Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 014 367
  • 7 243

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mikä on sellainen ravintola, johon ei ilkeä mennä lasten kanssa? Lapsille vaan puolikkaat annokset a la carte -listalta. Etnisissä voi kysyä tarjoilijalta miedompia mössöjä, jos lapsi karttaa esim. chiliä tai mausteita. Mielestäni lapsilla on yhtälainen oikeus syödä ravintolassa kuin aikuisillakin. Aikuisilla taas velvollisuus avartaa lasten makumaailmaa muulla kuin nakeilla ja muusilla.
Lounasaikaan arkisin tai viikonloppuisin puolilta päivin kun on yleensä liikkeellä, niin eipä a la cartesta viitsi/voi syödä. Tikkurilassa on tavalliset ketjupaikat (boikotissa), epämääräisiä aasialaisia ruokapaikkoja, joissa ei tee mieli itsekään syödä ja sitten nuo pizza/kebulat. Hyvä nepalilainen on, mutta siellä ruoka on turhan mausteista 3,5-vuotiaalle. Eikä ne tee lounasaikaan erikseen miedompaa lapselle, eivät ehdi.
 

godspeed

Jäsen
Jos Raxiin menee, niin sinne kannattaa mennä kun siellä on porukkaa, mikäli ketjun antimista pitää tai tietää pitävänsä. Silloin ne tekeekin sitä pizzaa kun on syöjiä. Kahdelle tai kolmelle ei kyllä pannu laula. Muutoin suosittelen kuuntelemaan tervettä järkeä. Eka kerta tietysti on aina vähän kokeiluluontoinen tyhjässäkin mestassa ja sen antanee anteeksi testin muodossa. Muutoin kysymys on siitä, että kokeilee sormella kuumana hehkuvaa hellanlevyä, mutta toistaa toimenpiteen siitäkin huolimatta, että ensimmäisellä kerralla poltti.

Huonoa asiakaspalvelua, mutta oletettavasti myös huonoa itsepalvelua. Tai lasten palvelua. Tai ihmisten palvelua, mitä tahansa. Mutta huonoa kaikki tyynni.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuollaisesta olisi jo suotavaa antaa palautetta vähintäänkin suoraan Raxille. Ei tuollainen sentään noissa normaalia toimintaa kokemuksieni mukaan ole.

Juuri tässä muutama viikko sitten lähetin palautteen raxille ja jonkun vitun "ravintolaesimiespäällikkömanagerivuorovastaavan" palaute oli aivan haistavittu - tasoa. Vastasin tuohon vielä asiallisesti muutamalla kysymyksellä, mutta tähän ei vastattu enää ollenkaan.

Stoori oli kohdallani lähes samanlainen, eli pizzaa, jota sinne kaiketi mennään syömään, ei ollut tarjolla lähes ollenkaan ja kaikki muukin vähän niin ja näin. Työntekijöitä ei kiinnostanut tehdä niitä pizzoja ja kassapoika huiteli ties missä jne. Kun laitoin kyselyn ilmoille, josko sitä pizzaa tulisi, vastaus oli että ensin hän siivoaa tämän (joku keitin tähän) ja sitten väsää nakit ja lihapullat. Tämän jälkeen kerkeää vasta pizzojen tekoon.

Paikalla oli kuitenkin n.20 asiakasta, joista aina 10 oli pizzajonossa lautaset kourassa. Kun se yksi ainoa pizza sitten saapui niin se katosi noin kolmelle ensimmäisen lautaselle. Myöskään niitä nakkeja, lihapullia, lasagnea, kanankoipia etc. ei tullut lisää missään vaiheessa.

Se kuuluisa mänitzerin vastaushan meni kutakuinkin näin:

"Kiitos yhteydenotostasi. Kyseinen ilta oli niin hiljainen, että päätin lähettää kaksi työntekijää kotiin kesken päivän. Yksi työntekijämme ei saa vielä tehdä pizzoja, joten siksi pizzoja ei ollut koko aikaa saatavilla kun vain yksi ihminen niitä teki. Pizzamme ovat toki hyviä ja herkullisia, joten ensi kerralla niitä varmasti riittää sinullekin. Tervetuloa uudestaan." Eli siis kahdella sanalla: Haista vittu!

Ei pahoitteluja, ei hyvityksiä (kyllä, odotin jotain lahjakorttia tjsp), eikä oikein mitään muutakaan. Millainenhan työsopimus noilla muuten oikein on jos kerran työntekijän voi lähettää kotiin kesken hiljaisen päivän? "Joo morjesta tosiaan kiva kun matkustit tänne työpaikalle, mutta ei sua tarvita tänään. Lähe menee. Et saa myöskään palkkaa tältä päivältä." Eikä tuo päivä mielestäni mitenkään hiljainen ollut jos "ravintolassa" on n.20 asiakasta...

Jos nyt siis Raxiin joskus pitää mennä niin Helsingin Aleksanterinkadun Raxia en suosittele kenellekään.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Rax oli hieno brändi vielä 90-luvulla, tai kaiketi jollain tavalla uusi. Joku ajan nero voisikin kertoa minulle, koska syö itsesi kylläiseksi tyyliset -buffetit yleistyivät todenteolla.
 

Koge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ongelmahan on Raxin koko konseptissa, jonka vuoksi hiljaisina aikoina joko syntyy runsaasti hävikkiä tai sitten asiakaskokemus kärsii. Firma joutuu sitten tasapainottelemaan siinä välissä, ja luultavasti kannattavammaksi on nähty karsia henkilökuntaa illoista ja pitää vähemmän pizzaa tarjolla. Asiakashan huomaa huonon palvelun vasta siinä vaiheessa, kun on jo maksanut ja suuri osa asiakkaista vain tyytyy kurjaan kohtaloonsa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Millainenhan työsopimus noilla muuten oikein on jos kerran työntekijän voi lähettää kotiin kesken hiljaisen päivän?

Suoraan Raxista mulla ei ole mitään käryä, mutta aikanaan varastolla töissä ollessani ei ollut mitenkään ennen kuulumatonta pyytää paria palkatonta tuntia (ts. lähteä aikaisemmin) jos hommia ei tosiaan ollut. Noissa tilanteissa tosin aloite tuli aina työntekijöiden puolelta ja aina lupaa ei saanut jos töitä oli saattanut tulla (kuljetus myöhässä, yövuoron hommia tulossa valmisteltaviksi, jne.) vielä tehtäväksi. Toki jos tuossa Raxissa on ollut vastaava (ts. parin työntekijän aloitteesta mentykin vajaalla hiljaisena tai "hiljaisena" iltana) tapaus, niin huonosti tuossa palautteessa on sanat valittu.

Eipä siinä, Raxia on tullut vältettyä vuosikausia ja mitään hinkua ei tuonne ole noin muutenkaan ollut. Jos Helsingin keskustasta on täytynyt jotain "pizzabuffaa" vetää, niin Manskun varressa SFC ainakin tarjosi alakerrassaan tuollaista. Nyt ei ole varmaan pariin vuoteen tullut käytyä, mutta ainakin tuolloin pizza oli ihan OK buffapizzaksi: riittävästi oli tarjolla ja uutta tuli tilalle, alas tuon sai ja suuria makunautintoja piti etsiä muualta. Ellei taso ole mennyt täysin ala-arvoiseksi (tai loppunut, en minä tiedä) tuosta, niin omiin muistikuviini nojaten valitsisin tuon ennen Raxia jos rajaton määrä pizzaa on tavoitteena. Ja jos hyvää pizzaa tekee mieli ilman "rajattomuutta", niin suunta on sitten jonnekin aivan muualle.

Noin muutenkin buffa tuntuu olevan vähän sellainen väliinputoaja itselleni. Noissa harvoin on tarjolla sellaisia herkkuja, että mauon takia noihin menisi. Toisaalta jos kupu täytyy vain saada nopeasti täyteen, niin Hese, Mäkki tai vastaava tarjoaa sen nopean vatsantäytteen tasaisemmalla laadulla. Buffassa kuitenkin se ruoka voi seistä paikallaan luvattomankin kauan, hygienia on melko tehokkaasti "ulkoistettu" asiakkaille ja perstuntumalla raaka-aineiden laatukaan ei aina vaikuta priimalta. Joku rajaton pizza voi olla esimerkiksi skidien takia ihan OK ratkaisu tietyissä tilanteissa, mutta ainakaan itse en kyllä keksi itselleni mitään yleispätevää syydä käydä maissa buffassa. Tämä siis lounaan tai päivällisen osalta, jotkut aamiaisbuffat tuntuvat olevan jopa petollisen hyviltä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millainenhan työsopimus noilla muuten oikein on jos kerran työntekijän voi lähettää kotiin kesken hiljaisen päivän? "Joo morjesta tosiaan kiva kun matkustit tänne työpaikalle, mutta ei sua tarvita tänään. Lähe menee. Et saa myöskään palkkaa tältä päivältä." Eikä tuo päivä mielestäni mitenkään hiljainen ollut jos "ravintolassa" on n.20 asiakasta...
Ravintola-alalla ihan normaalia toimintaa. Toki ketään ei voi pakottaa lähtemään minuuttiakaan aikaisemmin kuin työvuorolistassa lukee, mutta varsinkin nuoremmat työntekijät lähtevät usein ihan mielellään välillä aiemmin himaan. Toki on nähty näitäkin keissejä, että kukaan ei halua lähteä ja sitten käytännössä savustetaan joku lähtemään mm. teettämällä mahdollisimman vittumaisia hommia tai ihan vaan painostamalla tarpeeksi.

Näissä halvan mätön mestoissa eivät katteet ole mitenkään ihmeelliset ja työvoimakulut vievät joka tapauksessa suuren osan tuotoista, joten toki aina pyritään säästämään siinä missä se on helpointa. Erityisesti RAXin tyylisissä ketjupaikoissa noita lukuja tarkkaillaan suurennuslasin kanssa ylemmiltä tahoilta, ja yksittäisen ravintolapäällikön hommaksi jää monesti lähinnä toteuttaa kauluspaitaosaston visiot parhaan kykynsä mukaan. Monesti tämä tarkoittaa sitten mm. tehojen repimistä työntekijöiden persnahasta, kun on liian vähän henkilökuntaa suhteessa asiakasmäärään. Tämä ei ole aina reilua asiakkaita eikä henkilökuntaa kohtaan, mutta aika lailla normaalia toimintaa niissä pikaruokapaikoissa, jotka voittoa haluavat tehdä.

Todennäköisesti paikassa on ollutkin hiljaista sillä hetkellä, kun esimies on työntekijänsä kotiin päästänyt. Myöhemmin sitten on tullut enemmän asiakkaita ja ovat joutuneet tulemaan toimeen vajauksen kanssa. Toki tuo esimiehen vastaus on ihan haistapaska-tasoa, jos ei edes pahoitellut saatika vastannut jatkokysymyksiin. RAXin hyvityspolitiikasta ei ole harmainta aavistusta, joten siihen en kommentoi sen enempää.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kun on näitä viime sivuja lukenut, niin useammassa nousee pintaan "ei edes pahoiteltu". Ihan oikeasti, kiinnostaako jotakin jotkut turhanpäiväiset pahoittelut? Jos tekisin reklamaatiota jollekin lafkalle, mulle olis aivan sama pahoitellaanko vastauksessa, ainoa merkkaava asia olisi mahdolliset korvaukset/lahjakortit. Uskaltaisin väittää, että yhä enenevissä määrin nämä sähköpostireklamaatiot menevät kolmannelle osapuolelle, jossa lähetetään muovisia valmisvastauksia. Näistä "pahoitteluista" valmisvastauksissa ei todellisuudessa kukaan ole oikeasti pahoillaan. Sanahelinää, joka tämän palstan mukaan riittää korvaamaan pahan mielen? Jos riittää, niin ilmeisesti olen liian kyyninen tähän keskusteluun.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ravintola-alalla ihan normaalia toimintaa. Toki ketään ei voi pakottaa lähtemään minuuttiakaan aikaisemmin kuin työvuorolistassa lukee, mutta varsinkin nuoremmat työntekijät lähtevät usein ihan mielellään välillä aiemmin himaan. Toki on nähty näitäkin keissejä, että kukaan ei halua lähteä ja sitten käytännössä savustetaan joku lähtemään mm. teettämällä mahdollisimman vittumaisia hommia tai ihan vaan painostamalla tarpeeksi.
Juuri näin. Jousto yleensä toimii myös molempiin suuntiin, jos tuleekin kiire päivä yllättäen, työntekijää on helppo myös pyytää jäämään pidempään. Oman kokemuksen perusteella aina on joku halukas lähtemään aiemmin kotiin hiljaisena päivänä, koska harvemmin se seisoskelu ketään motivoi. Poikkeustilanteita tulee joskus, pyhätunneilta harvemmin halutaan lähteä kotiin ja tietenkin voi olla tilanteita jossa työntekijällä on jo ennestään sen verran vähän tunteja, että ei halua niitä entisestään vähentää.

Painostukseen sinänsä en ole ikinä törmännyt, mutta uskon vakaasti siihen että ravintolassa on aina tekemistä. Jos ei ole asiakkaita, niin siivotaan tai valmistellaan. Yleensä se harvempaa kiinnostaa jostain syystä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Painostukseen sinänsä en ole ikinä törmännyt, mutta uskon vakaasti siihen että ravintolassa on aina tekemistä. Jos ei ole asiakkaita, niin siivotaan tai valmistellaan. Yleensä se harvempaa kiinnostaa jostain syystä.
Minullakaan ei omakohtaista kokemusta tästä ole, mutta jonkin verran tiedän tuotakin tapahtuvan, luonnollisesti yrittäjävetoisissa paikoissa. Tuon "ravintolassa on aina tekemistä" sain kuulla muistaakseni ensimmäisenä työpäivänäni alalla ja se kyllä pitää harvinaisen hyvin paikkaansa. Jos on asiakkaita, palvellaan asiakkaita. Jos ei ole, täytetään paikkoja, ylläpidetään perussiisteyttä ja tehdään esivalmisteluja. Jos ei vieläkään ole asiakkaita, löytyy ravintolasta aina kaiken näköistä isompaa siivousprojektia hiljaisille päiville. Toki useimmiten tässä vaiheessa työntekijä onkin kummasti jo valmis lähtemään kotiin etuajassa, jos toisena vaihtoehtona on vaikkapa ravintolan roskahuoneen peseminen tai muu vähän epämiellyttävämpi duuni. Eli liksa kyllä kelpaa niin kauan kun saa rupatella työkavereiden kanssa ja pyöriä toimettomana, mutta jos nakitetaan joku vähän ikävämpi työtehtävä niin ei se parin tunnin palkka enää niin paljoa kiinnostakaan. Tämä on oikein oiva keino nuorten työntekijöiden kanssa ja aikamoinen win-win, joko kaveri lähtee kotiin ja pidetään palkkakulut aisoissa tai sitten saadaan vittumainen siivoushomma tehdyksi, jota on lykätty iät ja ajat.

Tässä kun on näitä viime sivuja lukenut, niin useammassa nousee pintaan "ei edes pahoiteltu". Ihan oikeasti, kiinnostaako jotakin jotkut turhanpäiväiset pahoittelut? Jos tekisin reklamaatiota jollekin lafkalle, mulle olis aivan sama pahoitellaanko vastauksessa, ainoa merkkaava asia olisi mahdolliset korvaukset/lahjakortit. Uskaltaisin väittää, että yhä enenevissä määrin nämä sähköpostireklamaatiot menevät kolmannelle osapuolelle, jossa lähetetään muovisia valmisvastauksia. Näistä "pahoitteluista" valmisvastauksissa ei todellisuudessa kukaan ole oikeasti pahoillaan. Sanahelinää, joka tämän palstan mukaan riittää korvaamaan pahan mielen? Jos riittää, niin ilmeisesti olen liian kyyninen tähän keskusteluun.
Sanoisin, että ei ne pahoittelut juuri kiinnosta, kunhan pahoitellaan. Tällä tarkoitan siis sitä, että asiakkaan kokemaa huonoa palvelua/ruokaa/viallista tuotetta/mitävaan yksinkertaisesti kuuluu pahoitella, ja tämän luulisi olevan itsestään selvää jokaiselle palautteisiin vastaavalle esimiehelle. Kyllä minulle ainakin särähtää aika helvetin pahasti korvaan, jos luen täältä että joku on lähettänyt ravintolalle aiheellisen reklamaation ja vastineessa esimies ei ole edes pahoitellut tapahtunutta. Itsekin aika moneen palautteeseen vastanneena ei tule mieleenkään jättää tuota pois, vaikka kuinka epäilen että asiakkaan kertomus ei vastaa koko totuutta tai on jopa ihan täyttä bullshittiä. Kuuluu asiakaspalveluun. En tiedä onko tuollaista valmisvastaus-reklamointikäytäntöä jollain alalla, voi varmasti ollakin. Ravintola-alalla kuitenkin vastaus tulee oman kokemukseni mukaan aina ravintolan esimiehen, tämän edustajan (vuoroesimiehen) tai ketjuravintoloissa (harvoissa tapauksissa) jonkin ylemmän tahon kirjoittamana. Mihinkään valmiisiin pohjiin en ole koskaan törmännyt, mutta toki tiettyjä ohjeistuksia saattaa olla esim. tekstin sisällön, ulkoasun tai hyvityskäytäntöjen suhteen.

Itse ainakin asiakkaalle pahoitellessani yleensä myös tarkoitan sitä, riippuen tietysti onko reklamaatio mielestäni aiheellinen vai ei. Samoin kuin välitän palautteen eteenpäin töissä olleille, pyydän heidän versionsa tapahtumista ja ryhdyn tarvittaessa jatkotoimenpiteisiin. Palautteen saaminen on ihan kriittistä minkä tahansa liiketoiminnan kehittämisen kannalta, vaikka ihmisissä elääkin jostain syystä vahvana käsitys "ettei niitä kukaan lue". Itse en ainakaan omalta alaltani tunne ketään, joka ei haluaisi palautetta vaikka niistä 95% negatiivisia onkin. Toki tuossa törmätäänkin siihen ongelmaan, että valtava määrä ihmisiä kirjoittaa palautetta ainoastaan mahdollisten hyvitysten toivossa. Tämän vuoksi reklamaatioissa on usein liioiteltu ihan helvetisti ja jopa keksitty päästä kaiken näköistä omaa väritystä. Välttämättä kaikki eivät tee sitä edes tahallaan, vaan kirjoittavat palautetta hieman kiihtyneessä mielentilassa ja yhtäkkiä sen alkuperäisen asian lisäksi mieleen tuleekin muita juttuja, jotka ärsyttivät sillä hetkellä. Lopputuloksena palaute "palvelu oli hidasta, suosittelisin lisäämään henkilökuntaa" vääntyy muotoon "kaikki muu oli paskaa paitsi kusi ja sekin oli ihan perseestä". Ja tuosta on sitten vähän vaikea lähteä toimintaa kehittämään mihinkään suuntaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Taitaa olla minun ensimmäinen viestini tähän ketjuun.

Minulla oli Saunalahden internet-yhteys. Siis mokkula. Enpä sitä enää tarvinnut, koska kotona kalustoon kuuluu netti, toimiikin paremmin tuommoinen kaapeliyhteys ja kännyköillä pääsee nykyään kodin ulkopuolella nettiin sen mitä tarvitsee. Silti sain puhelinlaskun yhteydessä edelleen nettilaskunkin. Luuliko ne, etten huomaa. Soitin sinne. Jossain kohtaa tuli joku kakelleltu hätävalheelta kuulostava selitys: "Puhelu katkennut, niin ei ole tätä asiaa käsitelty loppuun saakka." No ei todellakaan ollut katkennut, muistan sen aivan varmasti.

Niin että jälleen kerran muistutuksena: kannattaa tarkkailla laskuja. Pitää oikeastaan vaihtaa tuo puhelinliittymä johonkin toiseen operaattoriin, sen verran kusetukselta tuo niiden selitys vaikuttaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa olla minun ensimmäinen viestini tähän ketjuun.

Minulla oli Saunalahden internet-yhteys. Siis mokkula. Enpä sitä enää tarvinnut, koska kotona kalustoon kuuluu netti, toimiikin paremmin tuommoinen kaapeliyhteys ja kännyköillä pääsee nykyään kodin ulkopuolella nettiin sen mitä tarvitsee. Silti sain puhelinlaskun yhteydessä edelleen nettilaskunkin. Luuliko ne, etten huomaa. Soitin sinne. Jossain kohtaa tuli joku kakelleltu hätävalheelta kuulostava selitys: "Puhelu katkennut, niin ei ole tätä asiaa käsitelty loppuun saakka." No ei todellakaan ollut katkennut, muistan sen aivan varmasti.

Niin että jälleen kerran muistutuksena: kannattaa tarkkailla laskuja. Pitää oikeastaan vaihtaa tuo puhelinliittymä johonkin toiseen operaattoriin, sen verran kusetukselta tuo niiden selitys vaikuttaa.
Sinulla oli siis jotain ja et enää tarvinnut sitä ja operaattori kusetti sinua laskuttamalla jostain mitä sinulla on, vaikka et tarvitse? Lisäksi joku puhelu ehkä katkesi tai sitten ei.

Jäikö kuvauksesta jotain puuttumaan?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jäikö kuvauksesta jotain puuttumaan?
Ei siitä jäänyt mitään puuttumaan.

No minä selvitän narrifanille selvemmin: Mi-nul-la o-li...

Ei se puhelu katkennut, minähän kerroin jo. Se puhelu katkesi -selitys oli operaattorin kusetusyritys, josta se tosi perääntyi nopeasti.

Ihan kiva se olisi olla maksamatta palvelusta, jota ei enää käytä. Ehkä se on joillekin vaikea ymmärtää.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Sinulla oli siis jotain ja et enää tarvinnut sitä ja operaattori kusetti sinua laskuttamalla jostain mitä sinulla on, vaikka et tarvitse? Lisäksi joku puhelu ehkä katkesi tai sitten ei.

Jäikö kuvauksesta jotain puuttumaan?
Itsekin tätä vähän ihmettelin, mutta päättelin/uskoin ja toivoin, että alkuperäisessä tarinassa unohtui vain mainita, että mokkulaliittymä oli irtisanottu ennen laskun ilmestymistä.
 

Nick Neim

Jäsen
No jos aspa selitti puhelun katkenneen, eikä "asiaa ole käsitelty loppuun saakka", niin mitä ajattelitte asian tarkoittavan? Jotain muuta kuin mokkulaa?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei siitä jäänyt mitään puuttumaan.

No minä selvitän narrifanille selvemmin: Mi-nul-la o-li...
....

No luehan nyt itse tekstisi uudestaan. Sinulla oli netti ja sinä sait laskun kirjoitat tuossa ja tulet minulle vittuilemaan. Minusta siinä ei ole mitään outoa jos on jotain ja saa siitä laskun tai jos oli jotain ja sai siitä laskun. Ymmärrän toki, että viestisi rivien välissä ehkä luki, että olit yrittänyt irtisanoa sitä, mutta tuossa viestissä ei niin lukenut, etkä kertonut irtisanomisesta mitään.
 

Rocco

Jäsen
Pitää muistaa, että irtisanomisen jälkeen laskutetaan irtisanomispäivään asti (tai määräaikaisen sopimuksen loppupäivään asti), eli aina tulee vähintään yksi lasku sen jälkeen, kun irtisanominen on tehty. Pitäähän viimeisen laskun jälkeen käytössä olleet päivät laskuttaa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Sotkalla on asiakkaita liiaksi asti!

Olin hakemassa avovaimolle patjaa torstaina Porin Sotkasta.

S: moro. Teillä oli tällainen joustinpatja myynnissä ovh -30%.
M: moi. Juu siinä olis.
S: löytyykö heti varastosta?
M: odotas käyn katsomas koneelta.... joo yks löytyy.
S: No hyvä. Otetaan sellainen. Kun tämä tulee avovaimolle niin minkälainen teillä on tuo vaihto/palautus?
M: Ei meille voi palauttaa! Hygieniatuote!
S: Täh? Mites kun Jysk tossa naapurissa lupaa 100 päivän kokeilun?
M: Sää meet sit Jyskistä ostaa.
S: Ei tarvi kahdesti kehottaa, moro!
 

J.Petke

Jäsen
Sotkalla on asiakkaita liiaksi asti!

Olin hakemassa avovaimolle patjaa torstaina Porin Sotkasta.

S: moro. Teillä oli tällainen joustinpatja myynnissä ovh -30%.
M: moi. Juu siinä olis.
S: löytyykö heti varastosta?
M: odotas käyn katsomas koneelta.... joo yks löytyy.
S: No hyvä. Otetaan sellainen. Kun tämä tulee avovaimolle niin minkälainen teillä on tuo vaihto/palautus?
M: Ei meille voi palauttaa! Hygieniatuote!
S: Täh? Mites kun Jysk tossa naapurissa lupaa 100 päivän kokeilun?
M: Sää meet sit Jyskistä ostaa.
S: Ei tarvi kahdesti kehottaa, moro!

Okei. Alotetaan siitä, että olisihan tuo aspa voinut asian ilmaista hieman sujuvammin. Jos siis ei mukana ollut väritystä, kuten näissä moneisti on. Ja jos se palautusoikeus on tärkeä, niin kyllähän sitä sitten pitää ostaa sellaisesta paikasta, josta sen saa. Tulkitsen, että enemmän tulistuit tuosta asenteesta mutta onhan tuo aika vatimainen asenne, että "jysk naapurissa lupaa 100 kokeilun". Tuo 100 päivän kokeilu on 100% sovittu tavarantoimittajan/pääkonttorin kanssa, johon Sotka ei ole lähtenyt.

Tiedän tunteen tosin. Ostan elektroniikan mieluummin Gigantista, josta saa 30 päivän palautusoikeuden (tai sitten netistä). En tosin lähde syyttämään muita firmoja, jotka eivät samaa palvelusta tarjoa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sotkalla on asiakkaita liiaksi asti!

Olin hakemassa avovaimolle patjaa torstaina Porin Sotkasta.

S: moro. Teillä oli tällainen joustinpatja myynnissä ovh -30%.
M: moi. Juu siinä olis.
S: löytyykö heti varastosta?
M: odotas käyn katsomas koneelta.... joo yks löytyy.
S: No hyvä. Otetaan sellainen. Kun tämä tulee avovaimolle niin minkälainen teillä on tuo vaihto/palautus?
M: Ei meille voi palauttaa! Hygieniatuote!
S: Täh? Mites kun Jysk tossa naapurissa lupaa 100 päivän kokeilun?
M: Sää meet sit Jyskistä ostaa.
S: Ei tarvi kahdesti kehottaa, moro!

Mitäköhän Sotkan sitten pitäisi sitten tehdä sun vaimon sisään ajetulla patjalla? Toki jos ei kelpaa käyttämättömänä, niin sitten voi arvostella. Olihan se ehkä tylysti ja huonosti ilmaistu, mutta kyllä itseäkin ihmetyttäisi jos joku haluaa tuollaisesta tuotteesta palautusta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sotkalla on asiakkaita liiaksi asti!

Olin hakemassa avovaimolle patjaa torstaina Porin Sotkasta.

S: moro. Teillä oli tällainen joustinpatja myynnissä ovh -30%.
M: moi. Juu siinä olis.
S: löytyykö heti varastosta?
M: odotas käyn katsomas koneelta.... joo yks löytyy.
S: No hyvä. Otetaan sellainen. Kun tämä tulee avovaimolle niin minkälainen teillä on tuo vaihto/palautus?
M: Ei meille voi palauttaa! Hygieniatuote!
S: Täh? Mites kun Jysk tossa naapurissa lupaa 100 päivän kokeilun?
M: Sää meet sit Jyskistä ostaa.
S: Ei tarvi kahdesti kehottaa, moro!

Sata päivää on kyllä aika paljon. Jos palautat sen kauppaan 99 päivän päästä niin mitä ne sille tekee? Myy taas uutena? Hyi, en halua sun bylsimää patjaa kyllä ostaa.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Pakko antaa kehuja kun kerran aihetta on! Kävin eilen hankkimassa uudet juoksumonot itselleni ja tarkoituksena oli ensin tarkastaa Intersport. Sieltä sitten löytyikin varsin pätevä miesmyyjä, joka laittoi ensin jalka-analyysiin josta tuloksetkin hän siinä erittäin asiantuntevasti tälläiselle blondille kertoi. Itselläni ei ole ollut minkäänlaista käsitystä omasta jalkatyypistä, eikä siitä minkälaisia kenkiä oikeasti tarvitsisin joten todellakin tuli hyvään saumaan. Sen jälkeen esitteli muutamat hyvät mallit ( kun kerroin etten Asicsia ainakaan halua ) ja sain vielä kunnolla ravata pitkin kauppaa, kun myyjä tarkasti vielä juoksuasennon. Matkaan lähti oikein hyvältä tuntuvat Adidaksen supernovat, jotka varmasti ajavat asiansa enemmän kuin hyvin. Kruunauksena että kengistä sai vielä -20 alennusta, joten hinnaksi ei loppujen lopuksi jäänyt kuin hivenen päälle satanen.

Kyseessä siis Intersport Helsingin Mikonkadulla.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Heitetääs posia kun sille on paikka.

Nahkarotsi oli tosiaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja niin monesta kohdin paikkauksen tai korjauksen tarpeessa, että nopean tilannearvion jälkeen päädyin uuden hankintaan. Vähän ummikkona tuli pyörittyä Helsingin keskustassa ja parin paikan jälkeen päädyin Forumin Nahka Albertiin. Vaikka nimi on vähän pervo, niin olipahan suoritus! Harvemmin valkoinen heteromies poistuu viidessä minuutissa vaatekaupasta useampi saturainen tuhlattuna ja silti hymyillen.

Palvelua ei tarvinnut metsästää, vaan heti löytyi myyjä. Nopea kartoitus mitä oikein etsitään, parin vaihtoehdon läpikäyminen ja voilá. Juuri haetun tyylinen rotsi löytyi hyvinkin nopeasti, lyhyelle ja lihavalle miehelle löytyi koko heti ensimmäisellä yrittämällä ja päälle vielä hoito-ohjeet. Aivan eri fiilis jäi kuin näistä Dressmanin tai vastaavien myyjien kanssa, joilta tuntuu tulevan ehdotusta asiakkaan mausta liiemmin välittämättä.

Varmaan olisi jostain löytynyt halvemmalla vähän vastaava, mutta tuohon palveluun täytyy kyllä olla tyytyväinen. Jotenkin sen vain huomaa kun myyjä tietää mitä asiakas haluaa ja tarvitsee.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Heitetääs posia kun sille on paikka.

Nahkarotsi oli tosiaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja niin monesta kohdin paikkauksen tai korjauksen tarpeessa, että nopean tilannearvion jälkeen päädyin uuden hankintaan. Vähän ummikkona tuli pyörittyä Helsingin keskustassa ja parin paikan jälkeen päädyin Forumin Nahka Albertiin. Vaikka nimi on vähän pervo, niin olipahan suoritus! Harvemmin valkoinen heteromies poistuu viidessä minuutissa vaatekaupasta useampi saturainen tuhlattuna ja silti hymyillen.

Palvelua ei tarvinnut metsästää, vaan heti löytyi myyjä. Nopea kartoitus mitä oikein etsitään, parin vaihtoehdon läpikäyminen ja voilá. Juuri haetun tyylinen rotsi löytyi hyvinkin nopeasti, lyhyelle ja lihavalle miehelle löytyi koko heti ensimmäisellä yrittämällä ja päälle vielä hoito-ohjeet. Aivan eri fiilis jäi kuin näistä Dressmanin tai vastaavien myyjien kanssa, joilta tuntuu tulevan ehdotusta asiakkaan mausta liiemmin välittämättä.

Varmaan olisi jostain löytynyt halvemmalla vähän vastaava, mutta tuohon palveluun täytyy kyllä olla tyytyväinen. Jotenkin sen vain huomaa kun myyjä tietää mitä asiakas haluaa ja tarvitsee.

Ammattitaitoisen myyjän löytäminen on kyllä elämän suuria iloja.

Monesti olen kuullut jonkun sanovan että olisi mukava tehdä jotain myyntityötä mutta kun ei osaa luontevasti puhella ihmisten kanssa. Olen sitä mieltä että puhetaito ei ole lähellekään myyjän tärkein ominaisuus. Huomattavasti tärkeämpää on osata kuunnella ja ymmärtää kuulemansa ja sitä kautta asiakkaan tarve.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös