Katsonvaan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit LFC
Pahoittelivat näennäisesti ja antoivat 10€ läpyskän.
Hieman kutittelisi ottaa yhteyttä roskalehtiin.
Hieman kutittelisi ottaa yhteyttä roskalehtiin.
Siis siellä on varastosta annettu väärä kone ja ensimmäinen reaktio on ilmoittaa paskalehtiin ja että varma kusetusyritys? Juu siis Gigantin kokoiselle firmalle tuo kusetus varmasti todella tuottavaa. Plus roskalehdet rakastavat tarinoita mallia ”mummo sai väärän koneen gigantista. Gigantti pahoitteli, myönsi virheensä ja antoi lahjakortin kaupan päälle.”
Eniten ihmetyttää mihin tuon ikäinen ihminen tarvii tonnin läppäriä.
Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.Kerroppa sinä mitkä tietokoneiden yleiset käyttötarkoitukset ovat tuon ikäisiltä kiellettyjä tai muuten pois suljettuja? Vai kannattaisiko sittenkin miettiä niitä omia stereotypioita uusiksi. Kaikki ikäihmiset eivät ole, varsinkaan vuonna 2020, seniilejä keittiön pöydän ääressä paperilehteä lukevia FM-radion kuuntelijoita joille televisiossa on kaksi kanavaa kun mainostelevisio on vielä vähän liian uusi ja outo juttu.
Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.
YouTubessa Shriley Curry näyttää mitä mummut sillä koneella tekevät.Tokihan se on mahdollista että 80v vaari/mummu pelaa kovaa laskentatehoa vaativia pelejä niin paljon, että potkua vaatii tonnin edestä. Epäilyttää vaan että käyttö on kuitenkin sitä netin selaamista ja pankin käyttöä, jota se muutenkin suurella osalla läppärin käyttäjistä on. Eipä se multa ole pois, ihmetyttää vaan aina kun ostetaan saatanan kalliita koneita, kun paljon vähemmälläkin pärjäisi.
Tapahtuneeseen voi olla monta käypää selitystä. Kyse voi toki olla tahattomasta virheestä ja huolimattomuudesta, mutta vakavasta sellaisesta. Yleensä nykypäivän kodinkoneliikkeissä on vähintään viivakoodiskannerin tapainen automatiikka kassalla ja asiointipisteellä, jota pitäisi ensisijaisesti käyttää. Toki myyjä/tuotteen asiakkaalle luovuttava henkilö voinee kirjata tilauksen/luovutuksen sisään myös manuaalisesti, mutta firman puolelta henkilökunnalle on satavarmasti taottu päähän, että tuolloin on syytä olla huolellinen. Manuaalinen kirjaus/luovutus kun antaa mahdollisuuden myös väärinkäytöksiin. Myös tahattomissa tapauksissa vähintään varastosaldot menevät sekaisin. Asiakkaat eivät tykkää jos saavat vääriä tuotteita, ja yritykselle syntyy kuluja väärien toimitusten ja väärien varastosaldojen selvittelyn takia.Tuossa liikkeen keississä voi myös hyvin olla vaan jostain huolimattomuudesta/osaamattomuudesta kyse, vähän vaikea keksiä mitä hyötyä olisi sille noutopisteen hemmolle laittaa eri tuote asiakkaalle? Ellei sitten ole joku laajamittasempi koijaus, jonkun aiemman kusetuksen paikkaus tms. mystisempää. Mutta mistäs sitä tietää, onhan sitä ihan vaan mulkkuja ihmisiäkin olemassa.
Posti on tyhmä. Tilasin hiljattain paketin. Valitsin noutopaikaksi noin puolen kilometrin päässä olevan pakettiautomaatin. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että paketti on noudettavissa pääpostista. Ei muuta vikaa, mutta sinne on neljän kilometrin matka. Ja minulla ei ole autoa, koska en normaalisti tarvitse sitä. Joo, bussilla pääsee, mutta pysäkiltä on vielä puolitoista kilometriä matkaa kotiin. Ei ole kivaa roudata pakettia yli kilometriä ylimääräistä, kun on kerran maksanut siitä, että se toimitetaan tuohon valitsemaani noutopisteeseen.
Yritin laittaa Postille palautetta, mutta se osoittautui liian vaikeaksi lakossa olevalle insinöörille. Postin sivuilla oli varmaan n. 20 yhteydenottolomaketyyppiä, mutta ei tällaiseen tilanteeseen sopivaa. Eikä mitään avointa palautetta mahdollistavaa.
Ja edelleen kyseinen toimintatapa on käsittääkseni ihan kaikilla kilpailijoillakin. Tilaa jatkossa tuotteet kotiinkuljetuksella niin voit varmistaa sen, että ei tarvitse tuolla pääpostilla käydä.Itselläni on juuri nyt jonkinlainen Bon Voyage -fiilis, että olisin kokenut tämän joskus aiemminkin. Ja olenhan minä. Vain kolmisen kuukautta sitten. Eli taas pakettiautomaattiin tilattu paketti on ohjattu pääpostiin. Sinne vaan neljän kilometrin päähän noutamaan. "Yhteystietoja emme tietenkään anna, että voisit soittaa meille ja sopia muista keinoista ratkaista tämä asia. Sinä kun olet asiasta mitään ymmärtämätön asiakas, ja meillä ei juurikaan ole pakettien kuljetuksessa kilpailijoita, niin ei meidän tarvitse välittää siitä, miten koet tämän asian". Noin ne varmaan siellä ajattelevat.
Ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoja. Tuo yritys lähettää verkkokauppansa tuotteet vain Postin kuljetuksella, ja tällä kertaa ei ollut vaihtoehtoisia paikkoja tilata tuotetta (alkuperäiset suodattimet IV-koneeseen, suoraan koneen valmistajan verkkokaupasta).
Ja edelleen kyseinen toimintatapa on käsittääkseni ihan kaikilla kilpailijoillakin. Tilaa jatkossa tuotteet kotiinkuljetuksella niin voit varmistaa sen, että ei tarvitse tuolla pääpostilla käydä.
Kerrotaanpa omakin kokemus postin toiminnasta. Yksi tilaus Saksasta, lähettäjä laittoi tuotteet kahtena pakettina tulemaan. Aikaisin perjantai aamuna saapui Postin tekstiviesti että paketti on tuloillaan, voit valita toimitustavan netin kautta. Valitsin työpaikan välittömässä läheisyydessa olevan pakettiautomaatin. Maanantaina iltapäivällä saapui samanlainen tekstiviesti toisesta paketista, ehdin töiden lomassa noin viidentoista minuutin kuluessa tarttua toimeen ja yritin valita samaisen pakettiautomaatin toimituspaikaksi. Tällä kertaa järjestelmä kuitenkin ilmoitti, että on aivan liian myöhäistä tehdä toimitustavan muutosta.Eli taas pakettiautomaattiin tilattu paketti on ohjattu pääpostiin.
Eipä kiinnostaisi Postia paljoa tällaisen "palvelun" jälkeen käyttää toimitustapana.
Itse ajattelin laittaa tuonne verkkokaupan asiakaspalveluun viestiä ja kysyä, että voisivatko ottaa Matkahuollon yhdeksi toimitusvaihtoehdoksi. Ja kerron, mikä on Postin tapa toimia täällä, ja miten se vaikeuttaa minuakin. Taidan jopa sanoa, etten ole edes varma, pystynkö noutamaan pakettia, eli se saattaa Postin toiminnasta johtuen palautua valitettavasti heille takaisin.
Edit: Viestiä laitettu. Katsotaan, miten reagoivat.
Pitäisi saada joku laki, että voi itse valita tavaran toimittajan jokaiseen toimitukseen.
Arvatkaa oliko. Opettelisivat nyt ensin valehtelemaan uskottavasti.
Kaverille tuli nettikauppatilaus kirjattuna kirjeenä. Lipare tuli kotiin, että paketti haettavissa. Kävi samana päivänä postissa, pakettia ei löytynyt. Seuraavana päivänä tuli soitto, että nyt paketti on postissa. Selitys oli, että kirjatuissa kirjeissa lipare kilahtaa postilaatikkoon päivää _ennen_ kuin paketin voi hakea. En ymmärrä tätä logiikkaa, etenkään kun lipareessa ei kaverin mukaan ollut mitään mainintaa hakupäivästä.
Ai niin. Tuo viime kesänä ollut Postin kotiinkuljetuksen toimitus olisi ollut klo 10-14 välisenä aikana. Olisivat soittaneet puoli tuntia ennen toimitusta. Onneksi saimme sovittua sen sellaiselle päivälle, että avovaimo pystyi tulemaan juuri ennen kahta kotiin. Mutta Postin kanssa oli siinäkin vääntöä, että suostuivat siihen, että tulevat meille vasta kierroksen lopussa.
Kuinka moni olisi valmis maksamaan sen kustannuksen mikä syntyisi siitä, että jakelu on juuri silloin kun sen haluaa?
Tämä on ihme juttu ottaen huomioon, että ymmärtääkseni Postin reittiohjelma on sieltä pätevästä päästä. Sen pitäisi pystyä reitin valmistuttua pystyä kertomaan aika tarkka ikkuna jakelulle. Vaatisi toki uuden SMS tai vastaava mutta poistaisi soiton tarpeen. Lisäksi varmistus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin että X stoppia ennen kyseistä lähetetään tarkennus. Tai jos laskettu aika alkaa laahata ilmoitetaan kaikille, että pahoittelut mutta tulemme myöhässä. Noita reittioptimointipalikoita on tullut nähtyä työn puolesta useita ja tällainen on ihan peruskauraa.