Mainittakoon, että Power Raisio yllätti tänään iloisesti, kun kävin ostamassa uuden puhelimen. Joka helvetin "pisteellä" joku asiakaspalvelija, parhaimmassa kaksi. Kassalla väkeä tuplat kassapäätteisiin verrattuna, tosin olin huomaavinani siinä olevan käynnissä jonkinmoisen kesäduunarien kouluttamisen.
No kuitenkin, löysin tieni puhelinosastolle, jossa tutkailin tarjontaa puolisen minuuttia, kunnes viereisellä "pisteellä" ollut jamppa kysyi, että voisikohan mahdollisesti auttaa. Tottahan toki se sopi. Näytin vanhaa puhelintani, kerroin ettei uusi saa olla ainakaan isompi, kerroin mitä ominaisuuksia puhelimelta haluaisin ja mitä olen siitä korkeintaan valmis maksamaan. Myyjä sisäisti tiedon ja sanoi, että noilla spekseillä se on tää X tai tää Y, tää X on halvempi, mut tästä puuttuu Wi-Fi, joten oisko se sitten toi Y? No olihan se.
Perinteisenä EI TARTTE AUTTAA! -tyyppinä olin koko kanssakäymisen ajan jotenkin hämilläni, että ohhoh kun tämä kävi helposti. Siinä sitten kiittelin hyvästä asiakaspalvelusta, luuri käteen ja kassalle, jossa meinasin joutua jonottamaan, kunnes välittömästi jonon perään asetuttuani viereiselle kassalle tuli myyjä, että tänne vain (en olisi etuillut, mutta kun hän iloisesti silmiin katsoen pyysi juuri mut sinne sanoen, että "tuu vaan tänne sen puhelimen kanssa", niin mikäs siinä). Tässä kohtaa oli koko kokemuksen ainoa vähän negatiivinen kokemus kun mimmi sähläsi kassan kanssa jotain, mutta ymmärtäähän sen jos ja oletettavasti kun hän oli joku kesähessu. Ei kuitenkaan venyttänyt tapahtumaa, vaan pyysi heti apua joltain oletettavasti vakiduunarilta (joka muuten oli aivan törkeän kuuma ~ 30-vuotias kauniisti hymyilevä mimmi), joka jätti välittömästi hommansa kesken ja tuli jeesailemaan. Kortti koneeseen, kuitti käteen ja ulos. Aivan uskomattoman kivuton ja mukavakin ostotapahtuma, en ehtinyt ahdistumaan kaupassa kertaakaan ja se on keskiarvoa paljon paremmin.
Joo olin keskellä päivää (joskus puoli yhden maissa), ei pahemmin ollut ruuhkaa ja vielä ne oletetut kesätyöläiset, niin onhan siinä palvelijoita. Mietin silti, että näinköhän tien toisella puolella olevassa Gigantissa homma olisi mennyt yhtä leppoisasti.