Minulle on myös useampi naisihminen valitellut sitä urpoutta, että jatkuvasti kysellään, milloin aiotaan lisääntyä. Se on enimmäkseen loukkaavaa ja alentavaa käytöstä, ja siitä välittyy sellainen viesti, että nykyinen elämä olisi jotenkin vähäpätöistä ja arvotonta, kun ne lapset puuttuvat. Tästä syystä en itse koskaan ole ko. kysymystä esittänyt enkä esitä jatkossakaan.
Lapsettomuutta ei tarvitse perustella eikä lasten hankkimista tarvitse perustella. Tällaisella keskustelupalstalla tietysti perusteluja on ihan kiva lukea ja keskustelukin pysyy mukavasti yllä, kun kukin tuo oman näkemyksensä kehiin, mutta ei tässä asiassa mikään näkemys ole toista parempi.
Tästähän koko soppa sai alkunsa, kun vertasin päätöstä olla hankkimatta lapsia siihen, etten omista Face Book profiilia. Molempia pitää aina perustella, asian puheeksi tullessa ja molemmissa ihmisillä on hirveä tarve käännyttää vääräuskoiset.
En ihan ymmärrä miksi Sampio jatkat tuota jankkaamista. Vaikka pointtisi ei ihan yksi yhteen olekkaan sitä, mitä tuossa ylempänä ja alkuperäisessä viestissäni hain, alkaa siinä olemaan jo tarpeeksi niitä piirteitä, miksi asiasta alunperin vitutusketjuun kirjoitin.
Itse olen lapsettomuuspäätöstäni tähän ikään niin paljon ehtinyt miettiä, että jopa sterilisaatio on mielessä yhtenä vaihtoehtona. Sitä en tiedä millä perusteluilla sen saa, tai onko minulla ylipäätään siihen mahdollisuuksia, mutta siihen päätökseen ei yksikään Sampio omalla missiollaan pysty vaikuttamaan. Naurettavaa edes yrittää -puolin ja toisin.