Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 999 095
  • 7 131

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Unicef tykittää aikamoista vittuilua Facebookissa kyynisille kommentoijille. Löytyy Facesta kun hakee "Unicef Finland".

Olen seuraillut tota Unicefin facea jo hetken aikaa, ja repesin tuolle avautumiselle ihan täysin. Yllättävän pitkä pinna siellä olikin kyllä. Trollailu haisi kilometrien päähän..
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Vaikka nyt keskimäärin olenkin tyytyväinen Gigantin asiakaspalveluun eräs piirre on alkanut ärsyttämään. Kun tarjouslehdissään mainostavat tiettyä tuotetta on myyjällä välittömästi halu kertoa että kyseinen tuote on huono ja kannattaisi maksaa ehdottomasti paremmasta. Tämä trendi on toistunut ihan joka kerta kun tarjoustuotteitaan yrittää ostaa,

Pari kuukautta sitten ostin tarjousläppärin ja myyjä kertoi ettei sillä mitään tee. 200 euroa kalliimpi olisi ollut kuulemma tarpeisiini paljon järkevämpi. No hyvin on toiminut ja tarpeet täyttänyt.

Eilen olin samassa liikkeessä jääkaappiostoksilla. Tarjouslehtensä jääkaappi oli nuoren naismyyjän ilmoittamana täysin kelvoton. Ei halunnut lainkaan myydä sitä. Muutaman sadan euron lisäsijoituksella olisin saanut kuulemma asiallisenkin jääkaapin.

Ymmärrän kyllä provisiopalkkauksen, mutta sen verran alkoi vituttamaan että kävelin liikkeestä ulos ja ostin kaapin kilpailijalta.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ymmärrän kyllä provisiopalkkauksen, mutta sen verran alkoi vituttamaan että kävelin liikkeestä ulos ja ostin kaapin kilpailijalta.

Minä kyllästyin samaan Gigantissa ja lopetin kokonaan sieltä ostamisen, vaikka hinnoiltaan onkin yleensä aika kilpailukykyinen. Mutta alkoi vituttamaan kun joka kerta kun sinne menee jotain ostamaan niin se onkin kuulemma ihan paska ja muutaman satasen lisää laittamalla saisi jo sitten kunnollisen. Kerran tokaisinkin takaisin että jos te kerran tuollaista paskaa myytte niin en minä uskalla silloin luottaa niihin kalliimpiinkaan ja sanoin meneväni mieluummin ostamaan jostakin muusta liikkeestä joka ei pidä ollenkaan varastossaan paskoja tuotteita.

Kyllähän tätä samaa toki muissakin liikkeissä harrastetaan, mutta ei ihan samoissa määrin kuin Gigantissa jossa et millään meinaa saada ostettua sitä halvinta vaihtoehtoa vaan väkisin yritetään tuputtaa niitä kalliimpia. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa ko. liikkeen toiminnasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vanhemmat olivat juuri ostaneet kotikylmiön Gigantista. Kalliimman, koska "myyjän mielestä se halvempi oli huono". Toki samaan pakettiin piti vielä ottaa jokin Gigantin tuoteturvakin mukaan. Ei väliä, että kotivakuutuksetkin löytyvät. Onhan se todennäköistä, että kotikylmiö esimerkiksi varastetaan.

Vanhempani eivät ole mitenkään rikkaita, mutta hyväuskoisia idiootteja ja niitähän riittää.
 

Tuamas

Jäsen
Niinno, jos ja kun se "perustason puolan malli" joita Gigantilla on usein tarjouksessa, on selkeästi hiukan kalliimpaa laitetta huonompi syystä X tai Y, on minusta hyvää asiakaspalvelua kertoa tämä syy asiakkaalle ja tarjota asiakkaalle tuotetta jota myyjä kehtaa oikeasti suositella.

Nähdäkseni huonompaa asiakaspalvelua on olla tarjoamatta myyjän näkemyksen mukaan parempaa laitetta tilalle, jos siis myyjä pystyy perustelemaan asian.

Minusta taasen jos ja kun valikoima on laaja, eli skaalaa on puolanmalleista high endiin, niin hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan kertoa rehellisesti, jos tuote on myyjän näkemyksen mukaan paska.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Minä kyllästyin samaan Gigantissa ja lopetin kokonaan sieltä ostamisen, vaikka hinnoiltaan onkin yleensä aika kilpailukykyinen. Mutta alkoi vituttamaan kun joka kerta kun sinne menee jotain ostamaan niin se onkin kuulemma ihan paska ja muutaman satasen lisää laittamalla saisi jo sitten kunnollisen.

Olin siis eilen ostamassa tarjouksessa ollutta Boschin rosterista jääkaappia. Myyjä ihan oikeasti väitti että kaapin kahvatkin ovat niin haperoita että murenevat parissa vuodessa. Ihan täyttä sekundaa oli kuulemma muutoinkin.

Jos ilkeäksi alkaisin voisin kysyä Boschin asiakaspalvelusta mitä mieltä ovat Gigantin myyjän väitteistä tuotteensa osalta.

Ja kyllähän tämä Gigantin myyntitekniikka on ihan sunnitelmallista. Ei mitään yksittäisten myyjien itse keksimää.

Powerista ostin kaapin. Sain asiallista tietoa eri vaihtoehdoista niistä halvimmistakin.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niinno, jos ja kun se "perustason puolan malli" joita Gigantilla on usein tarjouksessa, on selkeästi hiukan kalliimpaa laitetta huonompi syystä X tai Y, on minusta hyvää asiakaspalvelua kertoa tämä syy asiakkaalle ja tarjota asiakkaalle tuotetta jota myyjä kehtaa oikeasti suositella.

Jos se on ihan perusteltua niin totta kai se silloin on hyvää asiakaspalvelua. Mutta kun se Gigantissa toteutuu joka ikinen kerta ja monta kertaa myyjällä ei ole oikein mitään vakuuttavia perusteluja asiassa niin minusta se tuntuu vaan epäluotettavalta asiakkaan kusetukselta että saadaan myytyä se kalliimpi vaihtoehto. Ja kun hyvä myyjä minusta osaa ottaa huomioon myös asiakkaan tarpeet, eli joissakin asioissa minullekin riittää vallan hyvin se halvinkin vaihtoehto kun ei ole meininkikään ostaa mitään ikuista tai huippuominaisuuksilla varustettua tuotetta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta taasen jos ja kun valikoima on laaja, eli skaalaa on puolanmalleista high endiin, niin hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan kertoa rehellisesti, jos tuote on myyjän näkemyksen mukaan paska.
Tuossa on kyse klassisesta lisämyynnistä. Kodinkonekaupassa saa harvoin myytyä toista tuotetta kylkeen, niin sitten kaupataan kalliimpaa. Koska gigantti käyttää valehtelua sujuvasti -esim rosterisen boschin kahvat- niin mennään moraalisesti hyvin sameissa vesissä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Halpojen kylmälaitteiden heikoista kahvoista ei kyllä tarvitse valehdella, vaan tuo on usein ihan täyttä totta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Halpojen kylmälaitteiden heikoista kahvoista ei kyllä tarvitse valehdella, vaan tuo on usein ihan täyttä totta.

Kyllä tuonkin havittelemani "halpalaitteen" normihinta lienee lähemmäs tuhat euroa. Voisin kuvitella että olettamus laitteen laadusta ja kahvojen kestävyydestä saisi olla jotakin muuta kuin myyjän kertoma. Taidan olla ilkeä ja kysyä asiaa Boschin asiakaspalvelusta.

Myyjähän tässä teki vain ohjeistettua työtään. Gigantti yrityksenä tekee tässä jotakin sellaista jota minä en pitämänään typeränä asiakkaana välttämättä hyväksy.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki se on sanottava, että koska Gigantissa tarjoustuotteet ovat usein nolla- tai miinuskatteisia, tulee väkisinkin vastaan @Jari66 n kokemaa uunoilua.
Onko tästä laittaa jotain faktaa pöytään vai pelkkää omaa mutua? Isojen ruokakauppojen ns. sisäänheitto- tuotteita olen kuullut myytävän miinuksella, koska sieltä ostetaan todennäköisesti samalla muutakin, kuin se pelkkä tarjous. Gigantista sen sijaan haetaan useimmiten yksittäistä tuotetta. Jos menet hakemaan tarjouksessa olevaa pesukonetta, niin tuskin ostat heräteostoksena televisiota ja tietokonetta siihen kylkeen. Näin ollen tuollainen hinnoittelu ei olisi kovinkaan kannattavaa pidemmän päälle.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kodinkonekauppa on pienikatteista. Tieto on peräisin kaverilta, joka oli kodinkonemyyjänä silloin joskus, kun sellaisia kivijalkoja vielä oli olemassa.
 

Tuamas

Jäsen
Onko tästä laittaa jotain faktaa pöytään vai pelkkää omaa mutua? Isojen ruokakauppojen ns. sisäänheitto- tuotteita olen kuullut myytävän miinuksella, koska sieltä ostetaan todennäköisesti samalla muutakin, kuin se pelkkä tarjous. Gigantista sen sijaan haetaan useimmiten yksittäistä tuotetta. Jos menet hakemaan tarjouksessa olevaa pesukonetta, niin tuskin ostat heräteostoksena televisiota ja tietokonetta siihen kylkeen. Näin ollen tuollainen hinnoittelu ei olisi kovinkaan kannattavaa pidemmän päälle.

On ihan faktaa.

Katteet tuolla alalla ovat kuihtuneet muutoinkin lähes olemattomiin ja raha tehdään volyymilla, rahastustuotteilla (rahoitus ja vakuutus) ja vuosialennusten kautta.

Sitten on tietyt tuoteryhmät ja merkit joissa myydään kautta linjan nollakatteilla ja raha tulee oheistuotteista (kännykät, pelikoneet...)
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kyllä tuonkin havittelemani "halpalaitteen" normihinta lienee lähemmäs tuhat euroa. Voisin kuvitella että olettamus laitteen laadusta ja kahvojen kestävyydestä saisi olla jotakin muuta kuin myyjän kertoma. Taidan olla ilkeä ja kysyä asiaa Boschin asiakaspalvelusta.

Myyjähän tässä teki vain ohjeistettua työtään. Gigantti yrityksenä tekee tässä jotakin sellaista jota minä en pitämänään typeränä asiakkaana välttämättä hyväksy.

Tuohan rehellistä. Juuri tässä uusin bocshin yksi oviseen korkeaan pakastimeen kolmannen kahvan viiteen vuoteen. Sen verran kovasti imaisee oven kiinni ja kahvassa ei ole vipu mekanismia, niin murtuu pikkuhiljaa. Kyllähän nuo asiat ui myyjien puheisiin kun riittävän monta reklamaatiota asiasta hoidat.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myyjähän tässä teki vain ohjeistettua työtään. Gigantti yrityksenä tekee tässä jotakin sellaista jota minä en pitämänään typeränä asiakkaana välttämättä hyväksy.

Itselläni samanlaisia kokemuksia Gigantista. 75v isoisäni oli ostamassa läppäriä, niin lähdin mukaan kertomaan minkälainen kone kannattaa ostaa. Käyttö kuietenkin Papalla rajoittuu sähköpostiin ja iltasanomien selailuun, niin mitään tehomyllyä ei tarvittu. Halvin asiallinen kone kuitenkin oli 499 ja myyjä rupeaa siinä sitten selittämään, että Intelin tuplaydinprossulla ei välttämättä kaikki verkkosivut lataudu kunnolla. Rupesi itseä vituttamaan, kun joutui kuuntelemaan, että netin selaamiseen tarvitaan 700 egen kone. Sanoin siinä isoisälle, että vaihdetaan liikettä ja Stockalta ostettiin sitten läppäri n. 300 eurolla. Oli kylläkin jokin asiakaspalautus sen takia saatiin noin halvalla.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuo, että kertoo jonkun tuotteen olevan paska on myyjältä vain hyvää asiakaspalvelua. Toki jonnekin sijoituskämppään tai mökille tms voi ostaa halvan jääkaapin mutta yleensä halvalla ei saa laatua. Halpa tuote on halpa jostain syystä, yleensä siitä että se on paska. Yleensä sitten näkee kauppakeskusten edessä jonoja kun myydään jotain puhelinta hintaan 29e, sitten ihmetellään kun puhelin on hidas, jumittelee tökkii ja lähetetään kolmatta kertaa huoltoon.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kyllä tuo, että kertoo jonkun tuotteen olevan paska on myyjältä vain hyvää asiakaspalvelua. Toki jonnekin sijoituskämppään tai mökille tms voi ostaa halvan jääkaapin mutta yleensä halvalla ei saa laatua. Halpa tuote on halpa jostain syystä, yleensä siitä että se on paska. Yleensä sitten näkee kauppakeskusten edessä jonoja kun myydään jotain puhelinta hintaan 29e, sitten ihmetellään kun puhelin on hidas, jumittelee tökkii ja lähetetään kolmatta kertaa huoltoon.

Totta osa, mutta kyllä Gigantissa ihan tarkoituksellisesti haukutaan kamppanjassa olevia tuotteita, koska ne eivät jätä katetta. Toinen kikka mitä siellä harrastetaan (tai ainakin on harrastettu) on se, että kamppistelkkareissa säädetään kuvaa tahallaan huonommaksi.
Jokaiselle kodinkonekauppiaalle paras tuote on aina se, mikä jättää eniten katetta. Monesti tuotteen todellisessa laadussa ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Nyt tulee mieleen tarina kun olin ostamassa opiskelijakämppääni pesukonetta. Gigantissa katselin sitten halvinta mahdollista laitetta, koska opiskelija. Sitten siihen tulee myyjä jolle myös kerroin että olen opiskelijabudjetilla liikenteessä. Niin tämä sankari lähtee myymään tuplahintaista konetta. Ymmärtäisin, jos olisin tosiaan jokin viisipäisen lapsikatraan isä, mutta yksin asuva mies niin pesen pyykkiä kerran kuussa. Sanoin sitten, että pitääkin torista kattella, kun nää modernit koneet on näin paskoja kun sää sanot. Read the room. Ei ehkä huonoa asiakaspalvelua, mutta ainakin surkeaa myyntiä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Aika harvoin noissa kodinkoneliikkeissä kovin kummoiseen palveluun on tullut törmättyä. Viimeeksi ostin Gigantista kahvinkeitintä ja kyselin mitä käytännön eroja on malilla A ja B, kun hintaero oli kuitenkin varsin pieni ja näyttivät aika yksi-yhteen muutoinkin olevan. Hermostuneen oloinen keski-ikäinen naismyyjä sitten etsi tietoa pitkään ja ei siitä sitten oikein tolkkua tullut. Kyselin paria muutakin asiaa, mutta niistäkään ei tietoa tuntunut olevan. Lopulta googlasin itse ja ero tuli tuotteen väristä.

Naapuri-Powerissa sitten kävin nettikuvien sijasta hipelöimässä uusia iPhoneja ja taas vaivasin myyjää kysymyksellä mallien eroista (en nyt muista mikä ominaisuus oli kyseessä). Nyt taas parikymppinen tatuoitu jannu mouhoa miten "nää puhelimet on kuin sä tilaisit pitsaa. Et otat sä sen salamilla vai kinkulla, kato tietsä. Just täst jutust mä en osaa sanoa, mut tää on niinku nykyään tosi simppeliä kuitenkin. Otat vaan ton tosta". En tietsännyt tai ottanut tällä kertaa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tuohan rehellistä. Juuri tässä uusin bocshin yksi oviseen korkeaan pakastimeen kolmannen kahvan viiteen vuoteen. Sen verran kovasti imaisee oven kiinni ja kahvassa ei ole vipu mekanismia, niin murtuu pikkuhiljaa. Kyllähän nuo asiat ui myyjien puheisiin kun riittävän monta reklamaatiota asiasta hoidat.

Sinulla jäi nyt asian pihvi huomaamatta. Kerroin, että tämä alennustuotteidensa dissaaminen on järjestelmällistä. Mainostetaan halpaa ja yritetään myydä typerälle asiakkaalle kallista.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Sinulla jäi nyt asian pihvi huomaamatta. Kerroin, että tämä alennustuotteidensa dissaaminen on järjestelmällistä. Mainostetaan halpaa ja yritetään myydä typerälle asiakkaalle kallista.

Yritin ainakin sanoa, että Boschilla on todistetusti kahvaongelmia ollut. Mainitsemasi toimintatapa on toki tuttu. Kukapa meistä ei myyjänä möisi mielummin sitä, mistä kenties saavat myyjätkin provikkaa. Itse pyrin näistä syistä suosimaan kauppiasvetoisia liikkeitä, joissa myyjien palkka ei ole niin suurelta osin provikkaa. Valehtelevat siksi harvemmin, kuin näissä hintojenpolkuliikkeissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huonoimmat (halvimmat) kodinkoneet on olemassa vain sitä varten että jos esim rakennustyön tilaaja tai muu vastaava taho ei ole älynnyt speksata urakkaan kuuluvan koneen laatutasoa, voidaan se halvin sinne lykätä. Kenenkään ei sellaista kannata itselleen ostaa, eikä sitä ole käytettäväksi tarkoitettukaan.
Vähän sama juttu kuin esim sähkö- tai lvi-tukkujen listahinnat on olemassa vain tilaajan koijaamiseksi lisätyölaskutuksessa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Emännälle ostettiin uusi puhelin paikallisesta powerista. Olihan se hidasta että myyjä vapautui palvelemaan meitä, mutta sitten asiakaspalvelu oli taas kaikinpuolin asiallista ja hyvää. Ei kaupitellut turhia palveluita tai vastaavia. Kun itse kävin samasta liikkeestä ostamassa chromecastin jokin aika sitten, myyjä kysäisi nettiyhteydestä ja kysyi että katsotaanko saadaanko nopeampi samaan hintaan, olisi ollut pari euroa kalliimpi ja myyjäkin totesi että ei kannata välttämättä vaihtaa 100megasta 200megaseen parin euron takia. Tuon tiesin toki itsekin, mutta kaiken kaikkiaan powerissa on kaksi asiakaskokemusta itsellä ja kummatkin hyvin positiivisia. Ei puhelimenhaku reissulla kaupitelleet mitään high-end puhelimia tai edes omenoita. Giganttiin en ole pitkään aikaan astunut, asiakaspalvelu on yleensä hidasta ja huonoa (huonolla tarkoitan sitä että koitetaan vain kaupitella kalliimpaa, ilman järkeviä syitä ja sitten liiallisuuksiin menevä lisäpalvelujen tuputus). Toki ymmärrän että noin myyjät saavat provikoita, mutta jos myyjä ajattelee vain omaa provikkaansa, niin en silloin voi häneen luottaa. Kalastusvälineissä itsellä on erittäin pitkä asiakassuhde erääseen myyjään, tiedän että jos hän suosittelee kalliimpaa, sitä kannattaisi oikeasti harkita ja pari kertaa on suositellut edullisempaakin. Periaatteessa 90% teen hankintani tuosta liikkeestä. Toki noilla ei ilmeisesti provikkaa ole, joten myynti tähtää siihen että asiakassuhde pysyy tulevaisuudessakin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kodinkoneiden ja elektroniikan kohdalla en ole enää pitkään aikaan nähnyt järkeä kivijalkamyymälöissä. Nettikaupoista saa samat tuotteet halvemmalla ja pienemmällä vaivalla ja googlaustaitoinen osaa etsiä käyttäjäkokemuksiakin. Ainoa kivijalkamyyjien etu on siinä, että he toisinaan tuntevat tuotteiden palautus- ja vikaprosentit, mutta toisaalta taas ostajan on vaikea arvioida sitä, että jouhtuuko mallin X suosiminen tuotteen laadusta pienien takuupalautusten perusteella vai myyjän suuremmasta provisiosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös