Todella törkeää. Sanoisin jopa, että ymmärtäisin jos katkaisisitte suoraan välit.Olen tälle palstalle monesti avautunutkin omista appivanhemmista, ja heidän käytöksestään. Nyt tuli sitten itselle raja vastaan kerralla ja tosissaan.
Meidän kuopuksella on pitkä tukka, mikä tietysti on kamalaa koska kyseessä on poika. Ensinnäkin tukka on ihan saatanan tyylikäs, kunnon rokkitukka. Ja toisekseen kysymys on käytönnöstä, poika on niin vilkas että ei se pysy paikallaan kahta sekuntia kauempaa, yritä siinä sitten leikata tukkaa.
Lapset olivat eilen pari tuntia isovanhemmillaan hoidossa, ja minä kävin hakemassa muksut yksin. Pääsin anoppilaan ja suusta pääsi spontaani "mitä helvettiä pojan tukalle on käynyt". Anoppi kertoo ylpeänä että hän leikkasi sitä, ei kuulema nähnyt mitään kun tukka oli tiellä.
Tunsin kuinka veri rupesi kiehumaan ja kuinka raivo valtaa mielen. Pysyin rauhallisena koska lapset olivat vieressä. Kysyin, että mikä saa heidät ajattelemaan, että he voivat tehdä tämmöisiä päätöksiä meidän lapsien asioista. Appiukko rupesi tuhahtelemaan ylimielisesti, että äläpä siinä isottele. Ja sitten lähti, sanoin että vittu tämä on viimeinen kerta kun teette yhtään mitään tämmöistä, että ei saatana ole teidän asia leikata sitä tukkaa. Teillä ei itseasiassa ole mitään sanavaltaa mihinkään lasten asioihin, onko ymmärretty.
Appiukko lähti kävelemään pois, anoppi jankutti miten poika ei nähnyt mitään. Sanoin että älä jaksa valehdella, ei me niin typeriä olla.
Vaimo sai kotona vielä isomman hepulin, laittoi viestin vanhemmilleen että tämä oli viimeinen niitti, saatanan idiootit.
Paljon minäkin olen paskaa heiltä kestänyt, mutta tässä mentiin kaikkien mahdollisten rajojen yli niin että heilahti. Tarhassa on kuvaukset parin viikon päästä, ja pojan tukka näyttää siltä kuin se olisi ite leikannut sen.
Kuka saatana leikkaa TOISEN lapsen hiuksia, ja vain sen takia, että heitä ahdistaa kun pojalla on pitkä tukka.
Meidän pojalla myös pitkä tukka. Omat vanhempani ja anoppi ovat ihan sekopäitä, mutta edes he eivät ole noin sekaisin.