Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 319
  • 7 131

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Siis siellä on varastosta annettu väärä kone ja ensimmäinen reaktio on ilmoittaa paskalehtiin ja että varma kusetusyritys? Juu siis Gigantin kokoiselle firmalle tuo kusetus varmasti todella tuottavaa. Plus roskalehdet rakastavat tarinoita mallia ”mummo sai väärän koneen gigantista. Gigantti pahoitteli, myönsi virheensä ja antoi lahjakortin kaupan päälle.”
 
Siis siellä on varastosta annettu väärä kone ja ensimmäinen reaktio on ilmoittaa paskalehtiin ja että varma kusetusyritys? Juu siis Gigantin kokoiselle firmalle tuo kusetus varmasti todella tuottavaa. Plus roskalehdet rakastavat tarinoita mallia ”mummo sai väärän koneen gigantista. Gigantti pahoitteli, myönsi virheensä ja antoi lahjakortin kaupan päälle.”

Roskalehdet kyllä rakastavat noita tarinoita eikä tämä juttu tulisi ikinä ulos tuossa muodossa mitä tuossa yllä kuvailet. "Kodinkonejätti vedätti vanhusta - huijaus paljastui vasta kotona" esimerkiksi otsikkoon. Itse tekstissä sitten kerrotaan miten Gigantista on myöhemmin näennäisesti pahoiteltu ja tarjottu 10 euron korvausta. Sekin vasta kun asiakas on napannut asianhoitajansa mukaan selvittämään tätä huijausta.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Eniten ihmetyttää mihin tuon ikäinen ihminen tarvii tonnin läppäriä.

Kerroppa sinä mitkä tietokoneiden yleiset käyttötarkoitukset ovat tuon ikäisiltä kiellettyjä tai muuten pois suljettuja? Vai kannattaisiko sittenkin miettiä niitä omia stereotypioita uusiksi. Kaikki ikäihmiset eivät ole, varsinkaan vuonna 2020, seniilejä keittiön pöydän ääressä paperilehteä lukevia FM-radion kuuntelijoita joille televisiossa on kaksi kanavaa kun mainostelevisio on vielä vähän liian uusi ja outo juttu.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kerroppa sinä mitkä tietokoneiden yleiset käyttötarkoitukset ovat tuon ikäisiltä kiellettyjä tai muuten pois suljettuja? Vai kannattaisiko sittenkin miettiä niitä omia stereotypioita uusiksi. Kaikki ikäihmiset eivät ole, varsinkaan vuonna 2020, seniilejä keittiön pöydän ääressä paperilehteä lukevia FM-radion kuuntelijoita joille televisiossa on kaksi kanavaa kun mainostelevisio on vielä vähän liian uusi ja outo juttu.
Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.

No ei siinä tarvitse haluta välttämättä tehoa. Jos haluaa esim. suht kyvykkään mutta kevyen ultrabookin jossa on myös laadukas näyttöpaneeli niin hinnat alkaa tuosta tonnin paikkeilta. Koneessa voi maksaa muukin kuin pelkkä teho.

Kovaa laskentatehoa tuottavat peliläppärit muuten maksaa yleensä lähemmäs 2000€ tai jopa yli sen. Perustasoisen peliläppärin saa yhdellä tontulla.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.
YouTubessa Shriley Curry näyttää mitä mummut sillä koneella tekevät.

Tähän keissiin liittyen niin en ehkä itse lähtisi ensimmäisenä ajattelemaan, että nyt varmasti kusettavat vanhaa mummua. Yleisin selitys kuitenkin on inhimillinen virhe ja niin kauan kuin se on yleisempi kuin kusetus, niin menisin sillä.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Jos "kusetuksen" kohde olisi esim. 35v, kyseessä olisi inhimillinen erehdys eikä siitä täällä koskaan kirjoiteltaisi. Nyt kun kyseessä on vanhus, tottakai kyseessä on pakko olla kusetus. Vuosisadan kusetus. Gigantti päätti tehdä tällä all time high tuloksensa.

Mikä siinä onkin, että kaikki vanhusten kokema vääryys on mukamas tarkoituksenmukaista? Onhan nämä tottakai ikäviä tapauksia - varsinkin kun kyseessä on vanhempi ihminen ja ehkä ilman sukulaisen apua, tämäkään "kusetus" ei olisi selvinnyt - mutta niin kauan kun vanhus on itse kykenevä asioimaan kaupungilla jne., ei vanhus ole immuuni tämmöisille jokapäiväisille inhimillisille erheille siinä missä muukaan nuorempi väestö.

Tätä töhöilyä mitä Gigantti tässä esitti, näkee paljon työelämässä. Tuotteen tuotekoodi, nimi eikä mikään täsmää, mutta koetetaan kepillä jäätä jos vaikka kukaan ei huomaisi. Oho, no kyllä huomasi. Ostotapahtuman yhteydessä ei viitsitä käyttää 3 minuuttia selvittämiseen, mutta kolmen tunnin, kolmen päivän tai jopa kolmen viikon palautus ja reklamaatio rumba on ok.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuossa liikkeen keississä voi myös hyvin olla vaan jostain huolimattomuudesta/osaamattomuudesta kyse, vähän vaikea keksiä mitä hyötyä olisi sille noutopisteen hemmolle laittaa eri tuote asiakkaalle? Ellei sitten ole joku laajamittasempi koijaus, jonkun aiemman kusetuksen paikkaus tms. mystisempää. Mutta mistäs sitä tietää, onhan sitä ihan vaan mulkkuja ihmisiäkin olemassa.
Tapahtuneeseen voi olla monta käypää selitystä. Kyse voi toki olla tahattomasta virheestä ja huolimattomuudesta, mutta vakavasta sellaisesta. Yleensä nykypäivän kodinkoneliikkeissä on vähintään viivakoodiskannerin tapainen automatiikka kassalla ja asiointipisteellä, jota pitäisi ensisijaisesti käyttää. Toki myyjä/tuotteen asiakkaalle luovuttava henkilö voinee kirjata tilauksen/luovutuksen sisään myös manuaalisesti, mutta firman puolelta henkilökunnalle on satavarmasti taottu päähän, että tuolloin on syytä olla huolellinen. Manuaalinen kirjaus/luovutus kun antaa mahdollisuuden myös väärinkäytöksiin. Myös tahattomissa tapauksissa vähintään varastosaldot menevät sekaisin. Asiakkaat eivät tykkää jos saavat vääriä tuotteita, ja yritykselle syntyy kuluja väärien toimitusten ja väärien varastosaldojen selvittelyn takia.

Edellä kerrotussa tapauksessa kirjaus oli tehty järjestelmään oikein, mutta asiakkaalle oli luovutettu väärä tuote. Jos tavaraa luovutettaessa tuotepakkauksen koodia ei tarvitse lainkaan skannata sisään, tai RFID ei ole käytössä, niin tällöin inhimillisen erehdyksen ja huolimattomuuden riski on todellinen. Jos taas firmalla on käytössä normaalit varastoautomaatiot siirrettäessä tuotteita varastopaikasta toiseen tai luovutettaessa asiakkaalle, niin on saattanut hyvinkin tapahtua tahallinen kupru.

Jos valvonta ei ole ihan kunnossa, niin ennen pitkää joku epärehellisyyteen taipuvainen myyjä, kassa tai varaston aspa keksii yrittää tehdä sopivan asiakkaan kustannuksella vilunkia. Asiakkaan tilaukseen esimerkiksi kirjataan jotakin, mitä ei tosiasiallisesti koskaan luovuteta asiakkaalle, tai asiakkaan saama tuote on kuittiin ostetuksi merkittyä tuotetta selvästi halvempi. Joissakin tapauksissa tällaista vilppiä voi varmasti olla vaikea huomata, ellei asiakas ole todella huolellinen.

Pidän aivan selvänä, että silloin tällöin joku iäkäs tai vähän hitaan oloinen asiakas saattaa joutua tällaisen kusetuksen kohteeksi, varsinkin jos yksi ja sama myyjä hoitaa asiakkaan palvelemisen alusta loppuun. Vilpillinen myyjä päättää luovuttaa sopivalle asiakkaalle 500 euron arvoisen tuotteen, vaikka asiakas luulee ostavansa 1000 euron hintaisen tuotteen, jonka sitten maksaa kiltisti. Nyt varastosaldo on pielessä, mutta se korjautuu tietysti siten, että myyjä ostaa jonkun kuvitteellisen asiakkaan nimissä tuon 500 euron hintaisen tuotteen, ja ottaa vastaavasti kalliimman varastosta kainaloonsa. Siitä tuote paljon henkilökunta-alennuksia edukkaammin joko omaan käyttöön tai myytäväksi. Vieläkin paremman ”katteen” saa, jos asiakkaalle kokonaan luovuttamatta jääneen tuotteen voi ottaa mukaansa ihan ilmaiseksi. Tällainenkin tapaus voi käydä, jos asiakkaan tilauksessa on paljon kryptisiä tilausrivejä, ja jokin rivi indikoi juuri tällaista tuotetta, joka kaupan myötä kirjautuu ulos varastosta, mutta joka ei päädy asiakkaalle. Asiakas saa olettamansa tuotteet juuri sillä hinnalla mitä myyjän kanssa sovittiin, ja myyjä pistää omaan taskuunsa loput.

Jos epäilee tällaista vilunkia tapahtuneen, niin kannattaa olla yhteydessä vähintään myymäläpäällikköön, ei välttämättä myyjään tai tilauksen luovuttajaan. Luulisin, että ketjumaisen liikkeen tapauksessa joku aluejohtaja tai muu vähän isompi pomo on kiinnostunut kuulemaan tapauksesta. Pienemmässä firmassa tietysti yrittäjä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Setämiestä rupesi lapsettamaan viikonloppuna ja tilasin netistä todellisen teholäppärin joka pyörittää uusimpia pelejäkin sujuvasti kuin Maisa Torppa peräkammarin poikia. Tilausta tehdessä tuli ilmoitus että toimituksessa saattaa kestää koska haluamani tietokonemaailman kyrvänjatkeen tomitukset aloitetaan vasta 31.1. No ei tämä haitannut, voisin odotelessa keskittyä vähän vaikka mujjjaankin. No, eilen tuli viesti että tuote on saapumassa postiin ja tänään se sama syötävän sievä blondetti joka roudaa meille (mulle) viinaa Discandooosta oli ovella läppärin kanssa! Hyvin toimii kyllä itellä nämä postin nettitilaukset.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on juuri nyt jonkinlainen Bon Voyage -fiilis, että olisin kokenut tämän joskus aiemminkin. Ja olenhan minä. Vain kolmisen kuukautta sitten. Eli taas pakettiautomaattiin tilattu paketti on ohjattu pääpostiin. Sinne vaan neljän kilometrin päähän noutamaan. "Yhteystietoja emme tietenkään anna, että voisit soittaa meille ja sopia muista keinoista ratkaista tämä asia. Sinä kun olet asiasta mitään ymmärtämätön asiakas, ja meillä ei juurikaan ole pakettien kuljetuksessa kilpailijoita, niin ei meidän tarvitse välittää siitä, miten koet tämän asian". Noin ne varmaan siellä ajattelevat.

Ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoja. Tuo yritys lähettää verkkokauppansa tuotteet vain Postin kuljetuksella, ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoisia paikkoja tilata tuotetta (alkuperäiset suodattimet IV-koneeseen, suoraan koneen valmistajan verkkokaupasta).

Posti on tyhmä. Tilasin hiljattain paketin. Valitsin noutopaikaksi noin puolen kilometrin päässä olevan pakettiautomaatin. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että paketti on noudettavissa pääpostista. Ei muuta vikaa, mutta sinne on neljän kilometrin matka. Ja minulla ei ole autoa, koska en normaalisti tarvitse sitä. Joo, bussilla pääsee, mutta pysäkiltä on vielä puolitoista kilometriä matkaa kotiin. Ei ole kivaa roudata pakettia yli kilometriä ylimääräistä, kun on kerran maksanut siitä, että se toimitetaan tuohon valitsemaani noutopisteeseen.

Yritin laittaa Postille palautetta, mutta se osoittautui liian vaikeaksi lakossa olevalle insinöörille. Postin sivuilla oli varmaan n. 20 yhteydenottolomaketyyppiä, mutta ei tällaiseen tilanteeseen sopivaa. Eikä mitään avointa palautetta mahdollistavaa.
 
Itselläni on juuri nyt jonkinlainen Bon Voyage -fiilis, että olisin kokenut tämän joskus aiemminkin. Ja olenhan minä. Vain kolmisen kuukautta sitten. Eli taas pakettiautomaattiin tilattu paketti on ohjattu pääpostiin. Sinne vaan neljän kilometrin päähän noutamaan. "Yhteystietoja emme tietenkään anna, että voisit soittaa meille ja sopia muista keinoista ratkaista tämä asia. Sinä kun olet asiasta mitään ymmärtämätön asiakas, ja meillä ei juurikaan ole pakettien kuljetuksessa kilpailijoita, niin ei meidän tarvitse välittää siitä, miten koet tämän asian". Noin ne varmaan siellä ajattelevat.

Ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoja. Tuo yritys lähettää verkkokauppansa tuotteet vain Postin kuljetuksella, ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoisia paikkoja tilata tuotetta (alkuperäiset suodattimet IV-koneeseen, suoraan koneen valmistajan verkkokaupasta).
Ja edelleen kyseinen toimintatapa on käsittääkseni ihan kaikilla kilpailijoillakin. Tilaa jatkossa tuotteet kotiinkuljetuksella niin voit varmistaa sen, että ei tarvitse tuolla pääpostilla käydä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja edelleen kyseinen toimintatapa on käsittääkseni ihan kaikilla kilpailijoillakin. Tilaa jatkossa tuotteet kotiinkuljetuksella niin voit varmistaa sen, että ei tarvitse tuolla pääpostilla käydä.

Matkahuollon noutopiste on tuossa samassa paikassa kuin Postin pakettiautomaatti. Sieltä sen saisi haettua, kun paketin saa tiskiltä henkilökunnalta. Tilaisin Matkahuollon kautta, jos se olisi mahdollista.

Kotiinkuljetus toimii täällä myös huonosti, tai ainakin toimi viime kesänä. Halusivat tuoda paketin muistaakseni klo 9-15 välillä, ja myöhempää aikaa ei heillä ollut. Ja aikaa ei voinut sopia etukäteen, vaan se oli "joskus tuona aikana". Itse kun olen eri paikkakunnalla töissä, olen tyypillisesti poissa kotoa 6:30-17:00 välisenä aikana. Siksi tuo kotiinkuljetus ei ollut vaihtoehtona. Tuo pakettiautomaatti on hyvä, koska se sijaitsee paikassa, jonne pääsee hyvin ihan myöhäiseen iltaan asti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli taas pakettiautomaattiin tilattu paketti on ohjattu pääpostiin.
Kerrotaanpa omakin kokemus postin toiminnasta. Yksi tilaus Saksasta, lähettäjä laittoi tuotteet kahtena pakettina tulemaan. Aikaisin perjantai aamuna saapui Postin tekstiviesti että paketti on tuloillaan, voit valita toimitustavan netin kautta. Valitsin työpaikan välittömässä läheisyydessa olevan pakettiautomaatin. Maanantaina iltapäivällä saapui samanlainen tekstiviesti toisesta paketista, ehdin töiden lomassa noin viidentoista minuutin kuluessa tarttua toimeen ja yritin valita samaisen pakettiautomaatin toimituspaikaksi. Tällä kertaa järjestelmä kuitenkin ilmoitti, että on aivan liian myöhäistä tehdä toimitustavan muutosta.

Myöhemmin sain ilmoituksen ensimmäisestä paketista että sen toimittaminen haluamaani pakettiautomaattiin ei onnistunut, joten se pitää hakea Helsingin pääpostista. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus toisesta paketista, että sitä on yritetty toimittaa kotiin, mutta koska kukaan ei ollut keskellä päivää kotona, paketti viedään "kotipostiin" ja saan ilmoituksen kun sen voi sieltä noutaa. Odottelin tuota saapumisilmoitusta muutaman päivän. Paketin seurantakoodilla selvisi että "lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu tekstiviestitse", no ei varmasti ollut tullut ensimmäistäkään viestiä. Asiakaspalvelusta sitten kerrottiin etttä siellä se on kotipostissa noudettavissa, järjestelmä ei vain ollut sitä seurantaan oikein päivittänyt ja koko "tavoiteltu tekstiviestitse" oli bugi heidän järjestelmässään.

Eipä kiinnostaisi Postia paljoa tällaisen "palvelun" jälkeen käyttää toimitustapana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä kiinnostaisi Postia paljoa tällaisen "palvelun" jälkeen käyttää toimitustapana.

Itse ajattelin laittaa tuonne verkkokaupan asiakaspalveluun viestiä ja kysyä, että voisivatko ottaa Matkahuollon yhdeksi toimitusvaihtoehdoksi. Ja kerron, mikä on Postin tapa toimia täällä, ja miten se vaikeuttaa minuakin. Taidan jopa sanoa, etten ole edes varma, pystynkö noutamaan pakettia, eli se saattaa Postin toiminnasta johtuen palautua valitettavasti heille takaisin.

Edit: Viestiä laitettu. Katsotaan, miten reagoivat.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Itse ajattelin laittaa tuonne verkkokaupan asiakaspalveluun viestiä ja kysyä, että voisivatko ottaa Matkahuollon yhdeksi toimitusvaihtoehdoksi. Ja kerron, mikä on Postin tapa toimia täällä, ja miten se vaikeuttaa minuakin. Taidan jopa sanoa, etten ole edes varma, pystynkö noutamaan pakettia, eli se saattaa Postin toiminnasta johtuen palautua valitettavasti heille takaisin.

Edit: Viestiä laitettu. Katsotaan, miten reagoivat.

Pitäisi saada joku laki, että voi itse valita tavaran toimittajan jokaiseen toimitukseen.

Omalle kohdalle osui postin palvelu, jossa postilaatikossa oli ilmoitus saapuneesta paketista läheiselle ärrälle. Kun kävin pakettia hakemassa niin sitä ei löytynyt. Ei myöskään toisella, kolmannella, eikä neljännellä kerralla. Postin vastaus kyselyyn oli: "Onko pakettia toimitettu kotiin? Joskus postilaatikkoon saatetaan laittaa ilmoitus saapuneesta paketista ja myös itse paketti".

Arvatkaa oliko. Opettelisivat nyt ensin valehtelemaan uskottavasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arvatkaa oliko. Opettelisivat nyt ensin valehtelemaan uskottavasti.

Ei voi mitään, mutta näitä viestejä lukiessa ja omaa tilannettani pohtiessa tulee mieleen ikivanha Fingerpori: Fingerpori - 13.2.2014 - Sarjakuvat | HS.fi

Eniten minua ärsyttää organisaation ylimielisyys ja se, että asiakastyytyväisyys on heille täysin toissijainen asia.

Ai niin. Tuo viime kesänä ollut Postin kotiinkuljetuksen toimitus olisi ollut klo 10-14 välisenä aikana. Olisivat soittaneet puoli tuntia ennen toimitusta. Onneksi saimme sovittua sen sellaiselle päivälle, että avovaimo pystyi tulemaan juuri ennen kahta kotiin. Mutta Postin kanssa oli siinäkin vääntöä, että suostuivat siihen, että tulevat meille vasta kierroksen lopussa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kuinka moni olisi valmis maksamaan sen kustannuksen mikä syntyisi siitä, että jakelu on juuri silloin kun sen haluaa?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kaverille tuli nettikauppatilaus kirjattuna kirjeenä. Lipare tuli kotiin, että paketti haettavissa. Kävi samana päivänä postissa, pakettia ei löytynyt. Seuraavana päivänä tuli soitto, että nyt paketti on postissa. Selitys oli, että kirjatuissa kirjeissa lipare kilahtaa postilaatikkoon päivää _ennen_ kuin paketin voi hakea. En ymmärrä tätä logiikkaa, etenkään kun lipareessa ei kaverin mukaan ollut mitään mainintaa hakupäivästä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kaverille tuli nettikauppatilaus kirjattuna kirjeenä. Lipare tuli kotiin, että paketti haettavissa. Kävi samana päivänä postissa, pakettia ei löytynyt. Seuraavana päivänä tuli soitto, että nyt paketti on postissa. Selitys oli, että kirjatuissa kirjeissa lipare kilahtaa postilaatikkoon päivää _ennen_ kuin paketin voi hakea. En ymmärrä tätä logiikkaa, etenkään kun lipareessa ei kaverin mukaan ollut mitään mainintaa hakupäivästä.

Tämä on vähän jakelualueriippuvaista. Jos jaetaan pelkkää postia ja mukana on kirjattu niin se palaa ensin lajittelupisteeseen ja siitä seuraavana päivänä konttoriin. Siihen pitäisi merkitä päivämäärä jolloin noudettavissa eli seuraava arkipäivä. Nyt tuo merkintä jätetty tekemättä ja seuraus on tämä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ai niin. Tuo viime kesänä ollut Postin kotiinkuljetuksen toimitus olisi ollut klo 10-14 välisenä aikana. Olisivat soittaneet puoli tuntia ennen toimitusta. Onneksi saimme sovittua sen sellaiselle päivälle, että avovaimo pystyi tulemaan juuri ennen kahta kotiin. Mutta Postin kanssa oli siinäkin vääntöä, että suostuivat siihen, että tulevat meille vasta kierroksen lopussa.

Tämä on ihme juttu ottaen huomioon, että ymmärtääkseni Postin reittiohjelma on sieltä pätevästä päästä. Sen pitäisi pystyä reitin valmistuttua pystyä kertomaan aika tarkka ikkuna jakelulle. Vaatisi toki uuden SMS tai vastaava mutta poistaisi soiton tarpeen. Lisäksi varmistus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin että X stoppia ennen kyseistä lähetetään tarkennus. Tai jos laskettu aika alkaa laahata ilmoitetaan kaikille, että pahoittelut mutta tulemme myöhässä. Noita reittioptimointipalikoita on tullut nähtyä työn puolesta useita ja tällainen on ihan peruskauraa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka moni olisi valmis maksamaan sen kustannuksen mikä syntyisi siitä, että jakelu on juuri silloin kun sen haluaa?

Riippuu siitä, millä tarkkuudella. Jos esim. tilauksen yhteydessä voisi ilmoittaa aikavälin, joka sopii tuohon, se helpottaisi myös Postin suunnittelutyötä.

Ainakin ihmettelen sitä, että mitä Postissa oikeasti ajatellaan silloin, kun ehdotetaan toimitusta klo 10-14. Käytännössä kaikki työssä käyvät ihmiset ovat siihen aikaan poissa kotoa. Ja näitä on kuitenkin edelleen enemmistö suomalaisista.

Helvetin hyvä keino olisi myös se, että asiakas voi tilausta tehdessään valita myös toissijaisen noutopaikan, mikäli ensisijainen ei ole jostain syystä saatavilla. Ja hän voi myös valita, että toimitetaanko paketti sitten pääpostiin vai yritetäänkö sitä toimittaa ensi- tai toissijaiseen noutopaikkaan uudestaan, kun näistä vapautuu tilaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on ihme juttu ottaen huomioon, että ymmärtääkseni Postin reittiohjelma on sieltä pätevästä päästä. Sen pitäisi pystyä reitin valmistuttua pystyä kertomaan aika tarkka ikkuna jakelulle. Vaatisi toki uuden SMS tai vastaava mutta poistaisi soiton tarpeen. Lisäksi varmistus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin että X stoppia ennen kyseistä lähetetään tarkennus. Tai jos laskettu aika alkaa laahata ilmoitetaan kaikille, että pahoittelut mutta tulemme myöhässä. Noita reittioptimointipalikoita on tullut nähtyä työn puolesta useita ja tällainen on ihan peruskauraa.

Saattoi olla, että tuo johtui kesälomakaudesta tai siitä, että kyseessä oli iso toimitus (itse kasattava vaatekaappi), jonka kuljetuksen olivat ulkoistaneet kolmannelle osapuolelle.

Yhtä kaikki, ihmettelin suuresti, että yli 20 000 asukkaan kaupungissa olisi noin surkeat jakelukäytännöt. Mutta tuon jälkeen ei ole Postin kotiinkuljetus oikein houkutellut. Todennäköisesti senkin saisi noutaa itse Pääpostilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös