Minua nämä someen laitetut kuvat omasta jälkikasvusta todistustensa kanssa ovat kohtuullisen vastenmielistä sisältöä.
Itse olen ottanut perinteeksi ottaa ja julkaista kuvat näin keväisin lasten luokalta pääsemisen kunniaksi (toki sitten pitää harkita uudestaan, jos jompi kumpi jää luokalle). Vaikka kumpikin pärjää oikein hyvin, en näe mitään syytä edes harkita arvosanojen tai mahdollisten stipendien julkaisemista.
Ja nyt sitten lopuksi kerrottakoon, että ylioppilas tuli omaankin perheeseen. Pari vuotta normiaikataulua myöhemmin ja monenlaisten vaiheiden kautta. Aikuislukion juhla olikin tosi kiva ja sympaattinen, kun kaikissa puheissa oli sellainen klangi, että kaikenlaistahan tässä on itse kullakin ollut matkan varrella, mutta sieltä se tulos on vaan loppujen lopuksi saatu kairattua.
Onnea, tää on kova suoritus!
Niin kauan kuin pysyy yhteiskunnan liukuhihnan kyydissä, kaikki on lopulta aika helppoa, vaikka välillä tuntuisikin vaikealta.
Kun kerran putoaa kyydistä, on paljon vaikeampi hypätä takaisin kyytiin, oli kyse sitten lukion tai muun tutkinnon loppuun saattamisesta ja kaikille jotka siihen kykenevät on syytä nostaa isosti hattua.