Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 999 095
  • 7 131
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kodinkoneiden ja elektroniikan kohdalla en ole enää pitkään aikaan nähnyt järkeä kivijalkamyymälöissä. Nettikaupoista saa samat tuotteet halvemmalla ja pienemmällä vaivalla ja googlaustaitoinen osaa etsiä käyttäjäkokemuksiakin. Ainoa kivijalkamyyjien etu on siinä, että he toisinaan tuntevat tuotteiden palautus- ja vikaprosentit, mutta toisaalta taas ostajan on vaikea arvioida sitä, että jouhtuuko mallin X suosiminen tuotteen laadusta pienien takuupalautusten perusteella vai myyjän suuremmasta provisiosta.
Näinpä juuri. Kivijalkamyymälässä asioimisen lisäarvo muuttuu tosin hyvin nopeasti negatiiviseksi, mikäli myyjän tuote- ja muuhun tietämykseen menee luottamus. Niin kyyniseksi olen tullut, etten tavanomaisten kodinkoneiden kohdalla edes halua myyjältä mitään tuotetietoa, varsinkaan sellaista joka perustelee tuotteen hyvyyttä tai huonoutta. Tuotetietoa ja asiakaskommentteja on useimpien kodinkoneiden osalta saatavilla niin näppärästi netistä, ettei asiakkaalla ole mikään pakko heittäytyä yksittäisen myyjän myyntipuheiden armoille.

Gigantista tutut tarjoustuotteiden paskaksihaukkumiset voi pääsääntöisesti kuitata disinformaationa. Jos tuote on oikeasti huono ja asiakkaiden kokemukset ikäviä, niin tästä tai lähes vastaavasta vehkeestä löytyy usein jotakin asiakkaiden kertomaa, jota tukee johtopäätöstä huonoudesta. Halvimman hintaluokan jääkaapin tai pakastimen kohdalla pitää jo muutenkin ymmärtää, että nyt ollaan tekemisissä hinnat alkaen -mallien kanssa. Huippudesign loistaa poissaolollaan, kalliiden laitteiden ominaisuuksia puuttuu, laite ei ehkä ole maailman sähköpihein, ja käyntiäänet kuuluvat ilman stetoskooppia. Vaan jos kepukalja kylmenee huurteiseksi ja makkara säilyy syömäkelpoisena sen ajan mitä voi olettaakin, niin siinä on monen asiakkaan odotukset jääkaappia kohtaan täytetty mennen tullen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Suurinta kusetustahan noissa kaikissa kaupoissa ovat ne "lisäturvat" jotka maksavat saakelisti, myyjät niitä tuputtavat koska tuotteissa on muuten todella matala kate. Eräälle myyjälle kerroin että minulla on laajin mahdollinen kotivakuutus täysarvolla (esim TVn hajotessa saan 4 ensimmäisen vuoden ajan täyden korvauksen, ilman ikävähennyksiä). Sitten mainitsin vielä maksavani Master Card Goldilla jossa on kodintekniikalle maksuton lisäturva, eli jo niillä tuplasti vakuutettu... "mutta kun tämä meidän lisäturva.... jne"
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Suurin syy miksi vältellä ainakin Vantaalla asuvana giganttia on huollon puoli. Helvetin pieni huone mistä en ole ikinä päässyt alta 30min pois. Vituttaa jo pelkkä ajatus siitä paikasta (Tammisto gigantti).
Muut syyt on täällä mainittu, mutta sanoisin vielä yhden:
Jäi antipatiat gigantin alkuajoilta kun jouduit koko paskan kiertämään kun olivat blokanneet suorat väylät kassalle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kaupan purussa toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa ole mitään vaikeutta, sitä vain peri-aatteena mietin että mikä netti-ostoksen 14vrk palautus oikeus on em. tapauksessa.
Jos tuote tai palvelu on otettu käyttöön, niin palautusoikeus menee. Käytännössä varsinaisia rajoja ei ole koeteltu oikeudessa, mutta lienee selvää, että videokameran lainaaminen viikon etelänmatkalle on yli rajan ja ilmeisesti myös palvelun käyttö. TV-palvelussa on tietenkin se ongelma, että käyttöönottoa on vaikea osoittaa. Palveluiden tarjoajat ovat kuitenkin olleet melko myötämielisiä asian suhteen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä kanssa vähän ihmettelin joidenkin kirjoituksia. En mä ole pahemmin palvelua kaipaillut mistään, kunhan vaan homma toimii. Ei kait mulla tule mentyä liikkeeseen kyselemään tuotteesta kun aikuisiän olen elänyt nettiajalla. Siellä saa muutenkin rauhassa vertailla jne. Ja jos joskus satun kysymään jotain niin en ihmettele tai ainakaan netissä valittele jos just se 19v hyppytukka ei satukaan tietämään jokaisesta vekottimesta kaikkea. Ja vaikka ne ehdottaisi paljon kalliimpaa tuotetta niin mitä sitten. Onko teillä puhelinmyyjienkin soittaessa joku kiusaus ostaa se tai jotain. Mä ainakin sanon rauhallisesti esimerkiksi sen kolme kertaa etten osta ja heti puhelun jälkeen unohdan koko jutun.

Tossa saattaa olla vähän samaa kuin niissä kun jotkut boikotoi jotain tuotetta ärsyttävän mainoksen takia. Siis ööö. Sähän vaan tuijotat sitä telkkarin ruutua ja mainoksen jälkeen olet unohtanut sen. Mikä se joku kiukku on mikä siitä jää ja eikö muutenkin noi tuollaisen jutun takia boikotoinnit ole tosi lapsellisia. Mulle ainakin tulee mieleen että nyt on ala-asteen kovin nörtti kasvanut isoksi. No vähän menin asiasta toiseen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En mä ole pahemmin palvelua kaipaillut mistään, kunhan vaan homma toimii.

Itsekin ajattelin aika kauan näin, mutta esim. ongelmat tulee yleensä siinä vastaan, kun tuoteryhmä on täysin tuntematon ja oot ihan out. Silloin olisi olennaista, että myyjä ymmärtää enemmän tuotteesta kuin sinä itse, koska et välttämättä ymmärtä informaatiosta huolimatta ostaa omaan käyttöösi parasta tuotetta. Itse olen esim. XXL:ssä ollut erittäin tyytyväinen siihen, kun oon ostanut pari erittäin laadukasta pyöräilytakkia ja itse en kyllä olisi niitä osannut siellä etsiä ellei myyjä olisi osannut heti kertoa, kun selitin, missä olosuhteissa useimmiten pyöräilen, että mitä haluan.

Loistavia ostoksia tullut näistä ja kokenut todellakin saavansa asiakaspalvelua, koska on saanut enemmän kuin todennäköisesti itse olisi osannut valita.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Suurinta kusetustahan noissa kaikissa kaupoissa ovat ne "lisäturvat" jotka maksavat saakelisti, myyjät niitä tuputtavat koska tuotteissa on muuten todella matala kate.
Omat vanhempani ottivat joskus aikanaan ostamaansa 32" taulu-telkkariin kaikista pisimmän turvan. Olisiko ollut peräti kuuden vuoden lisäturva? Telkkari sitten sattui hajoamaan oliko viikkoa vai kahta ennen turvan umpeutumista, ja marssittiin kuitin kanssa liikkeeseen. Ja kyllähän siellä myönnettiin että nyt meni lisäturvan ajoitus aika hyvin putkeen. Tosin siitä tuli pientä väittelyä että miten tuo takuu sitten tulkitaan käytännössä. Kuusi vuotta sitten kun taulu-tv:t maksoivat paljon enemmän. Oliko siinä kuitissa hintaa peräti 600-700e tuolle 32" telkkarille? Sehän kääntyi sitten niin, että liike suostuu tarjoamaan meille takuuna uuden 32" telkkarin tilalle, ja sellaisten kolmekakkosten hinnat ovat suorastaan romahtaneet tämän kuuden vuoden aikana. Me saatiin tingittyä sitten joku 32" smart-tv tuon tilalle, mutta ei mielestäni kovin hyvä diili meidän kannalta. Oliko tuon takuusta saamamme töllön hinta 300e, ja tuo aikanaan ostettu takuu oli (ulkomuistista) 100-200e. Ja rahanakaan ei tuota voinut ottaa enää ulos, eikä muistaakseni edes vaihtaa muuhun tuotteeseen liikkeessä. Eli joo, en suosittele ottamaan mitään lisäturvia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Gigantti on kyllä hauska kauppa tehdä ostoksia. Kusetusvakuutukset ja nämä telkkareiden mustien pikseleiden säätämiset ovat tehneet sen, että käytän ensisijaisesti Verkkokauppa.comia. Jälkimmäisessä viehättää myös kotimaisuus. Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen kertoi juuri pari viikkoa sitten suotuisasta tuloskehityksestä, joka nimenomaan johtuu "palvelumyynnistä", jota itse pidän suurelta osin Gigantin kusetusmyyntinä.

Keväällä ostin Verkkokaupasta television, hain ihan liikkeestä. Palvelua sai lauantaipäivänä jonottaa jonkin aikaa, mutta palvelu itsessään oli oikein asiallista ja hyvää. Olin jo valmiiksi katsonut sopivan televisiomallin, joka ei ollut mikään high end, muttei aivan halvinkaan. Rohkenin vielä kysyä, että onko siinä myyjän mielestä ihan asialliset ominaisuudet. Myyjä luetteli ääneen ja totesi että ihan hyvältä näyttää. Ostin ja olen ollut oikein tyytyväinen. Gigantissa en olisi tuollaista kysymystä uskaltanut edes esittää.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
IItse olen esim. XXL:ssä ollut erittäin tyytyväinen siihen, kun oon ostanut pari erittäin laadukasta pyöräilytakkia ja itse en kyllä olisi niitä osannut siellä etsiä ellei myyjä olisi osannut heti kertoa, kun selitin, missä olosuhteissa useimmiten pyöräilen, että mitä haluan.

Oho, XXL ja erittäin laadukas tuote mainittu samassa lauseessa. Mitä rotseja nämä muuten olivat? Palvelu XXL:ssä toki aina oikein hyvää. Valikoiman laadusta en sitten niin tiedäkään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Microsoftille vähemmän yllättäen iso kasa risuja. Anttilan mentyä konkurssiin, neuvoivat liikkeestä olemaan suoraan yhteydessä valmistajaan tai maahantuojaan tuotteiden takuuasioissa.Soitin asiakaspalveluun ja jokainen "asiakaspalvelija" vain lähetti minut eteenpäin. Puhelun laatu vain heikkeni pian. Jonottaessani neljännelle tyypille, luovutin vartin jälkeen. Eipä tartte enää Microsoftin tuotteisiin koskea.
Mika vehje? Jos Surface (tai siis pakko olla) niin sille on oma numeronsa. Lumioille ei puhelinpalvelua edes ole (oh the irony)
 

Tuamas

Jäsen
Omat vanhempani ottivat joskus aikanaan ostamaansa 32" taulu-telkkariin kaikista pisimmän turvan. Olisiko ollut peräti kuuden vuoden lisäturva? Telkkari sitten sattui hajoamaan oliko viikkoa vai kahta ennen turvan umpeutumista, ja marssittiin kuitin kanssa liikkeeseen. Ja kyllähän siellä myönnettiin että nyt meni lisäturvan ajoitus aika hyvin putkeen.
...
Oliko tuon takuusta saamamme töllön hinta 300e, ja tuo aikanaan ostettu takuu oli (ulkomuistista) 100-200e. Ja rahanakaan ei tuota voinut ottaa enää ulos, eikä muistaakseni edes vaihtaa muuhun tuotteeseen liikkeessä. Eli joo, en suosittele ottamaan mitään lisäturvia.

Sinänsä toki hauska kun alkavat epäsuoraan länkyttämään "sopivasta" ajoituksesta.
Nimittäin kun tuo lisäturva on melko kattava ja ensisijaisesti korvaa tilalle vastaavan tuotteen, on tullut vastaan useaan otteeseen "tuote voi sitten sopivasti hajota siinä juuri ennen kahden vuoden täyttymistä ja voit sitten hakea uuden tilalle, tässä kun ei ole väliä miten tuote on hajonnut".

Toki korvaustapa on nähdäkseni lisäturvan ehtojen mukainen, eli korvataan tilalle vastaava tuote, ei ostamiseen käytettyä rahamäärää.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ei kai se ostopaikasta ole kiinni. Jos ostaa vaikka Bauerin luistimet XXL:stä, niin eikö sieltä saa ihan Bauerin laatua kuten minkä tahansa merkkituotteen.

Joo, onhan se kiinni vähän tuotaryhmästäkin. Vaatteiden ja kenkien osalta XXL ei ole oikein herättänyt suurta intoa. Kama on osaltaan sekundaa ja vanhaa mallistoa ja moni valmistaja ei kunnon kamojaan hintojen polkemisen vuoksi XXL:lle anna myyntiin. Siksi myyvätkin paljon norjalaisia, täällä tuntemattomia "merkkimerkkejä". Toki tosiaan esim lätkä- ja vaikka fudiskamat about samat joka paikassa. Fillaristeista en tiedä, millaisena ostospaikkana tuota pitävät.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Motonetille plussat. Ostin lähes vuosi sitten aiempaan autoon öljyt ja suodattimen, kuitenkin auto meni kaupaksi ja em. huoltokamat jäi talliin. Menin kysymään, josko nämä voi palauttaa ja vaihtaa toisiin tuotteisiin jolla oli tarve. Avaamattomat ja täysin myyntikuntoiset tuotteet. Epäilin vähän, että öljyjä tuskin huolivat mutta mukisematta ottivat takaisin ja hyvityslaskun sai kassalta kun ostin tilalle uutta.

Sinällään pieni ja muutaman kympin juttu, mutta hyvä fiilis jäi.
 

ipaz

Jäsen
Onko tästä laittaa jotain faktaa pöytään vai pelkkää omaa mutua? Isojen ruokakauppojen ns. sisäänheitto- tuotteita olen kuullut myytävän miinuksella, koska sieltä ostetaan todennäköisesti samalla muutakin, kuin se pelkkä tarjous. Gigantista sen sijaan haetaan useimmiten yksittäistä tuotetta. Jos menet hakemaan tarjouksessa olevaa pesukonetta, niin tuskin ostat heräteostoksena televisiota ja tietokonetta siihen kylkeen. Näin ollen tuollainen hinnoittelu ei olisi kovinkaan kannattavaa pidemmän päälle.

Varsinkaan telkkarit, kännykät ja tietokoneet eivät jätä enää juurikaan katetta myyjälle. Kilpailu on niin kovaa kansainvälisten nettikauppojen takia, että tuotteet myydään joko miinuskatteella (tarjoustuotteet) tai sitten todella pienellä voitolla. Ns. pelkkä rautamyynti ei juurikaan jätä nykypäivänä rahaa myyjälle, joten ei ihme että myyjä yrittää myydä laitetta josta jäisi käteenkin jotain. Gigantin tj kertoi viikko sitten Kauppalehdessä, että kate tehdään nykyään asennuspalveluilla, tietojensiirroilla ja tietokoneiden huoltopalveluilla. Samassa uutisessa mainitaan Verkkokauppa.comin myyvän nykyään mm. lastentarvikkeita, leluja ja ruokaa, eli jostain se kate on revittävä. Gigantin liikevoittoprosentti oli viime tilikaudella 2,2%.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/gigantin-kate-paranee-palvelujen-kaupalla/a62vsdpg

Tästä syystä luulisi jokaisen kodintekniikkaa myyvän yrityksen panostavan hulluna asiakaspalveluun.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mika vehje? Jos Surface (tai siis pakko olla) niin sille on oma numeronsa. Lumioille ei puhelinpalvelua edes ole (oh the irony)

Ei ole, se varmaan lieneekin se sotkeva asia. Anttilan konkurssin takia jäi hiiren palautus tekemättä ja sieltä neuvoivat ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Voi toki olla, että vika on muualla, mutta huono fiilis jäi kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Ei ole, se varmaan lieneekin se sotkeva asia. Anttilan konkurssin takia jäi hiiren palautus tekemättä ja sieltä neuvoivat ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Voi toki olla, että vika on muualla, mutta huono fiilis jäi kuitenkin.
Jos sulla on ostotodistus tallella niin Microsoft tekee kylla Hardware replacementin jos on firman tuote. Soitto Microsoftin myyntitukeen voisi auttaa
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Oho, XXL ja erittäin laadukas tuote mainittu samassa lauseessa. Mitä rotseja nämä muuten olivat? Palvelu XXL:ssä toki aina oikein hyvää. Valikoiman laadusta en sitten niin tiedäkään.

Vastaavasti sitten XXL:n nettipuolen asiakaspalvelu ei olekaan enää niin hyvää. Jos tilaamasi tuotteet on ihan ok, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos täytyy laittaa jotain palautetta tai vastaavaa, niin homma ei toimi lainkaan. Vastausta saa odottaa ja sitten kun vihdoin saat sen, niin vaikka vastaisit takaisin minuutissa, joudut odottamaan uutta vastausta taas päiviä.

Meinasi mennä jo hermot, mutta ajattelin piruuttani odotella. Moni muu oli jo luovuttanut ja kirjoittanut ko. firman facebook-sivulle. Naureskelinkin vähän, kun sillä tavoin olivat saaneet vastauksen palautteisiinsa. Mutta joo, ei ihan oo kaikki kunnossa, jos vastauksien tuleminen kestää yli viikon.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Vastaavasti sitten XXL:n nettipuolen asiakaspalvelu ei olekaan enää niin hyvää. Jos tilaamasi tuotteet on ihan ok, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos täytyy laittaa jotain palautetta tai vastaavaa, niin homma ei toimi lainkaan. Vastausta saa odottaa ja sitten kun vihdoin saat sen, niin vaikka vastaisit takaisin minuutissa, joudut odottamaan uutta vastausta taas päiviä.

Meinasi mennä jo hermot, mutta ajattelin piruuttani odotella. Moni muu oli jo luovuttanut ja kirjoittanut ko. firman facebook-sivulle. Naureskelinkin vähän, kun sillä tavoin olivat saaneet vastauksen palautteisiinsa. Mutta joo, ei ihan oo kaikki kunnossa, jos vastauksien tuleminen kestää yli viikon.

Joo, XXL:ssä on nimenomaan panostettu myymälöiden asiakaspalveluun. Ehkä sama ei sitten koske nettikauppaa. Eri yksikköjä noi ovat joka tapauksessa ja samaa asiakaskohtaamista sielläkin tehdään, vaikkei naamatusten.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
XXL:ssä hyvää on heidän tarjoamansa hintatakuu. Jos löydät oston jälkeen saman tuotteen muualta halvemmalla, he hyvittävät erotuksen. Koskee myös jos heti ostosi jälkeen laittavat saman tuotteen alennukseen.

Fillaritarvikkeissa XXL on iha hyvä kauppa, valikoima on monipuolinen ja laajahko. Hinnatkaan eivät hirvitä. Löytyy laaduukkaampia Castellin ja Goren paitoja, pöksyjä, takkeja ym. ja sitten Diadoran ja Craftin edullisempia, jotka ovat myös hyviä. Varsinkin Craftissa on hyvä hinta-laatusuhde (ei ole XXL:n oma merkki).
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En pidä lainkaan viesteistä, joita tulee puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen kun olen käynyt hammaslääkärissä, optikolla, pankissa, autohuollossa jne: "Mitä mieltä olit saamastasi palvelusta?Anna palvelullemme arvosana, jotta voisimme edelleen kehittää palveluamme."

Kiitokset menevät Specsaversille, joka lopetti viestien lähettelyn vastattuani heidän kyselyynsä, että voivat lopettaa kyselyiden lähettämisen ainakin minulle.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
XXL:ssä hyvää on heidän tarjoamansa hintatakuu. Jos löydät oston jälkeen saman tuotteen muualta halvemmalla, he hyvittävät erotuksen. Koskee myös jos heti ostosi jälkeen laittavat saman tuotteen alennukseen.

Tässähän on myös rajoituksia, eli tietty etäisyys ostopaikasta, täysin sama malli ja koko pitää olla samantien saatavilla, verkkokaupat eivät käy ym. Isoa osaa XXL:n tuotteista ei myöskään myydä muissa liikkeissä. Toki sitten lätkä-, fudis- ym kamoissa tämä on hyvä, jos jaksaa vertailla.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
On ihan faktaa.

Katteet tuolla alalla ovat kuihtuneet muutoinkin lähes olemattomiin ja raha tehdään volyymilla, rahastustuotteilla (rahoitus ja vakuutus) ja vuosialennusten kautta.

Sitten on tietyt tuoteryhmät ja merkit joissa myydään kautta linjan nollakatteilla ja raha tulee oheistuotteista (kännykät, pelikoneet...)
Päätelaitteet (pc:t, tv:t, pesukoneet, koko "valkoinen linja" jne.) menee normaalihinnoilla n. 4-10% katteella, samoin pelikoneet ja volyymikännykät. Kate revitään palveluiden ja liittymien ohella asennus- ja lisätarvikkeista (kaapelit, suojakotelot jne).
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Päätelaitteet (pc:t, tv:t, pesukoneet, koko "valkoinen linja" jne.) menee normaalihinnoilla n. 4-10% katteella, samoin pelikoneet ja volyymikännykät. Kate revitään palveluiden ja liittymien ohella asennus- ja lisätarvikkeista (kaapelit, suojakotelot jne).

Näinhän se taitaa olla. Aikalailla tasan kymmenen vuotta sitten aloitin jo edesmenneessä ketjussa ja silloin kate oli aikalailla parempi. 13% taisi olla kuukaudessa tavoite, useimmiten toteutui.
 

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En pidä lainkaan viesteistä, joita tulee puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen kun olen käynyt hammaslääkärissä, optikolla, pankissa, autohuollossa jne: "Mitä mieltä olit saamastasi palvelusta?Anna palvelullemme arvosana, jotta voisimme edelleen kehittää palveluamme."
Tästä tulee mieleen ystäväni työpaikalla tapahtunut, jossa yrityksille suunnatusta Servicedeskistä lähti tukipyynnön sulkemisen jälkeen viesti "Asteikolla 1-10 kuinka todennäköisesti suosittelisit palvelua kollegallesi?". Eräs asiakas oli antanut nollan, jolloin tukitiimin esimies otti yhteyttä palautteen antajaan. Tämä oli ollut tyytyväinen saamaansa palveluun mutta hänellä ei vain ollut yhtään kollegaa jolle suositella palvelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös