Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 935 369
  • 6 857

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Minä irtisanoin juuri Elisalta omakotitalon kaikki palvelut sen vuoksi että asiani selvittäminen (tekninen vikatilanne jossa verkkokeskuksessa oli koko naapuruston laajuinen vika joka itsessään kesti 4 vrk) kesti 25 vuorokautta vaikka itse todennäköisesti olisin sen setvinyt kuntoon pienellä pelisilmällä alle päivässä vian juurisyyn selviämisen jälkeen.

Operaattoritoimiala on meillä vahva.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten meni Telia? Tienasitte 10e nyt ja menetitte enemmän tulevaisuudessa.

Nämä ovat aina huikeita. Meillä oli edellisessä asunnossa Telian määräaikainen laajakaista. Asiakkuutemme oli kestänyt heidän kanssaan kymmenen vuotta. Taloyhtiömme päättikin ottaa yhtiövastikkeella rahoitetun valokuitulaajakaistan kaikkiin asuntoihin. No, tietysti tässä vaiheessa kaikki halusivat omista liittymistään eroon. Naapuri sai oman määräaikaisen liittymänsä (nimeltä mainitsematon, alkaa E-kirjaimella) irtisanottua, vaikka sopimusta oli vielä yli vuosi jäljellä. Minulla oli Telian sopimusta taas vain kaksi kuukautta. Ei kelvannut irtisanomisen perusteeksi. Kerroin heille, että yrittäkää nyt vielä miettiä kerran, kun en kuitenkaan aio ikuisia aikoja asua tuossa talossa, ja varmasti tarvitsen laajakaistaa tulevaisuudessakin. Ei käynyt. Kiitos kuitenkin kymmenvuotisesta asiakkuudesta.

Muutin viime kesänä. Kännykkäliittymäni on kaiken aikaa ollut vielä Telialta, johtuen siitä, että se on ollut ainoa hyvin kuulunut operaattori tietyillä alueilla, joilla liikun toisinaan. Tästä syystä heti muuttoni jälkeen soittivat useammankin kerran ja tarjosivat edullista laajakaistaa uuteen kotiini. Kerroin ystävällisesti heille, että en aio ottaa heiltä enää ikinä laajakaistaa johtuen tuosta pelisilmän puutteesta viime kerralla. Ja aion suosia kilpailijaa, joka oli naapurin kohdalla ymmärtänyt, että joskus on järkevää olla pitämättä härkäpäisesti kiinni oikeuksistaan. Sillä ne asiakassuhteet luodaan.

Nyt kun tämä tuli puheeksi, niin voisin ehkä vaihtaa kännykkäoperaattoriakin. Nykyään myös kilpailijat kuuluvat hyvin minulle tärkeillä paikoilla. Näin pääsisi eroon vasta 21 vuotta kestäneestä asiakkuudesta...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tänne vissiin kirjataan myös huonot asiakaspalvelun kokemukset? Telia taitaa olla Suomen surkein asiakaspalvelija ja chat-palvelussa on vissiin ainoa ohje työntekijöille nyhtää rahaa ja/tai antaa valheellista tietoa asiakkaalle. Surullinen firma.

Menin tällä kertaa perumaan kanavapakettia, mutta silmiin ei osunut kohtaa jossa tuo onnistuu. Kysyin chätistä ja siellä joku teinikieltä kirjoittava naispuolinen ensin sanoi että "joo tottakai onnistuu kanavapakettihommat heti tässä chätissä". Heti kun selvisi että olen nimenomaan perumassa pakettia, alkoi show. Ensin kysyi MIX?!!111 ja sitten sanoin syyn, niin yritti alkaa myydä mulle puhelinliittymää, jos sen kautta saatais vähän hintoja fiksummaksi. Siis mitä vittua, haluan perua paketin ja mulle myydään uutta liittymää ja samaa pakettia? Kerroin että olen juuri siirtänyt liittymäni Telialta ja taas tuli "mix?!11111" tyyppinen vastaus sieltä. Tuumasin tuohon että kerros nyt vaan mistä se kanavapaketin peruminen onnistuu, niin sitten alkoi valheellisesti kertoa että perumissivulla on nyt vähän ongelmaa, koita myöhemmin uusiksi, eli hän ei voi nyt perua. Jännä että kanavapaketin upgreidaukset jne ois toiminut mutkitta.

Tähän sitten sanoin, että en todellaan hoida asiaa myöhemmin ettei laskutus mene ainakaan uudelle kaudelle. Tässä kohtaa tämä oletetusti nuori nainen luovutti ja pisti ohjeen mistä peruminen onnistuu. Tämä on nyt noin kymmenes kerta putkeen, kun hoidan jotain asiaa Telialla ja siellä yritetään väkisin tunkea mulle jotain helvetin lisäpalvelua/-liittymää. Pahimpana esimerkkinäni oma äiti, jolla ikävä kyllä on Telia TV-palvelu, vai mikä se Telian "Viihde" nyt onkaan nimeltään. Yritin saada äidin digiboksiin wifin päälle, toimin ohjekirjan mukaan ja tuo ei toiminut (se jääkiekon muotoinen digiboksi). Otin chättiin äidin tunnuksilla yhteyttä ja eikös sieltä yritetty kahtena eri päivänä asiaa hoitaessani tunkea mut väkisin sinne Telia Helppiin, joka maksaa miljoonia minuutilta. Siis asiassa, joka on Telian moka, eikä minun/äitini.

Jumalauta saatana kun voi mennä johonkin firmaan hermo. Jos käsitys asiakaspalvelusta on nyhtää asiakkaalta kaikki liikenevä raha, sen sijaan että oikeasti miellyttäisi asiakasta palvelutapahtumassa, niin kyllä seilataan surullisilla vesillä. Mutta kuten ylläkin mainittiin, niin onnea vaan Telia, menetitte mun puhelinliittymän ja kanavapaketin rahat + äidin puhelinliittymän, kun molemmat siirryttiin takaisin Elisan puolelle. Suurin syy mulle oli puhelimessa se, ettei meidän kellarin saunatilassa toimi 4G Telialla ja Saunalahti/Elisalla taas toimii, mutta myös yksi syy oli tuo aivan järkyttävä aspa. Kiitos ja hei Telia, pysyvästi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@lake79 tuo on kyllä niin vittumaista paskaa, mutta kannattaa muistaa, että aspa melko varmasti tekee vaan tasan sitä mistä sille maksetaan. Tota teinixtöhöilyä toki lukuunottamatta.

Joskus opiskeluaikoina tein jonkin aikaa silloisen Soneran laskutuspuolen aspan hommia, kunnes mulla paloi hihat siihen touhuun. Ei siksi, että duunissa olisi ollut mitään vikaa tai asiakkaatkaan perseestä, vaan firman aspa-politiikka oli vain aivan vitun käsittämätöntä. Joka välissä piti tunkea lisämyyntiä ja tietyt lässytykset piti saada joka puheluun tai tuli välittömästi noottia. Ketään, siis ei ikinä yhtään ketään sen jonkun puolen vuoden aikana, siinä firmassa kiinnostanut vittuakaan hoidettiinko se asiakkaan itse laskutusasia kuntoon. Sitä ei edes ikinä kysytty missään tai mitattu mitenkään! Mutta ai että niitä lipeviä kusipäitä, jotka möivät vitusti turhia tv-paketteja, palomuureja ja muuta skeidaa joillekin seniileille mummoille, hehkutettiin niin helvetisti ja kehuttiin maista taivaisiin. Siis asiakaspalvelussa, ei edes myyntipuolella.

Siihen vielä päälle se, että niitä laskutusvirheitä korjaillessa huomasi selvästi, että myyjäthän siellä ovat kusettaneet oikein tuelta myymällä vaikka jotain tarjoustuotetta täyteen hintaan ja kaikilla herkuilla provikoiden takia. Yritä siinä nyt sitten jotain vitun lisämyyntiä kun asiakas tulee linjoja pitkin jo riveleihin kiinni - ja ihan syystä, kun kenties kuukausia laskutettu jotain satasia enemmän mistä on ollut puhe.

En tiedä nykymeiningistä, tämä oli joku 10 vuotta sitten. Tuskin se paljon fiksumpaan suuntaan ainakaan on mennyt, kun pelkkä raha kailen ratkaisee. En kyllä enää kusekaan tuohon suuntaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@disco-stu No niin mielestäni sanoin tuossa ihan ekassa lauseessani. Mutta joo, meno siis ei ole tuosta kuvailemastasi muuttunut yhtään mihinkään, osuu aivan sataprosenttisesti tuo kuvaus siihen, mitä olen saanut tuolla kokea jo vuoden ajan. Tiedänpähän etten vahingossakaan enää koskaan ota tuolta mitään pakettia, tuota (ikävä kyllä) pakollista Liiga-pelien pakettia lukuunottamatta. Liigaa nyt sentään en aio olla katsomatta koko kautta.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Skrillin (nettilompakko) asiakaspalvelu ottaa aika lailla päähän. Minun pitäisi turvallisuussyistä laittaa puhelinnumeroni Skrill-tililleni, jolloin sieltä tulisi tekstiviestillä joku koodi minulle. Kun laitan siihen puhelinnumeroni, niin tulee viesti, että tämä puhelinnumero on jo käytössä, laita joku toinen puhelinnumero.

Olin sinne yhteydessä sähköpostilla ja usean päivän jälkeen tuli vastaus, että meidän tietojemme mukaan puhelinnumerosi ei ole käytössä missään muussa tilissä ja me näemme, että olet päässyt kirjautumaan tilillesi, joten "case is closed, problem is solved".

Laitoin maanantaina sinne uudestaan viestiä, että en minä tee mitään nettilompakolla, jossa en pääse eteenpäin aloitussivulta, kun puhelinnumeroni on kuulemma käytössä jollain toisella tilillä. Ei ole tullut mitään vastausta ainakaan vielä. Ehkä ongelma on sitten heidän mukaansa ratkaistu. Toivottavasti ei tule enää sellaista tilannetta, että minun pitäisi käyttää Skrilliä rahan siirtämiseen jossain päin nettiä, kun tässä on tällainen umpisolmu. Mutta olisi tämä ongelma kiva ratkaista jotenkin, kun Skrill on kumminkin aika kätevä tapa siirtää rahaa netissä.

Kai se sitten vain pitää hommata Prepaid-liittymä ja sillä numerolla kokeilla. Sitten ehkä case is closed, problem is solved.

Kai se sitten Brexit on, joka siellä Skrillissä hiertää asiakaspalvelua, kun kerran englantilainen yritys on kyseessä. Toisaalta Skrill on aina ollut huono asiakaspalvelussa ja minulla on sieltä huonoja kokemuksia jo vuodelta 2007 tai 2008. Ja nyt sähköpostiin tuli vielä mainos jostain Skrillin hienoista ominaisuuksista.

edit. No nyt sain Skrillin toimimaan omalla puhelinnumerollani. Heti auttaa, kun vähän avautuu täällä. Jollain oli näköjään järkeä siellä Skrillin asiakapalvelussa.
 
Viimeksi muokattu:

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
En tiedä teistä, mutta mulle tulis ainakin outo olo, jos teleoperaattorin kanssa asioidessani multa ei kysyttäisi, missä mun palvelut on. Sen voi tietysti tehdä tyylikkäästi tai tyylittömästi, mutta silti.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä nykymeiningistä, tämä oli joku 10 vuotta sitten. Tuskin se paljon fiksumpaan suuntaan ainakaan on mennyt, kun pelkkä raha kailen ratkaisee. En kyllä enää kusekaan tuohon suuntaan.

Samanlaista lie, operaattorista välittämättä. Itse sain operaattoriltani yhteydenoton, että käyttämäni liittymätyyppi loppuu ja se korvataan toisella, ei vaadi minulta mitään tekemistä. No ei varmasti vaadita, kun uusi liittymä oli ensin määräaikaisena vuoden neljä euroa kuukaudessa nykyistä kalliimpi ja jatkossa 12e.

Chatissa lähestyin ja siellä tyttö sanoi, että hän voi antaa tästä paremman tarjouksen, eli määräaikainen vuosi olisi vain kaksi euroa nykyistä kalliimpi. Itsellä paloi tässä kohtaa hihat, että kuten näette, tässä on kyseessä kakkospuhelin, jonka käyttö on lähinnä vähäistä netin selailua. Sanoin, että haluan ehdottomasti tilalle talon nihkeimmän liittymän jonkinlaisella netillä ja annoin nimenkin. Tyttö siihen, että tähän ei voi päittäin vaihtaa, kun se on kk-maksultaan halvempi, tästä tulee 10e muutosmaksu. Mitäpä tällaiseen enää sanoa. Siis muuta kuin että tee se vaihto ja äkkiä kuten pyysin, osaan kyllä tuotteet tutkia hinnastosta.

Pakettipuolelta on myös viime ajoilta negatiivisia kokemuksia, lie monella muullakin. Oranssista päätoimijasta lie kaikki sanottu, Matkahuolto vastasi tähän lakkauttamalla ilmaisen puhelinasiakaspalvelun, poisti chatin ja nosti merkittävästi hintoja. Oma kokemus on PostNordista. Tuotteen ominaisuuksissa luvataan, että paketin saavuttua terminaaliin, tulee asiasta viesti kännykkään tai mailiin, josta pääsee sopimaan aikaisintaan seuraavalle päivälle sopivan jakeluaikaikkunan.

Katsoin vielä myöhään edellisenä iltana, että paketti on toisella puolella Suomea. Kappas, kun herään päivään niin keskellä yötä on joku vieras kuljetusfirma koittanut soitella ja kun asiaan perehtyi niin hehän olivat koittaneet jakaa pakettia. Se siitä ajan sopimisesta ja varautumisesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla taas on hyviä kokemuksia Elisan asiakaspalvelusta. Irtisanoin netissä yhden palvelun ja tarkoitus oli irtisanoa myös kakkospuhelinliittymä kun turha siitä oli maksaa. No onnistuin irtisanomaan pääpuhelinliittymäni. No soittoa asiakaspalveluun ja ihme kyllä sieltä vastattiin heti. Kerroin asiani ja nuori nainen totesi ettei kykene auttamaan mutta voi yhdistää toiselle tai voivat soittaa takaisin. No en viitsinyt jonotella joten otin soittoajan.

Soittoajasta tuli tekstiviesti jossa kerrottiin aika. Ja vielä puolituntia ennen sovittua soittoaikaa tuli muistutus soittoajasta. Sovittuna aikana minulle soitettiin ja liittymän irtisanominen peruttiin ja toinen liittymä irtisanottiin. Lisäksi asiakaspalvelija sanoi että olen irtisanonut yhden palvelun tänään että olihan se tarkoituksella. Kerroin etten tarvitse palvelua ja se riitti. Lopuksi kysyttiin vielä että onko vielä jotain miten voisivat auttaa. Totesin että tämä oli tässä ja kiitin. Ei ollut mitään lisämyyntiyrityksiä eikä vänkäämistä että miksi irtisanoin heidän tuotteitaan. Molemmat asiakaspalvelijat olivat oikein ystävällisiä. Hyvä Elisa!
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
@lake79 kokemuksien innoittamana, voisin kertoa miten minulla menee kanavapakettien irtisanomiset Telian kanssa. Käytössä meillä on sekä digiboxi että Telia TV-sovellus ja paketithan menevät niin, että kun tilaan digiboxille vaikkapa C Moren niin myös sovellukseen kytketään C More päälle, "etuhintaan" 0€.

1. Menen Omille sivuille tehdäkseni irtisanomisen itsepalvelukanavaa käyttäen, esimerkiksi 15.10.2019
2. Totean, että digiboxin kanavapakettia ei ole mahdollista irtisanoa itse, sivulla josta se tehtäsiin on vain tyhjää siinä mistä irtisanominen klikattaisiin.
3. Otan yhteyttä chatiin "Hei, haluaisin irtisanoa kanavapaketin X sekä digiboxilta että Telia TV-sovelluksesta, päättymään heti"
4. Vastailen muutamiin kysymyksiin siitä miksi irtisanon ja haluaisinko tilata/kokeilla jotain muuta. Tämä on sinänsä ihan ok.
5. Aspa kehottaa minua tekemään irtisanomisen itse Omilta Sivuilta
6. Kerron ettei se ole mahdollista (vieläkään)
7. Aspa lupaa tehdä irtisanomisen puolestani
8. Kiitos ja hei, kanava yleensä lakkaa näkymästä digiboxilla saman päivän aikana, tätä en toki yleensä muista varmistaa, pitäisihän aspan sanaan voida luottaa...
9. Saan laskun aikaväliltä 1.-30.10.2019 ja siinä on laskutettu kanavapakettia aivan oikein 1.-15.10 välillä, mutta irtisanomispäivän jälkeenkin on laskutusta: joko laskutettu digiboxin tai sovelluksen kanavapakettia (sovelluksen kanavapaketin hinta muuttuu 0 eurosta listahinnan mukaiseksi kun digiboxin kanavapaketti poistetaan) myös aikaväliltä 16.-30. Näen omilta sivuilta, että ko. puolelta ei kanavapakettia tosiaan ole irtisanottu vaan on edelleen aktiivinen.
10. Otan yhteyttä aspaan chätillä, pyydän irtisanomaan nyt myös sen toisen puolen ja hyvittämään uusimmalta laskulta virheveloituksen. Tämä menee yleensä ihan kivuttomasti ja hyvityksen voi jopa todeta parin päivän sisällä Omilta sivuilta, kun avoimen laskun saldo muuttuu.
11. Seuraava lasku tulee ja siinä on laskutettu tuota irtisanottua pakettia edelleen siihen asti, kunnes se lopulta saatiin irtisanottua, eli vaikka edellistä laskua korjattiin niin aspa ei osannut korjata sillä hetkellä käynnissä olevan laskutuskauden laskutusta, vaan on laskutettu esim. 1.-8.11 väliltä, kun 8.11. otin yhteyttä edellisestä laskusta...


Ja tämä sama kuvio on toistunut jo useita kertoja. Tässä on oppinut irtisanomaan paketin seuraavasti:

"Hei, irtisanoisin kanavapaketin X. Ei, sitä ei pysty tekemään itsepalveluna Omilta Sivuilta, ei ole mahdollista digiboxin kanavapaketille. Varmistathan, että paketti katkeaa sekä boxilta että sovelluksesta".

Ja jos ja kun jotain menee pieleen ja laskuun pitää pyytää korjausta,niin "tarkistathan myös käynnissä olevan laskutuskauden".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pelkästään kauppakeskusten lipevistä liittymämyyjistä voi päätellä, että näiden puljujen kanssa ei kannata olla tekemisissä kuin pakon edessä.

Onneksi itsellä nettiliittymä on taloyhtiön ”ilmainen” liittymä, kännykkä ja sen liittymä tulevat työnantajalta ja kanavapakettien sijaan käytän netflixiä, hbo:ta ja Ruutua joiden tilaaminen ja irtisanominen on helpompaa kuin lapsen hakkaaminen.

Alkaisi vituttaa ihan liikaa tollanen kuvio minkä käyttäjä @Zorba yllä kuvasi
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pakettipuolelta on myös viime ajoilta negatiivisia kokemuksia, lie monella muullakin. Oranssista päätoimijasta lie kaikki sanottu, Matkahuolto vastasi tähän lakkauttamalla ilmaisen puhelinasiakaspalvelun, poisti chatin ja nosti merkittävästi hintoja. Oma kokemus on PostNordista. Tuotteen ominaisuuksissa luvataan, että paketin saavuttua terminaaliin, tulee asiasta viesti kännykkään tai mailiin, josta pääsee sopimaan aikaisintaan seuraavalle päivälle sopivan jakeluaikaikkunan.

Katsoin vielä myöhään edellisenä iltana, että paketti on toisella puolella Suomea. Kappas, kun herään päivään niin keskellä yötä on joku vieras kuljetusfirma koittanut soitella ja kun asiaan perehtyi niin hehän olivat koittaneet jakaa pakettia. Se siitä ajan sopimisesta ja varautumisesta.

Itsellä myös kokemuksia viime ajoilta FedExin kanssa. Tilasin tavaraa netistä ja tuote lähti jostain Keski-Euroopasta liikkeelle. En sinänsä seurannut paketin kulkua, kun yhtenä keskiviikkona kello 13 puhelin soi ja kysytään, että olenko kotona, voinko vastaanottaa lähetyksen? No en voi vastaanottaa, olen töissä. Ja sitten kysytään, että onko joku joka voisi vastaanottaa paketin puolestani, no ei ole. Kuinka paskasti voi asiat hoitaa, että hiippaillaan ovien taakse ja sitten ollaan aivan kummissaan, kun ihmiset ovat töissä ja koulussa keskellä päivää? Ihan oikeasti.

Tämän jälkeen minulle lähetettiin ilmeisesti automaattinen tekstiviesti, että voin soittaa aspaan ja sopia uuden ajan toimitukselle. Vähän ärsytti soittaa, mutta aspan kanssa homma sujui kivuttomasti, joten tästä taas posia. Sanoin, että perjantaina olen 16.30 jälkeen kotona ja paketti sitten toimitettiin kuuden aikaan ilman ongelmia.

Mietin vain, että eikö olisi helpompaa ensin soittaa paketin vastaanottajalle, että mikä aika sopii tai vaikka lähettää tekstiviesti, että voit sopia mieleisesi ajan aspan kanssa tästä numerosta näihin kellonaikoihin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Itsellä myös kokemuksia viime ajoilta FedExin kanssa. Tilasin tavaraa netistä ja tuote lähti jostain Keski-Euroopasta liikkeelle. En sinänsä seurannut paketin kulkua, kun yhtenä keskiviikkona kello 13 puhelin soi ja kysytään, että olenko kotona, voinko vastaanottaa lähetyksen? No en voi vastaanottaa, olen töissä. Ja sitten kysytään, että onko joku joka voisi vastaanottaa paketin puolestani, no ei ole. Kuinka paskasti voi asiat hoitaa, että hiippaillaan ovien taakse ja sitten ollaan aivan kummissaan, kun ihmiset ovat töissä ja koulussa keskellä päivää? Ihan oikeasti.

Tämän jälkeen minulle lähetettiin ilmeisesti automaattinen tekstiviesti, että voin soittaa aspaan ja sopia uuden ajan toimitukselle. Vähän ärsytti soittaa, mutta aspan kanssa homma sujui kivuttomasti, joten tästä taas posia. Sanoin, että perjantaina olen 16.30 jälkeen kotona ja paketti sitten toimitettiin kuuden aikaan ilman ongelmia.

Mietin vain, että eikö olisi helpompaa ensin soittaa paketin vastaanottajalle, että mikä aika sopii tai vaikka lähettää tekstiviesti, että voit sopia mieleisesi ajan aspan kanssa tästä numerosta näihin kellonaikoihin.

Siinä on semmoinen juju että nuo kuriiripalvelut on suunnattu pääasiallisesti yrityksille. Lähetykset toimitetaan normaaliin "virka-aikaan" toimipisteisiin. Ei ne niin tyhmiä ole etteikö olisi laskettu miten se on edullisinta toimia. Noita yksityisten paketteja on luultavimmit sen verran pieni osuus että se ensimmäinen toimitusyritys tehdään, osalla kuski soittaa reitin varrelta kun huomaa että tämä taitaa olla yksityisen paketti, mutta osassa käydään vain ovella ja jäteään lappu (tai tulee sähköinen ilmoitus) miten voi sopia uuden toimituksen. Toki paljon parempaakin palvelua voisi olla, mutta se maksaa. Palvelun tilaava lähettäjä ottaa varmaankin halvimman mahdollisen palvelutason 99 kertaa sadasta. Voi olla ettei kaikilla firmoilla edes ole tarjolla mitään erillistä "yksityisasiakkaan palvelua" toimitusajan sopimisineen. Monilla paikkakunnilla ei myöskään ole sitä "iltatoimitus" vaihtoehtoa edes saatavilla vaikka vastaanottaja siitä olisi valmis maksamaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle on ainakin fedexillä tullut tekstiviesti ennen toimitusyritystä ja siihen vastaamalla on saanut valita tuleeko kuriiri päiväsaikaan vai illalla. DHL:llä sama homma paitsi, että paketin saa ohjata myös dhl automaattiin.

Upsin kuriirit taas helsingissä eivät soittele jos eivät pääse rappuun sisään eivätkä näin ollen voi jättää mitään lappuakaan, eli pitää itse olla aktiivinen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Elisa saa minultakin kehuja. Nyt jopa harmittelen, etten löydä enää Turun Hansakorttelista heidän helppoa standia Hansatorilta. Varsin monta kertaa tulin päivittäneeksi liittymääni siinä, ei vaatinut jonotusnumeroa. Mutta kuten @Iisoppi olen lähiaikoina netin kautta irtisanonut pari palvelua ja sain varsin mukavan varmistuspuhelun perään. Eivät tyrkyttäneet mitään uutta vaan ymmärsivät selitykseni.

Joskus olin perintätoimistossa töissä ja nuo ylempänä luetellut ongelmat näkyi silläkin puolella. Perintätoimistolle soiteltiin äkäisenä, vaikka ongelmat lähti operaattorilta. Toki joskus virheitä mahtui perintäänkin.

Feissareita lähinnä säälin isosti. Turun kävelykadulla näen päivittäin samat naamat, nuo eivät minun kasvoja muista. Sähkösopimusta pommittavat aina muistamatta selitystäni kieltäytymiselle. Enkä varmana ole ainoa, ja varmasti nämä feissaritkin toivoo itselleen parempaa kasvomuistia.

muoks: Asioin myös eräässä vakuutusyhtiössä taannoin. Myyjänä toimi eräs vanha lätkäpelaaja (sopisi siis myös bongausketjuun). Onhan nämä myyjien taivuttelupuheet toisinaan raskaita, mutta tuon lopputulos oli miellyttävä. Sain pankkiasioihinkin jotain päivitystä. Eräänlaista herättelyä päänupilleni.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Hyviä kokemuksia Elisan asiakaspalvelusta minullakin. Mulla on nettiliittymänä 1000 Mbitin Kotikuitu, jonka kuukausihinnasta 79,90 oli ensimmäiset 12 kk 20 prosentin alennuksella.
Kerran kun minulle oli taas vaihteeksi yritetty myydä Elisa Viihdettä, selvisi puhelun aikana että tuon liittymäni normaalihinta olikin enää 56,90 eur kuukaudessa. Tätä ryhdyttiin sitten selvittämään aspan kanssa, ja selvisi että tuo alempi hinta oli vain uusille asiakkaille, vanhojen asiakkaiden olisi pitänyt edelleen maksaa kuukaudessa 23 euroa enemmän. Tuosta ei paljon kehuja voi antaa, mutta siitä voi että täysin pyytämättä pudottivat liittymäni hinnan alemmas ja hyvittivät sen mitä olin -20% hinnallakin maksanut uuden normaalihinnan päälle.
Ja joo, ehkä tuo nyt toisaalta oli vähintä mitä voi pyytää, mutta ei ole liittymäpalveluiden puolella mitenkään normi että hoitui noin helposti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Posti on tyhmä. Tilasin hiljattain paketin. Valitsin noutopaikaksi noin puolen kilometrin päässä olevan pakettiautomaatin. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että paketti on noudettavissa pääpostista. Ei muuta vikaa, mutta sinne on neljän kilometrin matka. Ja minulla ei ole autoa, koska en normaalisti tarvitse sitä. Joo, bussilla pääsee, mutta pysäkiltä on vielä puolitoista kilometriä matkaa kotiin. Ei ole kivaa roudata pakettia yli kilometriä ylimääräistä, kun on kerran maksanut siitä, että se toimitetaan tuohon valitsemaani noutopisteeseen.

Yritin laittaa Postille palautetta, mutta se osoittautui liian vaikeaksi lakossa olevalle insinöörille. Postin sivuilla oli varmaan n. 20 yhteydenottolomaketyyppiä, mutta ei tällaiseen tilanteeseen sopivaa. Eikä mitään avointa palautetta mahdollistavaa.

Taidan käskeä pitää tunkkinsa ja jätän koko paketin noutamatta. Sisältö on niin halpa, että rahojen menetys ei tunnu sielussa niin paljoa kuin paketin raahaaminen ensin bussiin ja sitten kotiin...
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Posti on tyhmä. Tilasin hiljattain paketin. Valitsin noutopaikaksi noin puolen kilometrin päässä olevan pakettiautomaatin. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että paketti on noudettavissa pääpostista. Ei muuta vikaa, mutta sinne on neljän kilometrin matka. Ja minulla ei ole autoa, koska en normaalisti tarvitse sitä. Joo, bussilla pääsee, mutta pysäkiltä on vielä puolitoista kilometriä matkaa kotiin. Ei ole kivaa roudata pakettia yli kilometriä ylimääräistä, kun on kerran maksanut siitä, että se toimitetaan tuohon valitsemaani noutopisteeseen.

Yritin laittaa Postille palautetta, mutta se osoittautui liian vaikeaksi lakossa olevalle insinöörille. Postin sivuilla oli varmaan n. 20 yhteydenottolomaketyyppiä, mutta ei tällaiseen tilanteeseen sopivaa. Eikä mitään avointa palautetta mahdollistavaa.

Taidan käskeä pitää tunkkinsa ja jätän koko paketin noutamatta. Sisältö on niin halpa, että rahojen menetys ei tunnu sielussa niin paljoa kuin paketin raahaaminen ensin bussiin ja sitten kotiin...
Pakettiautomaatti saattaa näin joulun alla olla täynnä. En siis tiedä lukeeko jossain käyttöehdoissa, että jos automaatti on täynnä niin viedään seuraavaksi lähimpään, mutta luulisin sen olevan mainittuna. Eli vaikka posti on muuten perseestä niin tuskinpa ne huvikseen sitä pakettia vie eri paikkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakettiautomaatti saattaa näin joulun alla olla täynnä. En siis tiedä lukeeko jossain käyttöehdoissa, että jos automaatti on täynnä niin viedään seuraavaksi lähimpään, mutta luulisin sen olevan mainittuna. Eli vaikka posti on muuten perseestä niin tuskinpa ne huvikseen sitä pakettia vie eri paikkaan.

Niin saattaa olla. Mutta tuossa tapauksessa olisi minusta ainoa oikea tapa ilmoittaa asiakkaalle, että paketin toimitus automaattiin viivästyy. Tätä ennen paketin voi halutessaan noutaa pääpostista.

Eivät asiakkaatkaan huvikseen niitä niihin tiettyihin automaatteihin tilaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahdessa on ainakin avattu joku Postin "joulun ajan noutopaikka", johon tuntuvat paketit menevän kun läheiset smartpostit ovat ilmeisesti täynnä. Autolliselle ei ongelmaa, mutta ymmärrän kyllä autottoman vitutuksen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahdessa on ainakin avattu joku Postin "joulun ajan noutopaikka", johon tuntuvat paketit menevän kun läheiset smartpostit ovat ilmeisesti täynnä. Autolliselle ei ongelmaa, mutta ymmärrän kyllä autottoman vitutuksen.

Kiitos.

Oikeastaan isoin vitutukseni johtuu tuosta Postin verkkosivujen palautelomakkeen puutteesta. Toisaalta ymmärrän senkin. Firman palvelun laatu on mennyt niin järkyttävää tahtia alamäkeen, että ei heillä riittäisi aikaa vastata siihen palautesumaan, mitä sieltä tulisi.
 
Niin saattaa olla. Mutta tuossa tapauksessa olisi minusta ainoa oikea tapa ilmoittaa asiakkaalle, että paketin toimitus automaattiin viivästyy. Tätä ennen paketin voi halutessaan noutaa pääpostista.

Eivät asiakkaatkaan huvikseen niitä niihin tiettyihin automaatteihin tilaa.
Miten tämä sitten tehtäisiin? Joka päivä yritettäisiin toimittaa pakettia automaattiin ja samalla pitäisi aina ilmoittaa asiakkaalle, että pakettia ei voi nyt hakea toimipaikasta sillä se on auton kyydissä. Ja jos ei mahdu automaattiin taaskaan niin sitten taas viedään takaisin toimipaikkaan. Ihan vähän tulisi tuossa ajeltua turhaan ja ei mikään ihme ettei mikään kuljetusyritys taida toimia noin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten tämä sitten tehtäisiin? Joka päivä yritettäisiin toimittaa pakettia automaattiin ja samalla pitäisi aina ilmoittaa asiakkaalle, että pakettia ei voi nyt hakea toimipaikasta sillä se on auton kyydissä. Ja jos ei mahdu automaattiin taaskaan niin sitten taas viedään takaisin toimipaikkaan. Ihan vähän tulisi tuossa ajeltua turhaan ja ei mikään ihme ettei mikään kuljetusyritys taida toimia noin.

Esim. siten, että paketti siirretään jonoon, jossa olevat toimitetaan aina vuorollaan sinne pakettiautomaattiin, kun sieltä tilaa vapautuu. Samalla tapaa siis, kuin sinne normaalisti vietävät paketit kuljetetaan.

En minä tiedä. Posti saa suunnitella logistiikan itse. Minä maksavana asiakkaana vain haluan paketin sinne, mistä sen hakeminen on minulle helppoa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Esim. siten, että paketti siirretään jonoon, jossa olevat toimitetaan aina vuorollaan sinne pakettiautomaattiin, kun sieltä tilaa vapautuu. Samalla tapaa siis, kuin sinne normaalisti vietävät paketit kuljetetaan.

En minä tiedä. Posti saa suunnitella logistiikan itse. Minä maksavana asiakkaana vain haluan paketin sinne, mistä sen hakeminen on minulle helppoa.
Jotkut toki haluaa hakea sen paketin heti jos se palautuu toimipisteeseen. Kuten minä.
Toki, voisi laittaa lähetyksessä infon että ei, en halua palautus toimipaikkaan vaan toimittakaa sen sinne automaattiin.

Viimeksi viime viikolla kävi näin. Tosin, tällöin piti tulla kaksi pakettia lähikaupan pakettiautomaattiin. Automaatti oli täynnä, niin toinen paketti meni ison markettiketjun toimipisteeseen, toinen meni toisen markettiketjun joulun ajan toimipisteeseen. En tajua logiikkaa.

Enemmän ärsyttää ihmiset, jotka eivät hae niitä paketteja mahd. pian vaan sitten joskus kun muistavat tai viitsivät. Tätäkin olen todistanut.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Posti on tyhmä. Tilasin hiljattain paketin. Valitsin noutopaikaksi noin puolen kilometrin päässä olevan pakettiautomaatin. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että paketti on noudettavissa pääpostista. Ei muuta vikaa, mutta sinne on neljän kilometrin matka. Ja minulla ei ole autoa, koska en normaalisti tarvitse sitä. Joo, bussilla pääsee, mutta pysäkiltä on vielä puolitoista kilometriä matkaa kotiin. Ei ole kivaa roudata pakettia yli kilometriä ylimääräistä, kun on kerran maksanut siitä, että se toimitetaan tuohon valitsemaani noutopisteeseen.

Yritin laittaa Postille palautetta, mutta se osoittautui liian vaikeaksi lakossa olevalle insinöörille. Postin sivuilla oli varmaan n. 20 yhteydenottolomaketyyppiä, mutta ei tällaiseen tilanteeseen sopivaa. Eikä mitään avointa palautetta mahdollistavaa.

Taidan käskeä pitää tunkkinsa ja jätän koko paketin noutamatta. Sisältö on niin halpa, että rahojen menetys ei tunnu sielussa niin paljoa kuin paketin raahaaminen ensin bussiin ja sitten kotiin...

Minulla on ollut hyvin samanlaisia kokemuksia, hieman vitutti kun lähempänä sijainneen pakettiautomaatin sijaan mihin pääsee jonottomatta jouduin hakemaan paketin kauempaa joulun ajan pisteestä ja jonotella sinne vielä jonkin aikaa, autollisena lisämatka ei ollut ongelma mutta harmitti silti. Vuosi tai kaksi sitten yritin myös antaa palautetta Postille joulun ajan noutopisteen aukioloajoista, se oli silloin auki tyyliin 9-17, tosi kätevästi työssäkäyvälle, tänä vuonna onneksi selkästi pitemmät aukioloajat, sopivan palautelomakkeen tai sähköpostin löytäminen oli minullekin haastavaa, en enää muista miten palautteen lopulta laitoin mutta perille kuitenkin meni ja jonkinlaisen vastauksenkin sain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös