Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 121
  • 6 860

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Haluan ostaa Soft Emboni mahdollisimman tuoreena, joten käyn kaupassa pari kertaa viikossa. Pääasiassa saan hyvää palvelua, tosin joskus wc-paperiosastolla ei tavoita myyjää, mikäli haluaisin kuulla uusimmat tiedot kakkapaperirintamalta.
---

Ison lafkan asiakaspalvelu on kiinni paljon siitä, ketä sattuu kulloinkin kiinnostamaan. Pienessä yrityksessä taas ei pitäisi olla varaa repäystävällisyyksiin, vaan hyvä ja ystävällinen palvelu on kilpailuvaltti. Siksi välillä ihmetyttää, kun joillain pienilläkin yrityksillä on varaa pitää listoillaan toistuvasti yrmyjä myyjiä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Haluan ostaa Soft Emboni mahdollisimman tuoreena, joten käyn kaupassa pari kertaa viikossa. Pääasiassa saan hyvää palvelua, tosin joskus wc-paperiosastolla ei tavoita myyjää, mikäli haluaisin kuulla uusimmat tiedot kakkapaperirintamalta.

Ei hätää, mä oon täällä! Viimeisin uutuus Soft Embolta on vaaleanpunainen vessapaperi, näyttää jotenkin riemukkaan irvokkaalta kun siihen kietasee krapula-aamun runsaat vapadapat. Toinen kokeilemisen arvoinen paperiuutuus on Vallilan kuoseilla varustettu Emilia talouspaperi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olikohan Embolta myös tullut juuri "vain yksi paperi riittää" erikoiskestävä? Mielestäni näin jotain tällaista kaupassa...

Kyllä piti tarkastaa ja Emboa on tällä hetkellä:
Lotus Just 1 -wc-paperissa on perinteisten wc-papereiden kolmen paperikerroksen sijasta peräti viisi kerrosta paperia

Kierrätyspaperista valmistettu Lotus Luonnonystävän -wc-paperi on pehmeä sinulle ja pehmeä luonnolle

Lotus Soft Embo XXL -rullassa on yli 200 arkkia eli 33 % enemmän arkkeja kuin perinteisessä Lotus Soft Embo -rullassa

Suomalaisten suosikkipaperista Lotus Soft Embo löytyy myös tyylikkäästi kuvioitu Design-vaihtoehto

Lotus Embo Ultra Soft -wc-paperi on valmistettu 100-prosenttisesta selluloosasta, joka antaa paperille ylellisen pehmeyden ja on siksi hellä ihollesi

Ja perse kiittää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä muuten tulee tuohon alkuperäiseen aiheeseen, eli tarjousten määrärajoituksiin, syitä on kolme:
1) Tarjoustuotteissa on pieni kate, joskus jopa miinuskate, jolloin puhutaan ns. sisäänheittotuotteesta. Ei ole tarkoituksenmukaista että ne loppuisivat vielä nykyistäkin nopeammin.
Edelleen, mitä väliä sillä suuressa kuvassa on, onko sitä tuotetta hyllyssä vai ei? Asiakas on jo heittäytynyt sisään mainoksen houkuttelemana. Pienessä kuvassa on toki närkästynyt kuluttaja, mutta ensi kerralla hän on luultavasti nopeampi, koska kokee tehneensä virheen myöhästymisen merkeissä.

2) Joku lienee törmännyt "Ei jälleenmyyjille"-lappuihin. Jos euron kokiksia ja spriteja saisi ostaa määrättömästi, kassajonossa joka toinen omistaisi kebabtoiminimen. Vähän sama juttu kuin joulun jälkeen, kun tulee kinkku-ale.
Valvotaanko tuota kieltoa jotenkin? Kebab-yrittäjää pelkkä kyltti ei kyllä pysäytä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Edelleen, mitä väliä sillä suuressa kuvassa on, onko sitä tuotetta hyllyssä vai ei? Asiakas on jo heittäytynyt sisään mainoksen houkuttelemana. Pienessä kuvassa on toki närkästynyt kuluttaja, mutta ensi kerralla hän on luultavasti nopeampi, koska kokee tehneensä virheen myöhästymisen merkeissä.


Valvotaanko tuota kieltoa jotenkin? Kebab-yrittäjää pelkkä kyltti ei kyllä pysäytä.
Kauppiaan pitää lain mukaan varmistaa tarjoustuotteen riittävyys kampanjan aikana. Huonoimmassa tapatuksessa kauppa voi joutua antamaan vastaavan tuoteeen samaan hintaan tai maksamaan asiakkaalle aiheutuneita kuluja.
Olen aikoinani ketjuliikken markkinointia suunnitellut ja näissä saa oikeasti olla saakelin tarkkana. Säädöksiä on valtavasti.
Tästä voi lukea pienen määrän
http://www2.kuluttajavirasto.fi/File/7ee328a1-4fef-4abb-9894-89b6d5075390/Markkinoinnin+virhetilanteet.pdf
http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi-ja-mainonta/tarjouskampanjat/virheiden-korvausvastuu/
http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Just näin jossain vähittäiskaupan mainoksessa tekstin "esim. jälleenmyyjille!" tai jotain. Se oli ihan hupaisa ja hyvä mainos.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Edelleen, mitä väliä sillä suuressa kuvassa on, onko sitä tuotetta hyllyssä vai ei? Asiakas on jo heittäytynyt sisään mainoksen houkuttelemana. Pienessä kuvassa on toki närkästynyt kuluttaja, mutta ensi kerralla hän on luultavasti nopeampi, koska kokee tehneensä virheen myöhästymisen merkeissä.
Markkinointitutkimukset osoittavat, että muutaman kerran asiakas jaksaa kyllä pettyä esim. juuri mainostetun tuotteen loppumiseen, mutta ennen pitkää pettynyt vaihtaa kauppaa. Ohjesääntönä on, että pettynyt asiakas ei tule takaisin, positiivisesti yllättynyt kylläkin. Siksi niitä korvaavia tuotteita annetaan tarjoustuotteen loppuessa, samoin hyvityksiä jne. Paljastan pienen salaisuuden, jos se jollekin salaisuutena tulee:

Kuluttajansuojalaissa sanotaan, että mainostettu tarjoustuote on toimitettava asiakkaalle jälkikäteen, jos sitä ei ole saatavilla tarjouskampanjan aikana. Tämä asiakaspalvelijan painajainen tarkoittaa, että jos se saakelin kolmenkymmenen sentin alennuksessa oleva mandariinipussi loppuu vartin ennen kuin kauppa sulkeutuu viimeisenä tarjouspäivänä, asiakkaalla on oikeus antaa yhteystietonsa ja vaatia mandariinille kotiinkuljetusta kaupalta.

Joissain mainoksissa näkee "ERÄ"-lisämainintoja, mutta se on useinmiten huomautuksena asiakkaalle, että näitä ei nyt ole kovin montaa, yritä ymmärtää jos loppuvat ennen kuin tulet. Tuota "ERÄ"ä käytetään muutenkin useammin väärin kuin oikein: oikein olisi mainostaa erää jotain tuotetta, vaikkapa erilaisia keräysleimaromppeita, mutta kaupat käyttävät sitä useammin kuvaamaan sanaa "myyntierä", jolla tosiaankin viitataan rajalliseen määrään tarjoustuotetta. Eli siitä vaan vaatimaan :)

Valvotaanko tuota kieltoa jotenkin? Kebab-yrittäjää pelkkä kyltti ei kyllä pysäytä.

Valvotaan. Jos rajoitus on vaikkapa 3 kpl/talous, kassakone antaa alennuksen kolmesta tuotteesta samalle kuitille. Loput menevät normaalihintaan. Kassahenkilökuntaa on kielletty kikkailemasta niin, että antaa armon käydä oikeudesta, jos vaikkapa joku haluaisi ostaa tuplamäärän. Eli siis lyödä noita kahdelle kuitille peräjälkeen. Käytännössä kebab-yrittäjän on siis rampattava auton ja kaupan väliä kolme kokista (tms) kerrallaan, jos haluaa varastojaan päivittäistavarakaupasta täydentää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Noista luettelemistasi tavaroista minulla on aivan murto-osa edes olemassa enkä käytä kauppalistaa. Joku ilmeisti tekee siis listaa puolenkin vuoden päähän.
Siis teen kauppalistan aina seuraavalle kauppareissulle. Kun putkenavaaja (siis se litku, jota kaadetaan viemäreihin, että ne pysyvät auki) loppuu, niin otan uuden pullon käyttöön sekä lisään sen seuraavalle ostoslistalle. Tämän pullon mä tulen kuitenkin todennäköisesti avaamaan vasta kahden vuoden päästä.
Tuli tämä ketju mieleen, kun pyyhin keittiön pöytää vessapaperilla ja sitten mietin hetkinen taisihan yksi talouspaperirullakin vielä olla. Olihan sellainen ja sitten, kun se loppuu, niin ostetaan pari rullaa lisää.
Aiotko vastaavasti tänään pyyhkiä persettäsi talouspaperilla?
Olisi kyllä aika hurjaa nähdä joku salaa kuvattu video Mr. Foxista yksin kotona, kun joku tuote olisikin häneltä loppu ja sitä ehdottomasti sillä hetkellä tarvitsisi. Mikä mahtaisi olla reaktio ja lähdettäisiinkö sitä hakemaan vaikka keskellä yötä aivan mistä tahansa.
Homman nimi on juuri toisinpäin! Pyrin ennakoivalla toiminnallani estämään sen, että mikään tuote ei lopu täysin keskellä yötä tai esim. joskus pitkien pyhäpäivien (joulu, pääsiäinen) aikaan.
En silti jaksa mennä laittamaan poppareita, koska poppareiden varapopparit pitäisi käydä ostamassa syötyjen tilalle ABC:ltä samantien, koska muut kaupat eivät ole vielä auki.
Ai, sä käyt ostamassa ne samantien? Mulle riittää kun mä lisäisin sen seuraavalle ostoslistalle.
Mulla on pikkusen samaa vikaa kuin Mr. Foxilla, vaikken ihan noin pitkälle asiaa viekään. Jos kyse on tuotteesta, joka ei mene ajan kanssa pilalle (esim. pesuaineet), niin ostan isointa mahdollista tonkkaa ja toista pidän varastossa. Täten eivät pääse loppumaan ja tarvitsee huolehtia niiden ostosta mahdollisimman harvoin. Kolmeakymmentä kokispulloa en kyllä rupeaisi varastoimaan, mutta enpä toisaalta sitä juuri juokaan.
Juuri näin - yksi käytössä, toinen varastossa.

Siinähän koko homman perusidea on eikä tarvitse koskaan pyyhkiä vaikkapa keittiön pöytää vessapaperilla tai persettä talouspaperilla. Vastaavasti jos löydän edullisesti jotain, jolle tiedän joka tapauksessa olevan käyttöä SEKÄ tilaa säilytykseen - voin ostaa isomman erän (cola-pullot, partakoneen terät).
Keittiön 12 kaapista 9 on täynnä astioita. Meillä on viisi eri astiastoa ja paljon erilaisia laseja.
Yhdeksän kaappia täynnä astioita - viisi eri astiastoa ja paljon erilaisia laseja - 'nuff said?

Koska muuten se "viimeinen" astiasto on ollut viimeksi käytössä? Mä varastoin kyllä käyttötavaroita, joita tulen käyttämään seuraavan puolen vuoden sisään. Mulla voi olla kaapissa kaksi vuotta (yksi!) avaamaton pullo putkenavaajaa - toiset näemmä käyttävät kaappitilansa säilyttääkseen kerran kahdessa vuodessa (jos silloinkaan) tarvittavaa astiastoa.

Osaatko heittää edes arvioita päivämääristä, koska jokaista noista viidestä astiastosta ollaan viimeksi käytetty? Tämän jälkeen mä voin heittää vaikkapa tarkan päivämäärän, jolloin viimeksi otin varastoistani esim. nipun kertakäyttölautasia, talouspaperirullan, sinappipullon jne., kun lähdimme spontaanisti metsään nuotiolle paistamaan makkaraa. Joo, kaikkea olisi saanut kaupasta silläkin hetkellä, mutta ehkä mä halusin ennemmin viettää senkin puoli tuntia metsän siimeksessä nuotion äärellä kuin stressaantuneena kaupassa, että varmasti muistaa ostaa jokaisen "miniretkellä" tarvittavan käyttötavaran. Sitä paitsi seuraavan kerran tuollainen spontaani päähänpisto voi tulla sellaisena päivänä, jolloin auki ovat ainoastaan pienet ABC-liikennemyymälät ja jotkut Siwat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vessapapereista tuli mieleen, että jättää ruisleivät yms. pois niin ei tarvitse joka päivä käydä paskalla ja siten ostella jotain erikoispehmeitä ettei vaan pyllyreikä naarmuunnu liikaa. Ja muutenkin musta vähän tuntuu että tota ruisleipää syömällä pitää hirveän kauan istuskella pöntöllä, ja se on tosi vittumainen tunne jos kaikki matsku ei tulekaan yhdellä työnnöllä.

Tai en tiedä johtuuko tuosta. Penskana meillä kyllä syötiin ruislepää, eikä mulla silloinkaan ollut mitään paskomisongelmaa. Naapureilla vissiinkin oli kun niillä oli lehtiä vessassa, mitä suuresti ihmettelin.

Mutta siis muutenkin leipien voitelu on tylsää puuhaa ja esimerkiksi jotkut Vaasan Ruispalat maistuvat pahalle.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
edit. Keittiön 12 kaapista 9 on täynnä astioita. Meillä on viisi eri astiastoa ja paljon erilaisia laseja.

Kuolen nauruun. Ihmettelet, jos ihmisellä on kotona 10 rullaa paskapaperia, mutta herralla itsellä on VIISI astiastoa. Kenellä on oikeasti viisi astiastoa? Ja vielä kaiken kukkuraksi jossain minimaalisessa kerrostaloasunnossa. Ymmärrän kyllä, jos jollain kartanon herralla olisi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Yhdeksän kaappia täynnä astioita - viisi eri astiastoa ja paljon erilaisia laseja - 'nuff said?

Koska muuten se "viimeinen" astiasto on ollut viimeksi käytössä? Mä varastoin kyllä käyttötavaroita, joita tulen käyttämään seuraavan puolen vuoden sisään. Mulla voi olla kaapissa kaksi vuotta (yksi!) avaamaton pullo putkenavaajaa - toiset näemmä käyttävät kaappitilansa säilyttääkseen kerran kahdessa vuodessa (jos silloinkaan) tarvittavaa astiastoa.

Yksi perintönä saatu reilun vuosisadan vanha Arabian juhla-astiasto ei ole ollut käytössä kertaakaan, koska suoraan sanottuna en oikein uskalla käyttää sitä, vaikka kyllä se varmasti kestäisi. Muut neljä ovat uudempia ja käytetään niitä säännöllisesti. Me kutsutaan aika usein vieraita meille syömään, jolloin on kiva että on variaatiota, eikä aina syödä samoilta lautasilta. Kertakäyttöastioita en omista ainoatakaan, käytän esim. ulkona grillatessa muovisia astioita jotka voi pestä käytön jälkeen.

Joka tapauksessa kun miltei joka viikko syödään n. 10-14 ateriaa kotona, siihenkin tulee panostaneeksi ihan oman viihtyvyyden vuoksi. Tuota juhlasettiä lukuunottamatta yksikään astia ei ole ollut käyttämättä paria kuukautta pidempään.

edit. Huomautan, että siihen kaappiin, jossa nämä ruokailuastiat ovat, mahtuisi ehkä neljä pussia sitä perhemaxiXXL-koon emboa, jos hyllyt ottaisi pois.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Joka tapauksessa kun miltei joka viikko syödään n. 10-14 ateriaa kotona, siihenkin tulee panostaneeksi ihan oman viihtyvyyden vuoksi.
Niinpä, mä syön tuon verran aterioita kotona ehkä kuukaudessa.

Nytkin olen lähdössä pidennetylle viikonloppureissulle. Pakatessani huomasin, että matkaherätyskellon paristo kannattaa vaihtaa. Sepä olikin viimeinen siitä paketista. Eli tällä hetkellä mulla on yksi avaamaton paketti sen kokoisia paristoja - sekä ostoslistalla lukee "AA-paristoja". Tätä ostoslistaa mä käytän jossain vaiheessa ensi viikolla.

Mulla on tapaaminen klo 13:00. JOS herätyskellon lisäksi vieläpä vaikkapa paristokäyttöinen perseensuristimeni tarvitsisi paristonvaihtoa EIKÄ mulla olisi aina yhtä täyttä pakettia varastossa, niin mitä tekisin? Mulla on noin 1h 42min aikaa tapaamiseen, jossa mulla pitää olla jo kaikki viiden päivän reissulla tarvittavat vehkeet mukana. Jos nyt kuitenkin tarvitsisin lisää niitä paristoja ennen reissua, niin pitäisikö mun siitäkin ajasta tuhlata reilu puoli tuntia kaupassa juoksemiseen? Ennemmin mä hörpin pari kuppia kahvia, otan rentouttavan suihkun sekä pakkaan ja varmistan, että kaikki tavarat ovat varmasti mukanani.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Jos nyt kuitenkin tarvitsisin lisää niitä paristoja ennen reissua, niin pitäisikö mun siitäkin ajasta tuhlata reilu puoli tuntia kaupassa juoksemiseen?...

Suunnitelmallisuus on hieno piirre ihmisessä, mutta pakkomielle onkin sitten jo ikävämpi ominaisuus.

Oletko lähdössä suoraan erämaahan, etkä ohita reissullasi yhtään kauppaa missään vaiheessa? Maailma on täynnä kauppoja, huoltamoita, kioskeja jne., joten perustelusi menee kyllä enemmänkin tuolle pakkomielteen puolelle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kuolen nauruun. Ihmettelet, jos ihmisellä on kotona 10 rullaa paskapaperia, mutta herralla itsellä on VIISI astiastoa. Kenellä on oikeasti viisi astiastoa? Ja vielä kaiken kukkuraksi jossain minimaalisessa kerrostaloasunnossa. Ymmärrän kyllä, jos jollain kartanon herralla olisi.

Astiastojakin on eri kokoisia. Mulla on 18-osainen sushiastiasto (tehdään aika usein sushia), joka nyt ei ole niin hirvittävän tilaavievä. Jos käytän Mr. Foxin logiikkaa seuraavanlaisessa mielikuvitustilanteessa:

Olet kutsunut kavereita syömään sushia pyhäpäiväksi. Kaupat ovat kiinni, mutta R-kiska on auki. Kaverit todennäköisesti käyvät pitkän illan aikana paskalla, ainakin pari varmasti käy. Telineessä on puoli rullaa kakkapaperia. Kumpi skenaario on mieluisampi:

a) EI HÄTÄÄ! Kaapissa on onneksi ihan hurjasti lisää kakkapaperia siinä saippuoiden vieressä hammastahnojen alapuolella. Mutta Ärrältä voisi kipaista kertakäyttöastioita susheja varten.

b) Kappas, haenpas pussillisen paperia Ärrältä.

Joojoo. Pointti on joka tapauksessa se, että minä (me) olen varautunut yllättäviin tilanteisiin esim. sellaisilla tuotteilla, joita ei kannata tai voi hankkia kiireessä. Toisaalta nautin kauniista asioista, kuten lasitaiteesta, jota mulla on aivan liikaa viemässä tilaa. Minkäs teet, en mä muutenkaan ole liian käytännöllinen ihminen, intohimoni ovat hyvin esteettisiä ja aistinvaraisia. Aika paljon tapahtuu ruoanlaiton ja ruoan ehdoilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aina voi paskantaa sushi-astiaan ja jättää pyyhkimättä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Niinpä, mä syön tuon verran aterioita kotona ehkä kuukaudessa.

Eli me syödään neljä kertaa enemmän aterioita kotona. Meillä on neljä kertaa enemmän astioita (plus yksi perintösetti). Yksinkertaista matikkaa näin humanistillekin :)

edit.
Aina voi paskantaa sushi-astiaan ja jättää pyyhkimättä.
Äläs nyt. Vaimo tilaa meille hesaria. Ja vessaan hankittiin sellanen helvetin iso posliiniastia, jossa on defaultina vettä pohjalla. Paskon sinne.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Olikohan Embolta myös tullut juuri "vain yksi paperi riittää" erikoiskestävä? Mielestäni näin jotain tällaista kaupassa...

Tuollaiselle olisi ollut eilen tarvetta. Kävin nimittäin aamulla pytyllä asioimassa ja eka Mr. Hankey hyppäsi sinne vatsa edellä, aiheuttaen roiskeet takalistooni. Pyyhin niitä roiskeita sitten pois, mutta se saatanan paperi repesi kesken urakan ja sitten olikin etusormi perseessä.

Kelatkaa vähän, ylipainoinen keski-ikäinen julli istuu aamulla pytyllä etusormi perseessä. Onneksi eukko ei pyyhältänyt sinne sekaan seuraamaan miehensä triumfia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Germanicuksen ns. frozen moment - hetkeksi kaikki pysähtyy, silmät laajenevat ja sydämen lyönti kaikuu vessassa.

Toivottavasti ei ollut viimeinen pala paperia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Valvotaan. Jos rajoitus on vaikkapa 3 kpl/talous, kassakone antaa alennuksen kolmesta tuotteesta samalle kuitille. Loput menevät normaalihintaan. Kassahenkilökuntaa on kielletty kikkailemasta niin, että antaa armon käydä oikeudesta, jos vaikkapa joku haluaisi ostaa tuplamäärän. Eli siis lyödä noita kahdelle kuitille peräjälkeen. Käytännössä kebab-yrittäjän on siis rampattava auton ja kaupan väliä kolme kokista (tms) kerrallaan, jos haluaa varastojaan päivittäistavarakaupasta täydentää.
Menee kyllä saivarteluksi, mutta ilmeisesti kukaan ei siis kysele, että "ei kai sitä vaan olla jämyjä?"? Toki tuo ostorajoitus on tehokas valvontakeino juuri mainitsemastasi syystä, mutta entäs jos sitä ostorajoitusta ei ole?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Germanicuksen ns. frozen moment - hetkeksi kaikki pysähtyy, silmät laajenevat ja sydämen lyönti kaikuu vessassa.

Toivottavasti ei ollut viimeinen pala paperia.

Juurikin noin ja ei ollut viimeinen pala paperia. Unen rippeet karisi kyllä silmistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Menee kyllä saivarteluksi, mutta ilmeisesti kukaan ei siis kysele, että "ei kai sitä vaan olla jämyjä?"? Toki tuo ostorajoitus on tehokas valvontakeino juuri mainitsemastasi syystä, mutta entäs jos sitä ostorajoitusta ei ole?

Ei ketään ruveta kesken kaiken epäilemään väärin ostamisesta. Jos ostorajoitusta ei ole, kyse ei todennäköisesti ole ns. kärkitarjouksesta. Silloin tilanne on useinmiten se, että kate on aivan riittävä, eikä hinta ole mitenkään dramaattisen edullinen. Eli esimerkkinä vaikkapa joku -17% alennuksessa oleva Saarioisten mikroateria ei skulaa sisäänheittotuotteena tms. vaan lähinnä täyttää markkinoinnissa "palstatilaa", eli on kiintiötarjous. Ymärsinkö kysymyksesi oikein?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
No oikeastaan et. Olen itsekin huomannut noita "ei jämyille" -ilmoituksia. Sen kiellon valvominen minua nyt askarruttaa.

Aa, eli siis meinaat tuotteita ylipäätänsä, tarjouksilla tai ilman? Sellainen ei ole kaupan valvottavissa, vaan jonkun muun instanssin. Kauppa ei toki myy esimerkiksi kokista ulos kokonaisessa niputetussa dollyssa (eli pyörien päällä olevassa pinossa levyineen päivineen), mutta muutoin sääntelyä ostomäärissä on vaikea tehdä; oikeastaanhan se on ihan helvetin hyvä kaupalle, jos joku tulee sieltä ostamaan limsat kebabbilaansa. Jos narahtavat, se ei ole kaupan vika, enkä tiedä minkälaiset sanktiokäytännöt tuollaisesta on säädetty.

Tuskin kukaan silti ostaa kaupasta jälleenmyyntiä varten muita kuin noita todella edullisia tarjoustuotteita, koska esim. tukuista saa halvemmalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No oikeastaan et. Olen itsekin huomannut noita "ei jämyille" -ilmoituksia. Sen kiellon valvominen minua nyt askarruttaa.

Tuskin tuota kieltoa pystytään tehokkaasti valvomaan, jos joku jämy haluaa tarjoustuotetta hakea. Täällä mainittu kassan ohjelmointi (x määrä tuotteita alennushintaan yhdelle kuitille) pakottaa ostajan juoksemaan kaupan ja auton väliä, mikä pudottaa valtaosan jämyistä pois.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oletko lähdössä suoraan erämaahan, etkä ohita reissullasi yhtään kauppaa missään vaiheessa? Maailma on täynnä kauppoja, huoltamoita, kioskeja jne., joten perustelusi menee kyllä enemmänkin tuolle pakkomielteen puolelle.
Pyrin omalla toiminnallani vaikuttamaan siihen, että matkan varrella tulee mahdollisimman vähän ylimääräisiä pysähdyksiä. Reissuilla on kuitenkin aina mukana sellaisia henkilöitä, jotka vinkuvat pysähtymään johonkin, kun mukana ei ole sitä-tätä-ja-tota. Oltiin sitten menossa juhannusfestareille, mökille tai johonkin virallisempaankin tapahtumaan. Tällainen pysähdys on suunniteltuna OK. Silloin se ollaan otettu huomioon jo matka-aikoja laskettaessa jne.

Yleensä matkanjohtajana/vastuullisena järjestänä pyrin omalla toiminnallani siihne, että ainakaan mun takiani ei jouduta pysähtelemään ylimääräisiä kertoja. Mä edelleen odotan sitä yhtä kertaa, kun matkalla ei ole mukana yhtään tällaista pysähdys-vinkujaa.

Nyt muuten pakatessa heitin varastoistani kassiin uuden hammasharjan sekä uuden kasvorasvatuubin - siis sen jo vaihtamani pariston lisäksi. Ehkäpä näidenkin takia olisi sitten ollut järkevämpää pysähtyä johonkin matkan varrelle? Ehkä mä kuitenkin menen mieluummin ensimmäisellä pysähdyksellä nauttimaan vaikkapa kupillisen kahvia kuin jonottamaan tuollaisia välttämättömyystavaroita kauppaan.
Eli me syödään neljä kertaa enemmän aterioita kotona. Meillä on neljä kertaa enemmän astioita (plus yksi perintösetti). Yksinkertaista matikkaa näin humanistillekin :)
Astiat eivät kuitenkaan ole sellaista todellista kulutustavaraa.

Vastaavalla logiikalla: mulla on yleisimmin käytössä kaksi liinavaatesettiä - yksi käytössä, yksi puhtaana. Todennäköisesti myös nukut neljä kertaa enemmän kotona, joten onko sulla/teillä sitten kahdeksan liinavaatesettiä käytössä?

EDIT: ai niin, ja luonnollisesti aina vaihtaessani matkahammasharjan - vaihdan samalla myös sen matkakotelon. Tällä kertaa kaapista tuli otettua viimeinen kappale, joten... ensi kerralla kaupassa käydessäni ostan niitä jälleen 2-3-4 kappaletta. Nyt on parikymmentä minuuttia aikaa istahtaa kaikessa rauhassa ja odotella kyytiä. Sen ajan nautin kupillisen oikein hyvää kahvia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös