Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 947
  • 6 860

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Cittarin kassa ei tee kampanjapäätöksiä. Cittarin johtoa luulisi kiinnostavan, jos niiltä lähtee asiakas vittuuntuneena.
Tää tulee varmaan yllätyksenä, mutta niitä kiinnostaa ensisijaisesti tulos. Jos asiakastyytyväisyys olisi ykkösprioriteetti, siellä satsattaisiin palveluun.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
. Juoksin siinä sitten kymmenen minuutin sisällä (17:50-18:00) vielä kahdesti juomahyllyjen ja autoni väliä - eli ostin yhteensä 24 pulloa.[/I]"
Herää kysymyksiä:
Miksi kukaan haluaa juoda litroittain coca colaa?
Miksi kukaan haluaa nähdä noin paljon vaivaa yhden euron säästön takia (jos ei ole helvetin köyhä tai saita)?
Ja miksi siitä pitää vielä valittaa täällä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tää tulee varmaan yllätyksenä, mutta niitä kiinnostaa ensisijaisesti tulos. Jos asiakastyytyväisyys olisi ykkösprioriteetti, siellä satsattaisiin palveluun.

Tämä. Mahtava kuvio kuinka asiakas luulee olevansa kuningas ja näyttävänsä sille paskafirmalle kuinka minäpä nyt menen kilpailijalle.

Oikeasti firma on vain tyytyväinen päästessään hankalasta asiakkaasta eroon. Varsinkin semmoisissa palveluissa missä ne kuormittavat asiakaspalvelua. Teleoperaattoria kiinnostaa ihan todella paljon, jos viet sen kahdenkympin laskusi, minkä muutenkin maksat aina myöhässä, jollekin toiselle palveluntarjoajalle.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tää tulee varmaan yllätyksenä, mutta niitä kiinnostaa ensisijaisesti tulos. Jos asiakastyytyväisyys olisi ykkösprioriteetti, siellä satsattaisiin palveluun.
Olen ollut luulossa, että kaupan tulos syntyy asiakkaiden sinne kantamista rahoista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen ollut luulossa, että kaupan tulos syntyy asiakkaiden sinne kantamista rahoista.
Kyllä. Ja he kantavat ne sinne siitä huolimatta, vaikka eivät saisikaan colaa 50 sentin alennuksella, kun joku nörde on kahminut kaikki itselleen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mistä tällainen rajoittaminen voi johtua? [/I]"

Jos kampanjassa sanotaan, että max nn/per talous niin voit olla varma, että kauppa myy tuotetta omaksi tappiokseen vain saadakseen asiakkaat kauppaan. Koska suurin osa ihmisistä on niin ennalta-arvattavaa tyyppiä, niin tällainen systeemi toimii aina. Houkutellaan asiakas kauppaan megalomaanisella tarjouksella appelsiinimehusta. 99 kertaa sadasta asiakas ostaa muutakin kuin sen tarjoustuotteen. Erinomainen mainoskikka ja toimii lähes aina.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Takapiha viileni ja grilli kylmeni - oli aika palata sisätiloihin ja OH-HOH... onpa tämä "avautumiseni" herättänyt kysymyksiä ja keskustelua.
Herää kysymyksiä:
Miksi kukaan haluaa juoda litroittain coca colaa?
Kuten aloitusviestissäni mainitsin: tarkoitukseni oli täydentää kesän juomavarastot kerralla. "Se [Coca-Cola] on kuitenkin sellaista helppoa tarjottavaa ja juotavaa - vodkalla tai ilman."

Mä olen muutenkin tottunut siihen, että mulla on yleensä aina pari (avaamatonta) pulloa Coca-Colaa jääkaapissa kylmänä. Näin ei koskaan tule mitään ikäviä yllätyksiä, jos alkaakin tehdä yllättäen mieli paria paukkua tai tulee haettua ex tempore pizzaa/kebabia jne. Helppoa tarjottavaa myös pienimmille, kun aikuiset hörppivät kahviaan jne. Näin kesällä tulee myös joskus lähdettyä piipahtamaan joillain mökeillä. Yleensä aina auton takapäähän sujahtaa sitten muutama pullo kylmää colaa - vaikka vain varmuuden vuoksi.

Mä olen muutenkin tottunut siihen, että ostan aina kaikkea helvetisti kerralla - enkä vaivaa päätäni enää kyseisellä tuotteella (tai paremminkin sen loppumisella) seuraavaan puoleen vuoteen. Oli sitten kyse suihkusaippuasta, kasvorasvasta, WC-paperista, Coca-Colasta, viinasta tai lähes mistä vain. Nyt mä olin edellisen kerran käynyt ostamassa Coca-Colaa ehkä joskus vuodenvaihteen tienoilla. Olisinko tuolloin ostanut noin kolmisenkymmentä pulloa? Ennen tätä kauppareissua siitä oli jäljellä enää puolitoista pulloa - tällä hetkellä tasan tarkkaan tuo yksi. Varaston täydennys oli siis lähes välttämätöntä viimeistään ensi viikolla.
Miksi kukaan haluaa nähdä noin paljon vaivaa yhden euron säästön takia (jos ei ole helvetin köyhä tai saita)?
Hemmetin hyvä kysymys - luultavasti mä olen sekä helvetin köyhä että helvetin saita - ja laitetaan vielä helvetin tyhmäkin kaiken muun hyvän lisäksi.

Ei vaan, kyllä tuo euron säästökin tuntuu siinä vaiheessa, kun tosiaan ostaa samaa tavaraa paljon kerralla. Lisäksi tuo säästö vain korostuu siinä vaiheessa, kun sen ex tempore pizzan kylkeen ei tarvitsekaan ostaa sitä pizzerian 4-5EUR colapulloa tai keskellä yötä käydä hakemassa jostain ABC:lta lisää lantrinkia. Kyllä mun ostoksiani joskus jotkut myyjät ovat vähän ihmetelleetkin - esimerkiksi ostaessani 10 laatikkoa partakoneen teriä (8kpl/laatikko) kerralla. Järkevän taloudenhallinnan kannalta ajateltuna on parempi maksaa kerran tuosta setistä ~320EUR - kuin tipottain parin vuoden sisällä jopa ~400EUR.
Ja miksi siitä pitää vielä valittaa täällä?
Erinomainen kysymys! Ehkäpä mulla oli vain hetki ylimääräistä aikaa kauppareissun ja grillin lämmittämisen välissä. Olisin kai tuonkin ajan voinut käyttää paremmin - juuri nyt vain ei tule mieleen miten.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä selonteko Mr.Foxilta. Jäin vain pohtimaan, kuinka monta grilliä sulla odottaa varastossa nykyisen laukeamista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyvä selonteko Mr.Foxilta. Jäin vain pohtimaan, kuinka monta grilliä sulla odottaa varastossa nykyisen laukeamista.

Vaikka nämä ovatkin jokaisen yksityisasioita, niin kiinnostaisi myös mihin se ylimääräinen aika käytetään. Se aika mikä säästyy, kun käy marketissa vain kahdesti vuodessa. Jotkut joutuvat käymään jopa joka viikko ja kyllähän se vie aikaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hyvä selonteko Mr.Foxilta. Jäin vain pohtimaan, kuinka monta grilliä sulla odottaa varastossa nykyisen laukeamista.
Hah... aika asiallinen piikki!

Olkoonkin, että noissa pohdinnoissasi on ripaus sarkasmia mukana, niin vastataan kuitenkin ihan asiallisesti. Ei, mulla ei ole ylimääräisiä grillejä odottamassa varastossa nykyisen laukeamista. Nykyinenkin on perintökaluja jostain 1970-luvulta. Asianmukaisella huollolla toimii edelleen kuin ne legendaariset junien vessat.

Tarkoitin tuolla "varastoinnilla" kuitenkin lähinnä tuollaisia jokapäiväisiä käyttö- ja kulutustavaroita. Mikäli tuotteissa on parasta ennen -päivämääriä, niin varaston koko suhteutetaan todennäköiseen ja kokemusperäiseen käyttöön. Esimerkiksi salaatinkastiketta mulla on yhden käytössä olevan pullon lisäksi aina toinen avaamaton kaapissa. Ensimmäisen loputtua tuote menee välittömästi kauppalistalle. Näin toimien muutama arkipyhä (kaupat kiinni) tai joku yllättävä reissu ei tule koskaan vaikuttamaan kulutustottumuksiini.

Lisäksi hygieniatuotteissa - esim. partavaahdossa tai niissä -terissä - neljä yksikköä on käytännössä aina minimimäärä ostoksissani. Yksi "kotiin", yksi "kakkoskotiin", yksi vanhempien luo ja yksi reissu-/työlaukkuun. Reissuelämä opettaa aika paljon näissä asioissa. Enhän mä missään nimessä moisia varastoja pitäisi kotonani (tai "tukikohdassani"), jos mä nukkuisin käytännössä 365 yötä vuodessa samassa sängyssä miinus se yksi viikon Kanarian loma.

Esimerkkinä vaikkapa joku parin viikon yllättävä reissu juuri ennen pääsiäistä. Mulla ei olisi kotona mitään varmuusvarastoja. Lennän Kööpenhaminasta Turkuun kiirastorstain ja pitkäperjantain välisenä yönä, mutta lentoyhtiö on lähettänyt laukkuni vaikkapa Frankfurtiin. Laukku palautuu joskus seuraavalla viikolla toisen pääsiäispäivän jälkeen. En mä nyt välttämättä ensimmäiseksi jonkun tuollaisen reissun jälkeen halua viettää aikaa kaupassa jonkun metrisen kauppalistan kanssa - joka koostuu pääasiassa joistain välttämättömyystarvikkeista (hammastahna, partavaahto, deodorantti yms).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vaikka nämä ovatkin jokaisen yksityisasioita, niin kiinnostaisi myös mihin se ylimääräinen aika käytetään. Se aika mikä säästyy, kun käy marketissa vain kahdesti vuodessa. Jotkut joutuvat käymään jopa joka viikko ja kyllähän se vie aikaa.
Vaikkapa työntekoon!

Esimerkiksi mulle ei tekisi pienintäkään ongelmaa, jos mulle tulisi nyt (23:42) viesti: "Kone lähtee huomenaamulla 06:20, kahden viikon keikka, mahdollisesti kolmen. Lähdetkö?". Mun vastaukseni olisi kahdessa minuutissa "OK!" - enkä todellakaan huolehtisi siitä, että mun pitäisi nyt lähteä jostain ABC:lta hakemaan vaikkapa hammastahnaa. Tai vaikkapa kiroilla, että ei ole riittävästi puhtaita kalsareita ja sukkia.

Joillain ei välttämättä ole edes mahdollisuutta käydä joka viikko jossain marketissa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Vaikka nämä ovatkin jokaisen yksityisasioita, niin kiinnostaisi myös mihin se ylimääräinen aika käytetään. Se aika mikä säästyy, kun käy marketissa vain kahdesti vuodessa. Jotkut joutuvat käymään jopa joka viikko ja kyllähän se vie aikaa.
No jumalauta vaikka pippelin venyttämiseen sohvalla, tai ihan mihin tahansa. Kunhan vain ei kauppaan tarvitse mennä. Kaupassa käyminen on kyllä yksi helvetin keksintö. Ensin sinne pitää raahautua, sitten hakea ne tavarat hehtaarihallin eri sopukoista yksi kerrallaan siihen kärryyn, sitten tunnin verran jonotusta, että saa purkaa sen tavaraläjän hihnalle, siitä ne samat tavarat kerätään jälleen pikku pussukoihin, jotka raijataan sitten autolle. Ihan siitä ilosta, että kotona saa taas niistä pussukoista ne tavarat yksitellen nostaa pois ja laittaa omille paikoilleen.

Tämän kun voisi tehdä vaikka vain kaksi kertaa vuodessa, niin olisin erittäin, erittäin tyytyväinen. Valitettavasti vain salaatit yms. eivät oikein puolta vuotta säily, eikä pakastimeen mahdu ylenpalttisesti jauhelihaa.

Mr. Foxin taktiikka on samanlainen kuin itsellänikin. Jos halvalla saa tavaraa, minkä muutenkin hankkisi, niin totta helvetissä sitä ostetaan sitten kerralla paljon. Miten tuollainen täysin normaali käyttäytyminen voi herättää täällä niin paljon ihmetystä?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen huomannut usein, että tarjoukset saavat ihmiset sekoamaan ja rationaalinen ajattelu katoaa tyystin.
Tarjousten perässä juoksemista en ymmärrä rehellisesti sanottuna. Jos tarvitsen jotain tuotetta, ostan sen. Jos en tarvitse jotain, en osta sitä.

Hintavertailujen tekeminen jossain kymppien ostoksissa ei kiinnosta pätkääkään. Ostan mielelläni ne kolme euroa kalliimmat lenkkarit, jos se on helpointa ja nopeinta.

Mitään hamstrausintoakaan ei ole. Vaikka todennäköisesti juon vaikkapa kuusi litraa kokis Zeroa seuraavan puolen vuoden aikana, ostan kerralla sen 0,5 litraa, minkä sillä kertaa haluan kuluttaa.

Minulla ei vaan ole mitään intoa alkaa vääntämään muutaman kympin tähden.

Viime vuonna oli opiskelukaverin kanssa puhetta, että hän lainaa minulle tenttiin kirjan. No, vajaa viikko ennen tenttiä hän ilmoittikin myyvänsä sen minulle jollain kolmella kympillä. Eipä löytynyt enää kirjastosta vastaavaa teosta tenttiin vietäväksi. Ostin sitten pois. Jos hän tarvitsee ko. kirjaa myöhemmin, lainaan takaisin tai annan ilmaiseksi, kun en sitä enää tarvitse. Ymmärtää toivottavasti vittuiluksi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Menee kyllä aika vahvasti asiakaspalvelusta kulutustottumuksien puolelle, mutta menköön.
Mr. Foxin taktiikka on samanlainen kuin itsellänikin. Jos halvalla saa tavaraa, minkä muutenkin hankkisi, niin totta helvetissä sitä ostetaan sitten kerralla paljon. Miten tuollainen täysin normaali käyttäytyminen voi herättää täällä niin paljon ihmetystä?
Juuri näin! Tiedän, että ainakin itselläni tämä on täysin perittyä. Isäni on aivan uskomaton tässä asiassa. Hänellä ei käytännössä ole koskaan mikään täysin loppu.

Kyllähän useimmat tankkaavat autonsa bensatankinkin täyteen, vaikka tietävät kuluttavansa seuraavien päivien aikana max. 10 litraa. Itse asiassa mulla oli joskus teinivuosinani sellainen muutaman vuoden vanhempi puolituttu kaveri, joka oli aivan legenda. Hän tankkasi autoaan muistaakseni aina 20 markalla. Bensavalo paloi aina eikä ikinä voitu lähteä hänen autollaan yhtään pidemmälle. Aina piti käydä tankkaamassa.

Toinen kummastusta herättävä asia ovat tupakoitsijat. Useimmat käyvät ostamassa päivittäin joltain kioskilta tai huoltoasemalta sen päivittäisen askinsa. Eikö huomattavasti järkevämpää olisi kerran vaikkapa kolmessa viikossa käydä ostamassa pari kartonkia? Sitten kun jälkimmäinen kartonki aukeaa, niin jälleen lähipäivinä kauppaan hakemaan pari uutta kartonkia. Näin ei käytännössä ikinä tulisi tilannetta: "Vittu, kaupat on kiinni ja röökit loppu".
Tarjousten perässä juoksemista en ymmärrä rehellisesti sanottuna. Jos tarvitsen jotain tuotetta, ostan sen. Jos en tarvitse jotain, en osta sitä.

Hintavertailujen tekeminen jossain kymppien ostoksissa ei kiinnosta pätkääkään. Ostan mielelläni ne kolme euroa kalliimmat lenkkarit, jos se on helpointa ja nopeinta.

Mitään hamstrausintoakaan ei ole. Vaikka todennäköisesti juon vaikkapa kuusi litraa kokis Zeroa seuraavan puolen vuoden aikana, ostan kerralla sen 0,5 litraa, minkä sillä kertaa haluan kuluttaa.
En mäkään varsinaisesti tarjousten perässä juokse! Tuo tämänpäiväinen cola-ostelu oli täysin spontaani juttu. Jo valmiiksi kaupassa ollessani huomasin hyvän tarjouksen sekä tiesin, että täydennys pitää tehdä lähiaikoina. Vaikka ensi viikolla tuota vastaavaa tarjousta tuputettaisiin mulle kaikissa mahdollisissa medioissa ja tarjouslehdyköissä, niin seuraavan täydennyksen mä teen siinä vaiheessa, kun viimeinen 4-pack noista tänään ostamistani menee jääkaappiin. Oletettavasti silloin eletään jo hyvin pitkälle syksyä - mahdollisesti jopa syystalvea. Tämäkö on tarjousten perässä juoksemista?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten tuollainen täysin normaali käyttäytyminen voi herättää täällä niin paljon ihmetystä?

Hamstraamisessa eikä jättimarketeissa ole mitään normaalia. Käyn kävellen parissa eri kaupassa useita kertoja viikossa ja ostan mitä sattuu mieleen juolahtamaan tai muistaa mitä ehkä tarvitsee. Jos jotain unohtuu, niin sitten sitä haetaan joskus seuraavana päivänä tai sitä seuraavana milloin jaksaa. Jos jotain ei ole juuri sillä hetkellä, niin sitten sitä ei ole ja elämä ei siihen kaadu.

Ei tämä ole sen monimutkaisempaa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo hamsteri oon minäkin. Olin asunut 6 vuotta pois kotoa kin piti ostaa leivinpaperia ja suodatinpusseja lisää. Eräästä tehtaanmyymälästä noita ostin pahvilaatikollisen parilla eurolla. Tuli ihan haikee fiilis kun varastot ehtyi :( Hamstraan myös edullista kahvia ja suihkusaippuaa ja hammastahnaa. Ja WC-paperia. Muutenkin jos löydän jotain kivaa ja sopivaa esim. kakruille, ostan aina kahdet.
 

ipaz

Jäsen
"No kun halvalla sai!".

Olen huomannut usein, että tarjoukset saavat ihmiset sekoamaan ja rationaalinen ajattelu katoaa tyystin.

Ja tähän joidenkin ihmisten käyttäytymismalliin markkinamies iskee. Puhutaan "ostohysteriasta", eli kun joku XXL tai Gigantti avaa uuden putiikin niin nostatetaan sellainen markkunahumu että jonot ovat useiden satojen metrien mittaiset. Eikä tämä ole pelkästään Suomessa vaikuttava ilmiö, vaan ihan maailmanlaajuinen. Jenkeissä Black Friday-päivinä kansa sekoaa aivan totaalisesti ja konkreettisesti tappelevat halvoista tuotteista kaupoissa. Youtubesta löytyy videoita kuinka kansa repii turvaovet palasiksi ja rullaavat vartioiden ja henkilökunnan yli tuotteille.

Itse olen kanssa sellainen kuluttaja, että en alennuksia katsele vaan ostan tarpeen mukaan hinnasta viis. Yksieläjänä jääkaappiin ei viitsi hirveästi mitään hamstrata ja kun lähikauppa on tuossa vieressä, niin siellä tulee käytyä melkein päivittäin. Varmasti tulisi halvemmaksi suunnitella tarkemmin ja hankkia ostokset listalta kerran tai kaksi viikossa, mutta ei jaksa maksaa vaivaa.

Hukkasin pari kesää sitten melko kalliit aurinkolasit keskellä päivää. Jäivät luultavasti jonnekin baaritiskille tai kaupan hyllyyn. Eipä tullut mieleenkään lähteä kiertelemään takaisin päin niitä etsimään, vaan painelin suoraan aurinkolaseja myyvään liikkeeseen ja ostin uudet tilalle. Onkohan tämä syy miksi mulla on aina rahat vähissä? Hymiö.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mulla heräsi tarkalleen 34 kysymystä, kun luin tätä ketjua viimeisen parin vuorokauden aikana, suurin osa alkaa (osa myös loppuu) "mitä vittua?". Kuitenkin kaikkein viimeisimpänä jäin ihmettelemään seuraavaa: Mihin mahtuu FIN-lavallinen talous- ja wc-paperia, panttilavan verran kokista puolen vuoden tarpeiksi, laatikollinen hammastahnaa, toinen dödöä ja kolmas saippuaa, 80 partakoneenterää sekä lisäksi olettamani muut päivämäärättömät tuotteet: 10 pakettia merisuolaa, pussillinen noppia, myyntierän verran pölypusseja ja varmuuden vuoksi vitullinen kasa maalarinteippiä ja kuulakärkikyniä?

Eli missä saatanan varastohallissa jengi täällä budjaa? Jos minä ostan kaupasta liian ison paketin wc-paperia (ostan aina soft embo 8rll; mahtava tuote!), se on pakko varastoida joko kellarikomeroon tai ruokapöydän alle, koska sellainen 16 rll pussi on niin jäätävän iso ettei se mahdu minnekään. Ja nyt joku hamsteri kertoo, että ostaa kerralla puolen vuoden pyyhintävälineistön! Onko sulla joku hiivatin mökki pelkkää kakkapaprua varten siinä pihalla? Ja millä tuot ne kaikki tarvikkeet sinne? Mä en jotenkin osaa ymmärtää tätä skenaariota yhtään.

Itse käyn kaupassa 3-4 viikossa. Saan samalla sen mitä tarvitsen ja kaiken mahdollisimman tuoreena, kuten leivän, yrtit, kasvikset ja lihan.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
No, hyvä Veegee. Mä vastaan. Böndellä 150-neliöinen torppa + aitta + sikala + navetta + viisi hehtaaria skuttaa + 10 hehtoaaria peltoa + sauna + mummon mökkki + maakellari maksaa saman verran kuin sun 13 neliön panokorsu Vaasankadulla. Siellä on tosin pidemmät ajomatkat. Saitko?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mulla heräsi tarkalleen 34 kysymystä, kun luin tätä ketjua viimeisen parin vuorokauden aikana, suurin osa alkaa (osa myös loppuu) "mitä vittua?".
Kysymyksesi taitavat suurimmaksi osaksi koskea meikäläisen kulutustottumuksia? Yritän vastailla mahdollisimman avoimesti.
Eli missä saatanan varastohallissa jengi täällä budjaa?
- - -
Onko sulla joku hiivatin mökki pelkkää kakkapaprua varten siinä pihalla?
Mulla on 53 neliön (ei tarkastusmitattu) pätkä wanhaa puutaloa. Täällä on kaikenlaisia pikkusokkeloita ja mielenkiintoisia (uniikkeja) ratkaisuja. Kaikissa kämpissä on kuitenkin sellaista turhaa ja käyttämätöntä tilaa. Erilaisilla sisustusratkaisuilla näihin saa mahtumaan yllättävänkin paljon kaikenlaista.
Jos minä ostan kaupasta liian ison paketin wc-paperia (ostan aina soft embo 8rll; mahtava tuote!), se on pakko varastoida joko kellarikomeroon tai ruokapöydän alle, koska sellainen 16 rll pussi on niin jäätävän iso ettei se mahdu minnekään. Ja nyt joku hamsteri kertoo, että ostaa kerralla puolen vuoden pyyhintävälineistön!
Mä vietän niin vähän aikaa tässä asunnossa, että 16 rullaa Lotus Soft Emboa (mahtava tuote!) riittää aika tasan tarkkaan vuoden. Kuivausrummun yläpuolella katonrajassa on pikkuruinen räätälöity hylly, jolle mahtuu ~20 rullaa WC-paperia. Tämä on normaalisti sitä todellista hukkatilaa. WC-papereiden viereen mahtuu vieläpä hienosti puhtaan pyykin kori.
Mihin mahtuu FIN-lavallinen talous- ja wc-paperia, panttilavan verran kokista puolen vuoden tarpeiksi, laatikollinen hammastahnaa, toinen dödöä ja kolmas saippuaa, 80 partakoneenterää sekä lisäksi olettamani muut päivämäärättömät tuotteet: 10 pakettia merisuolaa, pussillinen noppia, myyntierän verran pölypusseja ja varmuuden vuoksi vitullinen kasa maalarinteippiä ja kuulakärkikyniä?
Ovatko kaapit, hyllyt ja muut erilaiset säilytysratkaisut sulle täysin ventovieraita käsitteitä?

Yksi keittiökaappi on kuiva-aineille, toinen juotaville (yksi hylly) sekä juuri esim. talouspapereille, kertakäyttöastioille, lautasliinoille jne (toinen hylly). Siivouskomerossa on pölynimurin lisäksi näppärä vetolaatikkosysteemi, johon saa hienosti järjesteltyä siivoustarvikkeet (rätit, sienet jne.) sekä kaikki muut kodinhoitotuotteet (lamput, paristot, sulakkeet ja vaikkapa ne maalarinteipit), jätepussit, siivoushanskat jne. jne. jne. Varsinaiset pesu- ja puhdistusaineet ovat WC-kaapissa - samasta josta löytyvät pesupulverit, huuhteluaineet, putkenavaajat, WC-puhdistus-, kaakelipuhdistus-, peili-/ikkunanpuhdistusaineet jne. Samaisen WC-kaapin toisella hyllyllä ovat siivousämpärit, lastat yms. suuremmat esineet. Toimistopöydän laatikoista löytyvät kirjoitusvälineet yms. toimistotarvikkeet. Pienemmät hygieniatuotteet ovat pesualtaan yläpuoleisessa peilikaapissa. Toisessa WC-kaapissa (ylä-) ovat esim. suihkusaippuat, shampoot, vartalorasvat jne. - nämäkin vievät tilaa vain yhden hyllyn.

Järjestelmällisyys on kaiken A ja O!
Ja millä tuot ne kaikki tarvikkeet sinne? Mä en jotenkin osaa ymmärtää tätä skenaariota yhtään.
On sellainen uusi keksintö kuin auto.
Itse käyn kaupassa 3-4 viikossa. Saan samalla sen mitä tarvitsen ja kaiken mahdollisimman tuoreena, kuten leivän, yrtit, kasvikset ja lihan.
Kyllä minäkin tuoretavarat käyn ostamassa erikseen. Kysymys olikin siitä, että kuinka ostan ei-tuoretavaroita.

Pääperiaatteeni on seuraava: yksi tuote on käytössä ja toinen varalla. Kun käytössä oleva tuote loppuu, otan uuden tuotteen käyttööni JA lisään sen samantien seuraavaan kauppalistaani. Järjestelmällisyys on tässäkin kaiken A ja O.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pääperiaatteeni on seuraava: yksi tuote on käytössä ja toinen varalla. Kun käytössä oleva tuote loppuu, otan uuden tuotteen käyttööni JA lisään sen samantien seuraavaan kauppalistaani.

Noista luettelemistasi tavaroista minulla on aivan murto-osa edes olemassa enkä käytä kauppalistaa. Joku ilmeisti tekee siis listaa puolenkin vuoden päähän.

Tuli tämä ketju mieleen, kun pyyhin keittiön pöytää vessapaperilla ja sitten mietin hetkinen taisihan yksi talouspaperirullakin vielä olla. Olihan sellainen ja sitten, kun se loppuu, niin ostetaan pari rullaa lisää.

Olisi kyllä aika hurjaa nähdä joku salaa kuvattu video Mr. Foxista yksin kotona, kun joku tuote olisikin häneltä loppu ja sitä ehdottomasti sillä hetkellä tarvitsisi. Mikä mahtaisi olla reaktio ja lähdettäisiinkö sitä hakemaan vaikka keskellä yötä aivan mistä tahansa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Noista luettelemistasi tavaroista minulla on aivan murto-osa edes olemassa enkä käytä kauppalistaa. Joku ilmeisti tekee siis listaa puolenkin vuoden päähän.

Tuli tämä ketju mieleen, kun pyyhin keittiön pöytää vessapaperilla ja sitten mietin hetkinen taisihan yksi talouspaperirullakin vielä olla. Olihan sellainen ja sitten, kun se loppuu, niin ostetaan pari rullaa lisää.

Olisi kyllä aika hurjaa nähdä joku salaa kuvattu video Mr. Foxista yksin kotona, kun joku tuote olisikin häneltä loppu ja sitä ehdottomasti sillä hetkellä tarvitsisi. Mikä mahtaisi olla reaktio ja lähdettäisiinkö sitä hakemaan vaikka keskellä yötä aivan mistä tahansa.
Kiitos! Nauran tälle ketjulle. Huikeaa meininkiä.

En silti jaksa mennä laittamaan poppareita, koska poppareiden varapopparit pitäisi käydä ostamassa syötyjen tilalle ABC:ltä samantien, koska muut kaupat eivät ole vielä auki. Joten kiitos vaan helvetisti teille eräille.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
No, hyvä Veegee. Mä vastaan. Böndellä 150-neliöinen torppa + aitta + sikala + navetta + viisi hehtaaria skuttaa + 10 hehtoaaria peltoa + sauna + mummon mökkki + maakellari maksaa saman verran kuin sun 13 neliön panokorsu Vaasankadulla. Siellä on tosin pidemmät ajomatkat. Saitko?

HEP! Kerralla maaliin, joskin...

...Mr. Fox: Itselläni on tässä 50 neliöinen kaksio helsinkiläisessä kerrostalossa. Hyllyjä ja kaappeja on kyllä paljon, ja muutamia ollaan vaimon kanssa ostettu siihen lisäksi. Laskin pikaisesti: keittiössä 12 kaappia keittiötarvikkeille, 1 pesualtaan alla pesulitkuille yms. Eteisessä on nelä kaappia vaatteille ja yksi siivouskomero, johon ei mahdu imurin ja mopin takia kuin pieni pussi talouspaperia ja muita pienehköjä tykötarpeita. Makuuhuoneessa kaapeissa on vain vaatteita (koska vaimolla on niitä niin monta). Sitten mulla on kirjahyllyjä kaksi sekä lasivitriini, jossa Riedelin laseja, Toikan Karjalan laulujoutsenet ja muutamia muita lasilintuja, viiniastiasto sekä viinakaappi, mutta kainne pitäisi sijoittaa jonnekin muualle ja laitta kertakäyttöastioita ja varakokista tilalle :)

Mitä muuten tulee tuohon alkuperäiseen aiheeseen, eli tarjousten määrärajoituksiin, syitä on kolme:
1) Tarjoustuotteissa on pieni kate, joskus jopa miinuskate, jolloin puhutaan ns. sisäänheittotuotteesta. Ei ole tarkoituksenmukaista että ne loppuisivat vielä nykyistäkin nopeammin.
2) Joku lienee törmännyt "Ei jälleenmyyjille"-lappuihin. Jos euron kokiksia ja spriteja saisi ostaa määrättömästi, kassajonossa joka toinen omistaisi kebabtoiminimen. Vähän sama juttu kuin joulun jälkeen, kun tulee kinkku-ale.
3) Edelliseen liittyen, on olemassa säädöksiä, jotka rajoittavat pienen katteen tarjousmyyntiä, eli ei ole sallittua heittää jotain tuotetta helvetin halvalla tai helvetin pitkään niin paljon kuin huvittaa...

Muitakin säädöksiä kyllä löytyy, esim. asiakkaan oikeuksia koskien, mutta niistä ei nyt tässä.

edit. Keittiön 12 kaapista 9 on täynnä astioita. Meillä on viisi eri astiastoa ja paljon erilaisia laseja.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mulla on pikkusen samaa vikaa kuin Mr. Foxilla, vaikken ihan noin pitkälle asiaa viekään. Jos kyse on tuotteesta, joka ei mene ajan kanssa pilalle (esim. pesuaineet), niin ostan isointa mahdollista tonkkaa ja toista pidän varastossa. Täten eivät pääse loppumaan ja tarvitsee huolehtia niiden ostosta mahdollisimman harvoin. Kolmeakymmentä kokispulloa en kyllä rupeaisi varastoimaan, mutta enpä toisaalta sitä juuri juokaan.

Asiakaspalvelusta sen verran, että melkoisen varmasti mulle valehdeltiin päin naamaa tässä vasta, mikäli niin voi sähköpostitse tehdä. Tilasin Lensstoresta piilarinesteitä (sellaisen 8 kk:n satsin :) ) ja niiden piti lähteä liikkeelle tyyliin seuraavana päivänä. Meni vähän reilut pari viikkoa, eikä mitään kuulunut. Laitoin sitten lafkalle mailia ja vastaus tuli samana päivänä. Meni suurin piirtein näin: "Osa tuotteista oli loppu ja tilaus viivästynyt sen takia. Tästä olisi pitänyt teille ilmoittaa. Nyt tuotteita on kuitenkin varastossa ja voimme lähettää teille tilauksenne." Tunnin sisällä oli tilauksen lähtöilmoitus myös sähköpostissa ja alle viikossa pullot perillä.

Muuten kyllä hyvää palvelua ja hinnat kohdillaan, mutta kyllähän tuosta viestistä haistaa, että tilaukseni oli jollain tavalla unohdettu. Ehkä oli joku tuote loppu jossain vaiheessa, mutta tuskin sitä oli saapunut varastoon _juuri_ sinä päivänä kun mailasin heitä. Ei se unohduskaan olisi niin paha, kun ihmisille niitä erheitä sattuu, mutta jäi vähän karvas maku siitä, ettei sitä myönnetty.

Suosittelen kyllä Lensstorea (hinnat n. 60% kivijalkaliikkeen vastaavista), mutta jos kuluu yli viikko tilauksesta, eikä mitään kuulu, niin laittakaa saman tien kyselyä perään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös