Lapset on rasittavaa porukkaa !

  • 45 487
  • 307

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Naapurit ja niiden penskat!

Meidän naapureilla on loistavat kasvatus tavat kun penska alkaa huutamaan (ehkä 6-vuotias) niin silloin toinen vanhemmista lähtee kuppilaan istumaan ja toinen lähtee jonnekkin hillumaan eli lapsi jätetään yksin kotia.

Taas toisella naapurilla on 3 kakaraa ukko (venäläinen joka tuonut paikalliset kasvatus tavat rajan takaa). Ukko kännissä kerran viikkoon (ei paha) mutta sen kyllä silloin kuulee. Ukko vetänyt ruovaa muutaman kerran turpaan ja myös pennut on saanut muutaman kerran mutta nyt takas lapsukaisiin jotka stn kusee rappuun ja tekevät kaikkea muutakin tihu töitä. Poliisia ei tuo ukko tunnu kiinnostavan pätkääkään. Muutenkin tämä talo missä VIELÄ asutaan on kyllä kauhu kakaroita täynnä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin R-kioskilla ja katsoin vierestä, kun kolme teinityttöä hihitteli, otti valokuvia ja keinutti kaksivuotiasta koulun pihalla. Päätin jo mennessä, jos ei ala aikuisia löytymään tuohon touhuun, niin puutun itse.

Tulin takaisin ja sama meno jatkui. Menin tiedustelemaan tyttöjen ikää ja kysymään mistähän tässä on kyse ja mitä te olette tekemässä. Yksi tytöistä sitten ilmottautui "mä oon kuustoista ja toi on mun systeri." Kaverit hihitti taustalla ja ottivat varmaan lisää kuvia.

Kyllä ne selvinpäin olivat, jos yksikin siideripullo olisi löytynyt, niin olisin välittömästi ilmoittanut poliisille.

Asia ei minulle enää kuulu, mutta missähän noiden vanhemmat ovat? Monet teinit pystyvät varmasti huolehtimaan pikkusiskoistaan, mutta olikohan tuo sitä? Ja pystyvätkö noiden vanhemmat huolehtimaan itsestään.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tulin takaisin ja sama meno jatkui. Menin tiedustelemaan tyttöjen ikää ja kysymään mistähän tässä on kyse ja mitä te olette tekemässä.
Hurja keinutusmeno jatkui vaan. Niin hurjalta kuin se saattaakin kuulostaa, niin moni 16-vuotias on itsekin äiti, että sikäli ei ole mielestäni lainkaan ihmeellistä, että tuon ikäinen hoitaa pienokaista ja moni pienokainen tykkää keinua.
Pernaveikko kirjoitti:
Asia ei minulle enää kuulu, mutta missähän noiden vanhemmat ovat?
Jos ne olivat vaikka siellä R-kioskin jonossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hurja keinutusmeno jatkui vaan. Niin hurjalta kuin se saattaakin kuulostaa, niin moni 16-vuotias on itsekin äiti, että sikäli ei ole mielestäni lainkaan ihmeellistä, että tuon ikäinen hoitaa pienokaista ja moni pienokainen tykkää keinua.

Olisi pitänyt vielä tarkentaa, että tämä sattui eilen lauantai-iltana, siksi epäily. Pienokaiset varmasti tykkäävät keinua, mutta tykkäävätkö tuommoisesta.
 

J.Petke

Jäsen
Olen töissä kaupassa jossa lapsia käy silloin tällöin vanhempiensa kanssa. Välillä ihmetyttää suuresti kun vanhemmat antavat lastensa juosta ja riehua melkein niin paljon kun haluavat. Tuolla on vaan se huono puoli, että jos lapset eksyvät väärälle osastolle niin voi helposti käydä hassusti. Pari kertaa olen joutunut puuttumaan juoksemiseen vaikka vanhemmat ovat olleet ihan vieressä eivätkä ole puuttuneet hommaan mitenkään. Välillä ihmetyttää, että eikö vanhempia kiinnosta lastensa hyvinvointi kun antavat lastensa juosta paikassa missä on 150kg painavia tuotteita mitkä voivat kaatua jos niihin esim törmää. Jos minulla joskus on lapsia niin opetan, että kaupassa kävellään vieressä eikä juosta missä sattuu. Välillä ihmtyttää totaalinen kurin puute. Lapsi hallitsee vanhempiaan.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kävin R-kioskilla ja katsoin vierestä, kun kolme teinityttöä hihitteli, otti valokuvia ja keinutti kaksivuotiasta koulun pihalla. Päätin jo mennessä, jos ei ala aikuisia löytymään tuohon touhuun, niin puutun itse.

Tulin takaisin ja sama meno jatkui. Menin tiedustelemaan tyttöjen ikää ja kysymään mistähän tässä on kyse ja mitä te olette tekemässä. Yksi tytöistä sitten ilmottautui "mä oon kuustoista ja toi on mun systeri." Kaverit hihitti taustalla ja ottivat varmaan lisää kuvia.

Kyllä ne selvinpäin olivat, jos yksikin siideripullo olisi löytynyt, niin olisin välittömästi ilmoittanut poliisille.

Asia ei minulle enää kuulu, mutta missähän noiden vanhemmat ovat? Monet teinit pystyvät varmasti huolehtimaan pikkusiskoistaan, mutta olikohan tuo sitä? Ja pystyvätkö noiden vanhemmat huolehtimaan itsestään.


En kyllä suoraan sanottuna tajunnut, että mikä tässä nyt niin hirveä juttu oli? 16-vuotias leikkimässä pikkusiskonsa/-veljensä kanssa ja kaverit ottavat leikistä kuvia? Pitäisikö sinun mielestäsi siis vanhempien oltava paikalla valvomassa lapsen vahtimista?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hurja keinutusmeno jatkui vaan. Niin hurjalta kuin se saattaakin kuulostaa, niin moni 16-vuotias on itsekin äiti, että sikäli ei ole mielestäni lainkaan ihmeellistä, että tuon ikäinen hoitaa pienokaista ja moni pienokainen tykkää keinua.
On joku 14-vuotiaskin ennättänyt jossain äidiksi, varmaan nuoremmatkin. Ymmärtääkseni pernaveikko epäili typyjen käytöksen ja ajankohdan perusteella, että tytöillä olisi saattanut olla juovusjuomia matkassa. Jos kaksivuotiaan näköistä lasta hoitaa käytökseltään epästandardi porukka juopuneen oloisena, niin kyseessä on selkeä lastensuojeluasia riippumatta henkilöiden iästä. Jos ovat alle 18-vuotiaita, niin asiaan liittyy muitakin oikeusopillisia piirteitä, edellyttäen että alkoa on mukana ja/tai sitä on nautittu.

Pisteet pernaveikolle asian tsekkaamisesta. Lapsen etu on tärkein. Tavallinen kadunmiehen reaktio on kulkea ohi ja lukea mahdolliset seuraukset jostain paskalehdestä. Ehkä tyttöjen touhu kaksivuotiaan kanssa hieman rauhoittui perniksen tultua jutustelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös