Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 173
  • 6 860

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotkut toki haluaa hakea sen paketin heti jos se palautuu toimipisteeseen. Kuten minä.
Toki, voisi laittaa lähetyksessä infon että ei, en halua palautus toimipaikkaan vaan toimittakaa sen sinne automaattiin.

Juuri näin. Tuo olisi varmasti teknisesti varsin helppo juttu toteuttaa. Esimerkiksi saapumisilmoitus tekstiviestinä, ja siinä kerrottaisiin, että: "Ruuhkan vuoksi pakettia ei voida toimittaa valitsemaanne noutopaikkaan. Paketti on noudettavissa vaihtoehtoisesta noutopisteestä. Jos kuitenkin haluatte paketin alkuperäiseen noutopisteeseenne, vastatkaa tähän viestiin 12345 tai menkää Postin verkkosivuille osoitteeseen posti.fi/dadaa. Huomioikaa, että emme pysty arvioimaan, milloin paketti saadaan toimitettua alkuperäiseen noutopisteeseenne".

No, minulla on onneksi tulossa paketti ulkomailta, ja sen kohdalla ei pystynyt mitään noutopistettä asettamaan. Täytyy varmaan odottaa sitä, koska sen toimesta tulisi todennäköisesti kuitenkin reissu tuonne pääpostiin. Tuo paketti on vaan paljon pienempi, joten sen kanssa ei tule tuollaisia logistisia haasteita.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla on ollut hyvin samanlaisia kokemuksia, hieman vitutti kun lähempänä sijainneen pakettiautomaatin sijaan mihin pääsee jonottomatta jouduin hakemaan paketin kauempaa joulun ajan pisteestä ja jonotella sinne vielä jonkin aikaa, autollisena lisämatka ei ollut ongelma mutta harmitti silti. Vuosi tai kaksi sitten yritin myös antaa palautetta Postille joulun ajan noutopisteen aukioloajoista, se oli silloin auki tyyliin 9-17, tosi kätevästi työssäkäyvälle, tänä vuonna onneksi selkästi pitemmät aukioloajat, sopivan palautelomakkeen tai sähköpostin löytäminen oli minullekin haastavaa, en enää muista miten palautteen lopulta laitoin mutta perille kuitenkin meni ja jonkinlaisen vastauksenkin sain.

Mieetin itse, että laittaisin sen tuon "palautetta jakelusta" -lomakkeen kautta. Mutta se on enemmänkin lomakkeen ulkoasusta päätellen vain jakeluhäiriöitä varten. No, kaipa sen kautta viesti menisi perille. Kyllä nuo silti jonkun perusteen toiminnalleen keksivät, joten aika lailla yhtä tyhjän kanssa. Toivottavasti Postin kehitysjohtaja lukee Jatkoaikaa.

Itse olen tähän Postin touhuun niin kyrpiintynyt, että aina kun on mahdollista, suosin Matkahuoltoa tai jotain muuta tahoa. Nyt ei ollut sitä vaihtoehtoa.
 
Esim. siten, että paketti siirretään jonoon, jossa olevat toimitetaan aina vuorollaan sinne pakettiautomaattiin, kun sieltä tilaa vapautuu. Samalla tapaa siis, kuin sinne normaalisti vietävät paketit kuljetetaan.

En minä tiedä. Posti saa suunnitella logistiikan itse. Minä maksavana asiakkaana vain haluan paketin sinne, mistä sen hakeminen on minulle helppoa.
Posti (ja myös muut kuljetusyhtiöt) ovat suunnitelleetkin oman logistiikkansa ja tuommoisen toteuttaminen on todella haastavaa. Paketteja pitäisi kuljettaa jatkuvasti turhaa edestakaisin sillä automaattien tilanne elää koko ajan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Posti (ja myös muut kuljetusyhtiöt) ovat suunnitelleetkin oman logistiikkansa ja tuommoisen toteuttaminen on todella haastavaa. Paketteja pitäisi kuljettaa jatkuvasti turhaa edestakaisin sillä automaattien tilanne elää koko ajan.

No sitten vaikka paketit näissä tapauksissa ilmaiseen kotiinkuljetukseen.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Posti (ja myös muut kuljetusyhtiöt) ovat suunnitelleetkin oman logistiikkansa ja tuommoisen toteuttaminen on todella haastavaa. Paketteja pitäisi kuljettaa jatkuvasti turhaa edestakaisin sillä automaattien tilanne elää koko ajan.

Luulisi, ettei tilanneseurannan toteuttaminen olisi mitään rakettitiedettä. Tiedossa on montako lokerikkoa on per paikka ja minkä kokoisia nämä ovat. Kohta on vuosi 2020, ja luulisi olevan mahdollista olla tiedossa montako lokeroista on tyhjänä. Jos käytössäoleva tekniikka ei vielä nykyisellään tätä mahdollista, niin pienellä vaivalla ja investoinnilla tämän saisi onnistumaan. Tuosta sitten paketeille "vuoronumero" ja automaatteihin sitä mukaa kun näitä vapautuu, seurantalinkki asiakkaalle ja linkin takaa mahdollisuus ohjata toisiin automaatteihin tai noutopisteisiin, niin voilá. Tällöin jäisi asiakkaan valinnaksi odottaa tai hakea muualta, riippuen mikä sopii parhaiten reitit, aikataulut ja paketin koko huomoiden.

Katselin tuossa kartalta Helsingin noutopisteitä, ja esimerkiksi nyt niinkin kaukaisessa nurkassa kuin Käpylässä näytti olevan tuollaisia 4-5 kilometrin matkoja noutopisteelle. Piruttain katsoin Oikotiessä myytävänä olevan kämpän osoitteen perusteella kuinka kauan julkisilla kestäisi lähimmille pisteille, ja tuollaisia parinkymmenen minuutin matkoja suuntaansa Reittiopas tarjoili. Jos tuollaiselta n. 7 tonnin neliöhinnan paikalta kestää julkisilla pyöreä tunti hakea postin noutopisteestä paketti ja automaatteja on heti kulman takana, niin voihan se vähän kirpaista. Onneksi mulla sentään on tilanne, että noutopisteelle mentäessä ei tarvitse edes liikennevaloja ylittää...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Oman kokemuksen perusteella kannattaa valita automaatti, josta ylivuototilanteessa paketti menisi siedettävän etäisyyden päässä olevaan noutopisteeseen. Ylivuoto menee käsittääkseni sen automaatin postinumeron mukaan eli sopivasti rajalla sijaitseva lähiautomaatti voi vuotaa jonnekin hevon kuuseen. Kyllä ne varmaan sen paketin sieltä hevonkuusennoutopisteestä muualle lähemmäs raahaavat kun chätissä pysyt tiukkana.
 
Luulisi, ettei tilanneseurannan toteuttaminen olisi mitään rakettitiedettä. Tiedossa on montako lokerikkoa on per paikka ja minkä kokoisia nämä ovat. Kohta on vuosi 2020, ja luulisi olevan mahdollista olla tiedossa montako lokeroista on tyhjänä. Jos käytössäoleva tekniikka ei vielä nykyisellään tätä mahdollista, niin pienellä vaivalla ja investoinnilla tämän saisi onnistumaan. Tuosta sitten paketeille "vuoronumero" ja automaatteihin sitä mukaa kun näitä vapautuu, seurantalinkki asiakkaalle ja linkin takaa mahdollisuus ohjata toisiin automaatteihin tai noutopisteisiin, niin voilá. Tällöin jäisi asiakkaan valinnaksi odottaa tai hakea muualta, riippuen mikä sopii parhaiten reitit, aikataulut ja paketin koko huomoiden.

Katselin tuossa kartalta Helsingin noutopisteitä, ja esimerkiksi nyt niinkin kaukaisessa nurkassa kuin Käpylässä näytti olevan tuollaisia 4-5 kilometrin matkoja noutopisteelle. Piruttain katsoin Oikotiessä myytävänä olevan kämpän osoitteen perusteella kuinka kauan julkisilla kestäisi lähimmille pisteille, ja tuollaisia parinkymmenen minuutin matkoja suuntaansa Reittiopas tarjoili. Jos tuollaiselta n. 7 tonnin neliöhinnan paikalta kestää julkisilla pyöreä tunti hakea postin noutopisteestä paketti ja automaatteja on heti kulman takana, niin voihan se vähän kirpaista. Onneksi mulla sentään on tilanne, että noutopisteelle mentäessä ei tarvitse edes liikennevaloja ylittää...
Kyllä niissä varmasti seuranta onkin mutta se tilanne elää ihan koko ajan kun asiakkaat noutaa ja lähettää paketteja. Ei kukaan ala varastoimaan noita paketteja nykyisillä hinnoilla. Toki tuollainen visioimasi systeemi voitaisiin kehittää mutta hinnat nousisivat sen seurauksena ja kokonaisuus tuskin olisi kummankaan osapuolen mieleen.

Edit. Käytännössä kuluttaja tekee ratkaisunsa tuohon kuljetukseen ensisijaisesti hinnan perusteella, sitten toimitusajan. Jo nyt on mahdollisuus maksaa enemmän ja saada kotiinkuljetus joten tuollaisen ratkaisun kehittäminen on kokonaisuudessaan aika turhaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ei se mene kuriiripalveluillakaan aina putkeen. Muutaman viikon sisään on kaksi lähetystä tullut Englannista UPS:n välityksellä, ja molempien kanssa joutui vähän jumppaamaan. Ensimmäinen luvattiin toimittaa kotiin tiettyyn kellonaikaan, mutta kuriiria ei kuulunut ja seuraavana aamuna sain tekstarin että paketti on viety noutopisteeseen. Toista lähetystä ei ilmeisesti edes meinattu toimittaa kotiin asti, vaan se makasi viikon noutopisteessä, koska minulle ei tullut minkäänlaista ilmoitusta sen saapumisesta. Lähettäjältä kyselemällä sain seurantanumeron jolla löysin paketin olinpaikan. Saapumisilmoitus kyllä tuli sitten postissa seuraavalla viikolla, samana päivänä kun oli lähetyksen viimeinen säilytyspäivä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä tiedä. Posti saa suunnitella logistiikan itse. Minä maksavana asiakkaana vain haluan paketin sinne, mistä sen hakeminen on minulle helppoa.

Juuri näin. Minusta on ihme vittuilua lähettää viesti että toimitamme paketin teille kotiin klo 8-16 välisenä aikana, mutta voit valita vaihtoehtoisesti pakettilokeron. Ensinnäkin kuka normaali ihminen haluaisi päivystää arkipäivänä kotona kahdeksan tuntia odotellakseen pakettia. Antaisivat edes kahden tunnin tarkkuudella toimitusajan. No valitaan sitten pakettiautomaatti työpaikan vierestä. No, sitten sinnekään eivät kykene toimittamaan vaan pitää hakea kilometrin päästä postitoimistosta. Näin joulun allahan se on just se paikka mihin ykiskään tervejärkinen ei halua mennä jonottamaan...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytännössä kuluttaja tekee ratkaisunsa tuohon kuljetukseen ensisijaisesti hinnan perusteella, sitten toimitusajan. Jo nyt on mahdollisuus maksaa enemmän ja saada kotiinkuljetus joten tuollaisen ratkaisun kehittäminen on kokonaisuudessaan aika turhaa.

Joo, kyllä tuolle olisi voinut kotiinkuljetuksen ottaa. Oma kokemus tämän puolen vuoden ajalta, mitä tässä pikkukaupungissa on tullut asuttua, on sellainen, että paketit tuodaan sellaiseen aikaan, jolloin tavallinen ihminen käy töissä. Itse kun olen vielä töissä läheisessä suurkaupungissa, vaatisi Postin päivystäminen etäpäivän tai sitten neuvottelua liukumien käytöstä. Kun laskee omalle tuntipalkalle hinnan, niin aika kalliiksi tulee.

Eniten naurattaa se, että olisin melkeinpä saanut tarvitsemani tuotteet helpommalla menemällä töiden jälkeen reppu selässä Tampereella sopivaan liikkeeseen ja ostanut ne sieltä. Nyt ajattelin, ettei tarvitse lähteä kaupoille, kun voi tilata ne tähän lähelle. Jee. Maksetaan postikulut, jotta saadaan noutaa tuote kauempaa.

Tässä olisi ollut vielä kaksi muutakin pakettiautomaattia huomattavasti pääpostia lähempänä. Kai nekin ovat täynnä.
 
Joo, kyllä tuolle olisi voinut kotiinkuljetuksen ottaa. Oma kokemus tämän puolen vuoden ajalta, mitä tässä pikkukaupungissa on tullut asuttua, on sellainen, että paketit tuodaan sellaiseen aikaan, jolloin tavallinen ihminen käy töissä. Itse kun olen vielä töissä läheisessä suurkaupungissa, vaatisi Postin päivystäminen etäpäivän tai sitten neuvottelua liukumien käytöstä. Kun laskee omalle tuntipalkalle hinnan, niin aika kalliiksi tulee.

Eniten naurattaa se, että olisin melkeinpä saanut tarvitsemani tuotteet helpommalla menemällä töiden jälkeen reppu selässä Tampereella sopivaan liikkeeseen ja ostanut ne sieltä. Nyt ajattelin, ettei tarvitse lähteä kaupoille, kun voi tilata ne tähän lähelle. Jee. Maksetaan postikulut, jotta saadaan noutaa tuote kauempaa.

Tässä olisi ollut vielä kaksi muutakin pakettiautomaattia huomattavasti pääpostia lähempänä. Kai nekin ovat täynnä.
Veikkaisin ettei monella paikkakunnalla kotiinkuljetukseen kannata iltajakelua järjestää siksi, että se olisi kallista eikä tarpeeksi maksavia asiakkaita riittäisi.

Automaattien ylivuotopaikat ovat käsittääkseni aina toimipaikkoja sillä kuljettajalla ei riitä aika kierrellä kokeilemassa josko johonkin toiseen automaattiin lähetyksen saisi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaisin ettei monella paikkakunnalla kotiinkuljetukseen kannata iltajakelua järjestää siksi, että se olisi kallista eikä tarpeeksi maksavia asiakkaita riittäisi.

Automaattien ylivuotopaikat ovat käsittääkseni aina toimipaikkoja sillä kuljettajalla ei riitä aika kierrellä kokeilemassa josko johonkin toiseen automaattiin lähetyksen saisi.

Näin varmaan. No, oppia ikä kaikki. Posti määrittää itse palveluidensa tason. Minä taas jatkossa käytän niitä vielä vähemmän mielelläni, koska en saanut rahoilleni vastinetta.

Tässä juuri laskeskelin, että jos olisin hakenut tuon tarvikkeeni suoraan kaupasta, se olisi tehnyt minulle kolmen kilometrin koukkaisun. Halusin helpottaa elämää, ja maksoin siksi postikulut, jotta voin sopivasti käydä noutamassa paketin kotimatkalla. Tästä olisi tullut arviolta sata metriä koukkausta. No, sain näillä postikuluilla nyt itselleni kuuden kilometrin mittaisen ylimääräisen koukkauksen sekä vielä todennäköisesti ainakin puolen tunnin jonotuksen ruuhkassa.

Kyllä taas kannatti...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oman kokemuksen perusteella kannattaa valita automaatti, josta ylivuototilanteessa paketti menisi siedettävän etäisyyden päässä olevaan noutopisteeseen. Ylivuoto menee käsittääkseni sen automaatin postinumeron mukaan eli sopivasti rajalla sijaitseva lähiautomaatti voi vuotaa jonnekin hevon kuuseen. Kyllä ne varmaan sen paketin sieltä hevonkuusennoutopisteestä muualle lähemmäs raahaavat kun chätissä pysyt tiukkana.

Valitettavasti asun vain hieman yli 20 000 asukkaan kaupungissa, ja täällä on vain yksi noutopiste, ja se on pääpostissa keskellä keskustaa. Mutta minulle se on täysin hevonkuusessa, koska en liiku siellä normaalisti ollenkaan. Suora yhteys työpaikalle ja isompaan kaupunkiin menee sopivasti kulkematta tämän kaupungin keskustan kautta.

Pari muuta automaattia olisi tässä lähellä, mutta kai nekin olivat täynnä. Chat saa jäädä. Veikkaan, että hermot säästyvät parhaiten, kun tekee nyt tuon koukkauksen keskustaan ja kiroilee hiljaa mielessään jonottaessa pakettia, että "Perkeleen idiootti, jatkossa älä investoi Postiin!" x10...
 

Veijari

Jäsen
Tein eilen klo 13:48 Tillanderin nettikauppaan tilauksen vaimon joululahjasta. Tänään klo 13:05 tulee tekstari, että paketti on noudettavissa R-Kioskilta. Olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Hyvä Tillander ja Matkahuolto!
Vielä hieman jännitän miten itselleni tilaamani kellon kanssa käy, joka tulee Postin kuljetuksella. Nettikaupassa (Keskisen Kello) kyllä mainostivat hoitavansa toimituksen 1-2 työpäivässä ja kaikki 20. joulukuuta klo 14 mennessä tehdyt tilaukset pitäisi ehtiä perille ennen joulua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naurattaa Telia. Nykyään asiakaspalvelu on sellainen, että kaikki pitäisi hoitaa chatin kautta. No, sitten kuitenkin se chat toimii ilmeisen huonosti. Olen nyt Tallinnassa käymässä, ja huomasin, että kännykkäliittymäni dataroaming ei toimi. Ilmeisesti liittymän asetuksissa on sen esto, koska puhelimen asetuksissa tuo oli sallittu. Yritin omilta sivuiltani sallia tuota, mutta eipä tuota asetusta saanut itse muutettua. Niinpä sitten menin chatin kautta ensin juttelemaan botille ja sitten asiakaspalvelijalle.

Oikein naurattaa. Mobiililiittymiä myyvä yritys ja chatin kautta asioita hoitava asiakaspalvelu, mutta surkea toteutus. Asiakaspalvelija pyysi minua ensin tunnistautumaan. Kysyin tyhmänä, että miten se tapahtuu, kun mitään sellaista vaihtoehtoa ei ikkunassa näkynyt. Ohje oli kirjautua sisään MinunTelia-palveluun. Hauskinta vain oli se, että olin jo kirjautunut, eikä tuonne chattiin olisi kai edes muuten päässyt... Seuraavaksi hän pyysi katsomaan omia tietojasi chat-ikkunasta, mutta eipä tuo mobiiliversio sellaista kohtaa edes tarjonnut. No seuraavaksi hän neuvoi kirjautumaan tietokoneella, mutta eipä minulla sellaista reissussa ole mukana. Tuossa kohtaa totesin, että menee liian vaikeaksi. Sinnittelen hotellin WLAN:lla ja avovaimon Elisan liittymällä, joka toimii hyvin.

Pitää tästä tehdä omat johtopäätökset ja vaihtaa vihdoin Elisan asiakkaaksi, vaikka tuon puhelinmyyjä-ketjussa mainitsemani tapauksen vuoksi ei niin kiinnostaisikaan. DNA ei ole vaihtoehto, koska sen kuuluvuus eräällä minulle tärkeällä paikalla on liian huono.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pitää tästä tehdä omat johtopäätökset ja vaihtaa vihdoin Elisan asiakkaaksi, vaikka tuon puhelinmyyjä-ketjussa mainitsemani tapauksen vuoksi ei niin kiinnostaisikaan. DNA ei ole vaihtoehto, koska sen kuuluvuus eräällä minulle tärkeällä paikalla on liian huono.
Kun olet neuvotellut Elisan kanssa hinnasta ja he irtisanovat Telian liittymän, niin kannattaa vielä ottaa Telialta vastatarjous ja kertoa se Elisalle, jos on halvempi. Tällä tavalla yleensä saa vielä jonkun euron pois kuukausihinnasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun olet neuvotellut Elisan kanssa hinnasta ja he irtisanovat Telian liittymän, niin kannattaa vielä ottaa Telialta vastatarjous ja kertoa se Elisalle, jos on halvempi. Tällä tavalla yleensä saa vielä jonkun euron pois kuukausihinnasta.
Sama toimii myös esim sähkösopimusta kilpailuttaessa
 

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Hei!

Toistakymmentä vuotta olen lukenut palstaa ja sitten jossain mielenhäiriössä päätin rekisteröityä. Nyt kävi niin, että ensimmäinen viestini on sattuman vuoksi tähän ketjuun.

Gigantti antoi lähes 80-vuotiaalle väärän ja vanhemman/halvemman tuotteen.
Sukulainen oli hankkimassa uutta läppäriä budjettinaan tuhat euroa ja kysyi neuvoa. Selasin tarjouksia ja Gigantista löytyi tämän viikon tarjouslehdestä sopiva laite juuri 999€ hintaan. Hän soitti aamupäivällä ja varasi tuotteen. Noutaessa tuotetta myyjällä kesti aikansa löytää tuote, mutta loppujenlopuksi se "löytyi". Maksusuoritus tehtiin ja siitä on kuitti.
Kotiin päästyään hän lähetti kuvia pakkauksesta ennen avaamista. Huomasin yhdestä kuvasta, että malli on väärä, vanhempi ja halvempi. Saman hintainen kuin tarjoustuote tarjouksessa.
Kuitissa näkyy oikean tuotteen lyhenne ja koodi, joten hän on tehnyt oikean varauksen ja järjestelmään on kirjautunut oikea tuote.

Mikä olisi mielestänne kohtuullinen korvaus Gigantilta tässä tilanteessa, olettaen, että sukulaiseni joutuu huomenna uudestaan matkustamaan ~25km ja kuluttamaan pari tuntia aikaansa. Lisäksi mielipaha ja vanhan ihmisen epäily mahdollisesta omasta virheestä?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mikä olisi mielestänne kohtuullinen korvaus Gigantilta tässä tilanteessa, olettaen, että sukulaiseni joutuu huomenna uudestaan matkustamaan ~25km ja kuluttamaan pari tuntia aikaansa. Lisäksi mielipaha ja vanhan ihmisen epäily mahdollisesta omasta virheestä?
Sattui jo päähän tuota tapausta lukiessani, mutta en ymmärrä miten kyseessä voisi olla liikkeen puolelta tahaton virhe, koska tuotenumeroiden suhteen erehtymisen mahdollisuus on käytännön nolla?!?

Mielestäni oikea ja ainoa pahoittelutapa on se minkä asiakas kertoo oikeaksi. Tätä ei toki ikinä kysytä.

Joku noin sadan euron lahjakortti olisi oikea vaihtoehto, jos omistaisin itse kyseisen liikkeen.
Tuo lahjakortti voitaisiin jopa määrittää minimissään vaikka 300 euron tuotteesen, mutta se ei valitetavasti tule tapahtumaan Gigantissa.

Tuo olisi nimittäin liki ainoa keino pitää kyseinen asiakas tulevaisuudessa vielä saman ketjun asiakkkaana.
 

teppana

Jäsen
Hei!

Toistakymmentä vuotta olen lukenut palstaa ja sitten jossain mielenhäiriössä päätin rekisteröityä. Nyt kävi niin, että ensimmäinen viestini on sattuman vuoksi tähän ketjuun.

Gigantti antoi lähes 80-vuotiaalle väärän ja vanhemman/halvemman tuotteen.
Sukulainen oli hankkimassa uutta läppäriä budjettinaan tuhat euroa ja kysyi neuvoa. Selasin tarjouksia ja Gigantista löytyi tämän viikon tarjouslehdestä sopiva laite juuri 999€ hintaan. Hän soitti aamupäivällä ja varasi tuotteen. Noutaessa tuotetta myyjällä kesti aikansa löytää tuote, mutta loppujenlopuksi se "löytyi". Maksusuoritus tehtiin ja siitä on kuitti.
Kotiin päästyään hän lähetti kuvia pakkauksesta ennen avaamista. Huomasin yhdestä kuvasta, että malli on väärä, vanhempi ja halvempi. Saman hintainen kuin tarjoustuote tarjouksessa.
Kuitissa näkyy oikean tuotteen lyhenne ja koodi, joten hän on tehnyt oikean varauksen ja järjestelmään on kirjautunut oikea tuote.

Mikä olisi mielestänne kohtuullinen korvaus Gigantilta tässä tilanteessa, olettaen, että sukulaiseni joutuu huomenna uudestaan matkustamaan ~25km ja kuluttamaan pari tuntia aikaansa. Lisäksi mielipaha ja vanhan ihmisen epäily mahdollisesta omasta virheestä?

Pistää aina ihan perkeleesti vihaksi kun iäkkäitä henkilöitä kusetetaan. Tottakai aina voi olla inhimillinen virhe kyseessä, mutta väärän tuotteen myyminen ei ole periaatteessa edes mahdollista jos se on inventoitu asianmukaisesti.

Todella kurja tilanne enkä osaa sanoa mitään tiettyä summaa tai korvausta. Jos jaksaa värkätä, niin laittakaa johonkin iltapäivälehteen juttuvinkki. Keltainen lehdistö rakastaa näitä tarinoita. Tai jos pystyt niin lähde mukaan vaihtoreissuun ja sanot ihan suoraan Gigantin aspalle että epäilet kyseessä olleen ikähenkilön kusetus, aiot ottaa yhteyttä mediaan ja kertoa tarinan eteenpäin ellei korvauksesta päästä sopuun. Näin radikaaleja keinoja ehdotan siksi, koska iäkkäitä ihmisiä tupataan vedättää aivan huoletta joidenkin koijareiden toimesta ja homman lopettamiseksi/hillitsemiseksi voi käyttää vähän kovempia otteita.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tuosta mitään korvausta saa. Gigantti sanoo, että inhimillinen virhe, shit happens ja et voi asialle yhtään mitään. No, kaupan voi ehkä perua, mikä olisi kyseiselle myyjälle oikein, mutta omalta kannalta vittumaista. Ehkä sen laitteen voisi palauttaa ja hakea toisesta toimipisteestä uusi tilalle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pistää aina ihan perkeleesti vihaksi kun iäkkäitä henkilöitä kusetetaan. Tottakai aina voi olla inhimillinen virhe kyseessä, mutta väärän tuotteen myyminen ei ole periaatteessa edes mahdollista jos se on inventoitu asianmukaisesti.

Kaikkea voi kai sattua. Itse laittelin edellisen asuntoni vuokralle viime kesänä, ja ennen tätä päivisin jo hieman iäkkäämmän jääkaappini uuteen Mieleen, kun niissä oli hyvä tarjous. Tilasin kotiinkuljetuksen ja käyttöönoton sekä vanhan kaapin poisviennin.

Sääliksi kävi poikia, jotka kaapin roudasivat. Hellekeli, ja kaappi taiteiltiin luhtikäytävän kautta asuntoon. Siinä vaiheessa kun sitä oltiin tuuppaamassa paikoilleen, huomattiin sen kylkeä koristavan Upon logon..

No, kaappi pakettiin ja alas luhtikäytävää, ja paria päivää myöhemmin uusi yritys. Ihmettelivät itsekin, että miten tuo oli mahdollista, mutta kaikkea voi sattua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös