Osuuspankki vetää tyylillä. Noin kuukausi sitten vaimo kävi nostamassa käteistä automaatista, paitsi että nosto ei onnistunut vaan maatti tulosti kuitin, jossa ilmoitettiin epäonnistuneesta nostosta. Kaksi yritystä, kaksi kuittia, nolla euroa käteistä. Ei se mitään, näitä sattuu, mutta tililtä oli kyllä mennyt veloitus yhdestä nostosta. Kysely pankkiin että mitäs nyt, ja vastaukseksi tuli rauhoitteleva tieto noin viikon päästä tapahtuvasta rahojen palautuksesta. Alkuviikosta vaimo tarkasti tilanteen, ja paskat siellä mitään palautusta ollut tehty. Hieman tiukkasanaisempi viesti pankkiin, että voitteko ystävällisesti palauttaa ne rahat vaikka nyt heti, ja yllättäen ne palautettiin käytännössä samana päivänä. Pankista tuli vieisti, että häiriö oli ollut niin laaja ettei automaattiset palautukset toimineet.
Jeps. Ihan sama asiakkaan kannalta, mistä epäonnistunut nosto johtuu, ja homma on ok jos palautus tapahtuu kohtuu nopeasti ilman erillistä pyyntöä. Mutta nyt palautus tapahtui vasta, kun asiakas erikseen kysyi, että sopisiko pankin palauttaa ne rahat jotka asiakkaalta on otettu. Herää kysymys, olisiko niitä palautettu ollenkaan, jos niiden perään ei olisi kyselty. Herää myös kysymys, kannattaako tuollaisen pankin asiakkaana pysyä.