Viestin lähetti veinikretski
Kyllä Ilveksen matseissa tulee väsy vähän vanhemmallekkin tyypille, ei se mikään uusi asia ole ! ;=)
Eh ihihi eh ihihi (kuvailee nauruun kuolemista)
Viestin lähetti veinikretski
Kyllä Ilveksen matseissa tulee väsy vähän vanhemmallekkin tyypille, ei se mikään uusi asia ole ! ;=)
Viestin lähetti Kopteri
Meilläpäin aletaan käymään matseissa ajoissa.
Poikani oli ensimmäistä kertaa pelissä puolivuotiaana, viime kaudella pelejä taisi tulla 4-5.
Jotkut menivät paremmin, joistakin poistuimme hyvissä ajoin.
Sälli on kuitenkin aina ilmoittanut haluavansa lähteä,
ja silloin kun ei mukaan pääse niin harmi on kova.
Paikanpäällä, varsinkin 18.30 alkavissa matseissa, väsy saattaa 4-vuotiaalle ymmärrettävästi tulla.
Se, että sä et ymmärrä, ei mua eikä varmasti muitakaan matsissa jälkikasvun kanssa käyvia haittaa paskan vertaa.
Viestin lähetti Morgoth
Mahtaa olla elämä tylsää, kun pelkästään kotona olet.
Hyvä että on jatkoaika, niin sinullakin on jotain kontaktia ulkomaailmaan! :)
HN kirjoitti:Lapset ovat mahtavia. Liian moni tylsä ja typerä aikuinen on sen sijaan unohtanut, mitkä asiat elämässä ovat oikeasti tärkeitä.
HN kirjoitti:Elämä itse. Kokeminen. Oppiminen. Kehittyminen. Kasvaminen.
Kaikki, mitä lapsi tekee ja ajattelee, liittyy yllä mainittuihin asioihin. Ruuhkabussissa itkevää lasta vihaisesti mulkoilevan aikuisen kannattaisi miettiä, mitä tärkeätä on itse tehnyt juuri tänään.
Tuo tulkitaan ilmoittautumiseksi vapaaehtoiseksi lastenhoitajaksi siksi aikaa, kun vanhempien pitää pääst käymään "joka paikassa".Vteich kirjoitti:Kauppareissut ymmärtää, mutta se ei mene jotenkin jakeluun, että jos on se lapsi pitänyt tehdä, niin onko sitten se sylissä pakko käydä joka paikassa. Esim. näitä lätkämatseissa näkyviä sylivauvoja en ymmärrä, en sitten millään. Enkä Ikeassa.
Vteich kirjoitti:Kauppareissut ymmärtää, mutta se ei mene jotenkin jakeluun, että jos on se lapsi pitänyt tehdä, niin onko sitten se sylissä pakko käydä joka paikassa.
girlzilla kirjoitti:Lapsihan ei ole sama asia kuin koira, jonka voi jättää kotiin millon vaan yksinään hetkeksi aikaa. Lapsi on uusi perheenjäsen, joka kulkee siellä missä vanhemmatkin. Tämä keskustelu on niin naurettava, ettei tähän pysty oikein vakavissaan mitään enää kirjoittamaankaan.
Stevie kirjoitti:Lasten mukaanottamisesta vielä. Sitä en ymmärrä miksi niitä kaikkein pienimpiä pitää ottaa mukaan etelänmatkoille..eikö ne vois jättää siksi aikaa sukulaisten hoidettavaksi.QUOTE]
Alle 3-vuotiaat pääsevät lentokoneessa ilmaiseksi (joku vero pitää maksaa) ja kyllähän lapsen on hyvä tottua matkustamiseen/lentämiseen jo pienestä pitäen. Oma tyttäreni (4-v.) ei pelkää lentämistä pätkääkään, koska on ollut mukanamme koneessa jo useasti.
Turhan tosikkomaisesti täällä yllättävän monet ottavat nämä kirjoitukset. No, viikonloppuna oli aikamoinen kokemus olla eukon broidin rintamamiestalolla, jossa oli kylässä perheen pojan 9-11-vuotiaita kavereita. Talon tontille on rakennettu crossirata, jota nämä pojat painelivat about 12 tuntia putkeen viritetyillä mopoilla ja skoottereilla. Siinä sitä tuli terassilta katseltua olutta siemaillen tätä saatananmoista päristelyä koko päivän. Pojat ovat tietysti poikia, mutta kyllä siinä alkoi hieman pinna jo kiristyä varsinkin herättessäni sunnuntaiaamuna samaan mekkalaan.
Noin yleisesti voi todeta, että lapsen kasvatuksen tärkeimmät metodit ovat vanhat tutut; kiristys, lahjonta ja uhkailu. Jos näitä ei tarvitse ikinä käyttää tai ne eivät toimi, niin lapsesi on joko enkeli tai itse piru.
Aatos kirjoitti:Et ymmärrä, ihan tosi.
Ehkä sinun pitäisi jäädä kotiin, tehtiinhän sinutkin..
Näitä näkee valitettavan usein. Monesti vanhemmat vaikuttavat varakkailta ja ehkä ajattelevat, että heidän tenavansa saavat käyttäytyä miten haluavat. Vaikka minulla ei vielä lapsia olekkaan, olen jo päättänyt, että meillä tulee olemaan kuri ja järjestys ja lapsille opetetaan käytöstapoja ja vanhempien kunnioitusta. Vaikka sitten saisin paskan isän maineen niin ei haittaa. Kuri se pitää olla saatana!Rocco kirjoitti:Lapset voisi kaiketi muuten olla ihan OK porukkaa, mutta aina törmää sellaisiin vanhempiin jotka ei pitä kakaroilleen minkäänlaista kuria.
theace kirjoitti:Omia lapsia ei ole vielä, mutta 2,5 vuotta veljen lapsien kasvamista seuranneena ja niitä hoitaneena omaan jonkinlaista kosketuspintaa pienten lasten kasvatukseen.
Näinpä, mutta mistä näitä kusipäisiä vanhempia oikein ”tulee”. Näyttäisi nimittäin siltä, että nuoret miehet ja naiset pohtivat paljonkin, jo alle kaksikymppisinä, hankkiako lapsia, miten heitä kasvattaa ja minkälaista kuria pitää.Vteich kirjoitti:Vikahan ei siis tietenkään ole niissä lapsissa, vaan tyhmissä tai huonoissa vanhemmissa.