Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näinpä juuri. Kivijalkamyymälässä asioimisen lisäarvo muuttuu tosin hyvin nopeasti negatiiviseksi, mikäli myyjän tuote- ja muuhun tietämykseen menee luottamus. Niin kyyniseksi olen tullut, etten tavanomaisten kodinkoneiden kohdalla edes halua myyjältä mitään tuotetietoa, varsinkaan sellaista joka perustelee tuotteen hyvyyttä tai huonoutta. Tuotetietoa ja asiakaskommentteja on useimpien kodinkoneiden osalta saatavilla niin näppärästi netistä, ettei asiakkaalla ole mikään pakko heittäytyä yksittäisen myyjän myyntipuheiden armoille.Kodinkoneiden ja elektroniikan kohdalla en ole enää pitkään aikaan nähnyt järkeä kivijalkamyymälöissä. Nettikaupoista saa samat tuotteet halvemmalla ja pienemmällä vaivalla ja googlaustaitoinen osaa etsiä käyttäjäkokemuksiakin. Ainoa kivijalkamyyjien etu on siinä, että he toisinaan tuntevat tuotteiden palautus- ja vikaprosentit, mutta toisaalta taas ostajan on vaikea arvioida sitä, että jouhtuuko mallin X suosiminen tuotteen laadusta pienien takuupalautusten perusteella vai myyjän suuremmasta provisiosta.
Gigantista tutut tarjoustuotteiden paskaksihaukkumiset voi pääsääntöisesti kuitata disinformaationa. Jos tuote on oikeasti huono ja asiakkaiden kokemukset ikäviä, niin tästä tai lähes vastaavasta vehkeestä löytyy usein jotakin asiakkaiden kertomaa, jota tukee johtopäätöstä huonoudesta. Halvimman hintaluokan jääkaapin tai pakastimen kohdalla pitää jo muutenkin ymmärtää, että nyt ollaan tekemisissä hinnat alkaen -mallien kanssa. Huippudesign loistaa poissaolollaan, kalliiden laitteiden ominaisuuksia puuttuu, laite ei ehkä ole maailman sähköpihein, ja käyntiäänet kuuluvat ilman stetoskooppia. Vaan jos kepukalja kylmenee huurteiseksi ja makkara säilyy syömäkelpoisena sen ajan mitä voi olettaakin, niin siinä on monen asiakkaan odotukset jääkaappia kohtaan täytetty mennen tullen.