@lake79 kokemuksien innoittamana, voisin kertoa miten minulla menee kanavapakettien irtisanomiset Telian kanssa. Käytössä meillä on sekä digiboxi että Telia TV-sovellus ja paketithan menevät niin, että kun tilaan digiboxille vaikkapa C Moren niin myös sovellukseen kytketään C More päälle, "etuhintaan" 0€.
1. Menen Omille sivuille tehdäkseni irtisanomisen itsepalvelukanavaa käyttäen, esimerkiksi 15.10.2019
2. Totean, että digiboxin kanavapakettia ei ole mahdollista irtisanoa itse, sivulla josta se tehtäsiin on vain tyhjää siinä mistä irtisanominen klikattaisiin.
3. Otan yhteyttä chatiin "Hei, haluaisin irtisanoa kanavapaketin X sekä digiboxilta että Telia TV-sovelluksesta, päättymään heti"
4. Vastailen muutamiin kysymyksiin siitä miksi irtisanon ja haluaisinko tilata/kokeilla jotain muuta. Tämä on sinänsä ihan ok.
5. Aspa kehottaa minua tekemään irtisanomisen itse Omilta Sivuilta
6. Kerron ettei se ole mahdollista (vieläkään)
7. Aspa lupaa tehdä irtisanomisen puolestani
8. Kiitos ja hei, kanava yleensä lakkaa näkymästä digiboxilla saman päivän aikana, tätä en toki yleensä muista varmistaa, pitäisihän aspan sanaan voida luottaa...
9. Saan laskun aikaväliltä 1.-30.10.2019 ja siinä on laskutettu kanavapakettia aivan oikein 1.-15.10 välillä, mutta irtisanomispäivän jälkeenkin on laskutusta: joko laskutettu digiboxin tai sovelluksen kanavapakettia (sovelluksen kanavapaketin hinta muuttuu 0 eurosta listahinnan mukaiseksi kun digiboxin kanavapaketti poistetaan) myös aikaväliltä 16.-30. Näen omilta sivuilta, että ko. puolelta ei kanavapakettia tosiaan ole irtisanottu vaan on edelleen aktiivinen.
10. Otan yhteyttä aspaan chätillä, pyydän irtisanomaan nyt myös sen toisen puolen ja hyvittämään uusimmalta laskulta virheveloituksen. Tämä menee yleensä ihan kivuttomasti ja hyvityksen voi jopa todeta parin päivän sisällä Omilta sivuilta, kun avoimen laskun saldo muuttuu.
11. Seuraava lasku tulee ja siinä on laskutettu tuota irtisanottua pakettia edelleen siihen asti, kunnes se lopulta saatiin irtisanottua, eli vaikka edellistä laskua korjattiin niin aspa ei osannut korjata sillä hetkellä käynnissä olevan laskutuskauden laskutusta, vaan on laskutettu esim. 1.-8.11 väliltä, kun 8.11. otin yhteyttä edellisestä laskusta...
Ja tämä sama kuvio on toistunut jo useita kertoja. Tässä on oppinut irtisanomaan paketin seuraavasti:
"Hei, irtisanoisin kanavapaketin X. Ei, sitä ei pysty tekemään itsepalveluna Omilta Sivuilta, ei ole mahdollista digiboxin kanavapaketille. Varmistathan, että paketti katkeaa sekä boxilta että sovelluksesta".
Ja jos ja kun jotain menee pieleen ja laskuun pitää pyytää korjausta,niin "tarkistathan myös käynnissä olevan laskutuskauden".