Mistäs me sitten olemme jauhaneet jo monen viestin ajan? Miksi ylipäätään sanoit minulle moneen otteeseen, että voimakkaat ilmaisut voivat loukata, vaikka nyt Ramblerista sanot, että asia on ok kun hän sanoi tarkoittaneensa vain omalta kohdaltaan. Minähän olen ihan alusta asti moneen kertaan korostanut, että kyse on siitä, millaiseksi lapset tekisivät juuri minun elämäni.
Olemme jauhaneet mm. siitä, että sinä olet väittänyt minun puuttuneen muiden perusteluihin ekologisuudesta, mikä ei pidä paikkaansa, sekä siitä, että puutun muiden mielipiteisiin lapsettomuudesta, mikä ei pidä siinä laajuudessa paikkaansa kuin väität. Lisäksi olemme vääntäneet siitä, kuinka absurdia onkaan väittää tietävänsä asioita, joista ei kokemusta ole. Ja vielä, olen jo tajunnut sen, että sinä olet käyttänyt voimakkaita ilmaisuja pääasiassa omia fiiliksiäsi kuvaamaan.
Mikäli vanhemmuus absoluuttisen varmasti toisi ihan joka ikiselle jotain tärkeää ja arvokasta, vanhemmat eivät hylkäisi lapsiaan ainakaan Suomessa, jossa taloudellinen tilanne ei voi olla este lapsen pitämiselle. Silti täälläkin sitä tapahtuu - myös muista syistä kuin päihteiden tai mt-ongelmien takia.
Päihteet ja mt-ongelmat ovat pääasialliset syyt varmasti, mutta aikalailla empatiakyvytön ja narsistinen luonne saa olla, jos ilman em. syitä perheensä hylkää. Vaikka vain velvollisuudentunteestaan lapsen ottaisi kontolleen, tulee mukana myös positiivistakin, onhan se nyt ihmisten välisissä suhteissa muissakin näin. Aika mustavalkoista olisi väittää muuta. Huomaa, että en väitä, että jokaiselle se olisi maailman ihanin juttu, mutta lähtökohta oli se, että väitit, ettei mukana tule yhtään mitään sellaista, mitä sinä kaipaisit.
Olemme Lapsia vai ei? -ketjussa keskustelupalstalla. Onelinereista joutuu jäähylle joten tarkoituksenmukaista on perustella miksi kyllä tai miksi ei lapsia.
Juu. Mainitsinkin tuossa, että mullakin taitaa olla oikeus ihmetellä voimakkaita ilmaisuja tai sitä, onko jokin perustelu nyt aivan totaalisen rehellinen vai vain jotain fantsua verhoa todellisen syyn päälle. Perusteluitaan saa toki esittää kukin miten tahansa. Jos minä menen meuhkamaan autoiluketjuun ilman omaa kokemusta, kuinka vanhat jenkkikaarat eivät tuo elämään yhtään mitään muuta kuin jatkuvaa korjausta eikä niillä edes voi ajaa huoletta, tai vaikkapa koira-ketjuun, kuinka en voi sietää koiria, kun ei niistä muuhun ole kuin paskantamaan kilokaupalla, uskoisin saavani muutaman kysymysmerkin perääni.
---
Kun peräänkuulutat mun vastaamatta jääneitä pointteja, niin varmasti myös itse olet halukas vastaamaan kysymykseeni, jonka esitin, mutta josta kiireessä oli jäänyt kysymysmerkki pois:
Eli voinko minä haukkua sinut tässä mielivaltaisesti ja todeta sitten, että perun kyllä sanani ja pyydän anteeksi, jos olen väärässä. En oikein tiedä, miten tähän pitäisi suhtautua. En minä sinulta suoranaisesti anteeksipyyntöä odota, mutta eipä tuo nimeäminen sokeasti raivoavaksi epänormaaliksi ihmiseksi kyllä ylennäkään, kun ottaa huomioon, että olen pyrkinyt perustelemaan pointtini ja tullut myös vastaan eri tilanteissa.
Mun puolestani sinä ja muut tässä ketjussa vääntäneet tai muissa naureskelleet voitte pitää tätä aivan kuinka hauskana jutusteluna tahansa. Minun tarkoitukseni ei ole ketään käännyttää, mutta en kyllä aivan kaikkea vääntelyä ja syyttelyä sulatakaan, vaikka olisin osaltani ollut aloittamassa porua turhan kärkkäine sanavalintoineni.