Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 994 911
  • 7 119

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kerrotaan ihan omakohtaista kokemusta ja saman olen huomannut nykyisin myös kaupoissa toimivan, ihan kuin ulkomailla, eli ne kolikot voidaan laskea käteen, mutta se kassalaatikko ei todellakaan aukea, vaan ne kolikot siihen "raha-alustalle" lasketaan esim. euron pinoihin ja sitten kun se kokonaisuus on selvänä ja molemmat ovat asian hyväksyneet niin ne pinot siirtyy vasta kassalippaaseen ja vasta sitten sieltä kassalippaasta siirtyy setelit ulos.

Joskus sitä vaan on pakko ihmetellä että miten yleensäkkin koko setelihuijaus on mahdollinen, kun ei yksikään järkevä ihminen voi edes tuohon sortua. Useamman kerran minun ollessa kassalla kyllä yritettiin ja säälittävän näköisiä oli ne kaverit kun ei se "hämääminen" ja minun pääni sekoittaminen onnistunutkaan, kun ei ollut edes kassalaatikko auki ennen kuin oli rahat laskettu ja siisteissä pinoissa siinä "pöydällä".

Eikä se kassalla ollessa se kolikoiden laskeminen mikään iso juttu ollut, sen jälkeen ihan yhtä hyvin olisi bongannut sen väärän setelin kuin muutenkin. Ihan arkipäivää se on, että ne mummot tulee niitä senttejänsä tunkemaan... valitettavasti.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ainakin tuolla Itäisen Euroopan alueella et monessakaan paikassa saa edes annettua rahaa käteen kassahenkilölle, kun se ei ota sitä vastaan. Rahaa varten on semmoinen peltikuppi, jonka kautta maksu suoritetaan. Siihen pistetään setelit ja siihen tulee takaisin myös vaihtorahat ja kuitti. No ehkä siellä on enemmän kokemusta näistä kassakusettajista.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ainakin tuolla Itäisen Euroopan alueella et monessakaan paikassa saa edes annettua rahaa käteen kassahenkilölle, kun se ei ota sitä vastaan. Rahaa varten on semmoinen peltikuppi, jonka kautta maksu suoritetaan. Siihen pistetään setelit ja siihen tulee takaisin myös vaihtorahat ja kuitti. No ehkä siellä on enemmän kokemusta näistä kassakusettajista.
Eihän lähintä esimerkkiä tarvitse hakea kuin tuosta Suomenlahden takaa. Virossa vielä 90-luvulla tämä oli ihan normaali käytäntö. Nykyisin sielläkin taitaa olla "rahat käteen" -meininki? Ainakin Tallinnassa ja epäilen sen johtuvan ainakin osittain (Suomi-) turismista.

Kyllä nimittäin hävetti joskus vuosituhanteen vaihteessa taas olla suomalainen. Se oli enemmän sääntö kuin poikkeus, kun Peräkylän Irmelit ja Poronkuseman Taistot olivat Tallinnassa. Kaupoissa tyrkyttivät ja heiluttelivat rahojaan melkein myyjien sierainaukkoihin saakka. Usein vielä ryyditettynä tokaisulla: "On se kumma kun ei raha kelpaa!". Kun viimein se maksutapahtuma saatiin vietyä loppuun sen kupin kautta, niin vielä lähdettiin tuohtuneena pois kaupasta manaten: "Merkillistä asiakaspalvelua!".

Tuo kuppihan on vain molemminpuolisen turvallisuuden ja rehellisyyden osoitus. Läntisessä Euroopassa muistaisin ainakin Espanjassa olevan vastaavanlaisen käytännön, Sveitsissä tietyissä paikoissa sekä joillain lentoasemilla ympäri Eurooppaa (mm. Kastrup). Ei tietenkään siis joka liikkeessä, mutta ainakin näissä paikoissa olen vastaavaan käytäntöön törmännyt. Suomessakin tämä käytäntö toimii. Missä? Esimerkiksi Forexissa tai muissa rahanvaihtopisteissä. Aivan samalla tavallahan sielläkin rahat tai kortti laitetaan sille pyörivälle alustalle. Samaa reittiä pitkin saat sitten vaihtamasi rahat ja kuitit ja kortit takaisin. Mistä syystä? Turvallisuus ja rehellisyys! Tuollaisissa paikoissa tämä on "hyväksyttyä", mutta päivittäistavarakaupoissa pitää olla joku eri käytäntö.

Eihän se vaadi edes sitä kuppia tai pyörivää alustaa - kyllähän sitä pöytäpinta-alaa siinä kassan vieressä voi käyttää joka tapauksessa hyväkseen. Mä laitan aina esim. pullopalautuskuitin siihen pöydälle ohi kävellessäni mennessäni jo aloittamaan tavaroideni pakkaamista. Useimmiten kassahenkilö on siinä vaiheessa jo aloittanut ostosteni scannauksen, joten aivan turhaa mun on sitä ruveta hänen käteensä tunkemaan. Kyllä se pullopalautuskuitti voidaan scannata vasta sen jälkeen, kun kaikki tavarat on ensin scannattu. Siinä vaiheessa kun kassatytsy scannailee viimeisiä ostoksiani mä keskeytän tavaroideni pakkauksen ja kävelen korttimaksupäätteelle tai erittäin harvoin maksamaan käteisellä.
 

motamoro

Jäsen
Toinen esimerkki myös läheltä. Kuukausi sitten tuli käytyä länsinaapurissamme ja siellä oli viety vielä astetta pidemmälle päivittäistavarakaupoissa tuo kolikkojuttu. Myyjät eivät ikinä käsitelleet kolikoita käsissään vaan ne syötettiin kassatiskin edessä olleeseen automaattiin, joka laski ne automaattisesti ja mahdolliset kolikkovaihtorahat tulivat myös samasta koneesta ulos. Melko kätevää. Muistaakseni setelit kuitenkin annettiin/saatiin myyjälle/myyjältä.

Edit. Jaa, kun hieman tarkemmin lukee niin tuolla peltikupilla taidettiin tarkoittaa samaa asiaa. Käsitin aluksi sen sellaisena pöydällä olevana astiana johon rahat laitetaan ja otetaan pois.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eivät kovin ammattilaisia olleet, kun pakoautokin piti peruutella pois parkkiruudusta keskellä supermarketin pihaa. Tosin tuon IL:n uutisen aina niin hyvästä kieliopista päätellen, ei olisi mikään ihme, vaikka todellisuudessa ne olisivatkin vaikka fillaroineet paikalta pois.

Mitä ihmeen kuppeja ja kolikonvaihtoautomaattikassoja täällä selitetään? En selvästi ole tarpeeksi international. Itse muistan pienimmiltä rautatieasemilta tällaisen "pyörivän pöydän", johon laitettiin rahat ja seuraavalla pyörähdyksellä tuli myyjältä liput. Mutta myyjä oli muutenkin tavoittamattomissa pleksin takana, ei kai noilla kuppikassoilla näin?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Itse muistan pienimmiltä rautatieasemilta tällaisen "pyörivän pöydän", johon laitettiin rahat ja seuraavalla pyörähdyksellä tuli myyjältä liput. Mutta myyjä oli muutenkin tavoittamattomissa pleksin takana, ei kai noilla kuppikassoilla näin?
Forex ja muut rahanvaihtopisteet toimivat Suomessakin edelleen samalla systeemillä. Syy: turvallisuus ja luotettavuus
Mitä ihmeen kuppeja ja kolikonvaihtoautomaattikassoja täällä selitetään? En selvästi ole tarpeeksi international.
(Pääasiassa Itä-Euroopassa käytössä olevat) Kupit: kuvittele paikallisen lähikauppasi kassapöydälle (siis siihen, jossa ennen allekirjoitettiin pankkikorttitositteet) sellainen laakea astia. Asiakas laittaa rahansa siihen, josta myyjä ottaa ne. Vaihtorahat tulevat vastaavasti toiseen suuntaan. Homma tietysti toimii ilman kuppiakin tai tuota alustaa, joten siihen on aivan turha puuttua ja takertua.

15.01.2014 - WSJ: Latvia Charities Thrive on Euro

Tuossa näet kupin tai astian toiminnassa Latviassa.

Top 7 Tips for Shopping in Eastern Europe

"4. Change

Money isn’t often handed directly from person to person after completing a transaction. There is often a dish at the counter for laying money or for giving change. This is a cultural aspect that is sometimes forced upon you—you may find that the cashier will direct you to use this dish with a gesture."

Eli rahaa ei lykätä kädestä käteen!

Kolikonvaihtoautomaattikassat: CashGuard

Toinen video, jossa ruotsalaisnuori maksaa 50 kruunun ostoksensa 1 kruunun kolikoilla muovipussista. Aikaa kolikoiden syöttämiseen CashGuardiin meni vähän reilut puolitoista minuuttia, vaikka siinä oli vähän alussa pelleilyäkin mukana. Kuinkahan kauan saman summan laskemiseen olisi mennyt tällä pari päivää sitten näkemälläni kassatytsyllä - erityisesti hänen tyylillään? Ottaen vielä huomioon, että tuossa kaikki kolikot olivat samanarvoisia. Lähikauppani kassatytsyllä oli eri arvoisia kolikoita ainakin kolmea eri laatua (5c, 10c, 20c).

Betala med 50 enkronor!
 

Jof

Jäsen
Eihän lähintä esimerkkiä tarvitse hakea kuin tuosta Suomenlahden takaa. Virossa vielä 90-luvulla tämä oli ihan normaali käytäntö. Nykyisin sielläkin taitaa olla "rahat käteen" -meininki? Ainakin Tallinnassa ja epäilen sen johtuvan ainakin osittain (Suomi-) turismista.

Eikös Helsingin rautatieaseman yleisövessassa ollut ainakin vielä joitakin vuosia sitten se metallikuppi, johon kolikko laitettiin. Maksun jälkeen asiakaspalvelija sieltä lasin toiselta puolelta pyöräytti kupin itselleen ja lattoi sitten kuitin sekä mahdolliset vaihtorahat kuppiin pyöräyttäen sen sitten takaisin asiakkaalle.

Enpä muista Suomessa käyttäneeni muuta yleistä vessaa, jossa olisi asiakaspalvelija, liekö enää?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Venäjällä ei ilotyttökään ottanut rahaa käteen vaan pöydän kautta piti antaa.

Taitaa jotain taikauskojuttujakin liittyä noihin joihinkin tapoihin. Huonoa onnea tms.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tännekö saa kertoa myös ei niin laadukkaat asiakaspalvelukokemuksensa?

Eli mulla on ongelma tuon Xbox 360-konsolin nettiin menemisen kanssa siitä pisteestä, kun Xbox Onen tänne ostin. Esim. testattuani X360:stä muualla, tuo meni ongelmitta nettiin, muttä täällä ei. One menee kyllä nettiin ilman mitään ongelmaa. Noh. Soitin ensin asiasta Xboxin asiakaspalveluun, jossa asiaa selvitettiiin ja tuo yksi kikka toimikin, joskin vain kaksi kirjautumiskertaa. Tämän jälkeen aspa tuumasi että ongelma on joko netissä tai sitten siinä, että molemmat Xboxit yrittää samalla IP:llä nettiin ja näin tuo ei nyt ole.

Sitten päätin soittaa Elisan asiakaspalveluun, osaisivatko ne auttaa asian kanssa ja onko heille ollut muita soittoja asiasta. Ensimmäinen asiakaspalvelija sanoi että teknisessä tuessa on nyt ruuhkaa, mutta hän voi yhdistää Oma Guru-palveluun, eikä missään vaiheessa tuota kohtaa tullut ilmi että kyseinen palvelu maksaa, tuo toki välähti päähän sillä samalla sekunnilla ja kysyin hintaa. 2.19e/min. Tuumasin että ei kiitos ja että soitan myöhemmin ja kokeilen, josko pääsisis vähemmällä jonottamisella sillon normipuolelle.

Pääsin. Mutta mitä kävi sitten? Kaveri selitti jotain että tää tuli nyt tänne häiriöpuolelle ja hän antaa sulle puhelinnumeron suoraan sinne tekniseen tukeen, jossa mua autetaan ongelman kanssa varmasti. Taaskaan ei ollut pienintäkään mainintaa siitä, että tuo on ihan törkeän kallis ja nyt ei edes maininnut sanaa Oma Guru.

Eli Elisalla koitetaan kusettaa porukkaa soittamaan numeroon, joka maksaa vitusti minuutilta ja sitä ei edes kerrota tarkkaan neuvottaessa. Ei jumalauta näin. Helvetin pitkä miinus täältä Elisalle. Ilmeisesti ilmainen asiakasapu on nykypäivänä turha toivo?
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli Elisalla koitetaan kusettaa porukkaa soittamaan numeroon, joka maksaa vitusti minuutilta ja sitä ei edes kerrota tarkkaan neuvottaessa. Ei jumalauta näin. Helvetin pitkä miinus täältä Elisalle. Ilmeisesti ilmainen asiakasapu on nykypäivänä turha toivo?

Olettaisin että nuon sinun puhelut on nauhoitettu. Mitä jos otat Elisan aspan / helpparin esimiestasolle yhteyttä ja kerrot kokemuksistasi. Sillä eikös tuossa jotain markkinalakia rikota kun jätetään kertomatta puheluiden maksullisuus.

Tätä kautta voit myös saada apua ongelmaasi:
Elisa.fi yhteystiedot
Elisan vaihteesta varmaankin saa parhaiten tietoa kuka pomo sattuu olemaan paikalla. Huomio että kyseessä on maksullinen yritysnumero joten muista vaatia hyvityksiä tuostakin samalla. Varmasti joku tiiminvetäjä Elisan helpdeskissä on tähänkin aikaan vuodesta töissä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olettaisin että nuon sinun puhelut on nauhoitettu. Mitä jos otat Elisan aspan / helpparin esimiestasolle yhteyttä ja kerrot kokemuksistasi. Sillä eikös tuossa jotain markkinalakia rikota kun jätetään kertomatta puheluiden maksullisuus.

Tätä kautta voit myös saada apua ongelmaasi:
Elisa.fi yhteystiedot
Elisan vaihteesta varmaankin saa parhaiten tietoa kuka pomo sattuu olemaan paikalla. Huomio että kyseessä on maksullinen yritysnumero joten muista vaatia hyvityksiä tuostakin samalla. Varmasti joku tiiminvetäjä Elisan helpdeskissä on tähänkin aikaan vuodesta töissä.

Joo, sama tuli heti mieleen. Ihan uskomatonta perseilyä. Ehdin siis soittaa tuohon numeroon jo, mutta katkaisin sillä samalla saatanan sekunnilla kun se sanoi Guru-sanan.

Pitää pistää palautetta tuonne, ei tää jumalauta näin voi mennä ja ongelma oli Elisasta kiinni. Elisa Viihteen modeemi ei ollut ladannut uusinta Firmwarea, jonka se pitäisi tehdä automaattisesti. Heti kun tajusin tuon ja sain päivityksen, molemmat Xboxit menee ongelmitta nettiin.

Ja tätä on ihan turha Elisan väittää, että eivät ole kuulleet asiasta ennen, kun en varmasti ole ainoa jolla vastaava ongelma on ollut. Saatana.

Edit: Olivat lähteneet jo kotio kun kello on yli neljä, mutta jätin soittopyynnön huomiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pääsin. Mutta mitä kävi sitten? Kaveri selitti jotain että tää tuli nyt tänne häiriöpuolelle ja hän antaa sulle puhelinnumeron suoraan sinne tekniseen tukeen, jossa mua autetaan ongelman kanssa varmasti. Taaskaan ei ollut pienintäkään mainintaa siitä, että tuo on ihan törkeän kallis ja nyt ei edes maininnut sanaa Oma Guru.

Eli Elisalla koitetaan kusettaa porukkaa soittamaan numeroon, joka maksaa vitusti minuutilta ja sitä ei edes kerrota tarkkaan neuvottaessa. Ei jumalauta näin. Helvetin pitkä miinus täältä Elisalle. Ilmeisesti ilmainen asiakasapu on nykypäivänä turha toivo?

Nämä lienee operaattorikohtaisia, mutta ymmärtääkseni asiakaspalvelu ei kykene auttamaan teknisissä asioissa. Vikapalvelut saattaa pystyä, ellei ne ole vain verkon vikapuolelle. Yleisesti tekninen tuki on se, minne valtaosa asiakkaista päätyy. Ne on sitten näitä maksullisia numeroita.

Onko palstalaisilla kokemusta, vastaavatko operaattoreiden asiakaspalvelut millä viiveillä sähköisesti laitettuihin viesteihin? Liittymänvaihdon yhteydessä operaattorini oli laittanut salaisen numeroni julkiseksi. Oma palvelussa muutosta ei voinut tehdä, laitoin viestiä, koska mulla ei ole puolta tuntia aikaa odotella maksullisessa jonossa. Jos näyttää kestävän, niin sitten pitää astella lähimpään kivijalkamyymälään äänekkään reklamaation kanssa. Jos hoituisi tuon sähköisen viestin kautta, niin skippaan valituksen.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rupeshan taas korpeemaan ruokakaupassa tää tupakki-ikärajapaperi-pelleily.

Käytiin tyttöystävän kaa normaaleilla ruokaostoksilla ja otin sitten itelleni tupakkia samalla.

Ei riittänyt meikäläisen paperit (32v) kun tyttöystävällä ei ollut lompakkoa mukana (26v).

Syytä epäillä, että välitän alle 30v näköselle tytölle tupakkia.

Piti erikseen siirtyä viereiselle kassalle tupakkiostoksille.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Levykauppa Äxän palvelu ansaitsee kiitokset. Sähköpostikyselyihin levyjen toimitusten väliaikatilanteisiin vastataan todella nopeasti. Ei oon kohdalla vaihto toiseen artikkeliin sujuu kitkatta. Ja Itellan hukkaama tai muuten vaan hukassa oleva levy laitettiin samantien uudelleen toimitukseen. Kiitos, Äx!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onko palstalaisilla kokemusta, vastaavatko operaattoreiden asiakaspalvelut millä viiveillä sähköisesti laitettuihin viesteihin? Liittymänvaihdon yhteydessä operaattorini oli laittanut salaisen numeroni julkiseksi. Oma palvelussa muutosta ei voinut tehdä, laitoin viestiä, koska mulla ei ole puolta tuntia aikaa odotella maksullisessa jonossa. Jos näyttää kestävän, niin sitten pitää astella lähimpään kivijalkamyymälään äänekkään reklamaation kanssa. Jos hoituisi tuon sähköisen viestin kautta, niin skippaan valituksen.

Kesäaikaan nuo on tukossa, suurimmalta osin, koska kesälomat yms. Mikäli keskustelupalstoilla/facebook kysyy, varmaan saa nopeiten vastauksen. Sähköpostilla voi mennä 1-3 päivään, riippuen siitä laitatko viestiä oikeaan paikkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Soneralla ihan ystävällinen ja ymmärtäväinen asiakaspalvelija, jolle kiitokset. Sen sijaan yhtiön joustamattomuus ja pelisilmän puute aiheuttaa sen, että 17 vuotta kestänyt asiakassuhteeni katkeaa... kilpailijan joustavuus kääntää tilanteen heidän edukseen.

Taloyhtiömme päätti ottaa paikallisen tarjoajan valokuituliitynnät kaikkiin asuntoihin, eli internetin käytöstä maksan jatkossa yhtiövastikkeen kautta. Nuo nettiyhteydet tulevat käyttöön elokuun lopussa. Itselläni on Soneralta määräaikainen nettiliittymä, ja sopimuskausi loppuu onneksi jo marraskuun lopussa. Sopimuksien mukaanhan määräaikaisen liittymän sulkemisen perusteena ei ole se, että taloyhtiöön tulee toisen palveluntarjoajan toimittama internet, minkä ymmärränkin täysin. On kuitenkin tapauskohtaista, suostuvatko operaattorit näissä tilanteissa irtisanomaan määräaikaisen sopimuksen, vai ei. Soneran politiikka on, että irtisanominen ei onnistu. Naapurini oli puolestaan saanut Eliisalta otetun määräaikaisen irtisanottua tällä perusteella.

Ymmärrän sopimustekstin, ja myös sen, että operaattoreilla ei ole mitään velvollisuuksia katkaista määräaikaista sopimusta tässä tilanteessa. Eri asia on sitten se, että miten tämä jääräpäisyys vaikuttaa asiakkaan haluun tulla kyseisen operaattorin asiakkaaksi tulevaisuudessa. En usko, että asun koko elämääni tässä nykyisessä asunnossa. Kerroinkin rehellisesti asiakaspalvelijalle, että tämä vaikuttaa kyllä melko ratkaisevasti siihen, keneltä myöhemmässä vaiheessa elämääni otan laajakaistapalveluni. Ja myös matkapuhelinliityntäni kanssa teen omat johtopäätökseni. Soneraan kerroin olleeni hyvin tyytyväinen kun hän sitä kysyi. Mutta tämä joustamattomuus kyllä aiheutti melko lailla säröä tähän...

Asiakaspalvelija kertoi ihan rehellisesti, että tästä aiheesta on tullut viime aikoina muutamakin kysely, ja hän ymmärtää kyllä asiakkaiden närkästyksen siitä, että heillä on valittu näin jääräpäinen linja. Ja ymmärtää myös sen, että markkinoinnillisessa mielessä jääräpäisyys ei välttämättä ole kovinkaan hyvästä. Ainakin hän lupasi välittää viestiä tästä eteenpäin kuuluisalle ylemmälle taholle. Asiakaspalvelijahan ei tietenkään itse voi myöntää poikkeuslupaa tähän sopimuksen purkuun, vaan hän ainoastaan toteuttaa ylempää tulevia ohjeita. Sonera on valinnut linjassa tässä, kuten myös Eliisakin, ja asiakkaana minä teen omat johtopäätökseni.

Rahallisesti tuo kolmen kuukauden turhasta maksaminen ei talouttani kaada, vaikka se vähän ns. vituttaa. Isommat tappiothan tästä saa pidemmässä juoksussa Sonera, koska menettävät nyt monivuotisen asiakkaaan. Noh, eipä heidänkään taloutensa toki ole minun menettämisestä kiinni...
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla vastaava tilanne kuin Sistiksellä. Saunalahden kautta oli ja on määräaikainen mokkula. DNA:n kuitu vedettiin taloon ja eipä Saunalahden mokkulaliittymää saatu katkaistua. Eikös Saunalahti ole osa Elisaa eli ei se sielläkään niin hyvin mennyt.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla vastaava tilanne kuin Sistiksellä. Saunalahden kautta oli ja on määräaikainen mokkula. DNA:n kuitu vedettiin taloon ja eipä Saunalahden mokkulaliittymää saatu katkaistua. Eikös Saunalahti ole osa Elisaa eli ei se sielläkään niin hyvin mennyt.

Aika erikoiselta kuulostaa, meillä oli tasan samanlainen tilanne ja katkaisu onnistui hyvin.

Toki tähän voi vaikuttaa että muut operaattorit eivät pystyneet enää taloyhtiöömme toimittamaan mitään Tampereen Puhelimen uutta valokuitua pitkin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika erikoiselta kuulostaa, meillä oli tasan samanlainen tilanne ja katkaisu onnistui hyvin.

Toki tähän voi vaikuttaa että muut operaattorit eivät pystyneet enää taloyhtiöömme toimittamaan mitään Tampereen Puhelimen uutta valokuitua pitkin.

Tampereen Puhelin on meilläkin uusi palveluntarjoaja. Kyllähän nuo muut operaattorit pystyisivät mielestäni joka tapauksessa toimittamaan dataa samalla tapaa kuin tähänkin asti, mutta silloin tuota Tampereen Puhelimen vetämää valokuitua ei vain kytkettäisi kyseessä olevan asunnon pistokkeeseen. Meille tästä tuli juuri Tampereen Puhelimen tiedote, jossa pyysivät ilmoittamaan, mikäli omaa asuntoa ei haluta kytkeä tähän verkkoon esim. työnantajan toimittaman nettiyhteyden takia.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereen Puhelin on meilläkin uusi palveluntarjoaja. Kyllähän nuo muut operaattorit pystyisivät mielestäni joka tapauksessa toimittamaan dataa samalla tapaa kuin tähänkin asti, mutta silloin tuota Tampereen Puhelimen vetämää valokuitua ei vain kytkettäisi kyseessä olevan asunnon pistokkeeseen. Meille tästä tuli juuri Tampereen Puhelimen tiedote, jossa pyysivät ilmoittamaan, mikäli omaa asuntoa ei haluta kytkeä tähän verkkoon esim. työnantajan toimittaman nettiyhteyden takia.

Ihan saman tiedotteen ne ilmeisesti jakoi meillekin. Saunalahti vaan piti kiinni tuosta määräaikaisuudesta.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Pointsit jälleen Lähitapiolalle hyvästä palvelusta. Soittelin hajonneesta tabletista ja pienen selvittelyn jälkeen he arvottivat tabletin ihan kohtuullisesti ja sanoivat, että rahat on tilillä muutamassa päivässä. Nice.

Hitusen harmittaa, kun meni yli puoli vuotta, että tajusin hajonneen tabletin kuuluvan kotivakuutukseni piiriin. Varmaan olisi arvotettu hinta ollut silloin hitusen suurempi ja korvaus parempi. No, mitäpä sitä voi kun on niin tyhmä ja laiska.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Pointsit jälleen Lähitapiolalle hyvästä palvelusta. Soittelin hajonneesta tabletista ja pienen selvittelyn jälkeen he arvottivat tabletin ihan kohtuullisesti ja sanoivat, että rahat on tilillä muutamassa päivässä. Nice.

Hitusen harmittaa, kun meni yli puoli vuotta, että tajusin hajonneen tabletin kuuluvan kotivakuutukseni piiriin. Varmaan olisi arvotettu hinta ollut silloin hitusen suurempi ja korvaus parempi. No, mitäpä sitä voi kun on niin tyhmä ja laiska.

Mahtaako kuulua ihan yleisestikin kotivakuutuksen piiriin tuollaiset? Pohdimpa vain, kun oma läppäri meni yllättäen ihan solmuun. Tökkii ja "jämähtää" välillä täysin kymmeneksikin minuutiksi. Yritys olisi siirtää kaikki ulkoiselle kovalevylle ja sitten formatoida kone. Mikäli tuo ei auta, niin on varmaan jotain fyysisesti mennyt pashaksi ja uuden koneen hankinta olisi edessä.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Mahtaako kuulua ihan yleisestikin kotivakuutuksen piiriin tuollaiset? Pohdimpa vain, kun oma läppäri meni yllättäen ihan solmuun. Tökkii ja "jämähtää" välillä täysin kymmeneksikin minuutiksi. Yritys olisi siirtää kaikki ulkoiselle kovalevylle ja sitten formatoida kone. Mikäli tuo ei auta, niin on varmaan jotain fyysisesti mennyt pashaksi ja uuden koneen hankinta olisi edessä.

Ainakin itsellä meni lähes uudesta läppäristä näyttö paskaksi muutossa, ja pohjola pulitti muistaakseni satasen vajaa uuden hankintahinnan. Eli eiköhän nuo yleensä kuulu. Sitä en tiedä onko firmoittain sopimusehdoissa jotain eroja..
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ainakin itsellä meni lähes uudesta läppäristä näyttö paskaksi muutossa, ja pohjola pulitti muistaakseni satasen vajaa uuden hankintahinnan. Eli eiköhän nuo yleensä kuulu. Sitä en tiedä onko firmoittain sopimusehdoissa jotain eroja..

On, tottakai. LähiTapiolan tapauksessa korvauksen saatavuus riippuu ostamastasi vakuutuspaketista. Kotivakuutukselle on muistaakseni kolme eri korvaustasoa, joista "Laaja turva" kattaa lähestulkoon kaikki äkillisistä ja odottamattomista tapahtumista syntyneet vahingot. Kuten vaikkapa tietokoneen tai television rikkoutumisen, jos tönäiset ne vahingossa lattialle.

Olen käytännön syistä ja elämänkokemuksen opastama itse päätynyt tuohon "Laaja turva" -pakettiin...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtaako kuulua ihan yleisestikin kotivakuutuksen piiriin tuollaiset? Pohdimpa vain, kun oma läppäri meni yllättäen ihan solmuun. Tökkii ja "jämähtää" välillä täysin kymmeneksikin minuutiksi. Yritys olisi siirtää kaikki ulkoiselle kovalevylle ja sitten formatoida kone. Mikäli tuo ei auta, niin on varmaan jotain fyysisesti mennyt pashaksi ja uuden koneen hankinta olisi edessä.
Riippuu miten menee rikki. Epämääräisesti hidastunut läppäri ei ole mikään korvattava vahinkotapahtuma, koska eihän tuossa ole tapahtunut mitään. Jos taasen muutossa läppäri tippuu lattialle ja menee rikki, on kyseessä vahinkotapahtuma ja silloin kuuluu kotivakuutukseen.

Terveisin entinen vahinkokäsittelijä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös