Mulla heräsi tarkalleen 34 kysymystä, kun luin tätä ketjua viimeisen parin vuorokauden aikana, suurin osa alkaa (osa myös loppuu) "mitä vittua?".
Kysymyksesi taitavat suurimmaksi osaksi koskea meikäläisen kulutustottumuksia? Yritän vastailla mahdollisimman avoimesti.
Eli missä saatanan varastohallissa jengi täällä budjaa?
- - -
Onko sulla joku hiivatin mökki pelkkää kakkapaprua varten siinä pihalla?
Mulla on 53 neliön (ei tarkastusmitattu) pätkä wanhaa puutaloa. Täällä on kaikenlaisia pikkusokkeloita ja mielenkiintoisia (uniikkeja) ratkaisuja. Kaikissa kämpissä on kuitenkin sellaista turhaa ja käyttämätöntä tilaa. Erilaisilla sisustusratkaisuilla näihin saa mahtumaan yllättävänkin paljon kaikenlaista.
Jos minä ostan kaupasta liian ison paketin wc-paperia (ostan aina soft embo 8rll; mahtava tuote!), se on pakko varastoida joko kellarikomeroon tai ruokapöydän alle, koska sellainen 16 rll pussi on niin jäätävän iso ettei se mahdu minnekään. Ja nyt joku hamsteri kertoo, että ostaa kerralla puolen vuoden pyyhintävälineistön!
Mä vietän niin vähän aikaa tässä asunnossa, että 16 rullaa Lotus Soft Emboa (mahtava tuote!) riittää aika tasan tarkkaan vuoden. Kuivausrummun yläpuolella katonrajassa on pikkuruinen räätälöity hylly, jolle mahtuu ~20 rullaa WC-paperia. Tämä on normaalisti sitä todellista hukkatilaa. WC-papereiden viereen mahtuu vieläpä hienosti puhtaan pyykin kori.
Mihin mahtuu FIN-lavallinen talous- ja wc-paperia, panttilavan verran kokista puolen vuoden tarpeiksi, laatikollinen hammastahnaa, toinen dödöä ja kolmas saippuaa, 80 partakoneenterää sekä lisäksi olettamani muut päivämäärättömät tuotteet: 10 pakettia merisuolaa, pussillinen noppia, myyntierän verran pölypusseja ja varmuuden vuoksi vitullinen kasa maalarinteippiä ja kuulakärkikyniä?
Ovatko kaapit, hyllyt ja muut erilaiset säilytysratkaisut sulle täysin ventovieraita käsitteitä?
Yksi keittiökaappi on kuiva-aineille, toinen juotaville (yksi hylly) sekä juuri esim. talouspapereille, kertakäyttöastioille, lautasliinoille jne (toinen hylly). Siivouskomerossa on pölynimurin lisäksi näppärä vetolaatikkosysteemi, johon saa hienosti järjesteltyä siivoustarvikkeet (rätit, sienet jne.) sekä kaikki muut kodinhoitotuotteet (lamput, paristot, sulakkeet ja vaikkapa ne maalarinteipit), jätepussit, siivoushanskat jne. jne. jne. Varsinaiset pesu- ja puhdistusaineet ovat WC-kaapissa - samasta josta löytyvät pesupulverit, huuhteluaineet, putkenavaajat, WC-puhdistus-, kaakelipuhdistus-, peili-/ikkunanpuhdistusaineet jne. Samaisen WC-kaapin toisella hyllyllä ovat siivousämpärit, lastat yms. suuremmat esineet. Toimistopöydän laatikoista löytyvät kirjoitusvälineet yms. toimistotarvikkeet. Pienemmät hygieniatuotteet ovat pesualtaan yläpuoleisessa peilikaapissa. Toisessa WC-kaapissa (ylä-) ovat esim. suihkusaippuat, shampoot, vartalorasvat jne. - nämäkin vievät tilaa vain yhden hyllyn.
Järjestelmällisyys on kaiken A ja O!
Ja millä tuot ne kaikki tarvikkeet sinne? Mä en jotenkin osaa ymmärtää tätä skenaariota yhtään.
On sellainen uusi keksintö kuin auto.
Itse käyn kaupassa 3-4 viikossa. Saan samalla sen mitä tarvitsen ja kaiken mahdollisimman tuoreena, kuten leivän, yrtit, kasvikset ja lihan.
Kyllä minäkin tuoretavarat käyn ostamassa erikseen. Kysymys olikin siitä, että kuinka ostan ei-tuoretavaroita.
Pääperiaatteeni on seuraava: yksi tuote on käytössä ja toinen varalla. Kun käytössä oleva tuote loppuu, otan uuden tuotteen käyttööni JA lisään sen samantien seuraavaan kauppalistaani. Järjestelmällisyys on tässäkin kaiken A ja O.