Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 015 565
  • 7 243

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko samanlaisia kokemuksia? Otanko vaan yhteyttä kuluttajasuojavirastoon ja toivon parasta? Onko edellytyksiä voittoon?

Kannustan ottamaan kuluttajaneuvontaan yhteyttä tuosta tietoturvapalvelusta tai -paketista, koska siinä on voimakkaat perusteet sille, ettei kauppaa voi pitää sitovana. Onko isoäidilläsi ylipäätään laitteistoa lähtökohtaisesti, johon hän voi kyseistä palvelua hyödyntää? Pääsääntöisesti kuluttajaneuvonta on hyvin asiakasystävällistä, joten sinänsä voiton tai tappion pelossa ei kannata jättää mitään asiaa käyttämättä heidän kauttaan. Kohtuullisuus on kuitenkin hyvin määrittelevä asia näissä eli mikä katsotaan kohtuulliseksi missäkin tilanteessa. Erilaisten palveluiden sopimukset eivät saa olla kohtuuttomia asiakkaalle eli jos asiakkaalta esimerkiksi puuttuu sopivaa laitteistoa hyödyntämiseen tai asiakas ei ole kyvykäs esim. sosiaalisesta/fyysisestä syystä hyödyntämään palvelua sen varsinaisessa merkityksessä niin silloin sopimuksen purulle on hyvät edellytykset, koska sopimus on kohtuuton.

Ihmettelen kyllä kovasti, etteivät kaikki kauppaketjut edelleenkään suosi palautusoikeutta, koska se on monesti ainoa asiakkaalle kohtuullinen tapa toimia. Ongelmalliseksi nämä keissit tekee se, että keskustelut ovat usein käytynä kaupassa ja yhdessä tilanteessa, joten suorasti vääränlainen toiminta on mahdotonta osoittaa ja täten joskus kuluttajaneuvonta ei pääse asiasta yhteisymmärrykseen. On valitettavaa, että tietyt yritykset odottavat asiakkaalta tuon reklamaation kuluttajaneuvontaan ennen kuin asia voidaan ratkaista asiakasystävällisellä tavalla. Jos jossakin isossa yrityksessä paljastuu, ettei asiakasrajapinnassa voida ratkaista asiaa niin suosittelen asettamaan ko. yrityksen automaattisesti henkilökohtaiseen boikottiin. Kaikki asiat ovat asiakasrajapinnassa ratkaistavissa ja niitä virhearvioita sattuu erityisesti kuluttajille, jotka eivät tunne jonkun alan erityispiirteitä.

Toki kaupatkin ovat hankalassa tilanteessa, koska myyjä ei saa myöskään osoittaa ikärasismia eli automaattisesti ei saa myöskään olettaa, ettei asiakas osaa käyttää älylaitteita tai -palveluita. Isompi ongelma on se, että myyjät eivät sitten kuitenkaan suostu tätä kysymään, jossa ei ole mitään hengetöntä. Hyvää asiakaspalvelua on aidosti kysyä myös ikäihmiseltä, millaista laitteistoa hän on tottunut käyttämään. Provikat silmissä myydään näppäinpuhelimen omistajalle älypuhelin kysymättä, onko kyseistä laitetta ikinä edes kokeillut.

Summa summarum: kannattaa laittaa keissi kuluttajaneuvontaan vetämään. Epäilen, että tällaisessa tapauksessa täyttyvät nuo kohtuuttoman kaupan kriteerit kirkkaasti asiakkaan eduksi.
 

Alejandro

Jäsen
Onko isoäidilläsi ylipäätään laitteistoa lähtökohtaisesti, johon hän voi kyseistä palvelua hyödyntää?
No tuo uudenkarhea älypuhelin, mutta siis eihän tuossa tuotteessa järkeä ole. Selvisi nyt myös, että samassa rytäkässä mummolleni on myyty Telian uusi 4G-liittymä. Ei edes tajunnut asiaa. Ärsyttää kyllä.

Kiitos. Pitää laittaa huomenna pyörät pyörimään.
 

peksa

Jäsen
Onko palstalaisilla kokemusta Gigantin kanssa tappelemisesta? Iäkkäällä isoäidilläni hajosi puhelin ja meni paikalliseen Giganttiin ostamaan uutta vanhan tilalle. Edellinen puhelin oli siis fyysisellä näppäimistöllä varustettu Doro ja joku myyjä sitten pamautti tiskiin Motorola G20 -puhelimen ja kaupan päälle jonkun kolmen vuoden tietoturvakusetuspaketin.

Olin käymässä siis Lappeenrannassa ja mummo pyysi käymään, jotta voisin auttaa puhelimen kanssa. Ei edes osaa soittaa älyluurilla, hienosti myyty kyllä. Sitten selailin papereita ja ihmettelin tuota ihmeellistä tietoturvasopimusta. No, ei siinä. Kirjoitti minulle valtakirjan ja sovittiin, että menen perumaan kaupat.

Eipä onnistunut. Käyttöönotettua puhelinta ei voi palauttaa (ymmärrän hyvin), mutta ei myöskään tuota saatanan kallista tietoturvapaskaa. Neuvoivat olemaan yhteydessä kuluttajasuojavirastoon, jos haluan viedä asiaa eteenpäin.

Ymmärrän, että myyjiä ohjataan ja neuvotaan myymään noita lisätuotteita. Niistä saa myös hyvät provikat. Silti tuntuu epäreilulta, että huijataan vanhuksia tuollaisten tuotteiden kanssa. Mummoni soittaa ja lähettää tekstareita, ei tee mitään muuta puhelimella.

Onko samanlaisia kokemuksia? Otanko vaan yhteyttä kuluttajasuojavirastoon ja toivon parasta? Onko edellytyksiä voittoon?

Käsittääkseni jokaisella puhelin/liittymä kaupalla (muistan kun ite myin niitä) oli 14vrk irtisanomisaika, sinänsä erikoista. Toi on ikävää noissa provikkamyyjissä että ne tuputtaa ihmisille mitä ne ei tarvi tai mistä ne ei tarpeeks tiedä.

Toivottavasti homma hoituu.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Alejandro Gigantti on kyllä paska kauppa silloin kun ei ole kohtalaisen hyvin perillä siitä mitä on ostamassa. Ts. jos on myyjän vietävissä. Silloin se on herran haltuun, millainen myyjä sattuu kohdalle. Osaan kuvitella, että isoäitisi tapauksessa on myyjän ollut joku parikymppinen liimaletti nimenomaan provikat silmissä kiiluen. Ai saatana että pistää vihaksi jo pelkästään lukea tällaista.

Reilu vuosi sitten olin uusimassa kylmälaitteita. Kovasti ensimmäinen myyjä yritti tyrkyttää Samsungia, vaikka ne eivät sopineet kuvaukseeni siitä, mitä haluan. Olen viime vuosina siirtynyt aika lailla Mielen kodinkoneisiin, joten tietysti kysyin myös kyseisen merkin kylmälaitteista. Ei oikein innostunut tämä kaveri kertomaan.

No, toisessa myymälässä osui kokeneempi myyjä, joka Mielen laitteista sanoi suoraan, että katteet on huonot, koska Miele tykkää pitää ne itsellään. Mutta kuulemma kivoja myydä, kun ei tule juurikaan reklamaatioita. En ostanut Samsungia. Hymiö.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vein puolitoista kuukautta käytössä olleen bassokaiuttimen takaisin Giganttiin. Sanoin ettei toimi oikein yhdistelmässä. Asia oli sillä selvä. Voi avata ja käyttää, ja tämä on myös Gigantin ehdoissa. Palautusaika vaihtelee Powerin mukaan 50-60 vrk ostosta.

Jos on myyty paskaa, siitä pääsee myös irti. Ellei muuten, kuluttajien kautta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
. Voi avata ja käyttää, ja tämä on myös Gigantin ehdoissa.
Joo, mutta ei puhelimissa eikä palveluissa, varmaankaan, varsinkaan lähimyynnissä. Tämä ei toki poista sitä, että paskaa toimintaa Gigantilta em tapauksessa.
Toki ihan kaikkea ei täysivaltainen ihminenkään laittaa myyjän piikkiin, eli jos ei ymmärrä mitä kannattaa ostaa, niin pitäisi konsultoida sitä jälkikasvua tms ennen kauppaan menoa eikä sen jälkeen. Ts pitäisi tietää edes se, että myyjään ei voi luottaa, eikä myöskään myyjäliikkeen hyvään tahtoon.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen kyllä kovasti, etteivät kaikki kauppaketjut edelleenkään suosi palautusoikeutta, koska se on monesti ainoa asiakkaalle kohtuullinen tapa toimia.

No, jokainen voi miettiä mitä maksaa jokainen käytettynä palautettu tuote liikkeelle. Siinä menee äkkiä kahdenkymmenen myydyn laitteen katteet veks jos yhden ottaa takaisin ja laittaa käytettynä takaisin myyntiin. Ja kun verkkokauppojen palautusprosentteja katsoo, niin ihmiset todella tykkäävät palautella asioita, ja osa käyttää jopa palautusoikeuksia härskisti hyväksi. Sen vuoksi ei Suomesta taida ketjua löytyä, jonne saisi ostamansa käytetyn puhelimen palauttaa.

Toki kaupatkin ovat hankalassa tilanteessa, koska myyjä ei saa myöskään osoittaa ikärasismia eli automaattisesti ei saa myöskään olettaa, ettei asiakas osaa käyttää älylaitteita tai -palveluita.

Yhdysvaltojen presidentti ja maailman vaikutusvaltaisin ihminen on kohta 80. Iällä sen perusteleminen, että ei olisi saanut myydä jotain, on ihan helvetin huono peruste.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, mutta ei puhelimissa eikä palveluissa, varmaankaan, varsinkaan lähimyynnissä. Tämä ei toki poista sitä, että paskaa toimintaa Gigantilta em tapauksessa.
Toki ihan kaikkea ei täysivaltainen ihminenkään laittaa myyjän piikkiin, eli jos ei ymmärrä mitä kannattaa ostaa, niin pitäisi konsultoida sitä jälkikasvua tms ennen kauppaan menoa eikä sen jälkeen. Ts pitäisi tietää edes se, että myyjään ei voi luottaa, eikä myöskään myyjäliikkeen hyvään tahtoon.


Totta. Ja en tiennytkään, että ei koske avattuja puhelimia (14 vrk) + aloitettuja palveluita (ilmeisesti 0 vrk). Tuossa muuten:

 

peksa

Jäsen
Totta. Ja en tiennytkään, että ei koske avattuja puhelimia (14 vrk) + aloitettuja palveluita (ilmeisesti 0 vrk). Tuossa muuten:


Hyvää kusetusta puhelinten osalta. Miten voit testata puhelinta jos et saa avattua pakkausta palauttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Käsittääkseni jokaisella puhelin/liittymä kaupalla (muistan kun ite myin niitä) oli 14vrk irtisanomisaika, sinänsä erikoista.
En tiedä sotketko nyt irtisanomisajan ja peruutusoikeuden toisiinsa. 14 vuorokauden peruutusoikeus on lakisääteinen ainoastaan etämyynnissä mutta ei kivijalkakaupassa. Toki kivijalkakauppakin saa halutessaan sen antaa mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, jokainen voi miettiä mitä maksaa jokainen käytettynä palautettu tuote liikkeelle. Siinä menee äkkiä kahdenkymmenen myydyn laitteen katteet veks jos yhden ottaa takaisin ja laittaa käytettynä takaisin myyntiin. Ja kun verkkokauppojen palautusprosentteja katsoo, niin ihmiset todella tykkäävät palautella asioita, ja osa käyttää jopa palautusoikeuksia härskisti hyväksi. Sen vuoksi ei Suomesta taida ketjua löytyä, jonne saisi ostamansa käytetyn puhelimen palauttaa.

Tässä on kahdenlaista ajattelutapaa tarjolla:
  1. Kateajattelu eli ajatellaan juuri niin kuin esität eli nähdään yksi tuote, muttei nähdä asiakasta. Esimerkiksi verkkokauppa.com tuntuu pärjäävän hyvin kilpailussa, vaikka tarjoaa jokaiselle tuotteelleen maksuttoman palautusmahdollisuuden 60 päivän ajan.
  2. Käännetään logiikka hieman enemmän sinne asiakaspalvelun puolella ja ajatellaan, että tuotteeseen tyytyväinen asiakas yhden palauttaessaan todennäköisesti ostaa muita tuotteita sitten uudemman kerran. Kateajattelulla on paikkansa, mutta asiakkaan asiakkuuteen keskittyminen tuotteen sijaan yleensä mahdollistaa sen pitkäaikaisen asiakkuuden. Kun asiakasta ei rangaista harkitsemattomasta kaupasta niin asiakas pysyy asiakkaana jatkossakin. Jos asiakas kokee tulleensa huijatuksi, höynäytetyksi tai tuote ei vastaakaan asiakkaan tarvetta, loppuu kaikki asiointi ko. ketjussa. Onko sen hetken kate sen arvoinen, että asiakkaan koko asiakkuus muuttuu uhkaksi?
Yhdysvaltojen presidentti ja maailman vaikutusvaltaisin ihminen on kohta 80. Iällä sen perusteleminen, että ei olisi saanut myydä jotain, on ihan helvetin huono peruste.

Näinhän minä en sitä perustellut ja osoitat kyllä, ettet lainkaan lukenut mitä kirjoitin. Sanoin, että myyjän olisi hyvä tutustua asiakkaan tarpeeseen myyntihetkellä laajemmin. En sanonut, että asiakasta tulee ikäsyrjiä vaan enemmänkin peräänkuulutin sitä, että asiakkaan kanssa voi käydä myyntitilanteessa kaikki tarvittavat keskustelut. Jos asiakas ymmärtää, mitä on ostamassa ja mihin tuotetta käytetään, ei hän sitä myöskään yritä palauttaa. Jos asiakkaalle ainoastaan myydään kartoittamatta lainkaan, millaiselle palvelulle asiakkaalla on tarvetta niin silloin on ilmeinen riski siihen, ettei asiakas ymmärrä kauppansa sitovuutta eikä sitä, mitä hän ostaa. Hyvää asiakaspalvelua on ikäihmisten kohdalla kysyä tarkentavia kysymyksiä ja hakea se tuotteen käyttötarkoitus sinne. Ei se tarkoita, että asiakasta tulisi ikäsyrjiä. Kyllä meilläkin mamma 70v pärjää hienosti näiden laitteiden kanssa, mutta mummo 92v ei osaa kännykällä tehdä muuta kuin soittaa. En usko, että kukaan sitä pitää huonono palveluna, jos kysytään, onko aiemmin ollut käytössä millainen puhelin ja millainen käyttötarkoitus. Jos myyt 5G-puhelimen ihmiselle, jolla on näppäinpuhelin pohjalla niin voi olla, että ongelmia syntyy. Silloin kannattaa mieluummin myydä asiakkaalle palvelu, jossa häntä myös opastetaan käyttämään uutta laitetta.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mummot on kyllä helppoa riistaa kaiken maailman kaupustelijoille. Toivottavasti enemmän pappoja ja mummoja ei ole, kun me olemme niitä, jos ei dementia iske.
 

peksa

Jäsen
En tiedä sotketko nyt irtisanomisajan ja peruutusoikeuden toisiinsa. 14 vuorokauden peruutusoikeus on lakisääteinen ainoastaan etämyynnissä mutta ei kivijalkakaupassa. Toki kivijalkakauppakin saa halutessaan sen antaa mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole.

Hyvä huomio, tarkoitin tuossa peruutusoikeutta etämyynnistä. No itsellä kävi sellainen tilanne että ständillä tarjosi tyyppi Elisan liittymää hieman paremilla ehdoilla ja tein sopparin. Se kuitenkin peruuntui kun en hakenut sim-korttia ajoissa myymälästä.
 

Tuamas

Jäsen
Hyvää kusetusta puhelinten osalta. Miten voit testata puhelinta jos et saa avattua pakkausta palauttaa.

Puhelimissa on jo vuosikausia (itse olin niitä myymässä noin 15v sitten ja jo silloin suurin osa valikoimasta myytiin nolla- tai miinuskatteella) pelattu käytännössä nollakatteilla ja niissä ainoa palautusmahdollisuus on livekaupassa perinteisesti ollut, jos myyjä on antanut laitteen ominaisuuksista väärää tietoa.

Sen takia niitä luureja on liikkeessä testattavana ja noheva myyjä toki myös kartoittaa asiakkaan tarpeet/preferenssit, eikä myy ummikolle hifiluuria ainakaan jos ei ummikko sitä erikseen halua.

Sinänsä kannattaa antaa palautetta, jos haluaa ne liimatukat menevät vaihtoon, koska esimiehet jaksavat kuunnella vain rajallisen määrän asiakkaiden kiukuttelua siitä jos on myyty epäasiallisesti.
 

msg

Jäsen
Sinänsä kannattaa antaa palautetta, jos haluaa ne liimatukat menevät vaihtoon, koska esimiehet jaksavat kuunnella vain rajallisen määrän asiakkaiden kiukuttelua siitä jos on myyty epäasiallisesti.

Sellaista määrää palautetta tuskin tulee, että giganttipowerit ja teliadnaelisat luopuisivat nykymallista, jossa moraali on ulkoistettu työuransa alussa oleville provikapalkkaisille työntekijöille.
Varmaan on hyvää bisnestä myydä se kaikkein kallein liittymä ja sitten vielä pelotella pankkitilin tyhjennyksellä ja myydä se tietoturvapaketti kylkeen ihmiselle, jonka puhelimen käyttö on iltasanomia ja facebuukkia.
 

Tuamas

Jäsen
Sellaista määrää palautetta tuskin tulee, että giganttipowerit ja teliadnaelisat luopuisivat nykymallista, jossa moraali on ulkoistettu työuransa alussa oleville provikapalkkaisille työntekijöille.
Varmaan on hyvää bisnestä myydä se kaikkein kallein liittymä ja sitten vielä pelotella pankkitilin tyhjennyksellä ja myydä se tietoturvapaketti kylkeen ihmiselle, jonka puhelimen käyttö on iltasanomia ja facebuukkia.

Noniinno, liittymäpuoli on noilla kodinkoneliikkeillä se kannattavin liiketoiminta-alue, johon myyjät joutuvat yleensä jopa hiukan antamaan jotain näyttöjä päästäkseen naatiskelemaan provikoista.

Toki noissa toimintakulttuuri vaihtelee valtavasti liikkeiden välillä, mutta kyllä ne liimatukat yleensä lähtee vaihtoon jos niistä tarpeeksi kitistään.

Tietoturvapakettihan sinänsä (lähinnä toki Androidilla siitä on jotain iloa) yleensä ehkäisee (sen vähän mitä ne nyt ehkäisevät) haittoja juuri sillä porukalla jolla se kännykän käyttö ei ole ihan hallussa ja joihin väittäisin että esim. nuo phishing-viestit keskimääräistä selvästi useammin uppoavat.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei voi kuin toivottaa onnea sille onnettomalle, joka oli takanani tänään Gigantin asiakaspalvelupisteessä. Lähtiessäni kuulin lauseen "tässä on vesivahinko, ei mene takuuseen". Tietäjät tietää.
 

msg

Jäsen
Toki noissa toimintakulttuuri vaihtelee valtavasti liikkeiden välillä, mutta kyllä ne liimatukat yleensä lähtee vaihtoon jos niistä tarpeeksi kitistään.

Tietoturvapakettihan sinänsä (lähinnä toki Androidilla siitä on jotain iloa) yleensä ehkäisee (sen vähän mitä ne nyt ehkäisevät) haittoja juuri sillä porukalla jolla se kännykän käyttö ei ole ihan hallussa ja joihin väittäisin että esim. nuo phishing-viestit keskimääräistä selvästi useammin uppoavat.

Olisi mielenkiintoista tietää, että mitä tällaisen myyjän pitää tehdä, että päätyy irtisanotuksi.
Tuo aikaisemmin kuvattu Gigantin tapaus tuntui Gigantin reaktiosta päätellen olleen myyjältä hyvä suoritus, kun minun mielestäni se on malliesimerkki siitä millä tavalla nämä giganttipowerit ja teleoperaattorit haluavat kauppaa tehdä.

Elisan versio tietoturvapaketista on ilmeisesti kuin koronarokote eli yksi ei riitä vaan pitää myydä toinen olemassa olevan päälle?
 
4

444

Ei voi kuin toivottaa onnea sille onnettomalle, joka oli takanani tänään Gigantin asiakaspalvelupisteessä. Lähtiessäni kuulin lauseen "tässä on vesivahinko, ei mene takuuseen". Tietäjät tietää.
Joskus käytin duunipuhelintani, ”vedenkestävää” iPhonea huollossa, kun se kastuttuaan lakkasi toimimasta. Mielestäni on kovin outoa, että puhelinta voidaan markkinoida vedenpito-ominaisuuksillaan, mutta mikään takuu ei kata sitä vikaantumista, joka tulee puhelimen imaistua vettä sisuksiinsa. Siinä oli kolme kuukautta talossa olleella 444:llä jännä fiilis, kun asiaa selitti työnantajalleen. Sinänsä olisin hyväksynyt sen, että olisi pistetty minun (eli kotivakuutuksen) maksettavaksi, mutta firma halusi hoitaa itse jollain 600€:n omavastuulla.
 

ipaz

Jäsen
Olisi mielenkiintoista tietää, että mitä tällaisen myyjän pitää tehdä, että päätyy irtisanotuksi.
Tuo aikaisemmin kuvattu Gigantin tapaus tuntui Gigantin reaktiosta päätellen olleen myyjältä hyvä suoritus, kun minun mielestäni se on malliesimerkki siitä millä tavalla nämä giganttipowerit ja teleoperaattorit haluavat kauppaa tehdä.

Eikös myyjän tehtävä ole pyrkiä tekemään katetta työnantajalleen? Ei pelkästään Gigantissa ja muissa kodinkoneliikkeissä, vaan noin niinkun työelämässä yleisesti. Julkinen sektori toki eri asia yksityiseen verrattuna. Toki se miten yksittäinen liimatukka palvelun hoitaa on se ratkaiseva tekijä siinä, millaiseksi asiakaspalvelu mielletään.

Katsoin noiden kolmen suuren pörssiyhtiön tuloksia viime vuodelta, niin Gigantti teki voittoa 6,1 miljoonaa nettotulosprosentilla 0,9%. Power 3,2 miljoonaa prosentin ollessa 1,5% ja Verkkokauppa.com 5,1 miljoonaa vertailukelpoisen liikevoiton ollessa 3,7%. Verkkis myy paljon muutakin kuin puhelimia ja kahvinkeittimiä, niin siellä on varmasti myös enemmän katteellista tavaraa liikevaihdon seassa. Power ja Gigantti sitten luottavatkin isoon volyymiin ja sen mukanaan tuomaan tulokseen. Nuo 0,9% ja 1,5% kuulostavat kyllä todella pieneltä kateprosenteilta, joten ei se myytävä tavara jätä mitään omaan taskuun. Raha jolla palkat maksetaan tehdään palveluilla ja liittymillä ja siksi myyjät niitä kaikille tarjoavat.

Toki ainahan tuotteen voi tilata Kiinasta tai Amazonista, mutta sillon alkaa nämäkin talot kaatumaan, jos kansa ei sinne rahojaan kanna uuden television tai jääkaapin toivossa.
 

msg

Jäsen
Eikös myyjän tehtävä ole pyrkiä tekemään katetta työnantajalleen
Tottakai on eikä näille firmoille ole mikään ongelma jos se raha tulee asiakkaalta joka ei edes ymmärrä mitä osti ja mihin tuli sitouduttua ja kuinka moneksi vuodeksi. Samaa kastia näiden vanhusten ovilla kolkuttavien kolmen tonnin pölynimuria tai kymppitonnien kattoremonttia myyvien nuljaskoiden kanssa
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katsoin noiden kolmen suuren pörssiyhtiön tuloksia viime vuodelta, niin Gigantti teki voittoa 6,1 miljoonaa nettotulosprosentilla 0,9%. Power 3,2 miljoonaa prosentin ollessa 1,5% ja Verkkokauppa.com 5,1 miljoonaa vertailukelpoisen liikevoiton ollessa 3,7%. Verkkis myy paljon muutakin kuin puhelimia ja kahvinkeittimiä, niin siellä on varmasti myös enemmän katteellista tavaraa liikevaihdon seassa. Power ja Gigantti sitten luottavatkin isoon volyymiin ja sen mukanaan tuomaan tulokseen. Nuo 0,9% ja 1,5% kuulostavat kyllä todella pieneltä kateprosenteilta, joten ei se myytävä tavara jätä mitään omaan taskuun. Raha jolla palkat maksetaan tehdään palveluilla ja liittymillä ja siksi myyjät niitä kaikille tarjoavat.

Niin, ja jokainen voi miettiä miten mielellään gigantti sitten ottaa tuollaisen nolla tai miinuskatteella myydyn puhelimen takaisin ja laittaa outlet puolelle myyntiin 100€ alkuperäistä halvemmalla, jolla sen voisi käytettynä juuri ja juuri saada kaupaksi.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Liikevoittoprosentilla ei ole mitään tekemistä katteen tai myyntikatteen kanssa. Tuntuu uskomattomalta, että kirjoitus- ja lukutaitoinen ihminen vielä 2020-luvulla voi näin luulla. Monikansallisella yhtiöllä on Suomessa aina n. 1% liikevoittoprosentti. Sama suuremmilla kotimaisilla. Olipa sitten myyntikate 10, 30 tai 50%.

Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.

Jotain tekemistä voi olla sillä, että nykyinen toimitusjohtaja on täydellinen idiootti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös