Jep. Lisäksi myyjiä painostetaan myymään kaikkea mahdollista kylkiäisiksi. Pakkohan se on tuputtaa asiakkaalle kaikenlaista kun esimies painostaa (myyjän tehtävä on myydä). Asiakkaan pitää vain osata sanoa ei.Ainakin Elisalla on käsittääkseni noista "kylkiäisistä" ihan hyvät provikat sen myyneelle myyjälle. Toki ärsyttävää asiakkaan kannalta, mutta lisää kummasti myyjän motivaatiota tyrkyttää niitä.
Onko joillakin ihmisillä joku houkutus ostaa se tuote? Miten nössö pitää olla jos ei osaa sanoa ei?
Joo. Mulle soittelee puhelinmyyjät tosi usein kun osallistun niin moniin nettikilpailuihin. Koskaan mulla ei kuitenkaan ole ollut houkutusta ostaa niiltä mitään. Tai no vissiin kaks kertaa oon sanonut että soittavat parin päivän päästä uudestaan, siinä kun niin nopeasti en halua tehdä päätöstä vaikka jonkun haluaisinkin, mutta en mä niitä lopulta ole ostanut. Onhan se joo ärsyttävää joutua sanomaan joskus jopa 3-4 kertaakin ei, mutta ei se niin paljoa ärsytä että sen puhelun jälkeen sitä enää miettisi. Ja mulla se tavallaan on tietoinen päätös kun netissä yhteystietoja eri kampanjoihin jakelen...Varmaan aika nössö, ostavathan jotkut puhelinmyyjiltäkin kun eivät osaa sanoa ei.
Minä pystyn sanomaan ei. inhoan vain noita kaupittelutilanteita. Sen(kin) takia suosin nykyään verkkokauppaa.
Vaikea sanoa - eikä noista toimitusehdoistakaan pahemmin apua löydy...Olisiko kuljetus kotiin asti vs. Lähipostiin tai matkahuoltoon?
Eli ns. Peruskuljetus sis hintaan, mutta kotiin asti maksaa.
Vaikea sanoa - eikä noista toimitusehdoistakaan pahemmin apua löydy...
"Mitä toimitusvaihtoehtoja on tarjolla?
Osoitteessa www.toysrus.fi tehdyille ostoille on tarjolla useita toimitusvaihtoehtoja
---
Nämä kaksi tietoa kun mä yhdistän, niin kyllä mä ainakin tuon ymmärtäisin niin, että työpaikalle ja/tai lahjansaajalle (postitoimistoon) toimitetaan ilmaiseksi, mutta kotiosoitteeseen ei. En mä ainakaan mistään löytänyt mitään mainintaa ihan fyysisesti kotiovelle toimitettavista paketeista/tilauksista.
No nythän tuo avautui aivan uudella tavalla.Eli tuolla myydään isoja tuotteita mm. poreallas, kiipeilytelineitä jne. jotka toimitetaan poikkeuksetta suoraan kotiin ja näissä toimituskulut ovat isommat (poreammeessa näytti olevan 38€), eivätkä näiden tuotteiden postikulut siis sisälly tarjoukseen.
"Normilelujahan" tuolta ei edes saa tilattua kotiinkuljetuksella, vaan ne toimitetaan tavallisena postipakettina lähimpään postiin.
Eli jos et tilaa mitään kiipeilytelinettä tms., niin postikuluja ei ole.
Kymmenen hengen seurueemme saapui noin klo 16 Hospodaan ja ensimmäisenä sattui tilaamaan seurueen nuorin, synttärisankarin tytär, joka täyttää helmikuussa 20. Nuori, ei itsekään varmaan paljon yli 20-vuotias nutturansa aivan liian kireälle vetänyt pissis päätti kysäistä tytöltä paperit. Tuomio: "Meillä on viikonloppuisin ikäraja 20 ja siitä ei jousteta." Asia oli selvä, eikä jääty edes kinaamaan asiasta sen enempää.
Nyt jäi baarilta saamatta noin satasen myynnit enkä jatkossakaan aio ko. lafkaan ikinä enää mennä.
Höpöhöpö, koska kyseessä oli siis täysikäinen henkilö.Sitten kun paikalla sattuisikin olemaan joku alkoholitarkastaja ja luvat takavarikkoon, niin siinä menee vähän enemmän kuin tuo satanen. Säännöt on sääntöjä, vaikka ne on kuinka perseestä, ne koskee jokaista.
No nythän tuo avautui aivan uudella tavalla.
Toisin sanoen mä saan yli 50EUR tuotteen tilattua ja käytännössä lähetettyä sen mihin päin Suomea tahansa ilman postikuluja?
...
Ainoa vaan, että verkkokaupan varastossa tuota ei luonnollisestikaan ole yhtään eli kaikki ovat suoraan liikkeissä, josta ne eivät niitä tietystikään toimita ilmaiseksi Postin kautta.
Sitten kun paikalla sattuisikin olemaan joku alkoholitarkastaja ja luvat takavarikkoon, niin siinä menee vähän enemmän kuin tuo satanen. Säännöt on sääntöjä, vaikka ne on kuinka perseestä, ne koskee jokaista. Tästä jos alkais hieromaan pilkkua, niin poliiseilla pitäisi olla pelisilmää parin kk päästä korttinsa saavansa kanssa, tarjoilija voisi tällä kertaa lorauttaa sen 6cl juomaan, kun koko porukka ostaa tonneilla, lätkäpeleihin ei kaikilla tarvi olla liput, koska muu porukkaa ostaa kumminkin olutta satasilla...
Ei alkoholitarkastajaa kiinnosta noudattaako ravintola omia, lakia tarkempia, sääntöjään, kunhan lain kirjain (täysi-ikäisyys) täyttyy.
Mitä enemmän äijä-alan liike, sitä heikompaa on asiakaspalvelu. Sähköpostikyselyihin ei vastata ja mikäli körmyt puhelimeen jaksavat vastata, niin asiakas saa osakseen lähinnä mukahauskaa sarkasmia ym. kuittailua.
Aika täsmällinen palvelu tosiaan on kyseessä. 10:03 kuittasin paketin itselleni. Käsittääkseni valitun palvelun piti olla 10:00 mennessä. Eihän tässä siis sikäli mitään kiirettä ollut, kun tarkoitus oli vain saada paketti kuitatuksi ennen kahta iltapäivällä. Tai siis 14:55 olisi ollut se aivan vihoviimeinen aika (mielellään 5min ennen).Mielestäni DPD ei kulje postin kautta vaan on itsenäinen kuriiripalvelu. Tuon "Out for delivery" perusteella pitäisi saapua sinulle tänään. Itse tilasin briteistä 29.12. samaa DPD-palvelua käyttäen tavaraa työpaikalleni. Seurannan mukaan 7.1. on tuo samainen Out for delivery ja kyseisenä päivänä paketti tuotu työpaikalleni 13:00.
Tästä muistui mieleen tapaus, josta on kyllä yli kymmenen vuotta, mutta joka ei silti ole unohtunut. Olin ostamassa uutta tietokonetta ja vertailin eri liikkeissä myytäviä edullisia "autotallikoneita". Siihen aikaan Malminkartanossa toiminut tietokonekauppa Cruz Broker ei varsinaisesti herättänyt luottamusta puitteiltaan, mutta menin kuitenkin kysymään mitä eräs heillä tarjouksessa oleva konepaketti maksaisi, jos siihen lisäisi näytönohjaimen X ja muistia Y:n verran. Vastaus kuului (sellaisella helvetin ylimielisellä nasaalilla): "Ei sikäli mitään ku sitä ei oo!"