Laajakaistasta...

  • 96 923
  • 505

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Laitetaan tämä tänne. Vittu että vituttaa. XP meni taas kerran vaihteeksi kaatumaan ja jouduin suorittamaan tuhoisan uudelleenasennuksen. Nyt sitten rupesi tietoturva vittuilemaan. Käytössä on Soneran laajakaista ja tietoturvana toimii tietenkin F-Secure (virusturva+palomuuri). Kone herjaa että lisenssiavain on vanhentunut tai että käyttökertoja tai jotain ei ole jäljellä. Mistä vitusta revin uuden avaimen millä saan tietoturvan kuntoon? Olen niin kovassa kännissä että en jaksa keskittyä joten olisko jollain heittää jotain yksinkertaista vinkkiä siihen miten saan tuon uuden lisenssiavaimen? Joo ja en soita Asiakaspalveluun.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Olen niin kovassa kännissä että en jaksa keskittyä joten olisko jollain heittää jotain yksinkertaista vinkkiä siihen miten saan tuon uuden lisenssiavaimen? Joo ja en soita Asiakaspalveluun.

Katsele sopimuspapereita, sähköposteja tai muita joita olet saanut Soneralta.
Niissä se lisenssi on, tottakai netistä löytyy varmasti generaattori tuohon mutta miksi harrastaa laittomuuksia kun laillisesti olet tuon ostanut.

Tai yksi vaihtoehto olisi katsoa Soneran hallintasivuilta (http://www.sonera.fi/OmatSivut/) tuo koodi, jos vaan muistat tunnukset sinne.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Katsele sopimuspapereita, sähköposteja tai muita joita olet saanut Soneralta.
Niissä se lisenssi on, tottakai netistä löytyy varmasti generaattori tuohon mutta miksi harrastaa laittomuuksia kun laillisesti olet tuon ostanut.

Tai yksi vaihtoehto olisi katsoa Soneran hallintasivuilta (http://www.sonera.fi/OmatSivut/) tuo koodi, jos vaan muistat tunnukset sinne.

Joo. Nuo on kaikki käyty läpi. Kaikki paperit on tallessa kuten myös vanha lisenssiavain mutta jostain vitun syystä tuo lisenssiavain ei kelpaa vaikka on aina aikaisemmin niin tehnyt. Noh, ei voi mitään. Haista vittu Sonera. Huomenna kävelen kilpailijalle. Se on varma. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Vituttaa/hävettää se että olen ollut itse kyseisessä lafkassa duunissa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Huomenna kävelen kilpailijalle.
Eli siis, se on sun mielestä Soneran moka, ettei sun tietokoneesi toimi, ja joudut asentamaan uudestaan windowsin? Ja Soneran vika on myös se, ettei F-Securen ohjelma (ilmeisesti siis se Soneran laajakaistan kylkiäisenä tullut) suostu asentumaan kuin muutamalle eri koneelle yhdellä avaimella?

Vähän sama kuin palauttaisit autosi kauppaan kun autoradiosta tulee huonoa musiikkia ja ikkunoista näkyy vesisadetta.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Eli siis, se on sun mielestä Soneran moka, ettei sun tietokoneesi toimi, ja joudut asentamaan uudestaan windowsin? Ja Soneran vika on myös se, ettei F-Securen ohjelma (ilmeisesti siis se Soneran laajakaistan kylkiäisenä tullut) suostu asentumaan kuin muutamalle eri koneelle yhdellä avaimella?

Vähän sama kuin palauttaisit autosi kauppaan kun autoradiosta tulee huonoa musiikkia ja ikkunoista näkyy vesisadetta.

Ihan vitun sama. Ruotsalainen hinttifirma jokatapauksessa. Käytössä on yksi ainoa kone joka on saanut kärsiä Soneran takia ihan tarpeeksi monestakin eri syystä. Aina on jotain ongelmaa. Vituttaa maksaa tällaisesta paskasta rosvofirmalle jonka asiakaspalvelukin taisi muuttua maksulliseksi tuossa jokin aika sitten. Ja tuo F-Secure ei tullut minään vitun kylkiäisenä.

Pitäkää te vaan Soneranne jotka olette siihen tyytyväisiä. Minä en ole, ja se on minun asiani.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tunnin päästä tulee lähetti ja tuo uuden kaapelimodeemin. Sen jälkeen kirjoittelen näitä viestejä 110 megan liittymän takaa.

Tuskinpa tästä on mitään isoa etua verrattuna nykyiseen 10-megaiseen mutta otetaan nyt kun hintakaan ei nouse vuoteen ja senkin jälkeen vain kympin.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Laajakaistanopeudet

Mikäs on nykytilanne noiden laajakaistojen suhteen? Kuinka nopean yhteyden voi saada? Itsellä ol 24mb kaista. Yritin vaihtaa 30mb-kaapeliin, mutta ei toiminut. Palasin vanhaan mutta käsittäkseni parempaa ei ole tarjolla. Kuinka tollasen 100mb-liittymän voisi saada kotiinsa?
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tunnin päästä tulee lähetti ja tuo uuden kaapelimodeemin.


Mulla on asunnolla suora (eli ei tarvi modeemia) linja, jonka nopeus on 100M. Taitaa maksaa jonkun 37 euroa/kk ja vaikka on Elisan yhteys, niin tämä toimii. Mistään muusta ei nopeutta huomaa paitsi jos katselee streamia tai latailee tiedostoja; tavara tulee alas aivan käsittämätöntä vauhtia. Yllätys sinänsä ettei tuon pienen hintaeron takia jengi käytä nopeampia kaistoja, kun uuden tutkimuksen mukaan Suomi oli aika kaukana laajakaistanopeuksissa suhteessa muihin maihin, esim. Ruotsiin.

edit. Viitaten edelliseen, niin tämä on siis suoraan taloyhtiöön (uusi talo, valm. -08) otettu yhteys, joka on käsitykseni mukaan valokaapelilla toimiva. Vanhoista taloista vain kaapelin (?) kautta taitaa saada nopeampaa kaistaa.
 

Kapo

Jäsen
Vittu mitä paskaa nämä suomen ns. laajakaistat toimivuudeltaan ovat. Ainakin Elisan ADSL ja Welhon kaapeli on ihan täyttä sontaa ja koko ajan killissä. En tiedä perkele millä jonkun satelliittilaajakaistan saisi kun ei millään tunnu luonnistuvan välillä. Soitat vittu aspaan ja sieltä pissis sanoo että ei hänellä ainakaan ole tietoa että olisi toiminnassa häiriötä. Jumalauta, justhan mä sulle sanoin että toiminnassa ON kuule häiriöitä saatana.

Ei nyt vituta mutta harmittaa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Vittu mitä paskaa nämä suomen ns. laajakaistat toimivuudeltaan ovat. Ainakin Elisan ADSL ja Welhon kaapeli on ihan täyttä sontaa ja koko ajan killissä.
Sama ongelma täällä Elisan ADSL:n kanssa, tämä viikko on ollut yhtä tervan juontia. Nopeustestit näyttää 8 megan liittymälle normaaleja 6-7 megan vauhteja, eipä siltä käytössä tunnu, tökkii tökkii.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nostetaanpas tätä ylös.

Valokuitu alkaa yleistymään entistä enemmän tarjontamuotona - lähes kaikissa uudiskohteissa alkaa olla jo ainakin täällä päin valokuitua, mutta itselleni on täyttä hepreaa nämä tekniset asiat. Itselläni on hyvin paljon kokemuksia sekä Elisan että Soneran ADSL-littymistä sekä Welhon kaapeliliittymästä. Kaikissa on samanlaisia ongelmia. Nyt istun talonyhtiön hallituksessa ja mietin sitä, pitäisikö valokuidusta mahdollisuutena alkaa puhua vahvemmin yhtiössä. Lisäksi kuituliittymä on hintatietojen mukaan paljon halvempi kuin esim jopa sitä hitaammat ADSL-liittymät tai Welhon kaapeliliittymät.

Nyt valokuitutekniikka on ollut käytössä jo useita vuosia uudisasunnoissa sekä käsittääkseni sitä on vedetty jo moneen "vanhaan taloon" ainakin pk-seudulla. Luulisin täällä olevan edistyksellistä porukkaa, joilla on kokemuksia valokuidusta useamman vuoden ajalta jo nyt - kuitenkin tekniikka on ollut pystyssä jo vuosia.

Onko valokuidussa jotain selkeää etua ns. tavallisen käyttäjän näkökulmasta näihin "perinteisiin" tuotteisiin? Ja siis ok - 100M nopeuden saa ainakin jossain, mutta siis nopeus ei ole täällä se kriteeri, jolla kuitu "myydään" naapureille, kun porukka varmaan pääasiassa käyttää nettiä verkkopankkiin ja sähköpostiin. Yhtiössä on jo Welhon kaapeli, joka ainakin nettiyhteytenä pätkii ihan perkeleesti (nimimerkillä tänä vuonna kahdet naulat kräkätty Welholla) - haluaisin siitä eroon.

Siis ihan yksinkertaisesti - onko kuitu parempi kuin muut vaihtoehdot? Ja jos kyllä - miksi näin?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse sen verran aiheesta, että olin vähän aika sitten taloyhtiön kokouksessa, jossa oli mm. käsittelyssä Soneran laajakaisa asukkaille valokuidulla tuotettuna. 1M/512 oli 10e hintana. Kymppi lisää aina nopeutta korotettaessa, 2-4-8- jne asteikolla. Miinuksena liittymässä olisi ollut kaikille tulevat maksut, käytti sitä tai ei. Erittäin järkevää...
No, kaikkihan sen tietää ettei tuollainen mennyt läpi. Suurinosa ajasta meni selvittäessä miksei yläkerran naapuri voi varastaa koko valokuitua itselleen, ettei alakerran Raili pääsisi sähköpostiinsa... Myös "mulla on jo mokkula, se on täydellinen" ja "en sponsoroi häirikköopiskelijoita" olivat suositut vastausvaihtoehdot. Asia laitettiin "harkintaan" myöhempään ajankohtaan.
 

J.Petke

Jäsen
Omaan taloyhtiööni tuli valokuitu ja juuri vuoden alusta otin sen käyttöön kun sonera tarjosi 10/2 yhteyttä 24,9€ 18kk. Edellinen 1/512 liittymä maksoi 23,9€ joten ei ollut vaikea valinta tuo. Itselläni on ainakin toiminut tuo hyvin. Realistinen nopeus on yleensä siinä 7 megan korvilla mutta kyllähän tuolla jo Jatkoaikaa ja David Krokettia pyörittää. Itse olen ainakin pitänyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, asioista juuri mitään tietämättömänä tarttis päättää, että minkä laajahkokaistapään tilaisi omaan yksiöönsä. Saunalahti on joskus ollut, eikä siinä tainnut pahemmin moittimista olla, mutta sen saapuminenhan kestäisi taas ikuisuuden. Onko Welho ainoa vaihtoehto, jos haluaa nettiyhteyden heti? Asustelen siis Haagassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onko Welho ainoa vaihtoehto, jos haluaa nettiyhteyden heti?
Kannattaa selvittää olisiko taloyhtiöön vedetty esimerkiksi Soneran kuitu ja minidslam. Yleensä tästä kerrotaan kerrostalon ilmoitustaululla olevalla tarralla (olettaen siis, että asut kerrostalossa). Isännöitsijän ainakin pitäisi tietää asiasta. Omakotitaloon ei mitään muuta samantien auki olevaa nettiä saa kuin kaapelin, ellei sitten jokin mokkulaviritelmä täytä tarpeita.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tietokone-lehti - uutinen
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38434

Saunalahdelta 100 megabitin laajakaista - Elisan kaapelitv-verkkoon.

Harmi että minulla on tällä hetkellä Elisan kanssa määräaikainen sopimus joulukuuhun saakka. Muuten olisin tilannut samantien tuon 100/5 liittymän.

Ja on muuten turha mennä Saunalahden sivuille etsimään tietoa asiasta. Sieltä ei löydy mitään tietoa ko. liittymästä. Soittamalla asiakaspalveluun sain tietää että Elisa shopit myyvät ko. liittymää. Tuossa liittymässä rupeaa olemaan nopeus kohdallaan ;).

- Tinke-80
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Millainen liittymä kannattaa hankkia kännykkään? Onko niissä edes suuria eroja?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Millainen liittymä kannattaa hankkia kännykkään? Onko niissä edes suuria eroja?

Hommasin uuden kännykän vajaa kuukausi sitten ja otin siihen 1M laajakaistan. Ihan hyvä liittymä, toimii kohtuu hyvin, mutta pienempää kaistaa en kyllä ottaisi, muuten menee liian odotteluksi. 5M lienee turhaa, mutta jos lompakossa on paksuutta riittävästi, niin varmasti 2M on ihan hyvä valinta. Tämä siis lyhyen kokemuksen pohjalta.

Niin ja siis kiinteähintainen kannattaa hommata.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Millainen liittymä kannattaa hankkia kännykkään? Onko niissä edes suuria eroja?
Mikäli puhut mobiililaajakaistasta niin varmaan joku 2 meganen on aika hyvä.
Mulla on Saunalahden 5M ja lähellekään sitä viittä megaa ei pääse muualla kun ihan jossain kaupunkien keskustoissa... Siis mokkulalla kokeiltuna.
Ja mokkula tukee nopeuksia 7.2M asti jos joku nörtti sitä epäilee.
Puhelimella en oikeastaan huomannut mitään eroa kun 1M vaihtui tuohon 5M.

E. tiuke oli nopeampi mutta samaa mieltä näköjään ollaan.
 

J.Petke

Jäsen
Lykkäsipä Soneralta hyvän tarjouksen. Tai siis itse sinne soitin kun määräaikainen loppui juuri.

10/2 liittymä 19,90€/kk. Tuohon vielä päälle KotiTV ilmaiseksi kahdeksi vuodeksi sekä MTV3-kanavapaketti, Disney ja UrhoTV Total vuoden loppuun asti ilmaiseksi. Siis UrhoTV total joka näyttää kaikki liigamatsit livenä. Ei huono.. Vielä nauhoittava digiboksi 79€ kertavuokralla tämän kaiken päälle. Niin ja Spotifyn 3kk premiumjakso vielä tuohon päälle vaikka tarpeeton onkin.

Halvemmalla ei voi saada.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Sonera näköjään kusettaa asiakkaitaan vieläkin kovalla kädellä. Tilausvahvistuksessa lukee, että "liittymän toimittaminen on asiakkaan suostumuksella aloitettu. Tästä syystä asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta."

Mikäs vitun syy se sellainen on? Aika räikeää kuluttajansuojalain rikkomista Soneran puolelta. Ihan samanlaista etämyyntiä kuin mikä tahansa muukin. Jos tilaan netin kautta vaikka television, niin samalla tavalla ne siellä liikkeessä aloittavat laitteen toimittamisen.

Eikös juuri tästä asiasta tullut nootti joltain taholta, kun operaattorit sanelivat ympäripyöreitä ja lakia rikkovia ehtoja. Elisa (?) muistaakseni jo muuttikin ehtojaan, ainakin Sonera yrittää jatkaa hyväuskoisten ihmisten kusettamista.

Menin kyllä tilaamaan tämän laajakaistan ihan hinta/laatusuhteen takia eikä aikeissa ole peruuttaa sitä. Mutta tämä lause sai itseni näkemään punaista ja vähän tekisi ihan periaatesyistä mieli perua tilaus vaikka noin 13 päivän kuluttua ja käydä vihaista kirjeenvaihtoa Soneran kanssa, kun yrittävät vedota itse keksimiinsä lakipykäliin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Joo olen aloittamassa elokuussa Raumalla opinnot ja alkaa meikäläisellä käytännön järjestelyt alkaa olemaan kuosissa nettiliittymää lukuunottamatta.

Pistin oisoitehakuja eri palveluntarjoajille ja tuloksia oli seuraavia:
Saunalahti : Ei adsl yhteyksiä koko Raumalle
Elisa : ADSL yhteyksiä Raumalle, muttei meikäläisen osoitteeseen.
Sonera : Paras tarjous osoitteeseeni 24 M + noita yllä mainittuja kuorutteita kakun päälle, 40€ hintaan. (pienempien nopeuksien liittymät olivat myös tuon noin 40 haarukassa)
DNA : Paras tarjous 8 M + 2 M langaton netti = 29 € kuukaudessa. Tai kaapelin kautta 10 M ja muuten sama tarjous.

Ja kysymykseni olisi olisiko Raumalla muita varteenotettavia palveluntarjoajia, joita kannattaisi tsekata? Tarvitsen nettiä lähinnä streamien katsomiseen ja XBOX-liveen ja olen kuullut, että tuohon tarkoitukseen ADSL on parempi kuin kaapeli, pitääkö paikkansa? Olen aika lähellä tilata tuota DNA:n adsl settiä, koska 8 meganen on minulle tarpeeksi hyvä yhteys ja toisaalta minulla ei ole varaa laittaa tuota kymppiä ylimääräistä kuussa, nopeammasta liittymästä. Toisaalta myös tuolle langattomalle netille olisi käyttöä.

Toi DNA:n tarjous on kuun loppuun, joten olen todellakin aika lähellä tilata tuollaista liittymää...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Kaverini on viimeistä päivää Elisalla puhelinmyyjänä ja "ihan vahingossa" soitti meille (kuten oli sovittu). Saadaan samalla hinnalla mitä nyt maksetaan 2 megasesta niin 8M laajakaista + 2M langaton "mokkula". Ei huono.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös