Noiden uutisten perusteella tuo selviytyminen on tehty aina vaan vaikeammaksi. Tosielämän Survivors alkaa n. 7 vuoden iässä, kun kersat menevät kouluun. Omiin kouluvuosiini verrattuna meno on mennyt melkoisesti kohti villiä länttä. Eihän siellä uskalla kohta olla enää opettajatkaan. Minua opetettiin pienenä olemaan muksimatta tosia ihmisiä. Jos minulla olisi kouluikäisiä lapsia, käskisin lyömään ensin. Ehkä se siis onkin fiksumpaa, etten ala vanhemmaksi. Joko loisin hirviön, tai sitten ressukan, joka ei tule kestämään edes kouluaikaa loppuun asti.
Uutisten perusteellako nykyelämääsi elät? Itse kävin normikoulut 60-70 luvulla, ja voin sanoa, että samaa taistelua se oli kun nykyäänkin. Väkivaltaa oli koulussa ja pihoilla, piti vaan selvitä. Ainoa muutos tähän päivään on tuo mainitsemasi opettajien ja vanhempien kunnioitus, ja että enää ei vedellä pelkillä nyrkeillä, aina joku vitun kädenjatke mukana.
Se siitä, omani ovat jo täysikäisiä, enkä voisi kuvitella elämää ilman heitä. Ehkä aika kultaa muistot, mutta en muista luopuneeni mistään tärkeästä lasten ollessa pieniä. Tuntui vaan ihan luonnolliselta olla ajattelematta kokoajan omaa napaa ja mitä minä voisinkaan tehdä ilman jälkikasvua. Olen onnistunut "luomaan" mielestäni ihan täyspäiset yksilöt tähän kauheaan yhteiskuntaamme.
Vaikka tämä maailmamme on niin paha paikka, en kadu pätkääkään että nämä ihmiset maailmaan saatoin, voivat itsekkin olla samaa mieltä;-)
Kyllä on palkitsevaa, kun muksut tulevat käymään ja muistellaan kaikkea kivaa mitä tuli touhuttua, ja otetaan ehkä muutama hiivakin. Ehkä ne sitten jeesaakin kun askel rupee lyhenemään, kuka ties.
Mulle on ihan sama, lisääntyköön ken haluaa ja olkoon lisääntymättä, mutta nämä "maailma on niin paha" on niin vitun naurettavia tekosyitä että oikein huvittaa. Milloin tää maailama on ollu sitten lisääntymisen kannalta otollinen paikka???