakaan ajatella tekevänsä, niin minusta maailma kuulostaa kyllä silloin todella kamalalta paikalta.

Voihan se olla sitä että ihminen näkee tulevaisuuden sellaisena ettei halua omaa lastaan sellaiseen maailmaan, vaikka tällä hetkellä tämä vielä ihan elämisen arvoinen paikka olisikin. Kyllähän tässä kuitenkin kaikenlaisia uhkakuvia on tulevaisuutta ajatellen, ja välillä itsestäkin tuntuu että välttämättä ei ainakaan olla parempaan suuntaan menossa vaikka en nyt suoranaisesti maailmaa niin überpahana paikkana näekään. Tämä ihan vaan arvauksena.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin, siis jos maailmaa pitää oikeasti niin pahana paikkana, ettei tänne sen vuoksi voi jälkikasvuakaan ajatella tekevänsä, niin minusta maailma kuulostaa kyllä silloin todella kamalalta paikalta. Siis niin kamalalta, etten tunnista sitä samaksi maailmaksi, jossa itse elän. Ja niin kamalaksi, että luulisi itsemurhankin vaikuttavan ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. Tuota tarkoitin, en mitään muuta.
Potentiaaliselta vaihtoehdolta mille? En nyt vain oikein pysy Ajatusten Vantaanjoen mukana tässä jutussa. Jos/kun täällä on mielestäni liikaa populaa ja samalla huonon aineksen osuus on ihan liian suuri, eikö olisi tehokaampaa alkaa lahdata noita sosiaalitapauksia ja muita kusipäitä? Sillähän se maailma paranisi paremmin kuin sillä, että yksi mallikappale poistaa itsensä rosterista.
 

Mace

Jäsen
Potentiaaliselta vaihtoehdolta mille? En nyt vain oikein pysy Ajatusten Vantaanjoen mukana tässä jutussa. Jos/kun täällä on mielestäni liikaa populaa ja samalla huonon aineksen osuus on ihan liian suuri, eikö olisi tehokaampaa alkaa lahdata noita sosiaalitapauksia ja muita kusipäitä? Sillähän se maailma paranisi paremmin kuin sillä, että yksi mallikappale poistaa itsensä rosterista.

Tämä Ajatusten Vantaanjoki yrittää selventää ajatustaan. Jos / kun kerran sinulla on asiat hyvin ja olet elämääsi oikein tyytyväinen (siis tuosta maailmassa tötöilevästä liian suuresta huonosta aineksesta huolimatta), mihin perustuu näkemys siitä, että maailma olisi liian paha paikka ihmiselle elää? Eli tavallaan näin: kun itse olet saanut kaikesta mielestäsi maailmassa vallitsevasta pahuudesta huolimatta oikein mukavan elämän, miksi se ei mielestäsi olisi hyvinkin mahdollista, jopa todennäköistä, myös jälkikasvullesi?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä Ajatusten Vantaanjoki yrittää selventää ajatustaan. Jos / kun kerran sinulla on asiat hyvin ja olet elämääsi oikein tyytyväinen (siis tuosta maailmassa tötöilevästä liian suuresta huonosta aineksesta huolimatta), mihin perustuu näkemys siitä, että maailma olisi liian paha paikka ihmiselle elää? Eli tavallaan näin: kun itse olet saanut kaikesta mielestäsi maailmassa vallitsevasta pahuudesta huolimatta oikein mukavan elämän, miksi se ei mielestäsi olisi hyvinkin mahdollista, jopa todennäköistä, myös jälkikasvullesi?
Luen lehtiä, katson uutisia ja pidän muutenkin silmäni auki. Ei ole kaunista katsottavaa/luettavaa. Yritän ihan vimmatusti selventää sinulle, että se on ihan eri asia elää täällä kuin luoda tänne uutta elämää. Elämä on selviytymistä. Toisille se on myös lisääntymistä, mikä on ihan luonnollinen asia. Minä keskityn tuohon selviytymiseen. Tähän asti on mennyt hyvin, kun päästiin parista karikosta ohi.

