Heitetääs posia kun sille on paikka.
Nahkarotsi oli tosiaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja niin monesta kohdin paikkauksen tai korjauksen tarpeessa, että nopean tilannearvion jälkeen päädyin uuden hankintaan. Vähän ummikkona tuli pyörittyä Helsingin keskustassa ja parin paikan jälkeen päädyin Forumin Nahka Albertiin. Vaikka nimi on vähän pervo, niin olipahan suoritus! Harvemmin valkoinen heteromies poistuu viidessä minuutissa vaatekaupasta useampi saturainen tuhlattuna ja silti hymyillen.
Palvelua ei tarvinnut metsästää, vaan heti löytyi myyjä. Nopea kartoitus mitä oikein etsitään, parin vaihtoehdon läpikäyminen ja voilá. Juuri haetun tyylinen rotsi löytyi hyvinkin nopeasti, lyhyelle ja lihavalle miehelle löytyi koko heti ensimmäisellä yrittämällä ja päälle vielä hoito-ohjeet. Aivan eri fiilis jäi kuin näistä Dressmanin tai vastaavien myyjien kanssa, joilta tuntuu tulevan ehdotusta asiakkaan mausta liiemmin välittämättä.
Varmaan olisi jostain löytynyt halvemmalla vähän vastaava, mutta tuohon palveluun täytyy kyllä olla tyytyväinen. Jotenkin sen vain huomaa kun myyjä tietää mitä asiakas haluaa ja tarvitsee.
Ammattitaitoisen myyjän löytäminen on kyllä elämän suuria iloja.
Monesti olen kuullut jonkun sanovan että olisi mukava tehdä jotain myyntityötä mutta kun ei osaa luontevasti puhella ihmisten kanssa. Olen sitä mieltä että puhetaito ei ole lähellekään myyjän tärkein ominaisuus. Huomattavasti tärkeämpää on osata kuunnella ja ymmärtää kuulemansa ja sitä kautta asiakkaan tarve.