Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.
Jotain tekemistä voi olla sillä, että nykyinen toimitusjohtaja on täydellinen idiootti...
Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.
Liikevoittoprosentilla ei ole mitään tekemistä katteen tai myyntikatteen kanssa. Tuntuu uskomattomalta, että kirjoitus- ja lukutaitoinen ihminen vielä 2020-luvulla voi näin luulla. Monikansallisella yhtiöllä on Suomessa aina n. 1% liikevoittoprosentti. Sama suuremmilla kotimaisilla. Olipa sitten myyntikate 10, 30 tai 50%.
Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.
Boldattuna vastaus pohdintaasi.Saattoi mennä termit hieman sekaisin. Tosiasia kuitenkin näiden kohdalla on se, että liikevoittoprosentti on melko alhainen (imo) suhteessa liikevaihtoon. Vaikka myyntikatteet olisikin kovemmat, niin myös kulut ovat ilmeisen isot koska tulosprosentti jää alhaiseksi. Pörssiyhtiöiden verosuunnittelusta minulla ei ole mitään käsitystä.
Kyllähän tällaiset kusetukset ajaa asiakkaita tehokkaasti pois. Sitä voi sitten miettiä kummasta jää enemmän katetta firmalle:
a) Kusetat vanhaa mummoa ostamaan kerran kaikkea turhaa, jonka jälkeen saat paskaa palautetta ja sukulaiset/ystävät jne tuskin tulevat ostamaan sinulta vähään aikaan mitään.
b) Annat vanhalle mummolle hyvää asiakaspalvelua ja myyt hänelle oikeasti sitä mitä hän tarvitsee vaikka et saisikaan siitä maksimikatetta. Saat kuitenkin hyvää palautetta ja sukulaiset/ystävät jne mielellään tulee ostamaan muitakin ostoksiaan ja saat sitä kautta lisää myyntiä.
Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, mutta mielestäni tuo b vaihtoehto tekee enemmän rahaa.
Voi hyvinkin olla että nämä ystävät ja sukulaiset jotka asiasta meuhkaavat eivät kuitenkaan omaa ostokäyttäytymistään muuta suuntaan tai toiseen. Sosiaalisessa mediassakin näkyy paljon näitä boikotoijia esimerkiksi Kärkkäistä kohtaan, mutta en sitten tiedä onko se vain puhetta.Myyntihommiin ottaisin kerta kerrasta kohdan a) myyjän. Voin sanoa että aika paljon näiden asioiden kanssa jumpanneena, niin suurin ongelma juurikin vastaavissa tapauksissa on nämä ystävät ja sukulaiset joilla harvoin on yhtään mitään käsitystä miksi näitä on myyty ja mitä itse myyntitilanteessa on käyty läpi. Se että koet että itse et tarvitse niin voi olla sille "ymmärtämättömälle" jopa oikeasti tarpeellinen tuote/palvelu.
Kohdan b) tyyppejä valitettavasti yhdistää se että heillä ei ole suomeksi mitään tekemistä sitten myynnin kanssa ja eivät firmalle tuota mitään. Vaikka monesti kuvitellaan, ei hyvällä palvelulla ole oikeasti loppujen lopuksi hirveästi muiden ostokäyttäytymiseen vaikutusta.
Voi hyvinkin olla että nämä ystävät ja sukulaiset jotka asiasta meuhkaavat eivät kuitenkaan omaa ostokäyttäytymistään muuta suuntaan tai toiseen. Sosiaalisessa mediassakin näkyy paljon näitä boikotoijia esimerkiksi Kärkkäistä kohtaan, mutta en sitten tiedä onko se vain puhetta.
Olen silti sitä mieltä, että henkilö joka tuota huonoa palvelua/omasta mielestään kusestusta on saanut osakseen, mieluummin vie rahansa tulevaisuudessa muualle. Ja tämä on jo tarpeeksi hyvä syy siihen että oikeasti kannattaa myydä asiakkaalle sitä mitä hän tarvitsee, eikä sitä kalleinta tuotetta. Yksi myynti ei korvaa useaa myyntiä.
Jotenkin surullista, että asiakaspalvelu niin usein koetaan vain kustannukseksi ja asiakkuuden jatkuminen on yksi hailee.
Aika usein myös eniten ostanut asiakas on tyytyväisin asiakas. Täydet kusetukset toki erikseen.Myyntihommiin ottaisin kerta kerrasta kohdan a) myyjän. Voin sanoa että aika paljon näiden asioiden kanssa jumpanneena, niin suurin ongelma juurikin vastaavissa tapauksissa on nämä ystävät ja sukulaiset joilla harvoin on yhtään mitään käsitystä miksi näitä on myyty ja mitä itse myyntitilanteessa on käyty läpi. Se että koet että itse et tarvitse niin voi olla sille "ymmärtämättömälle" jopa oikeasti tarpeellinen tuote/palvelu.
Kohdan b) tyyppejä valitettavasti yhdistää se että heillä ei ole suomeksi mitään tekemistä sitten myynnin kanssa ja eivät firmalle tuota mitään. Vaikka monesti kuvitellaan, ei hyvällä palvelulla ole oikeasti loppujen lopuksi hirveästi muiden ostokäyttäytymiseen vaikutusta.
Aika usein myös eniten ostanut asiakas on tyytyväisin asiakas. Täydet kusetukset toki erikseen.
Onko tili luotuna Postin sovellukseen? Mulle oli sinne mennyt lasku uuden auton ajoneuvoverosta ja mitään notifikaatiota ei tullut.Tänne ei kerran tullut ajoneuvoveron laskua lainkaan. Selvisi seuraavassa katsastuksessa, kun katsastus loppui heti tiskille. Periaatteessa auto olisi ollut ajokiellossa, mutta ajelin silti kotiin ja lähdin selvittelemään. Traficomin mielipide oli, että itse pitää huolehtia veron maksusta vaikka laskua ei tulisikaan, heitä ei kiinnosta. Yrittivät vielä selittää, että olet vaan kadottanut laskun mutta ihan tasan tarkkaan ei laskua ollut tullut ja samanlaisista tapauksista kuulin muiltakin. Karhulaskua ei sitäkään siis koskaan kuulunut, onneksi ei sentään ulosottoon ehtinyt.
Minä välttelisin kuin ruttoa tämäntapaisia palveluja. Minulla ei oikein ole mitään luottoa siihen, että homma pelaisi jollakin Postin sovelluksella, juurikin koskien ilmoitusta saapuneista laskuista ja hälytyksistä eräpäivän lähestyessä. Sitten on eri, kun innokkain osa jengistä on käyttänyt tällaista sovellusta riittävän pitkään ja ilman isompia murheita.Onko tili luotuna Postin sovellukseen? Mulle oli sinne mennyt lasku uuden auton ajoneuvoverosta ja mitään notifikaatiota ei tullut.
Minä välttelisin kuin ruttoa tämäntapaisia palveluja. Minulla ei oikein ole mitään luottoa siihen, että homma pelaisi jollakin Postin sovelluksella, juurikin koskien ilmoitusta saapuneista laskuista ja hälytyksistä eräpäivän lähestyessä. Sitten on eri, kun innokkain osa jengistä on käyttänyt tällaista sovellusta riittävän pitkään ja ilman isompia murheita.
Ehkä tuota kannattaisi kokeilla. Kiitoksia kokemuksen jakamisesta.Pakko kehaista Postia silloin harvoin kun siihen tulee aihetta.
Omaposti-sovellusta olen nyt käyttänyt reilut viisi vuotta, eikä ainakaan minulla ole valituksen aihetta.
Sinne päivittyvät automaattisesti esimerkiksi kaikki Postin kautta tulevat lähetykset. Siis sellaiset, joissa on seurantamahdollisuus. Ei tarvitse kaivella seurantakoodeja jos haluaa katsoa missä paketti on matkalla. Näppärä käyttää myös omia kirje/pakettilähetyksiä tehdessä. Sovellukseen voi myös määrittää tarvittaessa oman oletusnoutopisteen.
Myös esimerkiksi Trafi(comin) laskut tukevat Omapostiin, josta ne on näppärä maksaa pois (ja merkitä maksetuksi tai vaikka arkistoida). Laskuille voi asettaa muistutuksen, jolloin sovellus ilmoittaa siitä. Voi itse määrittää tuleeko ilmoitus laskusta vaikka heti sen saapuessa tai eräpäivänä. On ainakin itselläni toimineet nämä ilmoitukset.
En tiedä johtuuko vain siitä, että omat smartpostit ovat olleet täynnä, mutta mulla paketit siirtyvät lähes aina jonnekin muualle kuin siihen minkä olen laittanut omaksi smartpostiksi. Sama edellisessä kämpässä asuessa ja nykyisessä mestassa.? Paketeissa toki pysyvä ohjaus naapurikaupan automaattiin ja sovelluksessa seurannat
ComKumpi niistä, .fi vai .com?
RInta-Jouppi.
Yli 5000€ autot siirretään kuluttaMaksoitko siirrosta? Autoa etsiskelen ja Rinta-Jouppi löytyy täältä Oulusta niin sehän laajentaisi hakukampaa jos voisi saada siirrettyä. Kamux, SAKA ym käytettyjen myyntiin keskittyvät tuntuvat ainakin ottavan maksua jos ei autoa otakaan...