Noiden uutisten perusteella tuo selviytyminen on tehty aina vaan vaikeammaksi. Tosielämän Survivors alkaa n. 7 vuoden iässä, kun kersat menevät kouluun. Omiin kouluvuosiini verrattuna meno on mennyt melkoisesti kohti villiä länttä. Eihän siellä uskalla kohta olla enää opettajatkaan. Minua opetettiin pienenä olemaan muksimatta tosia ihmisiä. Jos minulla olisi kouluikäisiä lapsia, käskisin lyömään ensin. Ehkä se siis onkin fiksumpaa, etten ala vanhemmaksi. Joko loisin hirviön, tai sitten ressukan, joka ei tule kestämään edes kouluaikaa loppuun asti.
 

#76

Jäsen
En osannut ennen lapsia kuvitella miltä tuntuu, kun pieni lapsi innoissaan juoksee vastaan kun tulen kotiin. En myöskään osannut kuvitella sitä väsymyksen ja vitutuksen määrää, mitä vanhemmuus myös on tuonut tullessaan. On menty ylämäkeen, mutta myös alamäkeen.

En koe Suomen muuttuneen radikaalisti niistä vuosista, kun itse olin esim. koulussa eli 80-luvun alusta eteenpäin. Kyllä sillon kuuli hurjia juttuja, vaikkei niitä iltapäivälehtiin päätynytkään. Omasta koulusta esimerkkinä, miten 1-2 luokalleen jäänyt isompi poika pisti pienemmän juoksemaan jumppatunnin yhteydessä käytävää ampuen heitä ritsalla. Yläasteella tuttu diilasi kamaa ja myi koulussa varastettua tavaraa. Kyseli myös tilauksia, jos joku olisi halunnut edullisesti jotain tiettyä tavaraa. Kouluaikoihinkin itseasiassa sopii hyvin aiempi toteamus, että oli ylä- ja alamäkiä.

Siltä osin meno on muuttunut, että varallisuuserot näkyvät enemmän ja peruskamoissakin tarjonta on revennyt halpahallikamasta aina ûberkalliiseen settiin. Tämä tuo varmasti oman osansa myös lasten koulumaailmaan. Itse kun oli koulussa, niin varakkaammilla oli vain enemmän, mutta se mitä kummallakin oli, oli aika samaa tasoa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En osannut ennen lapsia kuvitella miltä tuntuu, kun pieni lapsi innoissaan juoksee vastaan kun tulen kotiin. En myöskään osannut kuvitella sitä väsymyksen ja vitutuksen määrää, mitä vanhemmuus myös on tuonut tullessaan.
Kuulostaa hyvin paljon meidän koirilta. Osaan hyvin kuvitella nuo tunteet. Ei ole pakko kenenkään loukkaantua vertauksesta. En toki kielläkään.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Kuulostaa hyvin paljon meidän koirilta. Osaan hyvin kuvitella nuo tunteet.

Heh, olin kirjoittamassa jotain samaa.

Tenavien hommaaminen on kyllä jokaisen oma asia, toisinaan ihmettelen miten jotkut idiootit ja aivokääpiöt saavat luvan tehdä lapsia, joku persoonallisuustesti pitäis käydä ja saada ns. hyväksyttävät tulokset ;)

Mutta asiaan, minä en aio hankkia lapsia ja piste. Se että kavereilla on tenavia ei ole minulta pois, siinähän lisääntyvät. Mutta kun aletaan utelemaan miksi minulla ei ole tahi koska aion hommata tenavia, mennään metsään ja pahasti. Se ei kuulu kenellekkään, en minäkään ala että miksi olette hommanneet, ettekö tajua mitä menetätte? Jne. Tunnen itseni vaivaantuneeksi lasten kanssa, en osaa olla luonteva, pitää teeskennellä paljon jne. En koe että minusta olisi kokopäiväiseksi teeskentelijäksi, en todellakaan halua vaihtaa paskavaippoja 20kertaa päivässä, en halua kuulla sitä itkemistä ja huutamista illasta aamuun. Joo, eihän vaipanvaihto ikä kestää kuin parivuotta mutta en halua tehdä sitä kertaakaan.

Moni sanoo että ei tiedä mitä on menettänyt kun ei ole lapsia. Minä sanon että moni ei tiedä mitä on olla heroiinikoukussa, en minäkään tiedä mutta en halua kokeilla.

Kiitos ja anteeks. Pienessä kalsong olotilassa olen paraikaa.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Noiden uutisten perusteella tuo selviytyminen on tehty aina vaan vaikeammaksi. Tosielämän Survivors alkaa n. 7 vuoden iässä, kun kersat menevät kouluun. Omiin kouluvuosiini verrattuna meno on mennyt melkoisesti kohti villiä länttä. Eihän siellä uskalla kohta olla enää opettajatkaan. Minua opetettiin pienenä olemaan muksimatta tosia ihmisiä. Jos minulla olisi kouluikäisiä lapsia, käskisin lyömään ensin. Ehkä se siis onkin fiksumpaa, etten ala vanhemmaksi. Joko loisin hirviön, tai sitten ressukan, joka ei tule kestämään edes kouluaikaa loppuun asti.

Uutisten perusteellako nykyelämääsi elät? Itse kävin normikoulut 60-70 luvulla, ja voin sanoa, että samaa taistelua se oli kun nykyäänkin. Väkivaltaa oli koulussa ja pihoilla, piti vaan selvitä. Ainoa muutos tähän päivään on tuo mainitsemasi opettajien ja vanhempien kunnioitus, ja että enää ei vedellä pelkillä nyrkeillä, aina joku vitun kädenjatke mukana.

Se siitä, omani ovat jo täysikäisiä, enkä voisi kuvitella elämää ilman heitä. Ehkä aika kultaa muistot, mutta en muista luopuneeni mistään tärkeästä lasten ollessa pieniä. Tuntui vaan ihan luonnolliselta olla ajattelematta kokoajan omaa napaa ja mitä minä voisinkaan tehdä ilman jälkikasvua. Olen onnistunut "luomaan" mielestäni ihan täyspäiset yksilöt tähän kauheaan yhteiskuntaamme.

Vaikka tämä maailmamme on niin paha paikka, en kadu pätkääkään että nämä ihmiset maailmaan saatoin, voivat itsekkin olla samaa mieltä;-)

Kyllä on palkitsevaa, kun muksut tulevat käymään ja muistellaan kaikkea kivaa mitä tuli touhuttua, ja otetaan ehkä muutama hiivakin. Ehkä ne sitten jeesaakin kun askel rupee lyhenemään, kuka ties.

Mulle on ihan sama, lisääntyköön ken haluaa ja olkoon lisääntymättä, mutta nämä "maailma on niin paha" on niin vitun naurettavia tekosyitä että oikein huvittaa. Milloin tää maailama on ollu sitten lisääntymisen kannalta otollinen paikka???
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
mutta nämä "maailma on niin paha" on niin vitun naurettavia tekosyitä että oikein huvittaa.

Mä ainakin olen katkera siitä, että synnyin (sellaiseen perheeseen kuin synnyin). Ymmärrän siis hyvin, jos joku ei tahdo lapsia.

Ei maailma ole kaikille hyvä paikka.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Mä ainakin olen katkera siitä, että synnyin (sellaiseen perheeseen kuin synnyin). Ymmärrän siis hyvin, jos joku ei tahdo lapsia.

Ei maailma ole kaikille hyvä paikka.

Pahoittelut siitä, mutta onko se maailman syytä vai perheesi? Onko sitä paskaa pakko siirtää eteenpäin? Tämä ilman sarvia ja hampaita.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahoittelut siitä, mutta onko se maailman syytä vai perheesi? Onko sitä paskaa pakko siirtää eteenpäin? Tämä ilman sarvia ja hampaita.
Moni voi olla henkisesti niin repaleina ja tasapainoton vaikeiden lapsuuskokemusten takia, että perhetaustaan nojaten ei koe olevansa kykeneväinen olemaan täysipainoinen isä/äiti. Mielestäni se on enemmän kuin ymmärrettävää. Eikä tuossakaan mikään automaattinen asioista irtipäästäminen ja niiden unohtaminen ole ratkaisu. Osalle vaikeista kokemuksista eroon pääseminen voi olla todella hankalaa ja itse väittäisin, että huonot kokemukset seuraa läpi elämän. Toki niiden kanssa voi siis oppia tulemaan toimeen.

Silti kaikki nuo voi johdattaa ajatukseen, että ei ole sopiva vanhemmaksi kellekään lapselle. Vastuullisinta siinä kohtaa on olla hankkimatta jälkeläisiä ja keskittyy selviämään oman itsensä kanssa.

Minä teen juuri noin. Kuten aiemmin sanoin, ns. paska maailma on yksi syy muiden joukossa, ei sinänsä mikään asioiden peittelyyn keksitty veruke.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Moni voi olla henkisesti niin repaleina ja tasapainoton vaikeiden lapsuuskokemusten takia, että perhetaustaan nojaten ei koe olevansa kykeneväinen olemaan täysipainoinen isä/äiti. Mielestäni se on enemmän kuin ymmärrettävää. Eikä tuossakaan mikään automaattinen asioista irtipäästäminen ja niiden unohtaminen ole ratkaisu. Osalle vaikeista kokemuksista eroon pääseminen voi olla todella hankalaa ja itse väittäisin, että huonot kokemukset seuraa läpi elämän. Toki niiden kanssa voi siis oppia tulemaan toimeen.

Silti kaikki nuo voi johdattaa ajatukseen, että ei ole sopiva vanhemmaksi kellekään lapselle. Vastuullisinta siinä kohtaa on olla hankkimatta jälkeläisiä ja keskittyy selviämään oman itsensä kanssa.

Minä teen juuri noin. Kuten aiemmin sanoin, ns. paska maailma on yksi syy muiden joukossa, ei sinänsä mikään asioiden peittelyyn keksitty veruke.

Ymmärrän hyvin, ei omakaan lapsuuteni mitään paratiisia ollut. Kunnioitan ihmisen valintaa, jos ei omasta mielestään ole millään muotoa valmis vanhenmuuteen. Silloin on parempi pidättäytyä ko. hommasta ja elää elämäänsä toisella tavalla.

Pointtini oli, että pelkkä " pahan maailman syyttäminen" on pelkkä tekosyy, oikeat syyt ovat jossain muualla.

Niinkuin mainitsin, minulle aivan sama mihin ratkaisuun kukin päätyy, kunhan on sinut asian kanssa, eikä "syytä" siitä esim. kauheaa maailmaamme. Joka ei ole muuttunut oikeistaan mihinkään, mitä lisääntymisen otollisisuuteen tulee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se että kavereilla on tenavia ei ole minulta pois, siinähän lisääntyvät.

Kyllä se on myös sinulta pois vai näetkö muka noita kavereitasi mitenkään kovinkaan paljon? Tai varsinkaan semmoisessa ympäristössä ja meiningissä missä oikeasti haluaisit. Kahvilla voi useimmissa paikoissa käydä kuuntelemassa lapsijuttuja, mutta se kun ei sattuneesta syystä juurikaan kiinnosta ja siihen se pitkälti jääkin. Monta hyvää miestä on menetetty kodin leikkimiseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kerro ihmeessä lisää noista kokemuksistasi. Tai siis jos suoraan sanon: perustele.
Siis tuollaisia havaintoja olen tehnyt muutamankin kerran viimeisten 20-30 vuoden aikana. Ja miksi ihmeessä pitäisi perustella jo edellä esittämääni tarkemmin?Eikö se riitä jos paha maailma -kortin vilautus ja vilauttajan persoona/elämäntavat kertovat ristiriitaista viestiä?

Omaan korvaani paha maailma -perustelu on käynyt kovasti kliseiseksi, ja yksistään tähän piirteeseen puutuin. Ei tällä tietysti ratkaisevaa väliä ole, sillä jos joku ei halua lisääntyä niin tarvitseeko sitä ylipäätään perustella. Mutta tämä tästä, suunnilleen kaiken olennaisen asiasta olen jo edellä todennut.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ymmärrän hyvin, ei omakaan lapsuuteni mitään paratiisia ollut. Kunnioitan ihmisen valintaa, jos ei omasta mielestään ole millään muotoa valmis vanhenmuuteen. Silloin on parempi pidättäytyä ko. hommasta ja elää elämäänsä toisella tavalla.

Pointtini oli, että pelkkä " pahan maailman syyttäminen" on pelkkä tekosyy, oikeat syyt ovat jossain muualla.

Niinkuin mainitsin, minulle aivan sama mihin ratkaisuun kukin päätyy, kunhan on sinut asian kanssa, eikä "syytä" siitä esim. kauheaa maailmaamme. Joka ei ole muuttunut oikeistaan mihinkään, mitä lisääntymisen otollisisuuteen tulee.
No voi herranjumala sentään taas. Minä olen koko aikuisikäni ollut täysin valmis vanhemmuuteen. Mutta se on ihan 100% oma valintani, että en ole lapsia tähän maailmaan puskenut. Siis OMA VALINTANI! Olen henkisesti ja taloudellisesti loistavassa tasapainossa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksen ole ikinä niitä mukuloita tänne halunnut.

Olet niin väärässä, kuin vaan ikinä voit olla. Todistusvastuu on sinulla, jos haluat jatkaa keskustelua minun kanssani tästä aiheesta. Minä olen kantani kertonut ja piste. Voit perehtyä tarvittaessa mielipiteisiini ihmiskunnasta vaikka susi-ketjussa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis tuollaisia havaintoja olen tehnyt muutamankin kerran viimeisten 20-30 vuoden aikana. Ja miksi ihmeessä pitäisi perustella jo edellä esittämääni tarkemmin?Eikö se riitä jos paha maailma -kortin vilautus ja vilauttajan persoona/elämäntavat kertovat ristiriitaista viestiä?

Omaan korvaani paha maailma -perustelu on käynyt kovasti kliseiseksi, ja yksistään tähän piirteeseen puutuin. Ei tällä tietysti ratkaisevaa väliä ole, sillä jos joku ei halua lisääntyä niin tarvitseeko sitä ylipäätään perustella. Mutta tämä tästä, suunnilleen kaiken olennaisen asiasta olen jo edellä todennut.
Eli sulla on vain tunne, että lähipiirisi vain teeskentelee ja sinä olet oikeassa? Kerro kuitenkin vielä tarkemmin noista ristiriidoista persoonissa ja elämäntavoissa. Minua syytetään tekosyyn käytöstä, mutta mitään perusteluja ei ole kuitenkaan syytä kysyttäessä pakko kertoa. This is what we call "reilu meininki".

Tosin tuo "paha maailma" kuulostaa kyllä aika alleviivatulta, käyttäisin mieluummin sanaa paska paikka. Tarkennan nyt vielä, että en koe Suomea mitenkään erityisen pelottavana paikkana. Niitä oikeasti pelottavia paikkojakin tältä pallolta löytyy, sitä en kiellä. Minua vain vituttaa se, että ihminen tuhoaa lisääntymisvimmassaan tämän planeetan asuinkelpoisuuden pikavauhtia. Enkä edes pidä itseäni minään viherpiiperönä, päinvastoin. Hiilijalanjälkeni on ihan liian iso sille. Liikakansoituksen mukanaan tuomat lieveilmiöt ovat sitten vain piste iin päälle. Minun elinaikanani maapallon väestö on kaksinkertaistunut. Vuosisadan aikana se on nelinkertaistunut. Meitä on täällä nyt yli 7 miljardia. Jos elän tarpeeksi pitkään, 10 miljardia menee rikki minun aikanani. Jos Carl Sagan eläisi, hänen sanomanaan se kuulostaisi aika saatanan suurelta luvulta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Maailman pahuus-kortti ei minustakaan kuulosta kovin aidolta syyltä. Jos niin kuitenkin on, niin sitten vika on taas kerran omassa ymmärryksessäni. Kuitenkin veikkaan vaan, että suurin osa meistä on vain mukaavuudenhaluista ja sen takia muutoksiin epäilevästi suhtautuvaa porukkaa. Osa menee niin pitkälle, ettei halua kokeilla muutosta, eli tässä kohtaa lapsen hankintaa. Mikäpä siinä. Jokainenhan vastaa omasta elämästään.
Itse seurustelin kerran eukon kanssa, joka ei halunnut lapsia. Ei se nyt ollut syy eroon, mutta olisi kyllä myöhemmin alkanut hiertämään, itse kun lapsia haluan. Parisuhteessa olevien on varmaan parempi olla asiasta yksimielisiä, muuten suhde on heiluvalla pohjalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eli sulla on vain tunne, että lähipiirisi vain teeskentelee ja sinä olet oikeassa? Kerro kuitenkin vielä tarkemmin noista ristiriidoista persoonissa ja elämäntavoissa. Minua syytetään tekosyyn käytöstä, mutta mitään perusteluja ei ole kuitenkaan syytä kysyttäessä pakko kertoa. This is what we call "reilu meininki".
Tunne tietysti. En ole koskaan laittanut ketään asian tiimoilta valheenpaljastustestiin tai lähestynyt asiaa analyyttisesti esimerkiksi kyselylomakkeilla.

Otetaan nyt esimerkki yhdestäkin suht tutusta henkilöstä, tai oikeastaan pariskunnasta. Maailman tila, ympäristö, liikakansoittuminen tai ylipäätään mikään väestön määrään tai laatuun sidoksissa oleva asia ei heillä korvaa lotkauta. Kiinnostavia asioita elämässä ovat työnteon ja rahan keräämisen lisäksi näyttävät vaatteet ja esineet, matkustaminen, Alpeilla skimbaaminen, kuntosalit ja fine dining. Lapsia ei kumpikaan halua, enkä tuon elämäntyylin keskelle osaa sellaisia kuvitellakaan. Arvaat varmaan minkä perustelun lapsien hankkimatta jättämiselle nämä ihmiset kertovat, yleensä ennen kuin sitä kukaan on edes kysynyt. Aika hyvin kyseinen pariskunta tuntuu kuitenkin viihtyvän tässä kurjassa ja ihmisille tavattoman pahassa maailmassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Otetaan nyt esimerkki yhdestäkin suht tutusta henkilöstä, tai oikeastaan pariskunnasta. Maailman tila, ympäristö, liikakansoittuminen tai ylipäätään mikään väestön määrään tai laatuun sidoksissa oleva asia ei heillä korvaa lotkauta. Kiinnostavia asioita elämässä ovat työnteon ja rahan keräämisen lisäksi näyttävät vaatteet ja esineet, matkustaminen, Alpeilla skimbaaminen, kuntosalit ja fine dining. Lapsia ei kumpikaan halua, enkä tuon elämäntyylin keskelle osaa sellaisia kuvitellakaan. Arvaat varmaan minkä perustelun lapsien hankkimatta jättämiselle nämä ihmiset kertovat, yleensä ennen kuin sitä kukaan on edes kysynyt. Aika hyvin kyseinen pariskunta tuntuu kuitenkin viihtyvän tässä kurjassa ja ihmisille tavattoman pahassa maailmassa.
Eli heidän pitäisi elää askeesissa, koska eivät ole lisääntyneet?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Otetaan nyt esimerkki yhdestäkin suht tutusta henkilöstä, tai oikeastaan pariskunnasta. Maailman tila, ympäristö, liikakansoittuminen tai ylipäätään mikään väestön määrään tai laatuun sidoksissa oleva asia ei heillä korvaa lotkauta. Kiinnostavia asioita elämässä ovat työnteon ja rahan keräämisen lisäksi näyttävät vaatteet ja esineet, matkustaminen, Alpeilla skimbaaminen, kuntosalit ja fine dining. Lapsia ei kumpikaan halua, enkä tuon elämäntyylin keskelle osaa sellaisia kuvitellakaan. Arvaat varmaan minkä perustelun lapsien hankkimatta jättämiselle nämä ihmiset kertovat, yleensä ennen kuin sitä kukaan on edes kysynyt. Aika hyvin kyseinen pariskunta tuntuu kuitenkin viihtyvän tässä kurjassa ja ihmisille tavattoman pahassa maailmassa.

Itsekin toteaisin tämän olevan tyyppiesimerkin. Kulutttaminen on monelle elämän tarkoitus, eikä siihen mahdu "häiritseviä" tekijöitä. Tyypillistä näille on aika pinnallinen ote elämään. Jos aikaa riittää median seuraamiseen, niin uutisten sijaan katsotaan lähes yksinomaan BB:tä, salkkareita tai sisustusohjelmia. Aika naurettavaa on tälläisissa tapauksissa puhua maailman pahuudesta.
Toki joku voi aidostikin pitää maailmaa pahana paikkana. Itselleni moinen vääristymä ei kylläkään aukene.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olette vain kateellisia. Se paistaa aika lujaa läpi teidän asenteestanne lapsettomia pariskuntia kohtaan. Ymmärrän. Toisilla ei vaan saa olla asiat paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös