Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 063
  • 6 860

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuo sokerikorppu-korvaus haisee kyllä lievästi vittuilulle, toisaalta siinäkin saattaa olla kyseessä että Itellan nopeuden huomioiden, normaalit leivät yms ehtivät homehtua.

Ehkä eniten tässä jutussa huvittaa että ovat koittaneet tehdä Pirkasta jonkinlaisen laadun takeen (hinnat ovat nousseet huomattavan nopeasti noissa tuotteissa ja laatu-takuu mainokset jne), sitten virheen sattuessa tulee "nimellinen" korvaus. Noh asia ei itseäni sen kummemmin haittaa, kunhan kirjoittelen ja odotan että ruoka valmistuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ostin muutama viikko sitten Robert Pauligin Espresso-papuja. Pussin sisältö oli ihan papumurskaa, joten laitoin palautetta nettisivujen kautta. Eivät tarvinneet edes näytettä, vaan kertoivat laadunvalvontansa pettäneen. Hyvitykseksi Matkahuollon kuriiri toimitti kotiovelle uuden pussukan ja kaksi sen kaveria, molemmat erikoiskahveja. Eniten olin hämmästynyt Matkahuollon täsmällisyydestä. Soittivat varmistussoiton ja olivat about minuutilleen edellisenä päivänä sovittuna aikana ovella.

Erinomaista palvelua molemmilta lafkoilta!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä olen valittaja. Tai ainakin olin aiemmin. Siis silloin kun oli aihetta.

Maraboun suklaalevystä löytyi muovinpalanen. Lähetin kuoressa saatekirjeen kanssa, jossa ilmaisin suuren huoleni sen suhteen, jos kova yllätys olisi sattunutkin jonkun huonohampaisen vanhuksen hampaisiin. Lähettivät pahoitteluviestin ja muistaakseni puolisen tusinaa suklaalevyä.

Jossain vaiheessa teininä oli tapana juoda limsan sijasta alkoholitonta siideriä. Siis sitä kamalaa sokerilitkua, mitä oli saatavana 1,5 litran muovipulloissa. Korkki oli fuskannut ja valitin. Sain korvaukseksi shekin, jonka arvo oli muistaakseni 5 markkaa. Oli toki enemmän kuin pullon hinta, mutta mietin kyllä silti, jaksanko mennä sen takia pankkiin. Oli kuitenkin eka shekkini, joten ihan mielenkiinnostakin menin sen lunastamaan. Leukailin vielä nuorena poikana pankkivirkailijalle, kuinka nyt tullaan nostamaan isoa summaa. Ei ollut lainkaan huumori-immeisiä, vaan totesi kuivakkaan kummastuneesti, että "tämä on kyllä vain viisi markkaa" ja pyysi vielä henkkaritkin nähtäviksi.

Jokunen vuosi sen jälkeen oli ongelma vissypullon kanssa. Kierrekorkissa oli tällä kertaa sellainen häikkä, ettei auennut edes papukaijapihtien avulla, eli jotain ylimääräistä siellä välissä kai oli. Postista tuli lappu, että Coca-Cola Companylta on lähetys ja edellinen siiderikorvaus mielessäni lähdin sitten pyörällä hakureissulle. Siinäpä sitten olikin melkoista taiteilua kotiin, kun olivat laittaneet kuusi 4-packia 1,5L vissypulloja! Halpaa kamaa toki ja postikulutkin aika samat määrästä huolimatta, mutta tuota 24 pulloa saattoi pitää jo jokseenkin ruhtinaallisena korvauksena.

Nämä kaikki esimerkit taisivat olla 90-luvun puolelta. Viime vuosina on tullut valitettua kai vain Pirkan jätskituuteista, jotka maistuivat niin pilaantuneilta, ettei niitä pystynyt syömään. Koska hinta/laatu-suhde oli aiemmin ollut bueno, niin kyselin lähinnä jokos ovat muuttaneet valmistuttajaa tai jotain, että tietäisi ostaako vaiko ei jatkossa. Vastaus nettikyselyyni tuli sähköpostiin seuraavana päivänä, oli joku geneerinen yleispohja, vaikka jonkun allekirjoittama olikin. Korvauksena tuli vitosen ostosseteli, tuote oli maksanut siitä noin puolet.

Ei kun olihan vielä yksi makkaraepisodi. Muistaakseni metallinen suljinlenkki oli mennyt grillimakkaramassan sekaan ja kolahti aika ikävästi suussa. Sain korvaukseksi 20 euron tuotesetelin, joka oli käytettävä saman valmistajan tuotteisiin ja samassa kaupassa. Se oli joku harvinaisempi merkki, enkä löytänyt Cittarista heiltä oikein mitään muuta ostettavaa kuin nakkeja, joten siinä olikin sitten erikoinen satsi kassan hihnalle ja myyjäkin vähän ihmeissään, kun ilmoitin maksavani tällaisella lapulla. No, kunnon nakit olikin niin kalliita, ettei niitä muuten olisi raaskinut silloisella budjetilla kovin usein ostella.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tässä ihan juuri hiljan tein reklamaation Arla Ingmanille, kun Natura-juusto olikin homeessa heti avattaessa. Sieltä tuli heti muutaman päivän sisään pahoittelut, selvitys mahdollisista syista ja kohtuullinen korvaus. Pinnat kotiin Arlalle siis!

Hauskin, tai yllättävin ainakin oli kun tein joskus ~15v sitten valituksen pakasteranskalaisfirmalle. Pakkauksen kuvassa oli komeaa, pitkää ranskalaista. Pussin avattuani totesin, että pellille putosi n. 2-3cm pitkää silppua.

No, aikanaan firma vastasi reklamaatioon ja sanoi, että tuotehyvitys on noudettavissa ostopaikasta. Sitten kun kaupassa asiasta kyselin, kylmätiskin mies kyseli, että "Otatko kaikki nyt, vai jätetäänkö osa tänne?". No tottakai sanoin, että tässähän nämä menee. Niinpä kaveri toi sieltä n. 20kg pahvilaatikollisen ranskalaisia... Ne riitti aika pitkään!

Toiseen suuntaan mieleenjäävin firma on STC-Meat, jonka "paahtopaisti" oli sisältä 80% pelkkää rustoa. Reklamaatioon ei edes vaivauduttu vastaamaan. Ostoboikottiin on päästy helpomminkin...
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mauttomasta limusta sain 10 euroa tilille. Väljähtäneistä jalapenoista tuli kortti, jossa on vitonen sisällä. Riisipiirakoita ostin, siellä oli perunapiirakoita. Oikean sain tilalle. Homeisen tuorepastan tilalle sain kunnolliset Tammiston cittarista.

Koivukylän cittariin Vantaalla olen ainakin kolme kertaa nettisivun kautta valittanut, kerran mm. hapantuneen makuisesta maissista. Kertaakaan ei ole vastattu.

Tuo on muutenkin sellainen kauppa, että kaikkien päiväysten ja vihannesten kanssa saa olla todella tarkkana. Laareissa on aina homehtuneita ja mädäntyneitä vihanneksia. Kerran nostin porkkanapussin, jonka sisältä valui haisevaa nestettä. Myyjälle kävin sanomassa, mutta ei hän mitään tullut porkkanoita katsomaan.

Tulee käytyä kuitenkin, kun on lähin kauppa. Viiikonlopun isot ostokset teen muualla nykyään.
 

motamoro

Jäsen
Mauttomasta limusta sain 10 euroa tilille.

Joskus vuosi sitten ostamani 1,5l Coca-Cola pullo oli mautonta (siis silloin vuosi sitten, ei tänään), toisin sanoen maku-uute tai joku muu vastaava aine oli päässyt loppumaan linjastolla, maistui kuitenkin ihan Vichyltä. Laitoin Sinebrychoffin sivuilta reklamaation ja tuli vastauksena: olemme pahoillamme diipadaapa, lähetä loppu pullo laboratorioomme tutkittavaksi ja tilinumeronne niin hyvitämme tuotteen summan... Vaikka postikulut olisikin saanut ilmaiseksi niin pakkausmateriaaliin ja muuhun olisi jo mennyt niin paljoa aikaa ja rahaa ettei maksanut vaivaa n. 2,5 euron hyvitystä varten.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mauttomasta limusta sain 10 euroa tilille. Väljähtäneistä jalapenoista tuli kortti, jossa on vitonen sisällä. Riisipiirakoita ostin, siellä oli perunapiirakoita. Oikean sain tilalle. Homeisen tuorepastan tilalle sain kunnolliset Tammiston cittarista.

Koivukylän cittariin Vantaalla olen ainakin kolme kertaa nettisivun kautta valittanut, kerran mm. hapantuneen makuisesta maissista. Kertaakaan ei ole vastattu.

Oletkohan päässyt ns. "vakivalittajien" listalle, tämmöinen löytyy kauppaketjuilta ja tehtailta.
Kun palautteita tulee samalta kuluttajalta keskimääräistä paljon enemmän, asiaa korkeintaan pahoitellaan muttei lähetetä korvauksia.

Esim. Samasta osoitteesta kun on lähetetty "asiakaspalautetta" kuudella eri etunimellä niin varmaan pääsee listoille.
(Esimerkin nimi muutettu kuusi kertaa, eikä lainatulla kirjoittajalla ole tekemistä asian kanssa).
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Fazerille kannattaa reklamoida jos karkkihammasta kolottaa. Mä ostin joskus jonkun karkkipussin missä piti olla kahta eri makua, eikä ollut kuin toista. Laitoin kuvan pussista sähköpostilla ja ilmaisin karvaan pettymykseni. Muutaman päivän päästä oli postissa jeesuksenmoinen laatikko karkkia ja keksejä, varmaan 10 tuotetta ja hyvin pahoitteleva saatekirje :)

Nyt on nettisivuille tullut tälläsia chat-laatikoita, mitkä on mun mielestä tosi käteviä. Olen eysinyt yhtä softshell- takkia kissojenjakoirien kanssa, Budget sportin sivuilla sitä ei ollut, mutta ystävällinen chat- ukkeli tutki pääkaupunkiseudun kivijalat ja varasi sen mulle. Eilen vaihdoin chatissa liittymää ja sain vaiks mitä tarjouksia kun kirjotin vaan et njääääh liian kallis :D
 

lihaani

Jäsen
Vakuutusyhtiöiden haukkuminen on (usein syystäkin) oikea kansallisurheilu.

Nyt on pakko vetää hieman takasin. Olin laskemassa venettä vesille ja tottakai liukkaalla laiturilla mulahdin. Siitähän ei kännykkä tykännyt, vaan lakkasi tyystin toimimisen.

Kuivattuani itseni kävin ensin DNA:lla, joka kirjoitti todistuksen puhelimen toimimattomuudesta ja siitä heti Osuuspankkiin. Ensin Pohjolan korvauskäsittelijä hieman nauroi ja kysyi, oliko vesi lämmintä. Sitten hän totesi, että puhelimen hinta on pankkitilillä ilman mitään omavastuuta. Tottakai tarkistin ja sinnehän oli ilmestynyt Nokian 1020:sen nykyinen hinta. Olen edelleenkin yllättynyt. Suomessa saa kuin saakin oikeata palvelua.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen taas sellainen että ei juurikaan kehtaa valittaa mistään tai reklamoida. Yleensä tulee vaan sellainen olo että "mjääh, ei maksa vaivaa. En jaksa."
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nyt on pakko vetää hieman takasin. Olin laskemassa venettä vesille ja tottakai liukkaalla laiturilla mulahdin. Siitähän ei kännykkä tykännyt, vaan lakkasi tyystin toimimisen.

Kuivattuani itseni kävin ensin DNA:lla, joka kirjoitti todistuksen puhelimen toimimattomuudesta ja siitä heti Osuuspankkiin. Ensin Pohjolan korvauskäsittelijä hieman nauroi ja kysyi, oliko vesi lämmintä. Sitten hän totesi, että puhelimen hinta on pankkitilillä ilman mitään omavastuuta. Tottakai tarkistin ja sinnehän oli ilmestynyt Nokian 1020:sen nykyinen hinta. Olen edelleenkin yllättynyt. Suomessa saa kuin saakin oikeata palvelua.

No jo näit vaivan. Turkissa menin vahingossa uimaan känny taskussa ja kotiin tultuani ilmoitin netin kautta Pohjolaan sen tippuneen mereen. Rahat tulivat tilille päivässä. Erikoisin tapaus oli, kun tyttäreni Jopo varastettiin ja löytyi. Rahat olivat tulleet tilille ja tiedustelin paljonko pitää maksaa takaisin, kun pyörä oli kuitenkin kadoksissa pari viikkoa. Virkailija meilasi, että pidä fillaris ja rahat eli palautusta ei tarvinnut tehdä. I like.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Erikoisin tapaus oli, kun tyttäreni Jopo varastettiin ja löytyi. Rahat olivat tulleet tilille ja tiedustelin paljonko pitää maksaa takaisin, kun pyörä oli kuitenkin kadoksissa pari viikkoa. Virkailija meilasi, että pidä fillaris ja rahat eli palautusta ei tarvinnut tehdä. I like.
Voi olla, että tuo takaisinmaksu olisi ollut byrokraattisesti kannattamatonta. Ainakin niin oli eräässä kesäduunissani, missä työsopimus loppui heinäkuun loppuun. Jotenkin onnistuivat maksamaan minulle palkan myös elokuulta kuitenkin. Kun kerroin työnantajalle tästä, niin sanoi vaan, että pidä palkkasi, ei maksa vaivaa paperitöiden takia periä takaisin. No, ei ollut mikään Finnairin johtajan palkka kyseessä, niin sinänsä ymmärtää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entisenä vakuutusyhtiön työntekijänä voin hieman valaista tuota vakuutusyhtiön logiikkaa. Kun on kyseessä esimerkiksi vapaa-ajan tapaturma tai pudotessa rikki mennyt kännykkä niin tällaisissa tapauksissa korvaukset maksetaan vakuutusehtojen perusteella, eli vakuutusyhtiöt voivat korvauksissaan "oikoa" asiakkaan hyväksi rikkomatta varsinaisesti lakia. Vakuutusyhtiöillä on myös asiakkaat pisteytetty vahinkohistorian mukaan, ja jos vahinkohistoria on normaali, voi tuollaiset pienet korvaukset maksaa saman tien eikä tuhlata selvittelyihin aikaa. Jos taasen asiakkaalla kuukauden välein tippuu puhelin, kaatuu televisio tai muuta tällaista niin vahinkokäsittelijän kellot kyllä tällaisessa tapauksessa soivat.

Vakuutushuijarit taasen yleensä aloittavat huijaamalla pieniä summia, mutta summat nousevat koko ajan pikkuhiljaa, jolloin asiakkaan vahinkohistoria näyttää pahalta. Tällaisissa tapauksissa korvauksia ei makseta ilman kunnollisia selvityksiä. Itse työskentelin työ- ja vapaa-ajan tapaturmien parissa ja näistäkin löytyi vaikka minkälaista huijaria. Yleisin oli varmasti se, että hakemuksessa valehdeltiin kaatuneen esimerkiksi portaissa lauantaiaamuna 04:00. Kun lääkäriltä saapuivat potilaskertomukset, lukikin näissä potilaan saaneen turpaan rautatieasemalla tuhannen päissään. Legendaarisia olivat myöskin yrittäjät, jotka nostivat työttömyyskorvauksia ja samaan aikaan tekivät töitä. Näitä vakuutusyhtiöiden etsivät käräyttivät aina silloin tällöin. Tiedän tapauksen, jossa hieroja oli nostanut kolmesta vakuutusyhtiöstä päivärahoja lääkärikaverin kirjoittamilla sairaslomatodistuksilla samalla pitäen putiikkia auki hoitaen asiakkaita. Yhtiömme etsivä kävi hierottavana, totesi tilanteen ja petossyyte miljoonavaateen lisäksihän siitä napsahti. Rakennusalalla oli myöskin paljon kaikkia epämääräisyyksiä.

Työtapaturmissa ja liikennevakuutuksissa vakuutusyhtiöitä sitoo laki eivätkä vakuutusehdot, joten näissä korvauskäsittely on tarkempaa ja hitaampaa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oletkohan päässyt ns. "vakivalittajien" listalle, tämmöinen löytyy kauppaketjuilta ja tehtailta.
Kun palautteita tulee samalta kuluttajalta keskimääräistä paljon enemmän, asiaa korkeintaan pahoitellaan muttei lähetetä korvauksia.

Esim. Samasta osoitteesta kun on lähetetty "asiakaspalautetta" kuudella eri etunimellä niin varmaan pääsee listoille.
(Esimerkin nimi muutettu kuusi kertaa, eikä lainatulla kirjoittajalla ole tekemistä asian kanssa).

Eri kauppoihin menneitä valituksia, osa suoraan valmistajille. Usean vuoden aikana. Ainoastaan tuonne sittariin olen useammin valittanut, ja sieltä ei edes ole vastattu. Tuskin olen listoille joutunut.

Ei noissa tuotteissa rahan menetys harmita vaan se, että kun jotain tarvitsisi, ja tuote paljastuu huonoksi, niin sitten sitä ei ole. Uuden kauppareissun voi joutua sen takia tekemään.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tilasin tuossa CDON.comista uudet nappikuulokkeet, merkki ja malli Beyerdynamic MMX 102 iE. Noh, paketti saapui tänään lähipostiin, josta kävin sen hakemassa. Avasin paketin ja kokeilin kuunnella musiikkia ensimmäisen kerran. Ei siinä muuten mitään, mutta oikeanpuoleisesta kuulokkeesta ei kuulunut yhtään mitään. Kokeilin siinä yhdistää plugia uudestaan sisään, mutta ei auttanut. Kokeilin kannettavalla, ja nyt molemmista kuului. Takaisin kännykkään, kuului sielläkin! Sitten menin sohvalle makaamaan ja sitten ei taaskaan enää kuulunut kuin vasemmasta. Hipelöin johtoa ja koitin löytää ongelman aiheuttajaa. Ilmeisesti kohdassa, jossa kuuloke jakautuu kahtia, on jonkinlainen kosketushäiriö, sillä sitä kohtaa koskemalla musiikki palautui oikeaan kuulokkeeseen satunnaisesti. Vähän ajan päästä sekään ei auttanut, kokeilin uudestaan kannettavaan ja siitäkään ei kuulunut kuin vasemmasta. Vittu, viestiä cdon:in asiakaspalveluun johon tarkempi versio tästä selostuksesta. Ärsyttää tämä vähän, sillä viikon jo odottelin kuulokkeita ja nyt kun ne sain, niin ovat rikki.

Onko muilla kokemuksia cdon:in asiakaspalvelusta ja palautuksista?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joskus sain viallisen CD-levyn CDONista. Palautus onnistui ihan hyvin, joskaan ei tainnut olla ihan maailman nopeinta. Mutta ei siinä ainakaan mitään kusetusyrityksen makua tms. ollut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pitänee nyt asiasta avautua - vaikka tämä ei varsinaisesti oikea ketju olekaan. Reilu tunti sitten kokemallani ei nimittäin ole suoranaisesti mitään tekemistä asiakaspalvelun kanssa.

Aurinko alkoi pilkistää Turussakin pilviverhon takaa, joten grillipuuhiksihan se taas illemmalla menee. Ajattelin tuossa puoli kuuden pintaan lähteä hakemaan mm. erästä BBQ-kastiketta, jota ei ihan jokaisessa kaupassa ole tarjolla. Päädyin siis Länsikeskuksen CityMarketiin. Muut ostokset olivat jo kärryissä, kun huomasin juomatarjouksen: Plussakortilla Coca-Cola 4-pack hintaan 4,99EUR.

Totesin, että *PRKL* tämähän on edullista ja ajattelin täydentää kesän juomavarastot samalla. Se on kuitenkin sellaista helppoa tarjottavaa ja juotavaa - vodkalla tai ilman. No siinä tarjouksessahan oli tietysti rajoituksia: voimassa 01.06. (tänään) asti ja 2/talous. Menin kassalle maksamaan muut ostokseni sekä kaksi 4-packia. Juoksin siinä sitten kymmenen minuutin sisällä (17:50-18:00) vielä kahdesti juomahyllyjen ja autoni väliä - eli ostin yhteensä 24 pulloa. Jossain vaiheessa siinä sitten tulin miettineeksi, että eihän tässä ole mitään järkeä - kahdestakin syystä.

Ensinnäkin normaalihinta (kestotarjous?) kyseisille 4-packeille tuossa CM:ssa taitaa olla 6EUR, joten säästän euron per 4-pack. Toinen mieleeni tullut kummallisuus oli se, että miksi Suomessa ihmisten ostamista ja kulutusta rajoitetaan näin keinotekoisesti. Mä vertaan jälleen kerran keski-Eurooppaan - Sveitsi on kuitenkin Suomen lisäksi ainoa maa, jossa mä olen edes puolivirallisesti asunut pidempiä aikoja.

Meidän lähikauppamme Bernissä oli Migro's Egghölzli. Siellä oli kerran-pari kuukaudessa asiallisia tarjouksia virvoitusjuomista. Huipputarjouksena oli 6-pack Pepsi Colaa (2l pulloissa) yhteishintaan 5CHF, joka toistui ehkä kahden-kolmen kuukauden välein. Pitää kuitenkin huomioida, että Sveitsissä ei ole maksullista pullopanttijärjestelmää. Niissä oli selkeä homma: juomaa oli lavatolkulla ulko-oven vieressä. Sanoit vain kassalla kuinka monta packia haluat ostaa ja otit ne uloslähtiessäsi. Mitään keinotekoisia ostorajoituksia ei ollut. Siitä olisit saanut ostaa vaikka lavallisen kerralla. Mitään kokemusta asiasta ei ole, mutta epäilen, että jos olisin halunnut ostaa lavallisen Pepsiä, niin kauppias olisi roudannut ne vaikka henkilökohtaisesti kotiovelleni saakka.

Tällaisia mietteitä sitä tuolla tulee ajatuksiin, kun hikipäissään lykkii tarjousjuomia ja valitsee aina joka kerta varmuuden vuoksi uutta kassatyttöä. Mistä tällainen rajoittaminen voi johtua? Mä en usko, että noita vielä tuohonkaan hintaan myydään tappiolla - eli todellisina sisäänvetotuotteina. Siinä tapauksessa se olisikin perusteltua, mutta kyllä mä epäilen, että noista jää edelleen tähänkin tarjoushintaan viivan alle musta luku. Näkyykö näissä ostorajoituksissa edelleen vuonna 2014 jotain viitteitä sotien jälkeisiltä vuosikymmeniltä - nk. pula-ajalta? Vai vieläkö muistellaan jotain Neuvostoliiton aikaisia aikoja, jolloin tyhjät hyllyt olivat enemmän sääntö kuin poikkeus?

"Pakko rajoittaa ostettavaa määrää, että kaikille riittää!"
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
"Pakko rajoittaa ostettavaa määrää, että kaikille riittää!"
Aina tulee joku täti-ihminen itkemään, jos peräti televiissiossa mainostettu tarjoustuote on päässyt loppumaan. Uskon määrärajoitusten olevan olemassa sen vuoksi.

EDIT: Toisaalta tarjoukset ovat olemassa asiakkaiden sisäänvedon vuoksi ja ne lienee hinnoiteltu jopa tappiollisesti (?), joten ei olisi tarkoituksenmukaista, että ensimmäinen asiakas voisi tyhjentää koko pajatson.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Tällaisia mietteitä sitä tuolla tulee ajatuksiin, kun hikipäissään lykkii tarjousjuomia ja valitsee aina joka kerta varmuuden vuoksi uutta kassatyttöä. Mistä tällainen rajoittaminen voi johtua?

Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että saadaan asiakkaat juoksemaan kaupassa useampana päivänä hyvän tarjouksen perässä jolloin muutkin ostokset tulee tehtyä siinä samalla. Tarjous saadaan myös tavallaan näyttämään entistäkin houkuttelevammalta, kun siihen sisällytetään tuollainen rajoitus.

Lisäksi jos tavara ihan oikeasti on edullista, niin halutaan varmistaa sen riittävyys kaikille asiakkaille - siitä vasta huuto syntyisi jos mainostettu tuote olisi päässyt lopumaan paikaillisen kebabpuljun ostettua loppuvuoden limpparit varastoonsa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistä tällainen rajoittaminen voi johtua?

Arvauksena siitä, että jos joku haluaisi ostaa kaiken mitä kaupassa on, niin seuraavat asiakkaat pahoittasivat mielensä ja suomalaiseen tyyliin uhkailisivat kuluttajaviranomaisella. Halutaan varmistaa palvelutaso sillä, että mainostettua tuotetta on aina saatavilla.

En tiedä onko tavassa mitään järkeä, koska pitäisihän asiakkaan ymmärtää, jos tuote onkin nyt tällä kertaa loppu. Sitten halutaan estää myös tuotteiden jälleenmyynti omassa pitseriassa. Sitäkään en tiedä miksi se pitäisi saada estettyä.

Kyseessä voi myös olla ihan vain sääntö, koska sääntöjä pitää olla, kun ei osata elää eri tavalla. Maan tapa ja mitä kaikkia tapoja niitä on.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
City-market ainakin tekee sellaisia uunotustarjouksia. Esim. 4kpl suklaapatukoita hintaan 2e, yksittäin 0.55e. Eli ihan hv tarjous. Ostan mieluummin yhden jos tekee mieli. Toinen oli tuorelihatiskin valmiit täytetyt patongit, hinta 3.99e, hinta pysyy samana ja vain tarjouskyltti ja "tulikuuma kyltti" vaihtuu. Näitä on paljon muitakin, ei nyt tähän hätään muista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
EDIT: Toisaalta tarjoukset ovat olemassa asiakkaiden sisäänvedon vuoksi ja ne lienee hinnoiteltu jopa tappiollisesti (?), joten ei olisi tarkoituksenmukaista, että ensimmäinen asiakas voisi tyhjentää koko pajatson.
Mitä väliä sillä on? Asiakas on jo heitetty sisään. Ei se sieltä tyhjin käsin lähde, noin keskimäärin. Aika harvassa ovat ne nörtit, jotka elävät cokiksella eivätkä osta mitään muuta kaupassa käydessään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Cittarin kassa ei tee kampanjapäätöksiä. Cittarin johtoa luulisi kiinnostavan, jos niiltä lähtee asiakas vittuuntuneena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös