Lapset on rasittavaa porukkaa !

  • 45 502
  • 307

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Lapset voivat olla rasittavia, ärsyttäviä, pain in the ass jne.. mutta siltikin vain lapsia..
Enemmän minua ottaa päähän idiootit aikuiset. Tuntuu välillä että 80% aikuisista on joko, sosiaalisesti rajoittuneita, ajotaidottomia, kykenemättömiä pieneenkään päätökseen nopeasti, itsetuhoisia, jahkaajia... jne jne..
Scholl:in idea lapsivapaasta talosta on hyvä, mutta mielummin vielä Amerikan tyyliin: Kunnon syväluotaavat haastattelut taloon muuttavilta, suositukset ym.. sitten yhtiön hallitus joko hyväksyy ostotarjoukset tai hylkää sen..
Edit: lapset siis ovat noin pääsääntöisesti ok.. koska helvetinmoinen riiviö olen itsekin ollut tenavana, niin antaa aika paljon anteeksi kun muistelee vähän omaa lapsuuttaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sulla on kyllä raudanluja pohja arvioida kasvattajana olemista, eikö? Ei tässä kukaan ole kohtelemassa silkkihansikkain riekkuvia penskoja, mutta uskallan silti väittää että on minulla jossain määrin enemmän kompetenssia ottaa kantaa näihin asioihin kuin sinulla.
No, en suinkaan rupea kyseenalaistamaan sitä, etteikö sinulla olisi enemmän kokemusta kasvattamisesta ja niin edespäin, sehän on ihan selvää, että on koska minulla ei omia lapsia ole. Hienoa myös jos osaat pistää rajat ja toimia auktoriteettina. Hyvä näin.

On minulla silti nuoremmalla iällä lastenhoidosta jonkin verran kokemusta, kun sisarentytärtä jouduin usein kaitsemaan päivätolkulla. Kyseinen ipana oli vielä tätä vaikeampaa osastoa ylivilkkaana tapauksena ja se voi olla, että on muodostanut tietynlaisen käsityksen lapsista minulle.

Hyvin luultavasti en ole mallikelpoinen isähahmo ja siksi jälkikasvun hankintaa vastustankin, mutta uskon silti tietäväni mitä lapselle voi sallia ja mitä ei ja missä vaiheessa tulee puuttua asiaan. Kyllä sen nyt järjellä tajuaa. Ei siihen vanhemmuutta sinänsä mihinkään tarvia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tästä tuleekin mieleen pahkasian hassunhauska mainos: Älä lyö lasta.........nyrkillä, käytä kumipamppua!

Ettei olisi ollut "..käytä märkää pyyhettä, siitä ei jää jälkiä" ?
Tai sitten muistan ihan väärin..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
...uskon silti tietäväni mitä lapselle voi sallia ja mitä ei ja missä vaiheessa tulee puuttua asiaan. Kyllä sen nyt järjellä tajuaa. Ei siihen vanhemmuutta sinänsä mihinkään tarvia.
Eli saako lapselle mennä räyhäämään tai sylkeä takaisin vai onko mielipiteesi muuttunut?

Koko avautumiseni johtui siitä, että jostain syystä vanhemmat katsotaan järjestään munattomiksi päänsilittelijöiksi, jos rääkyvää lasta ei vedellä pitkin seiniä ilman varoitusta. Silkkihansikkaita ja kukkahattuja tarjotaan, kun vanhemmat katsovat aiheelliseksi puuttua idioottimaisuuksien laukomisiin, vaikka itsellä ei ole tippaakaan käytännön kokemusta asiasta. Hiukan huvittavaakin, että kurin ja järjestyksen perään huudellaan nyt sieltä suunnasta, josta yleensä on totuttu kuulemaan suvaitsevaisia kommentteja. Toistan, että kurin ainoa ilmenemismuoto ei ole management by perkele, ei lastenkaan kanssa.

Pernaveikon kommentti lastentarhasta julkisissa on aiheellinen. En tosiaankaan tajua, miksi se lauma pitää aina tunkea pahimman työmatkaruuhkan sekaan?
Se tuskin on lasten vika, että tapahtumat ja vierailut sovitaan alkaviksi aikaiseen aamulla. Erikoista silti, ettei aikuiset kestä satunnaisia nappulalaumoja samoissa tiloissa muutamia hetkiä. Tai varsinkaan, että asiasta pitää kitistä, kun homman voi hoitaa vaihtamalla vaunua, kuten pernaveikko teki.

...koska helvetinmoinen riiviö olen itsekin ollut tenavana, niin antaa aika paljon anteeksi kun muistelee vähän omaa lapsuuttaan.
Tuo on aika hyvä näkökulma tähänkin asiaan, ja on auttanut itseäni jonkin verran myös isukin roolissani. Kun muistaa sen, kuinka epäreiluilta vanhempien meuhkaaminen joskus saattoi tuntua, tulee itsekin mietittyä, korottaako ääntään vai saisiko asian ratkaistua rauhallisemminkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli saako lapselle mennä räyhäämään tai sylkeä takaisin vai onko mielipiteesi muuttunut?
Ei ole. Edelleenkin lapselle voi olla ankarakin auktoriteetti ja jos kyseessä on vaikea tapaus, niin vaikka vähän kovemmallakin otteella. Noita vaikeita tapauksia löytyy kyllä ihan riittävästi, ikävä kyllä. Näkee päivittäin kaikkialla.

Sylkeminen nyt on tietysti aika radikaali tapa osoittaa jotakin, mutta joskus ihmiset ei tajua asioita, ellei niitä läväytetä konkreettisesti päin naamaa. Tässäkään kohtaa ei pidä takertua juuri tuohon eritteeseen, vaan se on vain yksi osoitus äärimmäistilanteessa, miten asiat on ja miten niiden pitäisi mennä.

Koen esim. että omalla kohdallani on joskus toisaalta kohdistuneet tylyt ja julmat sanat herättäneet tajuamaan asioiden oikean laidan. Eräänl. henkinen poskelle lyönti. Joskus se voi toimia jopa konkreettisenakin eleenä, enkä näe sitä silloin väkivaltana, vaan ennemminkin toisen osapuolen eleenä siitä, että tämä välittää.
 
K

kiwipilot

Näköjään tietyt henkilöt tässä(kin) ketjussa näkevät jokapuolella vain niitä hirveitä kakaroita jotka vittuilevat, meluavat ja potkivat nilkoille. Toki jos asenne on se että "kaikki pennut on perseestä" niin hankalaahan se elämä nykymaailmassa on. Kovin on muutenkin radikaaleja näiden (lapsettomien) ei niin suopeasti lapsiin suhtautuvien mielipiteet. Asialliset kommentit ilman mitään kakaralaseja näyttävät tulevan perheellisiltä kirjoittajilta.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen alkanut suunnitella lapsivapaita asuintaloja ja muita vastaavia hankkeita...

Sinutkin äitisi synnytti ilmeisesti vasta kun olit murrosiässä.

Jos puuttuu lapsilta elämänkokemus, joiltakin aikuisilta puuttuu tunne-elämä kokonaan. Usein se johtuu siitä, että on sattunut syntymään olosuhteisiin, jossa kaikenlainen elolliseen kohdistuva inhimillinen ajatustoiminta on tuomittavaa ja orastavat tunteet on tukahdutettu väkivallalla, sekä fyysisellä että henkisellä. Ainoastaan materiaali ratkaisee.

Todella kypsää uhota täällä fyysistä ylivoimaa lapsia kohtaan. Keskittyisit pelkästään niihin autokokeiluihin. Ne on sentään helppo ohittaa naureskellen.

Ihan kiva, että osaat jo aikuisena kävellä kaupassa tasapainossa. Seuraavaksi on vuorossa varmaan kuivaksi opettelu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole. Edelleenkin lapselle voi olla ankarakin auktoriteetti ja jos kyseessä on vaikea tapaus, niin vaikka vähän kovemmallakin otteella. Noita vaikeita tapauksia löytyy kyllä ihan riittävästi, ikävä kyllä. Näkee päivittäin kaikkialla.
Miten diagnosoit vaikean tapauksen? Onko karkkihyllyn edessä kiukutteleva lapsi vakavasti häiriintynyt vai vain väsynyt, tai millainen tapaus kutittelee hiuksiasi bussin takapenkiltä - adhd vai normaali, utelias pikkunassikka. Entä mihin kurinpitometodisi pohjautuvat? Onko se sitä maalaisjärkeä, jolla pistetään omenavarkaat jalkapuuhun ja autovarkaat sähkötuoliin, koska kyllä pelko opettaa. Vai onko sulla jotain mutua syvempää tämän suhteen olemassa?

Minä en halua aukoa vain päätäni, vaan pyydän, että miettisit oikeasti nyt tätä kuviota. Ei jumankauta kaikki vanhemmat muutu yhden synnytyksen aikana selkärangattomiksi lusmuiksi, vaikka varsin kokonaisvaltainen kokemus onkin kyseessä. Kyllä se asenne on joko olemassa ennestään tai sitten sitä ei ole ollutkaan, ei pelkkä vanhemmuus riitä syyksi välinpitämättömyyteen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei jumankauta kaikki vanhemmat muutu yhden synnytyksen aikana selkärangattomiksi lusmuiksi, vaikka varsin kokonaisvaltainen kokemus onkin kyseessä.
Tähh? En minä ole mitään sellaista väittänytkään. Aivan varmasti on kunnon vanhempia, joilta löytyy rakkautta, mutta myös päättäväisyyttä ja lujuutta sikäli, ettei lapset hypi silmille ja saa läpi joka oikkuaan miten haluaa. Esim. oma äitini on loisto esimerkki. On ollut aina auttavainen, avulias ja hyväsydäminen ihminen, mutta myös osannut laittaa rajat mitä ei ylitetä. Näin ollen olen tyytyväinen, että olen näinkin kunnollinen ja luotettava ihmisolento.

Eikä minulla ole mitään sinun kommentointeja vastaan. Puhut yleisesti ottaen paljon järkeä ja arvaan, että olet myös hyvä isä. Fiksuista viesteistäsi voi päätellä helposti, että olet tilanteen tasalla olevaa tyyppiä. Kaikki ei vaan sellaisia ole. Omassa suvussakin tuntuu olevan todella hakoteilla olevia vanhempia ja lapsistaan tulee suoraan sanoen persläpiä, merkit on jo nyt ilmassa. Sitä se ns. vapaakasvatus teettää. Sen satoa korjaamme lähitulevaisuudessa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tähh? En minä ole mitään sellaista väittänytkään. Aivan varmasti on kunnon vanhempia, joilta löytyy rakkautta, mutta myös päättäväisyyttä ja lujuutta sikäli, ettei lapset hypi silmille ja saa läpi joka oikkuaan miten haluaa.
Siksipä kysyinkin sinulta, kuinka erotat väsyneen kakaran huonosti kasvatetusta penteleestä. Se on viimeistään siinä vaiheessa oleellista, kun päätät pyytää vanhempia tekemään jotain häirikölle. Ja tuo on vain esimerkki, väsynyt voi olla vaikka nälkäinen tai muuten vain normaalia huonommalla tuulella, aivan kuten aikuinenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tuo on vain esimerkki, väsynyt voi olla vaikka nälkäinen tai muuten vain normaalia huonommalla tuulella, aivan kuten aikuinenkin.
Ei se ole silti mikään syy olla häiriöksi ja rasittaa muiden mahdollisesti myös väsyneiden hermoja. Vanhemman vastuu on pitää lapsi ruodussa, that is. Tuosta asiasta en mitään kompromisseja tee. Ja aivan taatusti ärähdän tai mulkoilen uhkaavasti jos se pentu rupeaa toden teolla häiritsemään yksityisyyttäni ja tunkemaan siihen reviirilleni. Jos istun junassa tai bussissa ja olen siitä kerran maksanut, niin totta vie näen oikeudekseni saada olla myös rauhassa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Siksipä kysyinkin sinulta, kuinka erotat väsyneen kakaran huonosti kasvatetusta penteleestä. Se on viimeistään siinä vaiheessa oleellista, kun päätät pyytää vanhempia tekemään jotain häirikölle.

Et kysynyt minulta, mutta kysyisin takaisin, että miksi satunnaisen ihmisen esimerkiksi kassajonossa pitäisi pystyä erottamaan se onko lapsella ongelmia väsymyksen/huonon kasvatuksen/fyysisten ja henkisten tekijöiden takia? Kaikille näille tapauksille on häirinnän kohteella oikeus ihan asiallisesti ja puoliasiattomastikin oikeus kertoa mielipiteensä ja ei siitä pitäisi olla vanhemmalla mitään vastaansanottavaa. Toisaalta nämä sylkemiset ja muut ovat sitten taas toisesta ääripäästä ja pitemmän päälle eivät varmasti tule toimimaan.

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen työskennellyt melko paljon heidän kanssaan ja hankkinut esimerkiksi kolme aineenopettajan pätevyyttä, että voisin tarvittaessa nuoria opettaa, joten en oikein tiedä onko mielipiteeni validi, mutta kerron sen kuitenkin. Suosittelen hyvin lämpimästi sekä näille pro että vastaan lapsia-ihmisille kokeilua esimerkiksi sijaisena ala- tai yläkoulussa. Niihinhän pääsee, kuten lööpit ovat kertoneet, sijaiseksi suoraan kadulta. Siellä todella näkee sen mikä on vanhempien vastuu. Lapset ja nuoret tuleva niin eri oloista nykyisin, että sitä on ns. "normaalin ihmisen" vaikea käsittää. Esim. Ted on täysin oikeassa siinä, että on VANHEMPIEN ensisijainen velvollisuus huolehtia lapsen kasvatuksesta. Ei naapurin, kassajonolaisen tai opettan. Nykyään vaan vanhempia on niin monenlaisia (Esim. Jokelan tapauksen jälkeen koulussa oli 3. luokkalainen jonka päähän oli ÄITI(!!!) ajanut hakaristin ampujan "kunniaksi") Nämä muut tulevat toissijaisena, mutta silti heillä pitää olla oikeus puuttua lapsen häiriökäyttäytymiseen ainakin suullisesti. Liekö kirjoituksessa paljonkaan järkeä, mutta pientä rauhanpiippua Tedin bongivarastosta voisitte kaivaa esille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei se ole silti mikään syy olla häiriöksi ja rasittaa muiden mahdollisesti myös väsyneiden hermoja. Vanhemman vastuu on pitää lapsi ruodussa, that is. Tuosta asiasta en mitään kompromisseja tee. Ja aivan taatusti ärähdän tai mulkoilen uhkaavasti jos se pentu rupeaa toden teolla häiritsemään yksityisyyttäni ja tunkemaan siihen reviirilleni. Jos istun junassa tai bussissa ja olen siitä kerran maksanut, niin totta vie näen oikeudekseni saada olla myös rauhassa.
Eli alennut lapsen tasolle. Tästähän tässä on ollut kokoajan puhe. Jos et kykene asialliseen kommunikointiin vanhempien kanssa, on turha patoutumiaan purkaa lapsillekaan. Vanhemman vastuulla on lasten käytös, mutta sun vastuulla on oma käytöksesi. Jos alat aukoa päätäsi väsyneen lapsen kunnolliselle vanhemmalle, saat aikaan vain suurta kypsymistä. Ja jos se vanhempikin on väsähtänyt, voi olla että tulee palautetta takaisin.

Et kysynyt minulta, mutta kysyisin takaisin, että miksi satunnaisen ihmisen esimerkiksi kassajonossa pitäisi pystyä erottamaan se onko lapsella ongelmia väsymyksen/huonon kasvatuksen/fyysisten ja henkisten tekijöiden takia? Kaikille näille tapauksille on häirinnän kohteella oikeus ihan asiallisesti ja puoliasiattomastikin oikeus kertoa mielipiteensä ja ei siitä pitäisi olla vanhemmalla mitään vastaansanottavaa.
Asiallinen huomautus on moneen kertaan todettu oikeutetuksi, jopa minun puolestani.

Esim. Ted on täysin oikeassa siinä, että on VANHEMPIEN ensisijainen velvollisuus huolehtia lapsen kasvatuksesta. Ei naapurin, kassajonolaisen tai opettan.
Tämä lienee päivänselvää kaikille. Tuollaisissa hakaristijutuissa liikutaan jo aivan toisissa maailmoissa kuin mistä tämä keskustelu sai alkunsa. Tai enpä minä se junnun kaljua ole syynännyt.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
sampio kirjoitti:
Se tuskin on lasten vika, että tapahtumat ja vierailut sovitaan alkaviksi aikaiseen aamulla. Erikoista silti, ettei aikuiset kestä satunnaisia nappulalaumoja samoissa tiloissa muutamia hetkiä. Tai varsinkaan, että asiasta pitää kitistä, kun homman voi hoitaa vaihtamalla vaunua, kuten pernaveikko teki.
Erikoista, ettei näitä tapahtumia voi sopia alkamaan sen verran myöhempään, että muksut eivät änkeäisi pahimpaan ruuhkaan. Luulisi olevan opettajillekin helpompaa ja lapsille turvallisempaa, kun eivät ryysisi isompien seassa vaan pääsisivät istumaan. Maksavana asiakkaana toivon, että ne, jotka ilmaiseksi matkustavat joustaisivat asiassa.

sampio kirjoitti:
Siksipä kysyinkin sinulta, kuinka erotat väsyneen kakaran huonosti kasvatetusta penteleestä. Se on viimeistään siinä vaiheessa oleellista, kun päätät pyytää vanhempia tekemään jotain häirikölle. Ja tuo on vain esimerkki, väsynyt voi olla vaikka nälkäinen tai muuten vain normaalia huonommalla tuulella, aivan kuten aikuinenkin.
Ei se ole oleellista. Lasten vanhemmilta voi aivan hyvin pyytää asiallisesti, että pitäisivät huonosti käyttäytyvän ja muita häiritsevän jälkikasvunsa kurissa ja nuhteessa julkisilla paikoilla (enkä nyt puhu pienistä kitinöistä). Eivät lapset mitään kunkkuja ole, vaan potentiaalisia tulevia veronmaksajia. Siksi heidän onkin pienestä pitäen syytä oppia elämään yhteiskuntakelpoisesti.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Kahden lapsen isänä voisin todeta muutamasta yleisestä aiheesta seuraavaa:

Jokainen meistä on ollut lapsi, ja jokaista meistä on joku "vanhus" jossain vaiheessa paheksunut käytöksen suhteen. Pahimmat lapsivihaajat ovat mahdollisesti olleet ongelmatapauksia itsekin.

On totta että nykyään näkee harmillisen paljon vapaan kasvatuksen perheitä, mistä seurauksena on usein täysin ilman tapoja ja kontrollia eläviä itsekkäitä penskoja. Niinpä kehoitan jokaista nykyistä tai tulevaa vanhempaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään: minkälaisen kansalaisen aion lapsestani kasvattaa? Minkälaisen esimerkin annan lapselleni?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minun mielestäni aikuisen ihmisen pitää tajuta, jos oma lapsi tekee jotain typerää. Minua on terrorisoitu samaan tyyliin kuin muitakin, repimällä takinhelmasta jne.

Ymmärrän jos lapsi tekee sen kerran, se on ihan ok, mutta siinä kohtaa pitää mukana olevan aikuisen sanoa, jos toista kertaa tekee saman tempun. Itselläni on pariin otteeseen palanut hermo tässä tilanteessa, kerran ilmoitin puhelimessa puhuneelle äidille rauhallisesti, ei mitään vaikutusta. Kerran isä vain tyynenä katseli, kun hänen kultamussukkansa repi minun takinhihaa. Ensimmäisellä kerralla vasta toinen kommunikointikertani oli aika tiukkasävyinen, toisella kerralla jo ensimmäinen, koska isällä selvästikään ei ollut mitään käsitystä siitä, mitä kuuluu tehdä ja mitä ei kuulu tehdä.

Ravintoloihin lasten tuontia en kyllä ymmärrä. Minä olen siellä nauttimassa ruuasta ja jos joku ei osaa käyttäytyä lasten kanssa, sen ei pitäisi olla minun ongelmani. Minut on kasvatettu pienestä asti syömään ravintoloissa ja samaten sisareni. Aina ei ole löytynyt 100%:sti mieleistä safkaa viisivuotiaalle, mutta aina on selvitty ilman huutomyrskyjä, kun asiasta on nätisti puhuttu ennen ravintolaan menoa ja opetettu hyvät tavat myös kotiruokailussa. Onhan se nyt naurettavaa, että investoi ruokaseuran kanssa kolminumeroisen summan ruokiinsa ja joutuu siitä hyvästä kuuntelemaan kakaroiden itkua ja huutamista.

Ja jos ravintolassa asiasta sanoo edes ystävällisesti, saa jonkun lastenvihaajan maineen. Lapsettomilla tai lapsensa hyvin kasvattaneilla ihmisillä ei ole siis oikeutta nauttia ruuastaan? Olen kyllä schollin linjoilla siinä, että esim. lapsivapaita ruokaravintoloita ja lentokoneita pitäisi järjestää enemmän.

En vihaa lapsia, vihaan vain tyhmiä ihmisiä, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Yleensä se johtuu siitä, että heitä itseäänkään ei ole kasvatettu oikein.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ravintoloihin lasten tuontia en kyllä ymmärrä. Minä olen siellä nauttimassa ruuasta ja jos joku ei osaa käyttäytyä lasten kanssa, sen ei pitäisi olla minun ongelmani. Minut on kasvatettu pienestä asti syömään ravintoloissa ja samaten sisareni.
Miksi sinut vietiin lapsena ravintolaan?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tällä hetkellä suhtautumiseni lapsiin on neutraali, asun niin huikeassa talonyhtiössä ettei taida talossa kenelläkään olla lapsia. Ehkä joku yks tai kaks snadia vauvaa, mutta näitä perinteisiä itsekkäitä lapsia kenelläkään.

En kulje julkisilla, ainoat paikat missä joudun lasten kanssa kohtaamisiin on kaupat ja marketit. Varsinkin nyt on paha, kun lapsilla on joululomat ja tottakai äidit ottavat kultamussukkansa mukaan ostoksille.

Kaupat on näitä perinteisiä paikkoja, lapset juoksevat kaupoissa ja luulevat pitkien käytävien olevan juoksuratoja tai leikkikenttiä. Eihän se vittu niin ole. Muutenkaan en tajua tuota että lapset otettava mukaan kauppaan, kun ei ne siellä mitään järkevää kuitenkaan tee. Joko ne jätetään autoon tai sit himaan. Korkeintaan saisivat kävellä nätisti ostoskärryjen vieressä ja auttaa tarvittaessa vanhempiaan. Mutta eikö tämä ole aika vakio nykyään: "Nähdään sitten leluosastolla." Eli lapsi terrorisoimaan kauppaa samalla kun vanhemmat hoitaa ostokset ja lopuksi vanhemmat käyvät hakemassa parkuvan lapsen leluosastolta joka haluaa ties minkä lelun.

Olen tätäkin miettinyt jo aikaisemmin; onko lapsilla niveliä?
Minkä ihmeen takia hiukan jo kävelyä reippaamman liikkumisen on oltava tamppaamista? TÖMPS, TÖMPS, TÖMPS, TÖMPS, TÖMPS. Miten sellanen 20-kilonen voi edes saada tuollaisen äänen aikaan?

Todennäköisesti joskus itsekin hankin lapsia, vituttaa jo valmiiksi se päivä. Vituttaa valmiiksi enemmän jos ei tule poikia.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ravintoloihin lasten tuontia en kyllä ymmärrä. Minä olen siellä nauttimassa ruuasta ja jos joku ei osaa käyttäytyä lasten kanssa, sen ei pitäisi olla minun ongelmani. Minut on kasvatettu pienestä asti syömään ravintoloissa ja samaten sisareni.

Tämä on kyllä hämmentävydessään koomisimpia kommentteja hetkeen, ellei kritisointi sitten osunut omia vanhempia ja heidän kasvatusmetodeja kohtaan myös.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ravintoloihin lasten tuontia en kyllä ymmärrä. Minä olen siellä nauttimassa ruuasta ja jos joku ei osaa käyttäytyä lasten kanssa, sen ei pitäisi olla minun ongelmani. Minut on kasvatettu pienestä asti syömään ravintoloissa ja samaten sisareni.
Allekirjoituskamaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös