Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 691
  • 6 860

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.

Jotain tekemistä voi olla sillä, että nykyinen toimitusjohtaja on täydellinen idiootti...
 

ipaz

Jäsen
Liikevoittoprosentilla ei ole mitään tekemistä katteen tai myyntikatteen kanssa. Tuntuu uskomattomalta, että kirjoitus- ja lukutaitoinen ihminen vielä 2020-luvulla voi näin luulla. Monikansallisella yhtiöllä on Suomessa aina n. 1% liikevoittoprosentti. Sama suuremmilla kotimaisilla. Olipa sitten myyntikate 10, 30 tai 50%.

Sitä en osaa selittää miten Verkkokauppa.com ei ole osannut suunnitella verojaan paremmin.

Saattoi mennä termit hieman sekaisin. Tosiasia kuitenkin näiden kohdalla on se, että liikevoittoprosentti on melko alhainen (imo) suhteessa liikevaihtoon. Vaikka myyntikatteet olisikin kovemmat, niin myös kulut ovat ilmeisen isot koska tulosprosentti jää alhaiseksi. Pörssiyhtiöiden verosuunnittelusta minulla ei ole mitään käsitystä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tosta Gigantista vielä. Joskus lähes 10 vuotta sitten ostin nuorimmaiselleni Joululahjaksi Gigantista LG-48" taulutelevision. Sain noutolapun ja hain tuotteen varastosta, kaikki ok. Joskus helmikuussa tuli puheli Gigantista, koska haette ostamanne television? Olisin siis voinut todeta, "ai niin tuun tänään hakemaan", mutta sanoin sen jo hakeneeni. Jälkeen tuli mieleen, jos heillä on tollanen erehdys sattunut, mahtoiko nyt joku varastomies saada tonnin telkkarin ilmaiseksi?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Saattoi mennä termit hieman sekaisin. Tosiasia kuitenkin näiden kohdalla on se, että liikevoittoprosentti on melko alhainen (imo) suhteessa liikevaihtoon. Vaikka myyntikatteet olisikin kovemmat, niin myös kulut ovat ilmeisen isot koska tulosprosentti jää alhaiseksi. Pörssiyhtiöiden verosuunnittelusta minulla ei ole mitään käsitystä.
Boldattuna vastaus pohdintaasi.
Vaikka nk. päätelaitteissa myyntikate on suht alhainen, myyvät gigantti, powerit jne todella paljon muitakin korkeakatteisia tuotteita ja
palveluita. Suuria kulujakin toki on mm. markkinointi, mutta parempaa tulosta nämä itäprovinssin haaraliikkeet tekee konsernille kuin >1%. Tuo taso ei ihan riitä sijoittajaomistajille, uskoisin vaateen olevan ~10% luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Kyllähän tällaiset kusetukset ajaa asiakkaita tehokkaasti pois. Sitä voi sitten miettiä kummasta jää enemmän katetta firmalle:

a) Kusetat vanhaa mummoa ostamaan kerran kaikkea turhaa, jonka jälkeen saat paskaa palautetta ja sukulaiset/ystävät jne tuskin tulevat ostamaan sinulta vähään aikaan mitään.

b) Annat vanhalle mummolle hyvää asiakaspalvelua ja myyt hänelle oikeasti sitä mitä hän tarvitsee vaikka et saisikaan siitä maksimikatetta. Saat kuitenkin hyvää palautetta ja sukulaiset/ystävät jne mielellään tulee ostamaan muitakin ostoksiaan ja saat sitä kautta lisää myyntiä.

Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, mutta mielestäni tuo b vaihtoehto tekee enemmän rahaa.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän tällaiset kusetukset ajaa asiakkaita tehokkaasti pois. Sitä voi sitten miettiä kummasta jää enemmän katetta firmalle:

a) Kusetat vanhaa mummoa ostamaan kerran kaikkea turhaa, jonka jälkeen saat paskaa palautetta ja sukulaiset/ystävät jne tuskin tulevat ostamaan sinulta vähään aikaan mitään.

b) Annat vanhalle mummolle hyvää asiakaspalvelua ja myyt hänelle oikeasti sitä mitä hän tarvitsee vaikka et saisikaan siitä maksimikatetta. Saat kuitenkin hyvää palautetta ja sukulaiset/ystävät jne mielellään tulee ostamaan muitakin ostoksiaan ja saat sitä kautta lisää myyntiä.

Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, mutta mielestäni tuo b vaihtoehto tekee enemmän rahaa.

Myyntihommiin ottaisin kerta kerrasta kohdan a) myyjän. Voin sanoa että aika paljon näiden asioiden kanssa jumpanneena, niin suurin ongelma juurikin vastaavissa tapauksissa on nämä ystävät ja sukulaiset joilla harvoin on yhtään mitään käsitystä miksi näitä on myyty ja mitä itse myyntitilanteessa on käyty läpi. Se että koet että itse et tarvitse niin voi olla sille "ymmärtämättömälle" jopa oikeasti tarpeellinen tuote/palvelu.

Kohdan b) tyyppejä valitettavasti yhdistää se että heillä ei ole suomeksi mitään tekemistä sitten myynnin kanssa ja eivät firmalle tuota mitään. Vaikka monesti kuvitellaan, ei hyvällä palvelulla ole oikeasti loppujen lopuksi hirveästi muiden ostokäyttäytymiseen vaikutusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Myyntihommiin ottaisin kerta kerrasta kohdan a) myyjän. Voin sanoa että aika paljon näiden asioiden kanssa jumpanneena, niin suurin ongelma juurikin vastaavissa tapauksissa on nämä ystävät ja sukulaiset joilla harvoin on yhtään mitään käsitystä miksi näitä on myyty ja mitä itse myyntitilanteessa on käyty läpi. Se että koet että itse et tarvitse niin voi olla sille "ymmärtämättömälle" jopa oikeasti tarpeellinen tuote/palvelu.

Kohdan b) tyyppejä valitettavasti yhdistää se että heillä ei ole suomeksi mitään tekemistä sitten myynnin kanssa ja eivät firmalle tuota mitään. Vaikka monesti kuvitellaan, ei hyvällä palvelulla ole oikeasti loppujen lopuksi hirveästi muiden ostokäyttäytymiseen vaikutusta.
Voi hyvinkin olla että nämä ystävät ja sukulaiset jotka asiasta meuhkaavat eivät kuitenkaan omaa ostokäyttäytymistään muuta suuntaan tai toiseen. Sosiaalisessa mediassakin näkyy paljon näitä boikotoijia esimerkiksi Kärkkäistä kohtaan, mutta en sitten tiedä onko se vain puhetta.

Olen silti sitä mieltä, että henkilö joka tuota huonoa palvelua/omasta mielestään kusestusta on saanut osakseen, mieluummin vie rahansa tulevaisuudessa muualle. Ja tämä on jo tarpeeksi hyvä syy siihen että oikeasti kannattaa myydä asiakkaalle sitä mitä hän tarvitsee, eikä sitä kalleinta tuotetta. Yksi myynti ei korvaa useaa myyntiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi hyvinkin olla että nämä ystävät ja sukulaiset jotka asiasta meuhkaavat eivät kuitenkaan omaa ostokäyttäytymistään muuta suuntaan tai toiseen. Sosiaalisessa mediassakin näkyy paljon näitä boikotoijia esimerkiksi Kärkkäistä kohtaan, mutta en sitten tiedä onko se vain puhetta.

Olen silti sitä mieltä, että henkilö joka tuota huonoa palvelua/omasta mielestään kusestusta on saanut osakseen, mieluummin vie rahansa tulevaisuudessa muualle. Ja tämä on jo tarpeeksi hyvä syy siihen että oikeasti kannattaa myydä asiakkaalle sitä mitä hän tarvitsee, eikä sitä kalleinta tuotetta. Yksi myynti ei korvaa useaa myyntiä.

Eivät muuta ja esimerkiksi juuri Kärkkäisestä vohkaajat pääsääntöisesti ovat sellaisia jotka eivät koskaan ole ko. putiikissa muutenkaan asioineet. Luulisi meuhkaamisen tasosta päätellen tuloksen laskeneen, mutta eipä paljoa vaikutusta näy.

Valitettavasti juuri yksi myynti ei korvaa useaa myyntiä.

Jotenkin surullista, että asiakaspalvelu niin usein koetaan vain kustannukseksi ja asiakkuuden jatkuminen on yksi hailee.

No näinhän se valitettavasti pohjimmiltaan on. Toisaalta ei ne asiakkaatkaan ikinä niin luotettavia ole, että pelkästään asiakaspalvelun perusteella ostovalintansa tekisivät.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Traficomille pitkä miinus. Keväällä tuli ajoneuvovero ja siinä oli mahdollisuus maksaa kerralla tai 2-4:ssä erässä. Pienemmällä luki että jos erissä maksaa niin niistä tulee sitten erilliset laskut. Me maksettiin ensimmäinen (1/4) erämaksu ja jäätiin odottamaan uusia eriä.

Eilen tuli ulosottovirastosta lasku missä oli erien loppusumma ja lähes neljäkymppiä ylimääräistä maksua. Soitto Trafille (missä asiallisesti palveltiin) selvitti että jos meinaa erissä maksaa ensimmäinen lasku ei saa mennä eräpäivässä yli. Meillä se oli mennyt yli pari päivää yli.

Jotenkin vain tottunut että jos jokin lasku menee eräpäivän yli (ja me oltiin sentään osa maksettu) niin sieltä tulee muistutuslasku ja 5€ myöhästymislisää, ei suoriltaan ulosottokulut sisältävä lasku. No tietääpähän tulevaisuudessa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänne ei kerran tullut ajoneuvoveron laskua lainkaan. Selvisi seuraavassa katsastuksessa, kun katsastus loppui heti tiskille. Periaatteessa auto olisi ollut ajokiellossa, mutta ajelin silti kotiin ja lähdin selvittelemään. Traficomin mielipide oli, että itse pitää huolehtia veron maksusta vaikka laskua ei tulisikaan, heitä ei kiinnosta. Yrittivät vielä selittää, että olet vaan kadottanut laskun mutta ihan tasan tarkkaan ei laskua ollut tullut ja samanlaisista tapauksista kuulin muiltakin. Karhulaskua ei sitäkään siis koskaan kuulunut, onneksi ei sentään ulosottoon ehtinyt.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Myyntihommiin ottaisin kerta kerrasta kohdan a) myyjän. Voin sanoa että aika paljon näiden asioiden kanssa jumpanneena, niin suurin ongelma juurikin vastaavissa tapauksissa on nämä ystävät ja sukulaiset joilla harvoin on yhtään mitään käsitystä miksi näitä on myyty ja mitä itse myyntitilanteessa on käyty läpi. Se että koet että itse et tarvitse niin voi olla sille "ymmärtämättömälle" jopa oikeasti tarpeellinen tuote/palvelu.

Kohdan b) tyyppejä valitettavasti yhdistää se että heillä ei ole suomeksi mitään tekemistä sitten myynnin kanssa ja eivät firmalle tuota mitään. Vaikka monesti kuvitellaan, ei hyvällä palvelulla ole oikeasti loppujen lopuksi hirveästi muiden ostokäyttäytymiseen vaikutusta.
Aika usein myös eniten ostanut asiakas on tyytyväisin asiakas. Täydet kusetukset toki erikseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä kauppoihin, myyjiin ja kusetuksiin tulee, niin äänestän lompakollani. Pöhköin kysymys, jonka mm. ravintoloissa kuulee, on: "Maistuiko?" Jos maistui oikein hyvältä, voin tulla uudelleen. Jos ei ollut ok, kokeilen seuraavaksi jotain muuta paikkaa. Kielteisen palautetteen antaminen on kiusallista, eikä pelasta enää mitään. Pitäkööt tunkkinsa.
Pisteet Specasaversille. Lopettivat mainosten ja tarjousten lähettämisen, kun ilmoitin asiakaspalveluunsa, etten osta heiltä enää mitään elleivät lopeta sähköpostin lähettämistä.
Arvostan asiantuntevaa myyjää,, jos itse olen pyytänyt neuvoja. Pyytämättä neuvomisesta en pidä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika usein myös eniten ostanut asiakas on tyytyväisin asiakas. Täydet kusetukset toki erikseen.

Näin se ainakin meidän firman tutkimusten mukaan on. Kusettajat on aina poikkeus, ja harvoin missään yrityksessä pitkälle kantaa.

Sen verran pakko myöntää, että itse nautin oikeasti esim. ravintolassa sellaisesta myyjästä, joka oikeasti osaa myydä kuin vain vaikka kaataa kaljaa. Suomalaisessa kulttuurissa on oikeasti huomattavasti kehitettävää myynnin osalta melkein joka paikassa. Yleensä jo aika pienellä kysymyksellä saa lisämyyntiä tehtyä, ja näistä myyjistä yleensä kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänne ei kerran tullut ajoneuvoveron laskua lainkaan. Selvisi seuraavassa katsastuksessa, kun katsastus loppui heti tiskille. Periaatteessa auto olisi ollut ajokiellossa, mutta ajelin silti kotiin ja lähdin selvittelemään. Traficomin mielipide oli, että itse pitää huolehtia veron maksusta vaikka laskua ei tulisikaan, heitä ei kiinnosta. Yrittivät vielä selittää, että olet vaan kadottanut laskun mutta ihan tasan tarkkaan ei laskua ollut tullut ja samanlaisista tapauksista kuulin muiltakin. Karhulaskua ei sitäkään siis koskaan kuulunut, onneksi ei sentään ulosottoon ehtinyt.
Onko tili luotuna Postin sovellukseen? Mulle oli sinne mennyt lasku uuden auton ajoneuvoverosta ja mitään notifikaatiota ei tullut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko tili luotuna Postin sovellukseen? Mulle oli sinne mennyt lasku uuden auton ajoneuvoverosta ja mitään notifikaatiota ei tullut.
Minä välttelisin kuin ruttoa tämäntapaisia palveluja. Minulla ei oikein ole mitään luottoa siihen, että homma pelaisi jollakin Postin sovelluksella, juurikin koskien ilmoitusta saapuneista laskuista ja hälytyksistä eräpäivän lähestyessä. Sitten on eri, kun innokkain osa jengistä on käyttänyt tällaista sovellusta riittävän pitkään ja ilman isompia murheita.

Mitä ajoneuvoveroon tulee, niin maksan aina veron koko vuodelta etukäteen yhdessä erässä. Onpahan hoidettu ja pois mielestä, ja tulee myös karvan verran halvemmaksi kuin maksaa vaikka neljä kertaa vuodessa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minä välttelisin kuin ruttoa tämäntapaisia palveluja. Minulla ei oikein ole mitään luottoa siihen, että homma pelaisi jollakin Postin sovelluksella, juurikin koskien ilmoitusta saapuneista laskuista ja hälytyksistä eräpäivän lähestyessä. Sitten on eri, kun innokkain osa jengistä on käyttänyt tällaista sovellusta riittävän pitkään ja ilman isompia murheita.

Pakko kehaista Postia silloin harvoin kun siihen tulee aihetta.

Omaposti-sovellusta olen nyt käyttänyt reilut viisi vuotta, eikä ainakaan minulla ole valituksen aihetta.

Sinne päivittyvät automaattisesti esimerkiksi kaikki Postin kautta tulevat lähetykset. Siis sellaiset, joissa on seurantamahdollisuus. Ei tarvitse kaivella seurantakoodeja jos haluaa katsoa missä paketti on matkalla. Näppärä käyttää myös omia kirje/pakettilähetyksiä tehdessä. Sovellukseen voi myös määrittää tarvittaessa oman oletusnoutopisteen.

Myös esimerkiksi Trafi(comin) laskut tukevat Omapostiin, josta ne on näppärä maksaa pois (ja merkitä maksetuksi tai vaikka arkistoida). Laskuille voi asettaa muistutuksen, jolloin sovellus ilmoittaa siitä. Voi itse määrittää tuleeko ilmoitus laskusta vaikka heti sen saapuessa tai eräpäivänä. On ainakin itselläni toimineet nämä ilmoitukset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pakko kehaista Postia silloin harvoin kun siihen tulee aihetta.

Omaposti-sovellusta olen nyt käyttänyt reilut viisi vuotta, eikä ainakaan minulla ole valituksen aihetta.

Sinne päivittyvät automaattisesti esimerkiksi kaikki Postin kautta tulevat lähetykset. Siis sellaiset, joissa on seurantamahdollisuus. Ei tarvitse kaivella seurantakoodeja jos haluaa katsoa missä paketti on matkalla. Näppärä käyttää myös omia kirje/pakettilähetyksiä tehdessä. Sovellukseen voi myös määrittää tarvittaessa oman oletusnoutopisteen.

Myös esimerkiksi Trafi(comin) laskut tukevat Omapostiin, josta ne on näppärä maksaa pois (ja merkitä maksetuksi tai vaikka arkistoida). Laskuille voi asettaa muistutuksen, jolloin sovellus ilmoittaa siitä. Voi itse määrittää tuleeko ilmoitus laskusta vaikka heti sen saapuessa tai eräpäivänä. On ainakin itselläni toimineet nämä ilmoitukset.
Ehkä tuota kannattaisi kokeilla. Kiitoksia kokemuksen jakamisesta.

Postin resursseilla luulisi aina syntyvän kunnon jälkeä, ja ennen vanhaan varmaan syntyikin. Vuosituhannen vaihteen jälkeisessä maailmassa tuo ei ole enää ollut millään lailla selvää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miksi sotkea postia lainkaan paperisena tai sähköisenä laskuihin, jos laskuttajalta saa laskun suoraan verkkopankkiin? Paketeissa toki pysyvä ohjaus naapurikaupan automaattiin ja sovelluksessa seurannat
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
? Paketeissa toki pysyvä ohjaus naapurikaupan automaattiin ja sovelluksessa seurannat
En tiedä johtuuko vain siitä, että omat smartpostit ovat olleet täynnä, mutta mulla paketit siirtyvät lähes aina jonnekin muualle kuin siihen minkä olen laittanut omaksi smartpostiksi. Sama edellisessä kämpässä asuessa ja nykyisessä mestassa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
RInta-Jouppi.
Olen tässä etsiskellyt kakkosautoa perheelle ja varteenotettava vaihtoehto löytyikin, tosin vähän kauempaa joten pyysin
heitä siirtämään auton paikkakunnan liikkeeseen, joka onnistuikin.
Muutenkin palvelu oli avuliasta ja hyvää.

No tänään kävin koeajamassa autoa, joka sitten osottauitui täysin todella huonoksi.
Palautin avaimia koe-ajon jälkeen ja minua palvellut myyjä oli toisen asiakkaan kanssa, joten annoin avaimet toiselle myyjälle ja sanoin että valitettavasti kauppoja ei nyt tästä synny.

No päästiin kotiin ja tämä paikallinen myyjä soitti minulle ja vastasin puhelimeen etu ja sukunimellä.
Myyjä luuli soittavansa toiselle myyjälle alkoi kertomaan kuinka luikin karkuun ja muutenkin olin todella outo tyyppi.
Tässä vaiheessa keskeytin myyjän ja kerroin että olen se asiakas joka oli äsken autoa koeajamassa.
Yritti peijooni vielä saadat kaupat aikaiseksi tämän jälkeen.

No soitin yrityksen myyntipäällikölle ja kerroin asian, joka heti tiedusteli voivatko jotenkin hyvittää asian.
Sanoin että ei ole tarvetta, mutta myyjän kanssa kannattaa asia käydä läpi.
Asiallista palvelua sain ensimmäiseltä myyjältä ja myyntipäälliköltä.
Vähän käy sääliksi tätä suht nuorta myyjää. Itseäni asia lähinnä naurattaa, toivottavasti muistaa seuraavaksi tarkistaa numeron ennen kun alkaa asiakasta haukkumaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
RInta-Jouppi.

Maksoitko siirrosta? Autoa etsiskelen ja Rinta-Jouppi löytyy täältä Oulusta niin sehän laajentaisi hakukampaa jos voisi saada siirrettyä. Kamux, SAKA ym käytettyjen myyntiin keskittyvät tuntuvat ainakin ottavan maksua jos ei autoa otakaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös