Mainos

Laajakaistasta...

• 97 702
  • 498

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meitsillä nousee huomenna yhteysnopeus 512 -> 1024. Toivon, että streamit alkaa toimimaan edes vähän paremmin. Kun ei nykyään pysty edes mestareiden liigaa ylen nettisivuilla katsomaan.

Nyt on pakko toivoa, että sinulla on joku rehellinen syy moiseen pelleilyyn. Haaveilet striimien katsomisesta, mutta silti sinulla ei ole varaa sijoittaa muutamaa kolikkoa hankkiaksesi niiden katsomiseen tarvittavan yhteyden?

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt on pakko toivoa, että sinulla on joku rehellinen syy moiseen pelleilyyn. Haaveilet striimien katsomisesta, mutta silti sinulla ei ole varaa sijoittaa muutamaa kolikkoa hankkiaksesi niiden katsomiseen tarvittavan yhteyden?
Sonera lähestyi ja kehotti vaihtamaan nykyisen 8/2M linjan ylöspäin. Joten tilasin sitten 24M linjan. Ehtona oli vain että sitoudun 18kk soppariin, josta ekan 12kk maksan vanhaa 8M hintaa.. ja tuo viimeinen 6kk menee sitten 24M hinnalla, joka sekin on vain 6€/kk kalliimpi kuin nykyinen. Ei tarvinnut kovin kauaa miettiä.

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat

Siis ne nostaa sen, itse ei tarvii tehdä mitään. Netti sisältyy vuokraan eli eipä ole itse tarvinnut yhteysasioita paljoa pyöritellä. Mulle olis kyllä tuo puol meganen riittänyt ihan hyvin foorumien selailuun, mutta pystyypähän paremmin niitä stiimejä katsomaan. Vai onko se vääärin?

Siis ne nostaa sen, itse ei tarvii tehdä mitään. Netti sisältyy vuokraan eli eipä ole itse tarvinnut yhteysasioita paljoa pyöritellä. Mulle olis kyllä tuo puol meganen riittänyt ihan hyvin foorumien selailuun, mutta pystyypähän paremmin niitä stiimejä katsomaan. Vai onko se vääärin?
Kelpaisi itsellenikin. Oma operaattorini veloittaa törkeät 10€ nopeuden muutoksesta, eli netti pysykööt niin kauan puolimegaisena kunnes aloite lähtee sieltä käsin.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelpaisi itsellenikin. Oma operaattorini veloittaa törkeät 10€ nopeuden muutoksesta, eli netti pysykööt niin kauan puolimegaisena kunnes aloite lähtee sieltä käsin.
Kyllä ne sen yleensä ilmaiseksi vaihtaa kun vaan soittaa ja pyytää. Jos ei vaihda niin uhkaa vaihtaa toiselle operaattorille, ja jo muuttuu ääni kellossa.

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Jos haluaa internetin 3-4 kuukaudeksi, niin millainen kannattaisi hommata? Jyväskylän alueelle.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Enpä ole kuullut vielä operaattorista, joka velottaisi erikseen kaistan kasvattamisesta. Pienentämisessä tuo on kyllä aika yleistä.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Meidän huushollilla on muutto edessä ja myös luopuminen ilmaisesta netisä, eli laajakaista pitäisi hankkia. Sonera, Elisa ja Saunalahti ovat kaikki suunnilleen samanhintaisia, minkä valitsen? Onko eroja vai valitsenko sen, mistä saan parhaat avaamisedut?

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meidän huushollilla on muutto edessä ja myös luopuminen ilmaisesta netisä, eli laajakaista pitäisi hankkia. Sonera, Elisa ja Saunalahti ovat kaikki suunnilleen samanhintaisia, minkä valitsen? Onko eroja vai valitsenko sen, mistä saan parhaat avaamisedut?

Elisa ja Saunalahti ovat yhteytenä samanlaisia, siinä ei mitään eroja. Saunalahdella kenties hiukan paremmat palvelut? Sonera taas on tunenttu kovista avajaistarjouksista ja huonosti toimivista palveluista.

Eli tosiaan, avajaistarjouksia metsästämään.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Jos ovat hinnaltaan suurinpiirtein tasavertaisia, niin kallistuisin Saunalahteen. Niillä on tosiaan monipuolisimmat palvelut ja sähköinen asiakaspalvelu toimii muiden viritelmiä paremmin. Saunalahdella myös asiakkaille keskustelupalsta, jossa eri palveluiden ongelmat ja kysymykset näyttävän ratkeavan nopeasti. Keskusteluissa pyörii myös puljun omaa väkeä.

Itsellä Sonera, koska taloyhtiöön tulee niiden kuitu.

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sonera taas on tunenttu kovista avajaistarjouksista ja huonosti toimivista palveluista.

Ja Soneran asiakaspalvelu on nykyään maksullinen! Elisalla taaseen saa jonottaa asiakaspalveluun tooosi pitkään. Kallistuisin saunalahteen, jos tarjouksissa ei ole isoja eroja.

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins

Itse suosittelen, että otat selvää mikä operaattori omistaa kuparikaapelit alueella jolle muutat ja otat sen liittymän. Saat liittymän nopeammin ja mahdollinen viankorjaus toimii myös nopeammin. Jos esimerkiksi soneran omistaa kaapelit ja otat elisan liittymän, niin jo tilauksessa kestää pitkään koska elisa joutuu vuokraamaan kupariparin soneralta.
Se hyvä avajaistarjous ei paljoa lohduta jos joudut odottelemaan neljä viikkoa nettiä kun toiselta firmalta saisit saman parissa viikossa. Tai jos se on poikki ja operaattorit arpoo keskenään missä vika on.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse suosittelen, että otat selvää mikä operaattori omistaa kuparikaapelit alueella jolle muutat ja otat sen liittymän. Saat liittymän nopeammin ja mahdollinen viankorjaus toimii myös nopeammin. Jos esimerkiksi soneran omistaa kaapelit ja otat elisan liittymän, niin jo tilauksessa kestää pitkään koska elisa joutuu vuokraamaan kupariparin soneralta.
Se hyvä avajaistarjous ei paljoa lohduta jos joudut odottelemaan neljä viikkoa nettiä kun toiselta firmalta saisit saman parissa viikossa. Tai jos se on poikki ja operaattorit arpoo keskenään missä vika on.

Tämä on aivan totta. Alueen HMV-operaattorilta (hallitseva markkinavoima) saa yhteyden nopeammin, varsinkin jos toinen operaattori tilaa Soneralta. Soneralla on tapana antaa muille operaattoreille valmiiksi se neljän viikon toimitusaika jonka sitten vielä tyrivät viiteen viikkoon.

Mutta hyvissä ajoin kannattaa olla liikenteessä, heti kun osoite ja muuttopäivä tiedossa niin tilausta vaan sisään. Kaapeli on tietysti myös hyvä vaihtoehto. Itsellä tosiaan Soneran 100M/10M kuituyhteys, mutta kyllä Welho menee ainakin harkintamyssyyn kun saavat 100M -yhteydet markkinoille.

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saunalahti jatkoi Kotitotaali-kampanjaansa ja siinä ainakin on käsittämättömän hyvä ja halpa (38€) paketti ADSL-yhteyttä halajavalle. http://saunalahti.fi/kotitotaali/ Kyseessä on kahden vuoden sopimus.

Itse vaihdoin kun tuo Saunavisio houkutti ja paikallisen puhelinyhtiön ratkaisu oli kuukausimaksullinen.

Ai perkule, todellakin houkuttelevan näköinen paketti! Harmi vaan, ettei välttämättä vielä tuohon 31.5. mennessä ole uuden kämpän osoite selvillä, vaan voi mennä kesäkuun alkuun. Kyllä harmittaa jos jää parista päivästä kiinni, 38 euron hintaan noin nopea yhteys, tallentava boksi ja adsl-motukkakin...

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai perkule, todellakin houkuttelevan näköinen paketti! Harmi vaan, ettei välttämättä vielä tuohon 31.5. mennessä ole uuden kämpän osoite selvillä, vaan voi mennä kesäkuun alkuun. Kyllä harmittaa jos jää parista päivästä kiinni, 38 euron hintaan noin nopea yhteys, tallentava boksi ja adsl-motukkakin...

Saunalahdella on ollut tapana jatkaa "tarjouksiaan" loputtomiin. Voisinkin kuvitella että tuon saa vielä kesällä, kun muutenkin on hiljaista.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata

Saunalahden netit ovat kieltämättä toimineet kohtuullisen hyvin, mutta kannattaa varautua siihen että ongelmatilanteissa asiakaspalvelujonotus on aikaavievä kokemus. Eihän tuo tosiaan pahan hintainen paketti ole, mutta itseäni hieman vieroksuttaa tuo 24kk:n sopimus.

Ihan vaan siltä kannalta ajattelin sanoa että voi riipoa aika tavalla jos systeemi ei toimi kunnolla, asiakaspalvelujono aina kolmevarttia jonka jälkeen toimistosirpa sanoo "no mä pistän huollolle ilmoituksen" ja mitään ei lopultakaan tapahdu. Ja 24kk naimisissa saman puljun kanssa.

Tiedän, pessimisti ei pety, mutta oli pakko sanoa. Kerro kuitenkin miten käy ja toimiiko.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
asiakaspalvelujono aina kolmevarttia jonka jälkeen toimistosirpa sanoo "no mä pistän huollolle ilmoituksen"
Tuo live-asiakaspalvelu on ongelma kaikilla isoilla operaattoreilla. Asiakkaat ovat ihan itse ajaneet yhtiöt tähän vaihtamalla liittymää kuin sukkia jonkun viiden euron takia. On sitä Soneraankin jonotettu moneen otteeseen jopa toista tuntia. Sitten kun vastaavat, niin eivät usko, että netti on kokonaan irtipoikki ennen lapsellisten temppujen tekemistä. Ovat nyt kolmesti katkaiseet virheellisesti meikäläisen netin ilmeisesti samassa yhteydessä kun yhtiössä joku muu on tehnyt sopimusmuutoksia tai jotain. Joka kerta sama jonotusruljanssi ja todistelu. Tässä mielessä Saunalahden sähköiset palvelut saavat kiitosta, koska se puhelintuki kusee todennäköisesti operaattorista riippumatta.

Jos arvostaa laatua ja ennenkaikkea henkilökohtaista palvelua siinä määrin, että on siitä tietoisesti valmis kk-laskussaan maksamaan, niin kannattaa valita vaikka Nebula.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos arvostaa laatua ja ennenkaikkea henkilökohtaista palvelua siinä määrin, että on siitä tietoisesti valmis kk-laskussaan maksamaan, niin kannattaa valita vaikka Nebula.

Samaa olin sanomassa mutta ajattelin että menee ehkä hieman mainostuksen puolelle. Mutta kyllä, Nebulalla pelaa kaikki ja halutessaan saa myös kiinteän ip-osoitteen. Itse arvostan eniten juuri tuota toimivaa asiakaspalvelua. Maksan siitä ilomielin ~3-4 euroa enemmän kuin liittymästä jonka korjaamisesta vikatilanteissa ei ole mitään takeita.

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Laitetaan tämä tänne. Vittu että vituttaa. XP meni taas kerran vaihteeksi kaatumaan ja jouduin suorittamaan tuhoisan uudelleenasennuksen. Nyt sitten rupesi tietoturva vittuilemaan. Käytössä on Soneran laajakaista ja tietoturvana toimii tietenkin F-Secure (virusturva+palomuuri). Kone herjaa että lisenssiavain on vanhentunut tai että käyttökertoja tai jotain ei ole jäljellä. Mistä vitusta revin uuden avaimen millä saan tietoturvan kuntoon? Olen niin kovassa kännissä että en jaksa keskittyä joten olisko jollain heittää jotain yksinkertaista vinkkiä siihen miten saan tuon uuden lisenssiavaimen? Joo ja en soita Asiakaspalveluun.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen niin kovassa kännissä että en jaksa keskittyä joten olisko jollain heittää jotain yksinkertaista vinkkiä siihen miten saan tuon uuden lisenssiavaimen? Joo ja en soita Asiakaspalveluun.

Katsele sopimuspapereita, sähköposteja tai muita joita olet saanut Soneralta.
Niissä se lisenssi on, tottakai netistä löytyy varmasti generaattori tuohon mutta miksi harrastaa laittomuuksia kun laillisesti olet tuon ostanut.

Tai yksi vaihtoehto olisi katsoa Soneran hallintasivuilta (http://www.sonera.fi/OmatSivut/) tuo koodi, jos vaan muistat tunnukset sinne.

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Katsele sopimuspapereita, sähköposteja tai muita joita olet saanut Soneralta.
Niissä se lisenssi on, tottakai netistä löytyy varmasti generaattori tuohon mutta miksi harrastaa laittomuuksia kun laillisesti olet tuon ostanut.

Tai yksi vaihtoehto olisi katsoa Soneran hallintasivuilta (http://www.sonera.fi/OmatSivut/) tuo koodi, jos vaan muistat tunnukset sinne.

Joo. Nuo on kaikki käyty läpi. Kaikki paperit on tallessa kuten myös vanha lisenssiavain mutta jostain vitun syystä tuo lisenssiavain ei kelpaa vaikka on aina aikaisemmin niin tehnyt. Noh, ei voi mitään. Haista vittu Sonera. Huomenna kävelen kilpailijalle. Se on varma. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Vituttaa/hävettää se että olen ollut itse kyseisessä lafkassa duunissa.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Huomenna kävelen kilpailijalle.
Eli siis, se on sun mielestä Soneran moka, ettei sun tietokoneesi toimi, ja joudut asentamaan uudestaan windowsin? Ja Soneran vika on myös se, ettei F-Securen ohjelma (ilmeisesti siis se Soneran laajakaistan kylkiäisenä tullut) suostu asentumaan kuin muutamalle eri koneelle yhdellä avaimella?

Vähän sama kuin palauttaisit autosi kauppaan kun autoradiosta tulee huonoa musiikkia ja ikkunoista näkyy vesisadetta.

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli siis, se on sun mielestä Soneran moka, ettei sun tietokoneesi toimi, ja joudut asentamaan uudestaan windowsin? Ja Soneran vika on myös se, ettei F-Securen ohjelma (ilmeisesti siis se Soneran laajakaistan kylkiäisenä tullut) suostu asentumaan kuin muutamalle eri koneelle yhdellä avaimella?

Vähän sama kuin palauttaisit autosi kauppaan kun autoradiosta tulee huonoa musiikkia ja ikkunoista näkyy vesisadetta.

Ihan vitun sama. Ruotsalainen hinttifirma jokatapauksessa. Käytössä on yksi ainoa kone joka on saanut kärsiä Soneran takia ihan tarpeeksi monestakin eri syystä. Aina on jotain ongelmaa. Vituttaa maksaa tällaisesta paskasta rosvofirmalle jonka asiakaspalvelukin taisi muuttua maksulliseksi tuossa jokin aika sitten. Ja tuo F-Secure ei tullut minään vitun kylkiäisenä.

Pitäkää te vaan Soneranne jotka olette siihen tyytyväisiä. Minä en ole, ja se on minun asiani.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tunnin päästä tulee lähetti ja tuo uuden kaapelimodeemin. Sen jälkeen kirjoittelen näitä viestejä 110 megan liittymän takaa.

Tuskinpa tästä on mitään isoa etua verrattuna nykyiseen 10-megaiseen mutta otetaan nyt kun hintakaan ei nouse vuoteen ja senkin jälkeen vain kympin.

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Laajakaistanopeudet

Mikäs on nykytilanne noiden laajakaistojen suhteen? Kuinka nopean yhteyden voi saada? Itsellä ol 24mb kaista. Yritin vaihtaa 30mb-kaapeliin, mutta ei toiminut. Palasin vanhaan mutta käsittäkseni parempaa ei ole tarjolla. Kuinka tollasen 100mb-liittymän voisi saada kotiinsa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy