Lapsi- ja vanhemmuusasiat

  • 107 988
  • 634

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en voisi luottaa moisiin appivanhempiin puolta sekuntia tuollaisen jälkeen, joten helpompi etteivät olisi tekemisissä.
Isovanhempien poisto lapsen elämästä tällaisen perusteella tuntuu pikkumaiselta ja julmalta. Tunnistan, että minulle hiukset ovat lähinnä pakollinen paha ja joillekin selvästi merkityksellisempi asia, mutta joku raja nyt.
 

Spire

Jäsen
Isovanhempien poisto lapsen elämästä tällaisen perusteella tuntuu pikkumaiselta ja julmalta. Tunnistan, että minulle hiukset ovat lähinnä pakollinen paha ja joillekin selvästi merkityksellisempi asia, mutta joku raja nyt.
Eiköhän tuossa tuo hiusten leikkaaminen ollut se viimeinen niitti paljon pidempään jatkuneessa myrkyllisessä ihmissuhteessa. Julmia ovat tässä tapauksessa isovanhemmat ja he ovat täysin itse tilanteensa aiheuttaneet, jos välit heihin katkotaan. Kusipäiden kanssa ei kannata koskaan olla tekemisissä yhtään sen enempää kuin on pakko, sukulaisuussuhde tai ei.

EDIT: Lisätään tähän vielä että olen itsekin tehnyt vähän vastaavanlaisia poistoja omasta elämästä. Hirveä paskanpuhuminen muille alkoi välittömästi toisten osapuolten taholta, ihan siis törkeä valehtelu ja jopa mielenterveyden kyseenalaistaminen sen varjolla että välien katkominen saadaan näyttämään irrationaaliselta. Sitten vuoden kuluttua otetaan yhteyttä ja ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut välissä :D

Sen jälkeen on saanut olla täysin rauhassa noilta, kun huomasivat etteivät enää saa minussa minkäänlaisia reaktioita tai vastareaktioita aikaan. Suosittelen lämpimästi jokaiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isovanhempien poisto lapsen elämästä tällaisen perusteella tuntuu pikkumaiselta ja julmalta. Tunnistan, että minulle hiukset ovat lähinnä pakollinen paha ja joillekin selvästi merkityksellisempi asia, mutta joku raja nyt.
Eivät he edes pyytäneet anteeksi. Jos tähän ei pistetä nyt stoppia, niin seuraavaksi tekee jotain vielä älyttömämpää ja vaarallisempaa. Julmaa olisi jättää tämä tähän ja antaa anopin kuvitella, että hän saa tehdä mitä tahansa jatkossakin.

Hiukset tässä sivuseikka. Se, että tekevät jotain lapselle, mikä on selvästi kielletty, on todella törkeää ja väärin.

Välien palauttamisesta voidaan keskustella kun ovat oikeasti pyytäneet anteeksi ja/tai anopin hiukset ovat kasvaneet takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos ei luota isovanhempiin ja silti kokee, että lapsilla pitää olla mahdollisuus säilyttää yhteys heihin, niin parasta käydä kohteliaasti kyläilemässä lasten kanssa isovanhempien luona eli niin että itse on aina paikalla eikä tarvitse arvailla, mitä selän takana puuhaillaan.

Ehkä voi joutua hampaitaan kiristelemään, mutta toisaalta itse voi esimerkki järkevästä ja luotettavasta aikuisesta lapsilleen silloinkin, kun sukulaiset eivät käyttäydy aikuismaisesti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Isovanhempien poisto lapsen elämästä tällaisen perusteella tuntuu pikkumaiselta ja julmalta. Tunnistan, että minulle hiukset ovat lähinnä pakollinen paha ja joillekin selvästi merkityksellisempi asia, mutta joku raja nyt.

Ymmärrän tämänkin puolen. Ja siksihän tässä tätä asiaa tuskaileekin. Mutta tämä on toki myös vain yksi osa melko isoa kokonaisuutta, ja näitä asioita on vuosien aikana kertynyt paljon.

Ja toisaalta, mihin sen rajan sitten vetää. Onko ok käydä laittamassa korvakorut meidän lapsille ilman lupaa, ja mikäli vedetään pultit niin todeta että kasvaahan se reikä umpeen? Tai värjätä lapsen tukka, ja sanoa että mitäs tässä riehumaan, kyllä se ajan kanssa kasvaa omaan väriinsä takaisin.

Eli ymmärrän että asia voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta minä olen helvetin loukkaantunut siitä, että meidän vanhempien yli on kävelty meidän omaa lasta koskevassa asiassa. Ja vieläpä sellaisessa asiassa, mistä on monta kertaa erikseen mainittu, että te ette tätä tukkaa leikkaa.

Se että minä vien omat lapseni jonnekin hoitoon, on osoitus äärimmäisestä luottamuksesta. Ja nyt tämä luottamus on tietoisesti rikottu, ja reaktiona on puhdasta käsien levittelyä.

Ja minä tiedän jo valmiiksi, että tämä(kin) asia käännetään puheissa meitä vastaan. Menee pari viikkoa, ja vaimon sisarukset valittavat että kaikesta tekin jaksatte suuttua, eihän tuossa nyt mitään ole, vähän vain tukkaa siistittiin. Mua se ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta vaimoa se kiinnostaa. Koska he on kasvatettu siihen, että vanhemmat eivät tee virheitä ja vika on aina muissa.

Näitä juttuja olisi vuosien varrelta loputtomiin, ja jos kaiken tänne avaisin niin väitän että yksikään ei tarttuisi tähän viimeisimpään episodiin, vaan moni kysyisi että miten helvetissä olette jaksaneet noin kauan olla tekemisissä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja toisaalta, mihin sen rajan sitten vetää. Onko ok käydä laittamassa korvakorut meidän lapsille ilman lupaa, ja mikäli vedetään pultit niin todeta että kasvaahan se reikä umpeen? Tai värjätä lapsen tukka, ja sanoa että mitäs tässä riehumaan, kyllä se ajan kanssa kasvaa omaan väriinsä takaisin.

Eli ymmärrän että asia voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta minä olen helvetin loukkaantunut siitä, että meidän vanhempien yli on kävelty meidän omaa lasta koskevassa asiassa. Ja vieläpä sellaisessa asiassa, mistä on monta kertaa erikseen mainittu, että te ette tätä tukkaa leikkaa.

Se että minä vien omat lapseni jonnekin hoitoon, on osoitus äärimmäisestä luottamuksesta. Ja nyt tämä luottamus on tietoisesti rikottu, ja reaktiona on puhdasta käsien levittelyä.
Kuulostaa siltä, että appivanhempasi ovat sitä tyyppiä, jotka eivät ymmärrä omaa itsekkyyttään, eivätkä sitä että miltä heidän toimintansa muista ihmisistä tuntuu tai sitä, että mitä meinaa toisen ihmisen ja hänen rajojensa kunnioittaminen.

Olen oman isäni kanssa monet kerrat ottanut yhteen, ja oppinut sen, että omista arvoistaan ja näkemyksistään täytyy vaan pitää kiinni, jos ne oikeiksi kokee. Vaikka olisi miten lähisukua, mutta jos toinen ei ymmärrä sitä, miten satuttaa omalla toiminnallaan tai sanoillaan itseään, niin ei semmoiseen pidä alistua. Koska sitä saa sitten tehdä lopunelämäänsä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrän tämänkin puolen. Ja siksihän tässä tätä asiaa tuskaileekin. Mutta tämä on toki myös vain yksi osa melko isoa kokonaisuutta, ja näitä asioita on vuosien aikana kertynyt paljon.

Ja toisaalta, mihin sen rajan sitten vetää. Onko ok käydä laittamassa korvakorut meidän lapsille ilman lupaa, ja mikäli vedetään pultit niin todeta että kasvaahan se reikä umpeen? Tai värjätä lapsen tukka, ja sanoa että mitäs tässä riehumaan, kyllä se ajan kanssa kasvaa omaan väriinsä takaisin.

Eli ymmärrän että asia voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta minä olen helvetin loukkaantunut siitä, että meidän vanhempien yli on kävelty meidän omaa lasta koskevassa asiassa. Ja vieläpä sellaisessa asiassa, mistä on monta kertaa erikseen mainittu, että te ette tätä tukkaa leikkaa.

Se että minä vien omat lapseni jonnekin hoitoon, on osoitus äärimmäisestä luottamuksesta. Ja nyt tämä luottamus on tietoisesti rikottu, ja reaktiona on puhdasta käsien levittelyä.

Ja minä tiedän jo valmiiksi, että tämä(kin) asia käännetään puheissa meitä vastaan. Menee pari viikkoa, ja vaimon sisarukset valittavat että kaikesta tekin jaksatte suuttua, eihän tuossa nyt mitään ole, vähän vain tukkaa siistittiin. Mua se ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta vaimoa se kiinnostaa. Koska he on kasvatettu siihen, että vanhemmat eivät tee virheitä ja vika on aina muissa.

Näitä juttuja olisi vuosien varrelta loputtomiin, ja jos kaiken tänne avaisin niin väitän että yksikään ei tarttuisi tähän viimeisimpään episodiin, vaan moni kysyisi että miten helvetissä olette jaksaneet noin kauan olla tekemisissä.
Tuossa jos olisi asiallisesti liikkeellä niin olisi voinut soittaa, että tukka menee silmiin meidän mielestä niin voidaanko leikata. Ei soitettu, koska taidettiin tietää, että kielletään leikkaamasta.

Mulle tuli tuosta yksivuotiskuvan esiin nostosta mieleen, että maksoivatko appivanhemmat mahdollisesti kuvauksen. Tuli vaan mieleen, kun on huomannut, että on niitä ihmisiä, jotka jaksavat joka käänteessä muistuttaa avustaan ja antamastaan rahasta omia lapsiaan. Heidän antamansa apukin on vain yksi tapa hallita muita ihmisiä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuossa jos olisi asiallisesti liikkeellä niin olisi voinut soittaa, että tukka menee silmiin meidän mielestä niin voidaanko leikata. Ei soitettu, koska taidettiin tietää, että kielletään leikkaamasta.

Mulle tuli tuosta yksivuotiskuvan esiin nostosta mieleen, että maksoivatko appivanhemmat mahdollisesti kuvauksen. Tuli vaan mieleen, kun on huomannut, että on niitä ihmisiä, jotka jaksavat joka käänteessä muistuttaa avustaan ja antamastaan rahasta omia lapsiaan. Heidän antamansa apukin on vain yksi tapa hallita muita ihmisiä.

Eivät ole maksaneet kuvausta. Sinällään tuo koko yksivuotiskuvan nosto on niin absurdi, koska poika on parin viikon päästä kaksivuotias. Mutta kai se sitten riittää kun on kerran onnistuttu ottamaan onnistunut kuva. Ehkä tuolla yksivuotiskuvalla pärjää ylppäreihin asti.

Tai no tiedänhän minä miksi anoppi sen esille nostaa, hänen on vaikea hyväksyä että hän on tehnyt virheen, ja hän nyt itselleen valehtelee että on pojasta onnistuttu ottamaan hyviäkin kuvia, ei hänen takia mene mitään pieleen.

Ja siis appivanhemmat ovat juuri tuota tyyppiä. Kehuskelevat kuinka ilman heitä me ei pärjätä, ja kuinka he hoitavat niin paljon lapsia. Eivätkä todellisuudessa edes hoida. Aikanaan oltiin lainaamassa heiltä rahaa remonttiin, mutta kun anoppi ei saanut sanella materiaalivalintoja, niin ilmoitti että ei lainaa rahaa. Oli mukava kierrepallo kun homma oli jo aloitettu. Siitäkin selvittiin minun vanhempien ja pankin avustuksella, mutta oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun heiltä kysyttiin mitään rahaan liittyvää.

Eilen vaimon kanssa pitkään puhuttiin asiasta, ja tultiin siihen lopputulemaan että mikäli tässä halutaan välejä korjata, niin anteeksipyynnön ja aloitteen on tultava sieltä suunnasta. Me ei tehdä yhtään mitään, vaan pallo on täysin heillä. Ja jos he eivät tähän kykene, niin sittenhän se vain kertoo kuinka tärkeäksi omat lapsenlapsensa kokevat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eivät he edes pyytäneet anteeksi. Jos tähän ei pistetä nyt stoppia, niin seuraavaksi tekee jotain vielä älyttömämpää ja vaarallisempaa. Julmaa olisi jättää tämä tähän ja antaa anopin kuvitella, että hän saa tehdä mitä tahansa jatkossakin.

Hiukset tässä sivuseikka. Se, että tekevät jotain lapselle, mikä on selvästi kielletty, on todella törkeää ja väärin
Ei ne hiukset ihan sivuseikka ole, vaikka tietysti se varsinainen pihvi lienee, että on tehty selvästi vanhempien toiveen/ohjeen/käskyn vastaisesti, eikä ilmeisesti todellakaan ekaa kertaa. Ja sitä tietysti pitäisi pyytää anteeksi. Viesteistä oli ymmärrettävissä, että oli käytetty aika kovaa kieltä ja ymmärrän että itse kullakin voi mennä siitä defenssit päälle, eli huutamalla voi saada vaikka kiven itkemään, muttei toista anteeksi pyytämään. (Nyt tuli jostain syvältä mielen sopukoista Viikate-lainaus mukailtuna.)

Mutta siis itse hiusten leikkaamista nyt ei edes oikein voi pyytää anteeksi vanhemmilta, vaan lapselta, mutta hän ei tainnut kokea olevansa tässä uhrin asemassa (ja hyvä niin!) tai anteeksipyynnön tarpeessa.

Toivottavasti appivanhemmat ottavat järjen käteen ja pyytävät anteeksi. Tosiaan hyvä idea voisi olla jatkossa @Patarouva esiin tuoma vain "valvottu" tapaaminen, ts esim kaikkien asianosaisten synttärit/nimpparit/jne.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Se että minä vien omat lapseni jonnekin hoitoon, on osoitus äärimmäisestä luottamuksesta. Ja nyt tämä luottamus on tietoisesti rikottu, ja reaktiona on puhdasta käsien levittelyä.

Boldattu avainasia. Eihän tuo nyt kuvaamasi perusteella ole "pelkkä" yksi kampaus tai yksi kertakaan, vaan nimenomaan on ylitetty luottamuksen raja. Luottamuksen voi klassisesti menettää vain kerran, jos kuvauksen jatkonkin osa, eli täydellinen ymmärtämättömyys ja vähättely menevät noin.

Aikamoisen Canossan-matkan saisivat tehdä, että itse olisin missään yhteydessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta siis itse hiusten leikkaamista nyt ei edes oikein voi pyytää anteeksi vanhemmilta, vaan lapselta, mutta hän ei tainnut kokea olevansa tässä uhrin asemassa (ja hyvä niin!) tai anteeksipyynnön tarpeessa.
Olen täysin eri mieltä. Tässä on kyse pienestä lapsesta, josta vanhemmat ovat vastuussa. Todennäköisesti lapsi on niin pieni, että ei ymmärrä tai voi käsittää tapahtunutta. Vanhempien luottamusta tässä nimenomaan on rikottu. Vanhemmat ovat tehneet selväksi isovanhemmille, että asia X on väärin. Isovanhemmat tekivät sen silti.

Valitettavasti sukulaisiaan ei voi valita, mutta kusipäitä ei tarvitse sietää ovat ne sukulaisia tai eivät. Varmaan on sinulle tärkeitä asioita, joihin sinäkin suhtautuisit yhtä tiukasti, vaikka tämä ei sinulle sellainen ollutkaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen täysin eri mieltä. Tässä on kyse pienestä lapsesta, josta vanhemmat ovat vastuussa. Todennäköisesti lapsi on niin pieni, että ei ymmärrä tai voi käsittää tapahtunutta. Vanhempien luottamusta tässä nimenomaan on rikottu. Vanhemmat ovat tehneet selväksi isovanhemmille, että asia X on väärin. Isovanhemmat tekivät sen silti.
En oikein ymmärrä miksi olet eri mieltä, kun olin myös sitä mieltä että luottamusta on rikottu ja sitä pitäisi pyytää anteeksi.
Henkilön X hiusten leikkaamisen anteeksi pyytäminen henkilöltä Y taas does not compute, olipa henkilöt minkä ikäisiä vaan. Varsinkin jos häntä kenen hiuksia on leikattu, ei voisi vähempää kiinnostaa.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jeesus mitä toimintaa appivanhemmilta.
Välillä kun käyn moikkaamassa mutsia niin ex-vaimo kysyy että voisiko se mummi sitten leikkaa samalla meidän lapselta hiuksia. Mutsi on eläkkeellä oleva kampaaja/parturi jolla pysyy hyvin sakset hallussa. Ikänä ei olla siellä leikattu hiuksia niin ettei oltaisi kysytty myös ex-vaimon mielipidettä. Se ei kumminkaan ole mikään iso vaiva ottaa puhelinta käteen ja kysyä mielipidettä/lupaa.
Jos mun anoppi tekisi mun lapsille parturoinnin ilman meidän lupaa niin kyllä me oltaisiin silloin sodassa
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En oikein ymmärrä miksi olet eri mieltä, kun olin myös sitä mieltä että luottamusta on rikottu ja sitä pitäisi pyytää anteeksi.
Henkilön X hiusten leikkaamisen anteeksi pyytäminen henkilöltä Y taas does not compute, olipa henkilöt minkä ikäisiä vaan. Varsinkin jos häntä kenen hiuksia on leikattu, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ymmärsin viestistäsi, että anteeksipyyntö pitää suunnata lapselle, eikä vanhemmille.

Luin nyt viestisi uudelleen ja ilmeisesti tarkoitit, että hiustenleikkuuta pitäisi pyytää anteeksi lapselta, ja erikseen pyytää anteeksi vanhemmilta, että toimivat vastoin heidän tahtoaan. Jos näin, niin sitten en toki ole eri mieltä. Eli my bad.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärsin viestistäsi, että anteeksipyyntö pitää suunnata lapselle, eikä vanhemmille.

Luin nyt viestisi uudelleen ja ilmeisesti tarkoitit, että hiustenleikkuuta pitäisi pyytää anteeksi lapselta, ja erikseen pyytää anteeksi vanhemmilta, että toimivat vastoin heidän tahtoaan. Jos näin, niin sitten en toki ole eri mieltä. Eli my bad.
En ole sitä mieltä että hiustenleikkuuta pitäisi pyytää anteeksi lapselta (tällä tietoa hän ei ole sen tarpeessa). Mutta vanhemmilta toki pitäisi pyytää anteeksi ohjeiden/luottamuksen pettämistä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä tässä nyt taitaa olla kyse ihan muusta kuin hiusten leikkuusta. Tuo on kuitenkin niin pieni juttu ja kasvavat takaisin. Siellä nyt selkeästi haluavat appivanhemmat tehdä kasvatustyötä @Knox :ien puolesta. Ja oikein menivät tuolla tempulla näyttämään että hehän tekevät mitä huvittaa. Itsellä on olleet samanlaiset appivanhemmat aikoinaan, joten tiedän kyllä mikä homma. Vielä jos sattuvat antamaan rahaa teille niin varmasti halutaan vastiketta tai jos tarvitsette lasten hoitoapua niin sitten kiristetään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole sitä mieltä että hiustenleikkuuta pitäisi pyytää anteeksi lapselta (tällä tietoa hän ei ole sen tarpeessa). Mutta vanhemmilta toki pitäisi pyytää anteeksi ohjeiden/luottamuksen pettämistä.
Tässä itsellä nousee tunteet kun on vähän saman tyyppinen anoppi ja omat vanhemmat. Kun nousee tunteet niin ei pysy itselläkään ihan homma kasassa. Olihan tuo sun viesti ihan selkeä ja olisi pitänyt lukea se ajatuksella useamman kerran ennen vastauksen kirjoittamista. Eli tosiaan my bad.

Omat vanhempani eivät ole niin sekaisin, etteivät jop hieman osaisi kehittyä ja muuttaa käytöstään, vaikka erittäin hankala heidän on myöntää, että heidän 40-vuotias lapsensa voisi muka joskus olla oikeassa ja tietää asioita heitä enemmän. Eivätkä he sitä myönnä tai tajua. Eivät ole koskaan myöntäneet. Vielä parikymppisenä pidin itseäni tyhmänä.

Anoppi on sitten ihan 100 % narsisti. Kukaan hänen lapsistaan ei halua olla hänen kanssaan yhteydessä, niin kyllä se vika on silloin peilissä. Mahdollisuuksia käyttäytyä ja toimia hyvin on annettu hänelle useasti, mutta aina se menee jossain vaiheessa täysin sekaisin, jolloin sitten lapset ovat sijaiskärsijöitä. Lähtee esimerkiksi yhtäkkiä huutaen ja itkien pois, kun esimerkiksi nelikymppinen lapsi ei sisusta omaa perheensä kotia kuten narsistiäiti haluaa. Ihan pimeää.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Se että minä vien omat lapseni jonnekin hoitoon, on osoitus äärimmäisestä luottamuksesta. Ja nyt tämä luottamus on tietoisesti rikottu, ja reaktiona on puhdasta käsien levittelyä.

Jos lapsen hiusten leikkaaminen on saanut kamelin selän katkeamaan, niin miten ihmeessä luottamusta on voinut olla aikaisemmin, niin paljon, että lapsen on voinut viedä anoppilaan hoitoon?

Vaikka isovanhemmat ovat aikaisemmin kauhistelleet pojan pitkää tukkaa, niin onko siitä puhuttu, että vanhemmat päättävät sen leikkuusta ihan täysin? Isovanhempien käytös oli aivan perseestä, mutta jos ei rajoja ole täysin keskusteltu, niin aika äkkipikaiselta toiminnalta välien katkaisu vaikuttaa mikäli rajat eivät ole olleet täysin selvät.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jos lapsen hiusten leikkaaminen on saanut kamelin selän katkeamaan, niin miten ihmeessä luottamusta on voinut olla aikaisemmin, niin paljon, että lapsen on voinut viedä anoppilaan hoitoon?

Vaikka isovanhemmat ovat aikaisemmin kauhistelleet pojan pitkää tukkaa, niin onko siitä puhuttu, että vanhemmat päättävät sen leikkuusta ihan täysin? Isovanhempien käytös oli aivan perseestä, mutta jos ei rajoja ole täysin keskusteltu, niin aika äkkipikaiselta toiminnalta välien katkaisu vaikuttaa mikäli rajat eivät ole olleet täysin selvät.

Koska olemme halunneet antaa lapsille aikaa omian isovanhempien kanssa? Ja olemme ajatelleet että ehkä siellä järki pysyy päässä, kun asiat on tehty sen verta selväksi?

Kuka muu lapsen hiuksien leikkaamisesta sitten päättää, ellei vanhemmat? Ja nyt puhutaan alle kaksivuotiaasta, jolla ei ole omaa mielipidettä asiaan.

Rajat on olleet niin selvät kuin olla ja voi. Minä olen sanonut vähintään kaksi kertaa, että te ette leikkaa muksujen hiuksia. Vaimo muisteli sanoneensa asiasta noin viisi kertaa.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Knox

Itse olen niin 0-100 sekunnissa kiihtyvää tyyppiä, että kamelin selkä katkeaa, mutta hetken päästä se on taas kasassa. Kannattaa hetki vetää happea ja ottaa välimatkaa.

Mulla menisi vati täysin nurin myös jos joku menisi ja leikkaisi muksujen hiuksia. Meni myös silloin vati täysin nurin, kun esikoinen sai muuta ruokaa mitä oli sovittu...

Silti, välien katkaisu lasten isovanhempiin on äärimmäisen raskas temppu. Me emme sitä tehneet enkä ihan pienestä tekisi. Kuitenkin tuossakin leikkauksesta huolimatta, oletan että isovanhemmat ovat turvallista ja tärkeää seuraa lapsille ja lapset tykkäävät siellä olla.

Kanna kostoksi niiden telkkari kierrätykseen ja vie tilalle radio. Sano, että sun mielestä telkkari näytti pirulle. Jos vaikka oppisivat siitä. Aina jos toimivat vastoin teidän tahtoa, kuittaat takaisin ihan älyttömällä tavalla. Avaat auton renkaiden venttiilit kun sun mielestä näyttää paremmalta tyhjänä jne. :D jos lapset viihtyy isovanhemmilla ja muuten turvallista, niin älä vie lapsilta isovanhempia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös