Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 160
  • 6 860

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jouduin myös hyödyntämään Finnairin chattia syksyllä, kun ihmettelin lentoni tietojen muutoksia. Hienosti tosiaan selvisi vain tuolla, että luetteli varausnumeron. Eli komppaus tälle ehdottomasti.

Hienoa, että Finnair on parantanut palveluaan. Muistan joskus kymmenen vuoden takaa, kun kysyin sähköpostipalvelusta erästä lentoon liittyvää asiaa. Sainkin vastauksen. Pari päivää myöhemmin sain uuden vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni, jossa todettiinkin, että "emme voi vastata kysymykseen sähköpostilla, vaan teidän pitää soittaa tähän numeroon".

No, olisi ollut hauskaa vastata tälle virkailijalle, että sain onneksi maalaisjärkeä käyttäneeltä kollegaltanne jo vastauksen. Eli en joudu soittamaan kalliiseen palvelunumeroonne, ja jonottamaan siellä pitkät tovit hissimusiikkia kuunnellen. Jätin kuitenkin väliin, mutta Finnairin pisteet laskivat kovasti. Virkailijat sinänsä saavat puhtaat paperit. Toinen käytti järkeään, toinen taas noudatti byrokraattista ohjeistusta, joka oli lähinnä vittuilua maksavalle asiakkaalle. Linjan päättänyt yhtiön johto oli se syyllinen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
UPS.

Ihan täysi vitsi tuo heidän tyyli toimittaa paketit kotiin.

Olen puolen vuoden sisällä 15-20 kertaa tilaillut netistä kamaa ja tietyillä puljuilla (esim. Ecco, Ted Baker) on logistiikkafirmana UPS. Tilauksen jälkeen UPS:ltä tulee sähköposti, jossa mainitaan arviolta päivämäärä. Sitten vähän riippuen (oletettavasti pakettiautokuskin mielialasta) paketti saattaa ilmestyä aamupäivällä, iltapäivällä tai illalla ilman mitään yhteydenottoa. Korkeintaan kuski saattaa soittaa tympääntyneenä, kun ei olla kotona. Kerran paketti oli jätetty ovelle (oltiin lomalla, onneksi tuote ei vahingoittunut tai kukaan ei pöllinyt sitä. En osaa sanoa kuinka monta päivää se oli siinä lojunut), välillä yrittävät seuraavana päivänä uudestaan, kunnes kyllästyn ja pyydän heitä toimittamaan sen lähi R-Kioskille.

Tilasin viime viikolla Eccon alesta uudet kengät. UPS:ltä tuli taas viesti, että paketti tulee 4 tai 5 helmikuuta. Tällä kertaa kuskista ei kuulunut yhtään mitään, mutta oli lappu jätetty ovelle, että paketti toimitetaan johonkin random-kauppaan (kuulosti joltain arabikaupalta) läheiselle ostarille. Toivottavasti kengät sieltä löytyisi.

En ymmärrä mikseivät luo kunnollista prosessia, jossa voisin määrittää noin aikaikkunan (esim 18-20), jolloin paketti toimitettaisiin. Nyt aikaikkuna on 2 päivän sisällä jotain 8-20 väliltä. Koita siinä sitten olla pakettia vastaanottamassa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
UPS.

Ihan täysi vitsi tuo heidän tyyli toimittaa paketit kotiin.

Olen puolen vuoden sisällä 15-20 kertaa tilaillut netistä kamaa ja tietyillä puljuilla (esim. Ecco, Ted Baker) on logistiikkafirmana UPS. Tilauksen jälkeen UPS:ltä tulee sähköposti, jossa mainitaan arviolta päivämäärä. Sitten vähän riippuen (oletettavasti pakettiautokuskin mielialasta) paketti saattaa ilmestyä aamupäivällä, iltapäivällä tai illalla ilman mitään yhteydenottoa. Korkeintaan kuski saattaa soittaa tympääntyneenä, kun ei olla kotona. Kerran paketti oli jätetty ovelle (oltiin lomalla, onneksi tuote ei vahingoittunut tai kukaan ei pöllinyt sitä. En osaa sanoa kuinka monta päivää se oli siinä lojunut), välillä yrittävät seuraavana päivänä uudestaan, kunnes kyllästyn ja pyydän heitä toimittamaan sen lähi R-Kioskille.

Tilasin viime viikolla Eccon alesta uudet kengät. UPS:ltä tuli taas viesti, että paketti tulee 4 tai 5 helmikuuta. Tällä kertaa kuskista ei kuulunut yhtään mitään, mutta oli lappu jätetty ovelle, että paketti toimitetaan johonkin random-kauppaan (kuulosti joltain arabikaupalta) läheiselle ostarille. Toivottavasti kengät sieltä löytyisi.

En ymmärrä mikseivät luo kunnollista prosessia, jossa voisin määrittää noin aikaikkunan (esim 18-20), jolloin paketti toimitettaisiin. Nyt aikaikkuna on 2 päivän sisällä jotain 8-20 väliltä. Koita siinä sitten olla pakettia vastaanottamassa.
Asut ilmeisesti Helsingissä? Upsin Helsingissä käyttämällä alihankkijalla, joka jakaa paketit ei ole kuriireillaan käytössä matkapuhelimia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Posti. Voi perkele, että palvelu on heikentynyt ihan kaupunkialueellakin. Jatkuvasti lähetyksiä katoaa. Olen käytännössä kaikki säännölliset laskut muuttanut jo sähköisiksi, jottei niiden häviämisestä tule ongelmia. Silti kaikkea muuta katoaa. Talouteemme tulee esimerkiksi melko vähän aikakauslehtiä. Lähinnä erinäisiä jäsenyyksien myötä tulevia sellaisia. Näitä on omien laskujeni mukaan kadonnut viimeisen puolen vuoden aikana vähintään viisi. Nyt eräs noin 50€:n arvoinen lahjaksi saatu lähetys on jäänyt matkalle. Ei valitettavasti lahjan antaja tajunnut lähettää tätä seurantatunnuksella...

Turhaa noista lienee edes antaa palautetta. Viimeksi laitoin pari viikkoa sitten tietoa noista lehdistä. Vastasivat tutut litaniat. Pahoittelut... lehdissä ei ole lähetystunnusta, joten niiden seuranta on mahdotonta (ihanko totta!), alueellanne on ollut jakeluhäiriöitä...

Tästä jos antaisi palautteen, vastaisivat samat lätinät, ja ohjeistaisivat lähettämään arvokkaat lähetykset kirjattuina... Ei tässä talous kaadu, mutta kun asiakkuus tuon puljun kanssa on "pakollista", pitäisi luotettavuuden olla paremmalla tolalla.

Eniten minua vitutti toissa jouluna. Palasin joulun jälkeen kotiin, ja huomasin postilaatikossa jouluterveiset mummulta ja vaarilta. Koska oman vaarini kuolemasta oli tuolloin kulunut 25 vuotta, ja mummukin oli poistunut muutamaa vuotta aiemmin keskuudestamme, tajusin, ettei kortti ollut minulle. Ei ollut, vaan naapuritaloyhtiössä asuville lapsille. Vein kortin heidän postilaatikkoon, mutta saivat jouluterveisensä vasta lähempänä uutta vuotta.

Todennäköisesti nuo meidän aikakauslehdet ja tuo lahja ovat löytäneet uuden kodin niin ikään jostain lähialueen taloudesta. Siellä vaan asuu niin moraaliton tai köyhä ihminen, että hän kokee oikeudekseen nauttia hänelle väärin perustein tulleesta postista.

Näin ajatuksen tasolla pohdin sitäkin, että mitä tapahtuisi, jos posti hukkaisi esimerkiksi kertausharjoituskäskyn? Varmaan lähettävät uuden? Ja kuinkahan moni työtön on saanut karenssia, kun käsky hakea työpaikkaa ei tavoita häntä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuosta Postin palvelusta, tai oikeammin sen puutteesta ei voi ainakaan jakelun osalta olla kuin samaa mieltä. Joskus ennen tuo oikeasti toimi hyvin, sitten se muuttui ihan ok:ksi, mutta nyt jakelu on ihan kuraa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hommasin uuden television, ei ole tuota kuljetuskapasiteettia niin kotiinkuljetuksella. Posti ja Matkahuolto vaihtoehtoina, maksoin mieluusti 10€ enemmän Matkahuollon palveluista, masiina saapui parissa päivässä ja kannettiin sisään, omiksi vaivoiksi jäi oven avaaminen. Postin suoritus saattaisi olla vaikka mitä, hyvästä aina lähetyksen hukkaamiseen.

Matkahuollolle iso littipeukku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olikohan se tässä ketjussa joskus, kun oli puhetta hankaluuksista lähettifirmojen kanssa. Toimitusajat, kun vain ovat mitä sattuu. Sain hieman epämääräisen viestin missä annettiin kyllä ymmärtää toimituksen olevan perjantaina klo 18 mennessä ja siitä sai sellaisen mielikuvan, että perjantain aikana.

Jotenkin kummallisesti äsken soi ovikello ja olin sattumalta kotona, vaikka oikeastaan piti mennä toimistolle tänään. Hyvinhän tämä siis meni, mutta jotenkin nämä pitäisi saada sillä lailla hoidettua, että aikaikkuna milloin odottelee olisi paljon pienempi. Nyt paketti tuli vähän niin kuin 36 tuntia etuajassa mikä on paljon.

Se ei ole hauskaa puuhaa soitella sitten ristiin firmojen kanssa milloin mahdollisesti voisitte toimittaa. Yksi tunnettu keinohan on tilata työnantajan respan tytöille ja joillekin puljuille se sopii oikeinkin hyvin ja jotkut taas sanoo raivoissaan tämä ei ole mikään postitoimisto.

En ole koskaan ollut respassa hommissa, mutta voisihan se vituttaa, jos sinne pamahtaa 25 kiloa kissanhiekkaa.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Vaihteeksi positiivista kommentointia, palvelun tarjosi Suomen Mobiililaitekorjaamo | Kauppakeskus Tullintori

OnePlus 5 on ollut käytössä pari vuotta, viime aikoina USB-portti on aiheuttanut harmaita hiuksia. "Dash charging" toimi ensin todella ajoittaisesti, sitten ei laisinkaan - lähiaikoina välillä lataa ihan etanavauhtia, ei edes "normaalia" nopeutta. Ajattelin toki että kyseessä jonkinasteinen kontaktivika, yritin puhdistaa tuota kotikonstein, mutta ei siitä tuntunut olevan apua.

Muutaman kerran tuota on tullut tiputeltua, eli sikäli voisi olla jotain rautavikaakin, mutta menin silti liikkeeseen kysymään voisiko tälle tehdä jotain. Työntekijä ottaa luurin, putsaa USB-porttia muutaman minuutin ja toteaa että olihan siellä aika paljon pölyä silti pohjalla (varmasti työkalut on eri kuin allekirjoittaneella). Nyt tuo toimii kuin junan vessa. Kysyin mitä olen velkaa, vastaus oli että "ei mitään, tuo sitten korjaukseen kun on oikeasti korjattavaa".

Ja todellakin tuon, juuri näin saadaan uskollisia asiakkaita.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilasin Kuopion Gigantin outletista kaksi tuotetta ja eilen vihdoin sain Gigantilta tekstiviestillä Postin seurantakoodin 8 päivän odottelun jälkeen. Noh, noin viiden tunnin päästä tuli uusi viesti Gigantilta ja siinäkin oli seurantakoodi. Olivat laittaneet tuotteeni eri paketteihin. No se ei lopulta yllättänyt, kun molemmista tuotteista tuli erilliset laskutkin. Mielenkiintoista kuitenkin, että yli viikko sitten samalla hetkellä tilaamani ja maksamani tuotteet käsiteltiin viiden tunnin välein toisistaan. Ilmeisesti hoitavat tuota outlettia silloin kuin ehtivät tai jaksavat.

Sitten päästäänkin Postin osuuteen. Seurannan mukaan Posti kävi noutamassa paketit samaan aikaan eilisaamuna (kirjaukset parin minuutin välein toisistaan). Lajittelu ja rekisteröinti tapahtuivat vielä Kuopion päässä samaan aikaan. Sitten tapahtui jotain. Toinen paketti lähti asianmukaisesti kuljetukseen ja on vastaanotettu kuljetuksesta Jyväskylässä, kuten kuuluikin. Toinen paketti on syystä tai toisesta kuskattu Tampereelle. Viimeisimmät kirjaukset tältä aamulta ovat lajittelu ja rekisteröinti Tampereella. Paketeissa on kuta kuinkin samankokoiset ja painoiset pienkodinkoneet eli pakettien koosta tai painosta nyt ei ainakaan voi olla kyse. Ehkä se sieltä vielä saapuu, kun kohdepostinumero ja kaupunki on merkitty oikein.

Keksiikö joku tälle kunniakierrokselle loogisen selityksen, vai onko tässä taas yksi esimerkki Postin töhöilystä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Keksiikö joku tälle kunniakierrokselle loogisen selityksen, vai onko tässä taas yksi esimerkki Postin töhöilystä?

Meillä IT-alalla on sanonta "pitääkö olla heti valmista vai tehdäänkö tietokoneella."

Tuossa on jonkunlainen tekoäly lukenut jotain väärin eikä ihmisellä ole mitään mahdollisuutta tietää siitä tai siihen puuttua.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Posti on jakanut pakettini ihan toiseen kuntaan paikallisen R-Kioskin pakettilokeroon. Alunperin lähetys oli tulossa oikein, mutta seurannan mukaan joku on keskeyttänyt lähetyksen ja sen jälkeen lähetetty uuteen osoitteeseen. Mihin uuteen, kun en ole mihinkään muuttanut??

Nyt kun yrittää etsiä aspan tietoja, niin ei hyvää päivää. OmaPostissa ei mitään linkkiä mihinkään aspaan. Nettisivuilla chat offlinessa. Ainoa löytyvä numero käytössä 9-16. Siis tämän kokoisen yrityksen 9-16???? Muuten maininta, että keskitymme posteissa palvelemaan sinua ja muita asiakkaitamme paikan päällä, siksi posteihimme ei voi soittaa. Aivan surkuhupaisaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Posti on jakanut pakettini ihan toiseen kuntaan paikallisen R-Kioskin pakettilokeroon. Alunperin lähetys oli tulossa oikein, mutta seurannan mukaan joku on keskeyttänyt lähetyksen ja sen jälkeen lähetetty uuteen osoitteeseen. Mihin uuteen, kun en ole mihinkään muuttanut??

Nyt kun yrittää etsiä aspan tietoja, niin ei hyvää päivää. OmaPostissa ei mitään linkkiä mihinkään aspaan. Nettisivuilla chat offlinessa. Ainoa löytyvä numero käytössä 9-16. Siis tämän kokoisen yrityksen 9-16???? Muuten maininta, että keskitymme posteissa palvelemaan sinua ja muita asiakkaitamme paikan päällä, siksi posteihimme ei voi soittaa. Aivan surkuhupaisaa.
On mahdollista, että lähettäjä on muuttanut vastaanottajan tietoja. Kannattaa kysellä myös lähettäjältä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
On mahdollista, että lähettäjä on muuttanut vastaanottajan tietoja. Kannattaa kysellä myös lähettäjältä.

Lähettäjä on Englannista ja mitään tietoja ei ole muutettu. Mulle ei edes aukene Postin logiikka, miksi tämä on edes jaettu pakettilokeroon ja välillä haetaan tiskiltä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Posti on jakanut pakettini ihan toiseen kuntaan paikallisen R-Kioskin pakettilokeroon. Alunperin lähetys oli tulossa oikein, mutta seurannan mukaan joku on keskeyttänyt lähetyksen ja sen jälkeen lähetetty uuteen osoitteeseen. Mihin uuteen, kun en ole mihinkään muuttanut??

Nyt kun yrittää etsiä aspan tietoja, niin ei hyvää päivää. OmaPostissa ei mitään linkkiä mihinkään aspaan. Nettisivuilla chat offlinessa. Ainoa löytyvä numero käytössä 9-16. Siis tämän kokoisen yrityksen 9-16???? Muuten maininta, että keskitymme posteissa palvelemaan sinua ja muita asiakkaitamme paikan päällä, siksi posteihimme ei voi soittaa. Aivan surkuhupaisaa.
On muuten ihan perseestä Postin palvelu nykyään.
Muutama viikko sitten tilasin paketin kotiinkuljetuksella. Postilta tuli viesti, että toimitamme paketin tiettynä päivänä, mutta mikäli et ole kotona, niin jätämmekö paketin oven taakse vai viemmekö lähimpään Postiin. Valisin, että vievät lähimpään Postiin. Olin kuitenkin koko tuon toimituspäivän kotona siihen asti, kun tuli viesti, että paketti on viety suoraan Postiin

Tuolloin jo yritin etsiä Postin sivuilta kohtaa mistä antaa palautetta, mutta en ihan helpolla löytänyt ja meni hermo ja jäi palaute antamatta.

Viime viikolla tuli paketti, jonka olin tilannut lähikaupan Smartpostiin ja paketin päälläkin oli toimitusosoitteena tuo Smartpost. Saapumisilmoitus tuli kuitenkin pikkusen kauempana olevasta Postista. Kävelin sitten sateessa sinne. No ei se ollut sielläkään vaan ihan toisessa suunnassa olevassa Postissa. Kävelin sitten sateessa sinne hakemaan paketin ja siellähän se oli.

En ole jaksanut edes avamata Postin sivuja antaakseni palautetta ja tähän Posti on varmaan pyrkinytkin tehdessään palautteen antamisen verkossa melkoisen vaikeaksi. Päiväsaikaan ei oikein ehdi soittelemaankaan.

Ihan perseestä koko puulaaki.
 

ipaz

Jäsen
Viime viikolla tuli paketti, jonka olin tilannut lähikaupan Smartpostiin ja paketin päälläkin oli toimitusosoitteena tuo Smartpost. Saapumisilmoitus tuli kuitenkin pikkusen kauempana olevasta Postista. Kävelin sitten sateessa sinne. No ei se ollut sielläkään vaan ihan toisessa suunnassa olevassa Postissa. Kävelin sitten sateessa sinne hakemaan paketin ja siellähän se oli.

Itse jonkin verran työssäni paketteihin Postin lappuja luoneena ja tulostaneena voin kokemuksesta sanoa, että tuossa on todennäköisesti käynyt virhe sillä henkilöllä lähetyspäässä joka on sen SmartPostin tunnuksen lähetykseen valinnut. Kyllä, lähettäjä valitsee sen manuaalisesti Postin järjestelmässä, sillä ainakaan meidän tietojärjestelmät eivät ole synkassa Postin vastaavien kanssa.

Itsellenikin on käynyt pari kertaan niin, etten ole väsymyksen tai epähuomion vuoksi tajunnut naputella tilaajan valitsemaa SmartPostin numerosarjaa ja siten oikeaa noutopistettä, vaan lähetyslistaan on tulostunut listalla ensimmäisenä oleva. Silloin Posti posti toimittaa paketin sinne minne lähettejä on valinnut sen menevän.

--------

edit. No sitten se on kyllä ollut Postin vika, jos siinä lapussakin on ollut valitsemasi osoite, mutta paketti siltikin jossain muualla.

edit2. Sen huomasin tänä kesänä Postin (kesä)työntekijöistä jotka meille tavaraa toivat, että moni oli ehkä juuri 18 täyttänyt ja pihalla kuin lumiukko. Milloin oli väärän firman paketteja tulossa meille tai sitten pakettien määrä ei täsmännyt kuittauslaitteessa olevaan lukuun. Muutaman nuoren jannun kohdalla koin melkein sääliä, kun sällit olivat klo 9 aamulla rättiväsyneitä. Joutuneet varmaan herämään kesäaamuna klo 4 töihin ja jäänyt unet vähiin ties minkä syyn vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos se SmartPost-automaatti on täynnä, niin eipä Posti varmaan oikein mitään muutakaan voi kuin kiikuttaa sen johonkin noutopisteeseen.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Jos se SmartPost-automaatti on täynnä, niin eipä Posti varmaan oikein mitään muutakaan voi kuin kiikuttaa sen johonkin noutopisteeseen.

Luulisi, että automaattien täytenä olemisen näkisi ennakkoon digitaalisesti. Mutta ainakin moni on kertonut tarinaa, että jaettaessa lokeroihin huomataan vasta niiden olevan täynnä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Postissa toki on montakin asiaa pielessä mutta saattaahan joku jopa ehtiä sen oman pakettinsa hakea sinä aikana kun se auto jostain niiden pakettien mukana lähtee. Eli saattaisi olla ihan järkevää tsekata tilanne paikan päällä. Mulla on tullut myöhemmin mutta samaan automaattiin lukuunottamatta niitä jotka ovat olleet liian isoja.
Mahtaako se kuski muuten itse tehdä valinnan mitkä paketit tunkee automaattiin jos paikkoja on vähemmän kuin paketteja?
 
Posti on jakanut pakettini ihan toiseen kuntaan paikallisen R-Kioskin pakettilokeroon. Alunperin lähetys oli tulossa oikein, mutta seurannan mukaan joku on keskeyttänyt lähetyksen ja sen jälkeen lähetetty uuteen osoitteeseen. Mihin uuteen, kun en ole mihinkään muuttanut??

Nyt kun yrittää etsiä aspan tietoja, niin ei hyvää päivää. OmaPostissa ei mitään linkkiä mihinkään aspaan. Nettisivuilla chat offlinessa. Ainoa löytyvä numero käytössä 9-16. Siis tämän kokoisen yrityksen 9-16???? Muuten maininta, että keskitymme posteissa palvelemaan sinua ja muita asiakkaitamme paikan päällä, siksi posteihimme ei voi soittaa. Aivan surkuhupaisaa.
Olisiko mahdollista, että lähettäjä kirjannut puhelinnumeron lähetykseen väärin ja paketti siksi ohjautunut Postin Oma Noutopiste- palvelun takia väärään paikkaan?
Luulisi, että automaattien täytenä olemisen näkisi ennakkoon digitaalisesti. Mutta ainakin moni on kertonut tarinaa, että jaettaessa lokeroihin huomataan vasta niiden olevan täynnä.
Automaattien tilanne elää koko ajan joten ei tuota voi mitenkään tietää etukäteen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Skeletor @Mediakuutio

Ainakaan lähettäjä ei voi millään ilveellä tietää onko automaatissa tilaa vai ei.

Osoitekortti tehdään ohjelmalla, jossa on mahdollisuus valita paketin (toivottu) noutopiste. Jos tuota valintaa ei tee manuaalisesti, niin sitten vakioasetuksena on se että Posti valitsee automaattisesti lähimmän noutopisteen.
 
@Skeletor @Mediakuutio

Ainakaan lähettäjä ei voi millään ilveellä tietää onko automaatissa tilaa vai ei.

Osoitekortti tehdään ohjelmalla, jossa on mahdollisuus valita paketin (toivottu) noutopiste. Jos tuota valintaa ei tee manuaalisesti, niin sitten vakioasetuksena on se että Posti valitsee automaattisesti lähimmän noutopisteen.
Ei toki voi lähettäjäkään sitä tietää. Ja noutopisteen valinta menee tosiaan noin mutta mikäli vastaanottajalla on käytössä tuo Oma Noutopiste- palvelu niin paketti ohjautuu automaattisesti vastaanottajan valitsemaan noutopaikkaan riippumatta siitä mikä alkuperäinen on ollut. Tämä uudelleenohjaus tapahtuu käsittääkseni puhelinnumeron perusteella.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Olisiko mahdollista, että lähettäjä kirjannut puhelinnumeron lähetykseen väärin ja paketti siksi ohjautunut Postin Oma Noutopiste- palvelun takia väärään paikkaan?

Automaattien tilanne elää koko ajan joten ei tuota voi mitenkään tietää etukäteen.

Ei tuossa lähetyksessä ollut mikään muu vialla, kuin lajittelu/jakeluvirhe. Selväksi ainakin taas tuli, että kaikki vastuu on lähettäjällä ja vastaanottajalla. Postin vastuu tässäkin kirjattu lakiin, eli sitä ei ole.

Nykyisessä digitaalisessa maailmassa ei oikein ymmärrä, että tämä lokeroiden tilan näkyminen olisi jokin mahdoton ongelma ratkaistavaksi. Radiossa tuli hiljattain tapauksesta, jossa jo muutenkin toista viikkoa myöhässä oleva paketti oli yritetty jakaa automaattiin, jossa kaikki lokerot täynnä. Jakohetkellä oli vasta huomattu tämä ja paketti oli taas päätynyt jakelukeskukseen. Sitä ei ollut siis annettu edes manuaalisesti tiskille jaettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuossa lähetyksessä ollut mikään muu vialla, kuin lajittelu/jakeluvirhe. Selväksi ainakin taas tuli, että kaikki vastuu on lähettäjällä ja vastaanottajalla. Postin vastuu tässäkin kirjattu lakiin, eli sitä ei ole.

Nykyisessä digitaalisessa maailmassa ei oikein ymmärrä, että tämä lokeroiden tilan näkyminen olisi jokin mahdoton ongelma ratkaistavaksi. Radiossa tuli hiljattain tapauksesta, jossa jo muutenkin toista viikkoa myöhässä oleva paketti oli yritetty jakaa automaattiin, jossa kaikki lokerot täynnä. Jakohetkellä oli vasta huomattu tämä ja paketti oli taas päätynyt jakelukeskukseen. Sitä ei ollut siis annettu edes manuaalisesti tiskille jaettavaksi.
Virheitäkin totta kai sattuu aina välillä logistiikassa ja niistä tuskin kokonaan päästää eroon ihan heti. Kuitenkin usein noissa Postin paketeissa on virhe ollut tuossa puhelinnumerossa ja siksi lähtenyt väärään paikkaan.

Mitä tulee tuohon lokeroiden täynnä olemiseen, niin kyllähän sen todennäköisesti näkeekin järjestelmästä onko tilaa vai ei. Mutta se tilanne elää koko ajan kun ihmiset noutavat ja lähettävät paketteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös