Laajakaistasta...

  • 96 805
  • 505

puuppa28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Elisaan tässä hieman kyllästyneenä kyselisin onko tästä Nebulasta yksityishenkilön laajakaistatarjoajana kokemuksia? Kukaan tutuistani(kumpikaan, heh) ei ole Nebulan laajakaistaa koskaan käyttänyt niin olisi kiva tietää toimiiko se hyvin. Vaihto ainakin Nebulan asiakaspalvelun mukaan menee juurikin niin että kun vaan valtuutan Nebulan hoitamaan niin samalla kun asentaja repii elisan irti niin se asentaa Nebulan. Kuulostaa hyvältä, onko se sitä?

Nebulasta kokemusta parin kuukauden verran, eikä ole pätkäissyt vielä kertaakaan. Samoin asiakaspalvelusta plussaa, auttoivat saamaan ulkoisen purkin sekavat asetukset kohdalleen. Eli suosittelen.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Jaa jaa, mutta ei siis ainakaan vaihdu huonompaan?

Ei vaihdu tosiaan yhtään mihinkään, samaa samassa keskittimessä olevaa DSLAM:ia se Sauniksen liittymä käyttää ja toimii yhtä hyvin (tai huonosti) kuin nykyinen Elisasi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Welho julkaisi muutama päivä sitten tuovansa 100M yhteydet kaapeliin.
Eli päivittävät itse tekniikkaansa, kiinteistöjen ei tarvitse tehdä mitään päivityksiä.

Standardi on siis Eurodocsis 3.0 joka mahdollistaa teoriassa 160M/120M yhteydet. Olen antanut itseni ymmärtää että Welho tulee ainakin 100M/100M liittymää myymään, kilpailukykyiseen hintaan (veikkaus) 50-60 euroa kuukaudessa. Varmaankin myös 50M/20M ja 10M/10M tulevat vaihtoehdoiksi, mutta hintaerot niin pieniä että on järkevintä ottaa tuo 100M/100M -liittymä.

Tämä tulee ainakin tappamaan ADSL-tekniikan kaapelialueilla, muut operaattorit ovat päivittämässä myös tähän tai vastaavaan standardiin.

Toki aluksi päätelaitteita on hankala saada, todennäköisesti aluksi vuorkalaite Welholta mutta ajan myötä paranee.

Tämä mahdollistaa myös HD-materiaalin puskemisen Internet-yhteyden läpi, varmasti tälläisiäkin laitteita tulossa Welholta. Itse kävin Digiexpossa juttelemassa Welhon edustajan kanssa tästä, mutta vaikutti siltä että itse olin enemmän perillä tästä kuin hän.

http://www.welho.fi/?f=368&ex=y&d=71862 - tuossa vielä Welhon lehdistötiedote asiasta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Elisa ja Sonera vastaavat tulevaan kilpailuun. Operaattoreilla selvästi tiedossa Welhon (ja ilmeisesti muut kaapelioperaattorit tulevat perässä) uusi tuleva laajakaista, kun olin bongaavinani että molemmilta operaattoreilta saisi vuodeksi tuplanopeuden vanhalla hinnalla. Tietenkin 12 kk määräaikainen sopimus.

Kömpelön ADSL:n päivät ovat kohta luetut. Hyvä niin.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Meitsillä nousee huomenna yhteysnopeus 512 -> 1024. Toivon, että streamit alkaa toimimaan edes vähän paremmin. Kun ei nykyään pysty edes mestareiden liigaa ylen nettisivuilla katsomaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meitsillä nousee huomenna yhteysnopeus 512 -> 1024. Toivon, että streamit alkaa toimimaan edes vähän paremmin. Kun ei nykyään pysty edes mestareiden liigaa ylen nettisivuilla katsomaan.

Nyt on pakko toivoa, että sinulla on joku rehellinen syy moiseen pelleilyyn. Haaveilet striimien katsomisesta, mutta silti sinulla ei ole varaa sijoittaa muutamaa kolikkoa hankkiaksesi niiden katsomiseen tarvittavan yhteyden?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt on pakko toivoa, että sinulla on joku rehellinen syy moiseen pelleilyyn. Haaveilet striimien katsomisesta, mutta silti sinulla ei ole varaa sijoittaa muutamaa kolikkoa hankkiaksesi niiden katsomiseen tarvittavan yhteyden?
Sonera lähestyi ja kehotti vaihtamaan nykyisen 8/2M linjan ylöspäin. Joten tilasin sitten 24M linjan. Ehtona oli vain että sitoudun 18kk soppariin, josta ekan 12kk maksan vanhaa 8M hintaa.. ja tuo viimeinen 6kk menee sitten 24M hinnalla, joka sekin on vain 6€/kk kalliimpi kuin nykyinen. Ei tarvinnut kovin kauaa miettiä.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Nyt on pakko toivoa, että sinulla on joku rehellinen syy moiseen pelleilyyn. Haaveilet striimien katsomisesta, mutta silti sinulla ei ole varaa sijoittaa muutamaa kolikkoa hankkiaksesi niiden katsomiseen tarvittavan yhteyden?

Siis ne nostaa sen, itse ei tarvii tehdä mitään. Netti sisältyy vuokraan eli eipä ole itse tarvinnut yhteysasioita paljoa pyöritellä. Mulle olis kyllä tuo puol meganen riittänyt ihan hyvin foorumien selailuun, mutta pystyypähän paremmin niitä stiimejä katsomaan. Vai onko se vääärin?
 
Siis ne nostaa sen, itse ei tarvii tehdä mitään. Netti sisältyy vuokraan eli eipä ole itse tarvinnut yhteysasioita paljoa pyöritellä. Mulle olis kyllä tuo puol meganen riittänyt ihan hyvin foorumien selailuun, mutta pystyypähän paremmin niitä stiimejä katsomaan. Vai onko se vääärin?
Kelpaisi itsellenikin. Oma operaattorini veloittaa törkeät 10€ nopeuden muutoksesta, eli netti pysykööt niin kauan puolimegaisena kunnes aloite lähtee sieltä käsin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelpaisi itsellenikin. Oma operaattorini veloittaa törkeät 10€ nopeuden muutoksesta, eli netti pysykööt niin kauan puolimegaisena kunnes aloite lähtee sieltä käsin.
Kyllä ne sen yleensä ilmaiseksi vaihtaa kun vaan soittaa ja pyytää. Jos ei vaihda niin uhkaa vaihtaa toiselle operaattorille, ja jo muuttuu ääni kellossa.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Jos haluaa internetin 3-4 kuukaudeksi, niin millainen kannattaisi hommata? Jyväskylän alueelle.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kelpaisi itsellenikin. Oma operaattorini veloittaa törkeät 10€ nopeuden muutoksesta, eli netti pysykööt niin kauan puolimegaisena kunnes aloite lähtee sieltä käsin.

Enpä ole kuullut vielä operaattorista, joka velottaisi erikseen kaistan kasvattamisesta. Pienentämisessä tuo on kyllä aika yleistä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Meidän huushollilla on muutto edessä ja myös luopuminen ilmaisesta netisä, eli laajakaista pitäisi hankkia. Sonera, Elisa ja Saunalahti ovat kaikki suunnilleen samanhintaisia, minkä valitsen? Onko eroja vai valitsenko sen, mistä saan parhaat avaamisedut?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Meidän huushollilla on muutto edessä ja myös luopuminen ilmaisesta netisä, eli laajakaista pitäisi hankkia. Sonera, Elisa ja Saunalahti ovat kaikki suunnilleen samanhintaisia, minkä valitsen? Onko eroja vai valitsenko sen, mistä saan parhaat avaamisedut?

Elisa ja Saunalahti ovat yhteytenä samanlaisia, siinä ei mitään eroja. Saunalahdella kenties hiukan paremmat palvelut? Sonera taas on tunenttu kovista avajaistarjouksista ja huonosti toimivista palveluista.

Eli tosiaan, avajaistarjouksia metsästämään.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Jos ovat hinnaltaan suurinpiirtein tasavertaisia, niin kallistuisin Saunalahteen. Niillä on tosiaan monipuolisimmat palvelut ja sähköinen asiakaspalvelu toimii muiden viritelmiä paremmin. Saunalahdella myös asiakkaille keskustelupalsta, jossa eri palveluiden ongelmat ja kysymykset näyttävän ratkeavan nopeasti. Keskusteluissa pyörii myös puljun omaa väkeä.

Itsellä Sonera, koska taloyhtiöön tulee niiden kuitu.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sonera taas on tunenttu kovista avajaistarjouksista ja huonosti toimivista palveluista.

Ja Soneran asiakaspalvelu on nykyään maksullinen! Elisalla taaseen saa jonottaa asiakaspalveluun tooosi pitkään. Kallistuisin saunalahteen, jos tarjouksissa ei ole isoja eroja.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Meidän huushollilla on muutto edessä ja myös luopuminen ilmaisesta netisä, eli laajakaista pitäisi hankkia. Sonera, Elisa ja Saunalahti ovat kaikki suunnilleen samanhintaisia, minkä valitsen? Onko eroja vai valitsenko sen, mistä saan parhaat avaamisedut?


Itse suosittelen, että otat selvää mikä operaattori omistaa kuparikaapelit alueella jolle muutat ja otat sen liittymän. Saat liittymän nopeammin ja mahdollinen viankorjaus toimii myös nopeammin. Jos esimerkiksi soneran omistaa kaapelit ja otat elisan liittymän, niin jo tilauksessa kestää pitkään koska elisa joutuu vuokraamaan kupariparin soneralta.
Se hyvä avajaistarjous ei paljoa lohduta jos joudut odottelemaan neljä viikkoa nettiä kun toiselta firmalta saisit saman parissa viikossa. Tai jos se on poikki ja operaattorit arpoo keskenään missä vika on.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse suosittelen, että otat selvää mikä operaattori omistaa kuparikaapelit alueella jolle muutat ja otat sen liittymän. Saat liittymän nopeammin ja mahdollinen viankorjaus toimii myös nopeammin. Jos esimerkiksi soneran omistaa kaapelit ja otat elisan liittymän, niin jo tilauksessa kestää pitkään koska elisa joutuu vuokraamaan kupariparin soneralta.
Se hyvä avajaistarjous ei paljoa lohduta jos joudut odottelemaan neljä viikkoa nettiä kun toiselta firmalta saisit saman parissa viikossa. Tai jos se on poikki ja operaattorit arpoo keskenään missä vika on.

Tämä on aivan totta. Alueen HMV-operaattorilta (hallitseva markkinavoima) saa yhteyden nopeammin, varsinkin jos toinen operaattori tilaa Soneralta. Soneralla on tapana antaa muille operaattoreille valmiiksi se neljän viikon toimitusaika jonka sitten vielä tyrivät viiteen viikkoon.

Mutta hyvissä ajoin kannattaa olla liikenteessä, heti kun osoite ja muuttopäivä tiedossa niin tilausta vaan sisään. Kaapeli on tietysti myös hyvä vaihtoehto. Itsellä tosiaan Soneran 100M/10M kuituyhteys, mutta kyllä Welho menee ainakin harkintamyssyyn kun saavat 100M -yhteydet markkinoille.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saunalahti jatkoi Kotitotaali-kampanjaansa ja siinä ainakin on käsittämättömän hyvä ja halpa (38€) paketti ADSL-yhteyttä halajavalle. http://saunalahti.fi/kotitotaali/ Kyseessä on kahden vuoden sopimus.

Itse vaihdoin kun tuo Saunavisio houkutti ja paikallisen puhelinyhtiön ratkaisu oli kuukausimaksullinen.

Ai perkule, todellakin houkuttelevan näköinen paketti! Harmi vaan, ettei välttämättä vielä tuohon 31.5. mennessä ole uuden kämpän osoite selvillä, vaan voi mennä kesäkuun alkuun. Kyllä harmittaa jos jää parista päivästä kiinni, 38 euron hintaan noin nopea yhteys, tallentava boksi ja adsl-motukkakin...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ai perkule, todellakin houkuttelevan näköinen paketti! Harmi vaan, ettei välttämättä vielä tuohon 31.5. mennessä ole uuden kämpän osoite selvillä, vaan voi mennä kesäkuun alkuun. Kyllä harmittaa jos jää parista päivästä kiinni, 38 euron hintaan noin nopea yhteys, tallentava boksi ja adsl-motukkakin...

Saunalahdella on ollut tapana jatkaa "tarjouksiaan" loputtomiin. Voisinkin kuvitella että tuon saa vielä kesällä, kun muutenkin on hiljaista.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ai perkule, todellakin houkuttelevan näköinen paketti! Harmi vaan, ettei välttämättä vielä tuohon 31.5. mennessä ole uuden kämpän osoite selvillä, vaan voi mennä kesäkuun alkuun. Kyllä harmittaa jos jää parista päivästä kiinni, 38 euron hintaan noin nopea yhteys, tallentava boksi ja adsl-motukkakin...

Saunalahden netit ovat kieltämättä toimineet kohtuullisen hyvin, mutta kannattaa varautua siihen että ongelmatilanteissa asiakaspalvelujonotus on aikaavievä kokemus. Eihän tuo tosiaan pahan hintainen paketti ole, mutta itseäni hieman vieroksuttaa tuo 24kk:n sopimus.

Ihan vaan siltä kannalta ajattelin sanoa että voi riipoa aika tavalla jos systeemi ei toimi kunnolla, asiakaspalvelujono aina kolmevarttia jonka jälkeen toimistosirpa sanoo "no mä pistän huollolle ilmoituksen" ja mitään ei lopultakaan tapahdu. Ja 24kk naimisissa saman puljun kanssa.

Tiedän, pessimisti ei pety, mutta oli pakko sanoa. Kerro kuitenkin miten käy ja toimiiko.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
asiakaspalvelujono aina kolmevarttia jonka jälkeen toimistosirpa sanoo "no mä pistän huollolle ilmoituksen"
Tuo live-asiakaspalvelu on ongelma kaikilla isoilla operaattoreilla. Asiakkaat ovat ihan itse ajaneet yhtiöt tähän vaihtamalla liittymää kuin sukkia jonkun viiden euron takia. On sitä Soneraankin jonotettu moneen otteeseen jopa toista tuntia. Sitten kun vastaavat, niin eivät usko, että netti on kokonaan irtipoikki ennen lapsellisten temppujen tekemistä. Ovat nyt kolmesti katkaiseet virheellisesti meikäläisen netin ilmeisesti samassa yhteydessä kun yhtiössä joku muu on tehnyt sopimusmuutoksia tai jotain. Joka kerta sama jonotusruljanssi ja todistelu. Tässä mielessä Saunalahden sähköiset palvelut saavat kiitosta, koska se puhelintuki kusee todennäköisesti operaattorista riippumatta.

Jos arvostaa laatua ja ennenkaikkea henkilökohtaista palvelua siinä määrin, että on siitä tietoisesti valmis kk-laskussaan maksamaan, niin kannattaa valita vaikka Nebula.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos arvostaa laatua ja ennenkaikkea henkilökohtaista palvelua siinä määrin, että on siitä tietoisesti valmis kk-laskussaan maksamaan, niin kannattaa valita vaikka Nebula.

Samaa olin sanomassa mutta ajattelin että menee ehkä hieman mainostuksen puolelle. Mutta kyllä, Nebulalla pelaa kaikki ja halutessaan saa myös kiinteän ip-osoitteen. Itse arvostan eniten juuri tuota toimivaa asiakaspalvelua. Maksan siitä ilomielin ~3-4 euroa enemmän kuin liittymästä jonka korjaamisesta vikatilanteissa ei ole mitään takeita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös