Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 252
  • 6 860

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Kai tämä asiakaspalvelun puolelle menee. Vein keskiviikkona tallentavan digiboksin paikalliseen radio- ja tv-huoltoon. Yrittäjä tunnisti heti tyyppivian, kuulemma tunnin homma mutta valmis vasta perjantaina puolilta päivin muiden kiireiden takia. Täsmensi vielä moneen kertaan, että tule perjantaina 12-14 välillä, hän joutuu sulkemaan jo kahdelta. Olin tänään oven takana yhdeltä, ovet säpissä ja pulju pimeänä eikä edes mitään lappua ovessa tyyliin "Jouduin sulkemaan tänään jo aikaisemmin, pahoitteluni". Kun boksini tuolta pois kannan, oli korjaus kuinka hyvä tahansa, en varmasti vie sinne enää mitään ja kehoitan muitakin välttämään asioimista kyseisessä puljussa. Onko nykyään tuollaisen marginaalialan pienyrittäjällä varaa pitää putiikkia auki täysin mielivaltaisesti, miten tuo edes pysyy pystyssä?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Minut sai erittäin tyytyväiseksi MacHuolto Oy Helsingissä.

Viesteihin vastattiin nopeasti, Palvelu oli alusta (huollettavan koneen vastaanotto tiskillä) loppuun (koneen nouto) erittäin ystävällistä ja lämminhenkistä.

Todellakin laadukasta asiakaspalvelua.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidl Suomi

Ostin jokunen viikko sitten lihanpalasen Lidlistä. Vielä kaupassa se näytti olevan kunnossa, mutta kotona kun sen avasin niin ikävä haju pöllähti nenään. Laitoin läskin jääkaappiin tiukasti suljettuun askiin vertaisarviointia varten ja kämppikseni totesi hajun. Liha oli myös muuttunut mustaksi. Selkeä ns. "tervalihatapaus" siis kyseessä.
Palautetta laitoin siitä Lidlille ja nyt kolahti postiluukusta Lidlin vastine: ostoseteleitä 30euron edestä. Alkuperäinen lihanpalanen maksoi siis n.13 euroa.

Pointsit Lidlille nopeasta ja reilusta asiakaspalvelusta! Tässäkin Lidl päihitti Ässän ja Koon mafian...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Soittelin Elisalle, kun olisin halunnut nostaa laajakaistaliittymäni nopeutta. 24 megaa on aika kökkö nykypäivänä ja nyt olisi tännekin ollut 100 megaa saatavilla. Noh, suht nopeasti (alle 10 minuuttia) pääsin puhumaan vaihteenhoitajalle, joka ilmoitti että sopimuspuolelle on yli puolen tunnin jono ja soittopyyntöjä ei voi enää ottaa. Suositteli soittamaan huomenna, kun on hiljaisempaa. Lupasin soitella, mutta puhelun lopetettuani päätin silti tsekata DNA:n tarjonnan.

Soitto sinne, parissa minuutissa läpi ja varttia myöhemmin oli 100 megainen laajakaista tilattu, mukaan modeemi ilmaiseksi, puoli vuotta viihdettä ilmaiseksi (sen jälkeen 5€ kuussa) sekä tallentava digiboksi vitosen kuussa kolmen vuoden ajan. 100 megainen maksaa mulle 8,90€ kuussa, kun taloyhtiössä DNA:n liittymä (10 meganen olis ollut ilmainen siis), joten tuo paketti maksaa kuussa nyt alkuun 13,90€ nousten puolen vuoden päästä 18,90€ hintaan. Elisa Viihde tuolla hitaalla netillä on ollut 39,90€ kuussa. Samalla päivitin puhelinliittymäni 4G:ksi, josta tulee myös vähän säästöä vanhaan liittymään verrattuna.

Eli kiitos vaan Elisalle, onneksi ette kerenneet rahojani ottamaan vastaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Soittelin Elisalle, kun olisin halunnut nostaa laajakaistaliittymäni nopeutta. 24 megaa on aika kökkö nykypäivänä ja nyt olisi tännekin ollut 100 megaa saatavilla. Noh, suht nopeasti (alle 10 minuuttia) pääsin puhumaan vaihteenhoitajalle, joka ilmoitti että sopimuspuolelle on yli puolen tunnin jono ja soittopyyntöjä ei voi enää ottaa. Suositteli soittamaan huomenna, kun on hiljaisempaa. Lupasin soitella, mutta puhelun lopetettuani päätin silti tsekata DNA:n tarjonnan.

Soitto sinne, parissa minuutissa läpi ja varttia myöhemmin oli 100 megainen laajakaista tilattu, mukaan modeemi ilmaiseksi, puoli vuotta viihdettä ilmaiseksi (sen jälkeen 5€ kuussa) sekä tallentava digiboksi vitosen kuussa kolmen vuoden ajan. 100 megainen maksaa mulle 8,90€ kuussa, kun taloyhtiössä DNA:n liittymä (10 meganen olis ollut ilmainen siis), joten tuo paketti maksaa kuussa nyt alkuun 13,90€ nousten puolen vuoden päästä 18,90€ hintaan. Elisa Viihde tuolla hitaalla netillä on ollut 39,90€ kuussa. Samalla päivitin puhelinliittymäni 4G:ksi, josta tulee myös vähän säästöä vanhaan liittymään verrattuna.

Eli kiitos vaan Elisalle, onneksi ette kerenneet rahojani ottamaan vastaan.

Joo eihän tuota nettiä mistään muualta kannata ottaa kuin sieltä missä taloyhtiöliittymä on. Hintataso on täysin eri lisänopeudella kuin muulla liittymällä. Onneksi et päässyt läpi :D Kännykkäliittymät taitaa olla aika samoissa hinnoissa jokatapauksessa. Mobiiliverkkojen kattavuudessa ja viihdepalvelun sisällössä taitaa olla ainoat erot.

Vaihtelevia ovat kyllä nuo operaattorien vastausajat oman kokemuksen perusteella, vittumaista kyllä kun se venailu iskee kohdalle.

En tiedä liittykö varsinaisesti asiakaspalveluun, mutta kun muutin syksyllä DNA taloyhtiölaajakaistalla varustettuun vuokrataloon niin ilmoitettiin netin aukaisun tapahtuvan vuokranantajan kautta maksamalla 50€ avausmaksu vuokrayhtiön tilille. Noh, en tästä välittänyt vaan laitoin netissä suoraan DNA:lle tilauksen ja kappas kun liittymän aukaisu oli itsepalveluna ilmainen :D Onhan se palvelua, että hoidetaan avaaminen sun puolesta, mutta aika kallis (DNA:n hinnaston mukainen palvelumaksu + yhtiölle vähän ekstraa) kun ilmainen tapa on olemassa. Vaihtoehtoa ei toki missään edes mainittu. Lisäksi kyseinen avauspalvelu (lue: rahastus) ja sen maksaminen ei kuulemani perusteella johtanut aina yhtään mihinkään toimenpiteeseen ennen kuin itse ottanut yhteyttä toimistolle muistuttaen katselemaan sitä maksuliikennettä sinne ilmoitetulle tilille... Itsepalveluna netti alkoi toimimaan heti seuraavana arkipäivänä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Soittelin Elisalle, kun olisin halunnut nostaa laajakaistaliittymäni nopeutta. 24 megaa on aika kökkö nykypäivänä ja nyt olisi tännekin ollut 100 megaa saatavilla.

Katsoitko oliko Elisan kautta edes saatavilla tuota 100M? Käytännössä aina jos talonyhtiöllä on sopimus jonkin operaattorin kanssa, eivät kilpailijat pysty tarjoamaan kuin ADSL-vaihtoehtoja, jos niitäkään. Eli todennäköisesti Elisan puolelta olisi tarjottukin vain ADSL-sopimuksen päivittämistä ja joka tapauksessa hinnat ovat aina selvästi edullisempia talonyhtiön operaattorin kautta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaihtelevia ovat kyllä nuo operaattorien vastausajat oman kokemuksen perusteella, vittumaista kyllä kun se venailu iskee kohdalle.

Katsoitko oliko Elisan kautta edes saatavilla tuota 100M? Käytännössä aina jos talonyhtiöllä on sopimus jonkin operaattorin kanssa, eivät kilpailijat pysty tarjoamaan kuin ADSL-vaihtoehtoja, jos niitäkään. Eli todennäköisesti Elisan puolelta olisi tarjottukin vain ADSL-sopimuksen päivittämistä ja joka tapauksessa hinnat ovat aina selvästi edullisempia talonyhtiön operaattorin kautta.
Tuo 100 megaa olisi ollut saatavilla Saunalahden kautta (samaa puljuahan ne on ja osittain kai sopimukset menee ristiin), ja se olisi ollut ykkösvaihtoehto, kun vaimokkeella on tuolla Elisa Viihteellä niin paljon tallennuksia, ettei olisi siitä halunnut luopua. Noh, selitin hintaerot sille niin alkoi ymmärtämään eikä jää kaipaamaan tallennuksiaan. Taloyhtiön netti asennettiin joskus vuosi sitten ja en silloin siihen niin perehtynyt, kun jäi mieleen vain se 10 megan perusliittymä. Onneksi tuli nyt soiteltua tuonne DNA:lle.

Elisan kohdalla ihmettelen sitä eniten, että mikseivät ohjaa palveluiden päivittäjiä (eli ihmisiä jotka haluavat antaa firmalle lisää rahaa) jonnekin myyntipuolelle, josta todennäköisesti kuitenkin vastataan nopeammin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä on Soneran koti-tv tai mikä se nyt onkaan. Viikonloppuna Nelonen Pro näkyi Super Bowlin vuoksi ilmaiseksi ja jouduin buuttaamaan boksin, jotta Prot ilmestyivät kanavalistaan. Tämä buuttaaminen veny pari-kolmetuntiseksi tappeluksi, kun boksi ei sitten millään suostunut yhdistymään verkkoon. Netti kuitenkin toimi, joten verkko oli pystyssä. No, loppujen lopuksi boksi kuitenkin käynnistyi, pääsi käsiksi verkkoon ja kaikki oli ok.

Tänään sitten kun oli muutakin asiaa Soneralle niin soittelin ja mainitsin asiakaspalvelijalle tuosta, että on se nyt saatana kun teidän vehkeet ei suostu aina toimimaan ja että toimiminen olisi kuitenkin suotavaa ja odotettavaa.

En ehtinyt sen enempää mieltäni pahoittamaan, kun Soneran jätkä oli jo luvannut lähettää meille uuden digiboksin ja laittoipa vielä ilmaiseksi MTV Totalin näkymään kuukauden ajaksi.

Laadukasta asiakaspalvelua Sonera.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Muuttovarma osoittautui ensiluokkaiseksi muuttofirmaksi Turun seudulla kun muutin kuun vaihteessa. Asiakaspalveluasenne on kohdallaan ja oli sitä jo heti alussa, sillä yritys paitsi vastasi ripeästi tarjouspyyntöön sähköpostitse myös oli ainoa viidestä muuttofirmasta joka soitti tarjouspyynnön jälkeen perään, kyseli tarkempia yksityiskohtia muutosta ja kertoi lisää omista palveluistaan.

Varsinainen muutto sujui muuttokaksikolta mallikkaasti ja ripeästi, ja hyvän leppoisalla fiiliksellä vaikka rasitus oli melkoinen (joutuivat kantamaan lukuisia mööpeleitäni viidennestä kerroksesta alas koska asuintaloni hissi on hyvin pieni ja sen pirulliset turvaovet estävät sen, ettei sinne mahdu kunnolla tavaroita, jotka mahtuvat normihissiin). Muutossa vierähti yhdeksän tuntia, ja siinä vaiheessa kiittelin onneani etten ollut valinnut esim. muuttofirma Niemeä, jonka taksa olisi ollut huomattavasti suolaisempi.

Asiakaspalvelun laadukkuus jatkui vielä muuttolaatikoiden ja niiden palautuksen suhteen. Ne oli tarkoitus palauttaa vasta seuraavana maanantaina, mutta saimme tyhjättyä/palautettua niistä heti yli puolet samana päivänä ja jäljelle jääneiden palautuspäivää muutettiin kaksikin kertaa eteenpäin joustavasti. Lisäksi Muuttovarman edustaja otti laatikoiden haun yhteydessä mukaansa meiltä yli jääneitä ja/tai risoja huonekaluja ynnä muita mukaansa ja lupasi viedä ne kaatopaikalle ilman lisäveloitusta. Helpotti tämäkin kummasti, kun sai kämppään tilaa ja tarpeettomat mööpelit samalla kertaa pois ilman erillistä kuljetusta.

Toivon, etten joudu muuttamaan enää koskaan (tai siis ihan lähivuosina), mutta jos muutan, niin tiedän kyllä mihin soitan suoraan. Suosittelen muillekin muuttajille Turun seudulla ja lähialueilla.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jaahas, ensimmäinen visiitti tähän ketjuun.

Eli asutaan tällä hetkellä tyttöystävän kanssa vuokralla Jyväskylässä, ja helmikuun alussa kämpän tiskikone sanoi sopimuksensa irti. Vuokranantaja ystävällisesti hankki uuden koneen Gigantin verkkopalvelusta, ja kotiinkuljetus, asennus ja vanhan poisto sisältyi soppariin. Ensimmäistä kertaa kone piti toimittaa perjantaina 6.2. klo 17-22, mitään ei kuitenkaan kuulunut, ei edes luvattua peruutussoittoa mahdollisen esteen ilmaantuessa. No, lauantaina puhelua asiakaspalveluun ja uusi kuljetus tämän viikon tiistaille niin ikään klo 17-22. Sama homma, viisi tuntia turhaa odottelua ilman mitään puhelua. Tähän sisältyi jo yksi soitto asiakaspalveluun kesken illan, kun alkoi epäilyttää, ja sieltä vakuutettiin että tulossa on. No ei ollut, ja eilen keskiviikkoaamuna uusi soitto ja yritys samalle illalle. Ei mitään elonmerkkiä puoli kahdeksaan mennessä, soitto asiakaspalveluun ja sieltä vakuuttelua, että kaikki kunnossa ja jos jotain ilmenee niin he ottavat yhteyttä. Ei ilmennyt mitään, ei konetta eikä puhelua.

Eilisen illan päätteeksi sitten aika viileää palautetta sähköpostin kautta erinäisiin osotteisiin, ja tänään sitten tullut yllättävän vittuilunsävyinen puhelu itse kuljetusliikkeestä, ja äsken arvattavampi mielistelypuhelu Gigantista. Kuulemma tänä iltana tulee kone, ja huomenna ottavat uudestaan yhteyttä varmistaakseen koneen toiminnan ja mahdollisten jatkohyvitysten muodossa. Kello lyö kohta viisi, en nyt ihan koko pankkitiliä tällä hetkellä löisi masiinan saapumisen puolesta.

Eli saldona tällä hetkellä reilu 15h odottelua, seitsemän petettyä asiakaslupausta eikä yhtäkään konetta. Tyttöystävän kanssa käydään molemmat yliopiston päälle töissä, joten tällaisten 17-22 hälytysvalmiuksien sumpliminen on suhteellisen vittumaista puuhaa. Gigantille puolestaan saldona kaksi menetettyä asiakkuutta (meidän+vuokranantajan) sekä mahdolliset hyvitykset, joita menee varmasti ainakin vuokranantajan suuntaan. Mehän emme ole uhranneet muuta kuin vajaan vuorokauden verran aikaa ja hermoja, joten tuskin sieltä mitään tulee.

Sinänsä Gigantin asiakaspalvelu on ollut ihan asiallinen ja tietysti aina niin maan kauhean pahoillaan, mutta se, ettei heillä ole mitään kontaktia, kontrollia tai keinoja vaikuttaa omaan kuljetusliikeeseensä, antaa aivan käsittämättömän amatöörimäisen kuvan firmasta. On aivan selvää, ettei tulevaisuudessa ole tarvetta turvautua kyseisen yhtiön palveluihin.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
@Hejony Tuliko kone jo?
Joo, eilen tuli siinä ennen seitsemää lopulta. Tänään sitten vielä tuo luvattu puhelu Gigantin asiakaspalvelusta ja 60e hyvityslahjakortti, ihan asiallisesti hoidettu, mutta totta kai surkea maku silti koko prosessista. No, nyt kone paikallaan ja case closed.

EDIT: Niin ja tuossa vaihdeltiin yksityisviestejä yhden asioista perillä olevan palstalaisen kanssa, ja ilmeisesti kuljetusfirmasta ollut vakitekijöitä lomilla ja tuuraaja-rookiet jäänet pahasti aikatauluistaan jälkeen. Reseptiksi G:lle voisi suositella joko firman vaihtoa, kuljetusten hoitamista itse tai vähintäänkin sisäisen viestinnän kohentamista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Oltiin tässä nuorimman vesan kanssa maakuntakierroksella ja poika sai ylipuhuttua mut Raxiin. Taivuin tahtoon vähän vastahakoisena, mutta mitäpä sitä ei lapsiensa eteen tekisi. Astuttiin erittäin epämääräisen näköiseen ravintolaan sisälle ja kaksi teinityttöä pyyhki pöytiä. Tytöt kyllä huomasivat meidät, mutta eivät tehneet elettäkään tullakseen palvelemaan meitä. Minuutin tarkkailin tilannetta ja koko tuon ajan he pyyhkivät yhdessä samaa pöytää puhtaaksi. Sitten kaiketi tyttöjen vuoropäällikkö (selvästi näitä tyttöjä vanhempi, mutta korkeintaan 20v) myyjätär lompsi luoksemme. Sihautti hampaiden välistä "No mitäs". Tässä vaiheessa viimeistään olisin kääntynyt pois, mutta pojalle tilannetta olisi ollut hankala selittää. Vastasin sitten, että puolitoista buffettia ja vuoropäällikkö tuntui hämmentyneen ikään kuin ei ymmärtäisi mitä minä tahdoin. Ennen tarkentavia kysymyksiä lisäsin, että aikuinen ja lapsi.

Sitten otimme liki tyhjästä ravintolasta pöydän läheltä seisovaa pöytää ja huomasin, että tytöt oli kyllä sen yhden pöydän pyyhkinyt hyvin. Muut oli paskaisia ja lattialla oli ties mitä sontaa. Nämä typyt pyörivät välillä salin puolella täysin vailla tolkkua ja toinen toisen perässä hihityksen säestämänä. Huomautin heille, että "täällä on hei kolme pizza lopussa". Toinen tytöistä pidätteli naurua ja toinen ei siihen kyennyt, mutta sai vastattua "aijaa" ja sitten molempia tyttöjä nauratti. Tytöt meni takaisin keittiön puolelle ja vuoropäällikkö tuli ilmoittamaan, että pizzat on juuri tuloillaan. Siinä sitten tuli odotellessa syötyä salaatteja ja pakko todeta, että tuotteiden laatu oli aivan järkyttävän huono. Lisäksi tiskin yllä lenteli banaanikärpäsiä mikä on vuoden aikaan nähden jo aika kova saavutus. Salaatinlehdetkin oli pari kymmentä minuuttia loppu, mutta niin oli myös kermaperunat sekä lasagne. Meni 20min, meni 40min ja vieläkään odottamaani Pizzaa ei ollut tarjolla. Ajattelin, että jos nyt vielä uudestaan noita typyköitä töillä vaivaan niin sylkevät pizzaan. Koko tunnin aikana ei siis tarjoiltu lainkaan kasvispizzaa.

Jonkinlainen maustehylly heillä oli myös esillä ja siinä ketsuppia pumpun päästä. Arviolta noin 3-5desiä ketsuppia oli ympäri ämpäri aluetta ja paikoin jo tummaksi ja kuivaksi muuttuneessa muodossa. Koko henkilökunta ajoittain aina hävisi jonnekin ovien taakse ja samaan aikaan näin, että kassalta kääntyi useampi asiakas pois kun ei heille ei tarjoiltu. Pitäisi varmaan antaa tämä palaute mieluummin suoraan Raxille ja jollekin hygieniaa valvovalle viranomaiselle, mutta päätin, että vastedes en ikinään käy kyseisessä kioskissa. Aivan uskomatonta paskaa!

Vastedes kierrän Raxin ja myös Tikkurilan ihan helvetin kaukaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllä tuollaisesta olisi jo suotavaa antaa palautetta vähintäänkin suoraan Raxille. Ei tuollainen sentään noissa normaalia toimintaa kokemuksieni mukaan ole.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos vierekkäin on kaksi raflaa ja toinen on tyhjä ja toinen lähes täynnä, kumpaan menisit?

No riippuu tietenkin mitä tekisi mieli. Nyt pojan pizzahammasta kolotti ja alistuin pojan tahtoon. Kuten totesin niin jos jostain kumman syystä olisin itse valinnut saman ravintolan niin oltaisiin käännytty kantapäiltä jo ennen kuin joku vaivautui meitä palvelemaan. Raxi nyt ei kuitenkaan tietojeni mukaan mitään yleistä räkälästatusta ole itselleen luonut vaikkei tarjonta omaa makuaistia hivele.
 

Nick Neim

Jäsen
Pääkaupunkiseudulta löytyy aika monta muutakin pizzeriaa.
Pitääkö tämä ymmärtää nyt niin, että tuollainen on normaalia toimintaa Raxissa? Erittäin harvoin käyn, mutta eipä ole tollasta paskaa osunut omalle kohdalle.

Jos kyseessä taas on joku yksittäinen poikkeus, niin pistää ihmetyttämään tuo lainaamani kommentti entistä enemmän. Ennustajiako tässä pitää olla, jos on menossa syömään nälkäisenä?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Aika vastaavassa tilanteessa olen laittanut palautteen ja sain nopeasti vastauksen ja pahoittelun. Ravintolaketju oli eri, mutta tilanne sinänsä aika läheltä.

Samaa ihmettelin: miksi pitäisi valitsemisen vaiva nähdä, jos nälkä jo tuntuu.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yleensä se kun on lopulta ihan itsestä kiinni, että missä vaiheessa nälkä yllättää ja mihin menee syömään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Raxi nyt ei kuitenkaan tietojeni mukaan mitään yleistä räkälästatusta ole itselleen luonut vaikkei tarjonta omaa makuaistia hivele.

Aijaa. Kerran olen ko. paikassa käynyt Jyväskylässä ja ihan sama meininki siellä oli. Käynnistä aikaa n. 10 vuotta. Eli väärät tiedot. Tikkurilasta löytyy varmaan useampikin pizzamesta, joista saa pizzaa ja palvelua.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aijaa. Kerran olen ko. paikassa käynyt Jyväskylässä ja ihan sama meininki siellä oli. Käynnistä aikaa n. 10 vuotta. Eli väärät tiedot. Tikkurilasta löytyy varmaan useampikin pizzamesta, joista saa pizzaa ja palvelua.

Jyväskylässä jos haluaa käydä vastaavassa mättöpaikassa kannattaa mennä Raxin vieressä olevaan Maxiin. Paremmat pitsat ja myös kebua tarjolla. Mukava turkkilainen? omistaja.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli homma kääntyi nyt päälaelleen eikä Action Bronson saanut lainkaan huonoa palvelua, perustuen näsäviisastelijoiden tarjoamiin tyhjänpäiväisiin faktoihin joiden mukaan pääkaupunkiseudulla ja Tikkurilassa on muitakin ravintoloita.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tikkurilassa muuten on hämmästyttävän vähän sellaisia ravintoloita, joihin lapsen kanssa tai oikein muutenkaan ilkeää mennä. Pizza-kebab mestoja riittää, mutta laatu on luvattoman heikko. Tuossa Raxissa olen käynyt pari kertaa, ja niillä kerroilla se on ollut ihan normi Rax.
 
Tikkurilassa muuten on hämmästyttävän vähän sellaisia ravintoloita, joihin lapsen kanssa tai oikein muutenkaan ilkeää mennä. Pizza-kebab mestoja riittää, mutta laatu on luvattoman heikko. Tuossa Raxissa olen käynyt pari kertaa, ja niillä kerroilla se on ollut ihan normi Rax.

Mikä on sellainen ravintola, johon ei ilkeä mennä lasten kanssa? Lapsille vaan puolikkaat annokset a la carte -listalta. Etnisissä voi kysyä tarjoilijalta miedompia mössöjä, jos lapsi karttaa esim. chiliä tai mausteita. Mielestäni lapsilla on yhtälainen oikeus syödä ravintolassa kuin aikuisillakin. Aikuisilla taas velvollisuus avartaa lasten makumaailmaa muulla kuin nakeilla ja muusilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös