Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 355
  • 6 860

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mua ainakin alkaa vituttamaan jo pelkästään se että joku vieras kakara klähmii ostoksiani tai roikkuu mun puolella siinä kassa-altaalla. Se tästä nyt puuttuisi että siinä notkuisi joku räkänokkajonne nakkailemassa ostokset miten sattuu samalla leikkien älypuhelimellaan. Siinä vaiheessa kun on ostokset maksettu, ne on mun omaisuutta ja minä ne pakkaan samaan vaivaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingissä Hämeentiellä sijaitsevassa itämaisia elintarvikkeita myyvässä Vii-Voanissa kaikki ostokset pakataan kassalla valmiiksi. Elintarvikkeiden hinnat ovat tästä huolimatta pysyneet ihan kohtuullisina. Ja vaikka osaan kyllä itsekin pakata, niin ihan kiva fiilis tuollaisestakin palvelusta kyllä tulee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pointti oli se, että minun mielestäni tuosta pakkauksesta ei ole ollut hevonkaan hyötyä, koska jos on vähänkään enemmän ostoksia, on loogista pakata esim. ne jugurtit siihen kassin yläosaan eikä sinne alle kaikkien muiden ostosten rikottavaksi.

Siitä on se hyöty, että ihmiset saavat palkkaa. Ja sillä palkalla voi sitten ostaa ja kuluttaa tai maksaa esimerkiksi katosta pään päälle ja ehkä voisi ostaa sitä ravintoa mitä pakkaa.

Asiakkaalle on se hyöty, että välillä saa kivan hymyn joltain kivalta tytöltä. Tietenkään asiakkaalle siitä pakkaamisesta itsessään ei olekaan yhtään mitään hyötyä nykytieteen mukaan, jos ihan todella laitetaan Excel-taulukko pyörimään ja veivataan numerot äärettömyyksiin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Niin missä maassa? Yhdistettynä Suomen korkeaan verotukseen, alhaiseen rahan reaaliarvoon ja yleiseen asenteeseen, niin veikkaan että noilla kaupoilla ei kauhean hyvin menisi jotka kyseiseen toimintaan siirtyvät. Kuinka paljon mahtaisi ruuan hinta nousta? 10% verojen kanssa vai enemmän? Jos pakkaajat tulisivat kaikkiin kauppoihin (kaikissa kaupoissa hinta nousisi), niin myös työttömyystukea, opintotukea yms pitäisi nostaa joka tarkoittaa suoraan enemmän veroja (veikkaan että aika harva pakkaajista pääsee nettomaksajaksi).

Palkkaat jonkun työttömän mukaasi kauppareissulle pakkaamaan ostoksesi, jos niin kovasti haluat sitä? Prostituoitukin voisi suostua.
 

J.Petke

Jäsen
Siitä on se hyöty, että ihmiset saavat palkkaa. Ja sillä palkalla voi sitten ostaa ja kuluttaa tai maksaa esimerkiksi katosta pään päälle ja ehkä voisi ostaa sitä ravintoa mitä pakkaa.

Miksi se raha pitäisi käyttää johonkin pakkaajiin, kun sen voisi käyttää paljon tehokkaammin esim. yhteen lisäkassaan, joka parantaisi sujuvuutta paljon enemmän ja vähentäisi samalla jonoja. Tai sitten sen voisi käyttää myyjään, joka auttaisi asiakkaita kaupan sisällä ja saisi samalla tehtyä lisää rahaa kaupalle ja kattaisi täten oman palkkansa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin missä maassa? Yhdistettynä Suomen korkeaan verotukseen, alhaiseen rahan reaaliarvoon ja yleiseen asenteeseen, niin veikkaan että noilla kaupoilla ei kauhean hyvin menisi jotka kyseiseen toimintaan siirtyvät.

No, vaikkapa Australia tai Uusi-Seelanti? Molemmat ovat erittäin paljon Suomea kalliimpia maita ja niillä on reilusti paremmat palkat noin muutenkin. Silti elämänmeno on aivan eurooppalaista vähemmän sattuneesta syystä.

Suomessa on korkea verotus, alhainen rahan reaaliarvo ja yleinen asenne.

Miksi se raha pitäisi käyttää johonkin pakkaajiin, kun sen voisi käyttää paljon tehokkaammin esim. yhteen lisäkassaan, joka parantaisi sujuvuutta paljon enemmän ja vähentäisi samalla jonoja. Tai sitten sen voisi käyttää myyjään, joka auttaisi asiakkaita kaupan sisällä ja saisi samalla tehtyä lisää rahaa kaupalle ja kattaisi täten oman palkkansa.

Eihän sitä rahaa pitäisikään korvamerkitä juuri pakkaajaan vaan johonkin miten saataisiin homma toimimaan. Suomi on maa missä johtavan kioskiketjun ainoa työntekijä joutuu laittamaan lapun luukulle käydäkseen vessassa keskellä päivää.

Joissain muissa maissa samassa puljussa olisi kolme tai neljä työntekijää ja kaikki auttaisivat toisiaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi se raha pitäisi käyttää johonkin pakkaajiin, kun sen voisi käyttää paljon tehokkaammin esim. yhteen lisäkassaan, joka parantaisi sujuvuutta paljon enemmän ja vähentäisi samalla jonoja. Tai sitten sen voisi käyttää myyjään, joka auttaisi asiakkaita kaupan sisällä ja saisi samalla tehtyä lisää rahaa kaupalle ja kattaisi täten oman palkkansa.


Mä en kaipaa pakkajaa kassalle, ainakaan omille tavaroilleni :) Mutta onhan näitä esim. jouluna näkynyt jossain Cittarin kassoilla. Työllistää nuoria jos ei muuta. Oletko muuten koskaan tavannut 19v nuorta joka ei ole elämänpäivänä joutunut heräämään aikaisin töihin tai ostanut mitään itseansaitsemillaan rahoilla? Mä olen, eikä ollut mitenkään mieluisa näky. Joten siinämielessä olen ihan tyytyväinen, että jotkut kaupat ja kioskit järjestää nuorille ensiaskeleet työelämään.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Outoa on myös se, että et osaa lukea, tai asemaasi korostaen jätit kertomatta nettitilausten olevan voimassa kolme vuorokautta. Tuo tietohan lävähtää ruudulle tilausta tehtäessä. Tokihan se viesti jäi sulle tulematta, mutta ei sitä päätä siellä arseessa tartte kuukausia pitää.

Eli siis tilauksen suorittamisen jälkeen tulee minun asiakkaana varmistaa, että voi omia rahojaan kyseiseen firmaan kantaa? Aika outo on logiikka kyllä sinulla. Varsinkin kun suomalaiseen kulttuuriin kuulu se, että sovituista asioista pidetään kiinni. Jos yritys ei pidä omaa puoltaan sopimuksesta niin miksi asiakkankaan pitäisi? En tiedä tiedätkö, mutta voin ostaa televisioni muualta jolloin saan sitä palvelua mitä minulle on luvattu. Ei se ole asiakkaan tehtävä valvoa, että hän pääsee kantamaan rahaa johonkin firmaan.

En toki tiedä miten teitä on koulutettu Gigantin puolelta. Muuaalla vain tuntuu saavan parempaa palvelua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Joissain muissa maissa samassa puljussa olisi kolme tai neljä työntekijää ja kaikki auttaisivat toisiaan.
Juuri näin.. en ymmärrä ollenkaan tuota Mutin ajatusmallia, jonka mukaan uudet työpaikat lisäävät verotustarvetta. Toki täällä voi olla osittain pihistä kansanluonteestakin kiinni tuo ettei työllistäminen onnistu, kun jengi tekee kaiken mahdollisen työn itse sen sijaan että odottaisi palvelua asiansa osaavilta ihmisiltä. Niinpä näemme esim. keväisin ja syksyisin kuinka ihmiset pienillä hätätilanteisiin tarkoitetuilla tunkeilla käyttävät tunnin sihen että saavat renkaat vaihdettua sen sijaan että antaisivat ammattilaisten hoitaa saman parilla kympillä kymmenessä minuutissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niinpä näemme esim. keväisin ja syksyisin kuinka ihmiset pienillä hätätilanteisiin tarkoitetuilla tunkeilla käyttävät tunnin sihen että saavat renkaat vaihdettua sen sijaan että antaisivat ammattilaisten hoitaa saman parilla kympillä kymmenessä minuutissa.

Nyt ollaan asian ytimessä. Olen tätä muutamilta kavereilta kysynyt, mutta kuulema voi hoitaa itsekin tunnissa ja isä vähän auttaa.

Ostetaan kotiin joku helvetin espressokeitin, mutta sitten ei voida sitä kymmentä minuuttia odottaa ja järkevää hintaa maksaa, kun ammattilaiset hoitaisivat homman ja samalla ehtisi hetken lukea päivän sanomalehteä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Juuri näin.. en ymmärrä ollenkaan tuota Mutin ajatusmallia, jonka mukaan uudet työpaikat lisäävät verotustarvetta. Toki täällä voi olla osittain pihistä kansanluonteestakin kiinni tuo ettei työllistäminen onnistu, kun jengi tekee kaiken mahdollisen työn itse sen sijaan että odottaisi palvelua asiansa osaavilta ihmisiltä. Niinpä näemme esim. keväisin ja syksyisin kuinka ihmiset pienillä hätätilanteisiin tarkoitetuilla tunkeilla käyttävät tunnin sihen että saavat renkaat vaihdettua sen sijaan että antaisivat ammattilaisten hoitaa saman parilla kympillä kymmenessä minuutissa.

Nyt sinulla on asiat selvästi hukassa. Työllistäminen on hyvä asia, lisäkulut turhasta työstä ei ole hyvä asia. Jos kassalla olisi esim. Yrittäjä jolle voit maksaa pakkaamisesta niin asia on OK. Se ei ole että tuo leivotaan hintoihin sisälle. Se että kioskeilla ei ole viittä ihmistä samaan aikaan töissä, ei johdu ahneudesta vaan verotuksesta, työntekijöiden hinnasta yms. Kovin moni kioski ei pärjäisi kilpailussa jos tuplataan henkilökunta.

Kuten myös sanoin olemattomilla palkoilla, tippien varassa olevana tuo voisi olla hyvä asia. Suomessa se ei vain ole mahdollista. Eikä tulisi toimimaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nyt ollaan asian ytimessä. Olen tätä muutamilta kavereilta kysynyt, mutta kuulema voi hoitaa itsekin tunnissa ja isä vähän auttaa.

Ostetaan kotiin joku helvetin espressokeitin, mutta sitten ei voida sitä kymmentä minuuttia odottaa ja järkevää hintaa maksaa, kun ammattilaiset hoitaisivat homman ja samalla ehtisi hetken lukea päivän sanomalehteä.

Itseasiassa se valkoisen miehen ratkaisu on firman autotallissa toimiva pulju joka vaihtaa renkaat työpäivän aikana.

Ei paljoa tarvinnut kolmen kympin hinnalla miettiä:
a) vaihtaa itse em. tuhertelu-tunnin kanssa
b) ajaa jonnekin vaihtopaikkaan, maksaa jopa enemmän kuin 35 ja odottaa, vähän tsägästä riippuen 10min-30min
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lisäksi pelkkä vaihtopalvelu on vittumaista, kun pitää renkaat kuskata paikalle. Sen takia itse käytän rengashotellia perheen toisessa autossa ja toiseen vaihdan renkaat itse.

Eikös Australiassa muuten kassatyöntekijä pakkaa ostokset eikä erillinen pakkaaja? Vai miksi itsellä on tälläinen muistikuva. Tuossakin kulut ovat hyvin paljon pienemmät kuin siinä että Suomessa palkataan joku pakkaamaan ostokset. Tuollainen voisi oikeasti toimia Suomessa. Se erillinen pakkaaja ei.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itseasiassa se valkoisen miehen ratkaisu on firman autotallissa toimiva pulju joka vaihtaa renkaat työpäivän aikana.

Ei paljoa tarvinnut kolmen kympin hinnalla miettiä:
a) vaihtaa itse em. tuhertelu-tunnin kanssa
b) ajaa jonnekin vaihtopaikkaan, maksaa jopa enemmän kuin 35 ja odottaa, vähän tsägästä riippuen 10min-30min

Toi on aika hyvä kyllä. Viikin Prisman kellarissa venäläiset tms. vaihtaa renkaat sillä aikaa kun käyt kaupassa, samalla voi tietysti pesettää renkaat ja autonkin, jos tuntuu siltä. Eipä tuokaan älyttömän hintaista ollut, toki pitää jaksaa nostaa renkaat kyytiin. Noi rengashotellit on omaan makuun vähään liian hintavia ja kun hyvä paikka on renkaille, niin en jaksa siitä maksaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä että se pakkaaja pelaa pleikkaaa kotona ja sinä kustannat sen elämää maksamillasi veroilla.

Tämähän on kuin suoraan jostain Marxin tai Tarja Halosen talousopeista. Mitäs jos tämä pakkaaja keksisi itselleen jotain muuta tekemistä? Entä jos töitä löytyisi palvelusektorilta, mikä kasvaa kun ihmisillä on enemmän rahaa käytettävissä? Entä jos hän olisi fiksu ja tekisi jotain mitä muut eivät vielä tee?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on kuin suoraan jostain Marxin tai Tarja Halosen talousopeista. Mitäs jos tämä pakkaaja keksisi itselleen jotain muuta tekemistä? Entä jos töitä löytyisi palvelusektorilta, mikä kasvaa kun ihmisillä on enemmän rahaa käytettävissä? Entä jos hän olisi fiksu ja tekisi jotain mitä muut eivät vielä tee?
Nyt tipahdin totaalisesti kärryiltä.. Opettiko Marx että ihmisten pitäisi työllistää itse itsensä eikä valtion siihen kuulu puuttua? Tai että Halosen mielestä ihmisten sosiaaliturvaa pitäisi leikata jotta se kannustaisi heidät töihin kotona pleikan pelaamisen sijaan? Uuutisia minulle, äänestän varmaan Arhinmäkeä seuraavissa vaaleissa sitten..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös Australiassa muuten kassatyöntekijä pakkaa ostokset eikä erillinen pakkaaja? Vai miksi itsellä on tälläinen muistikuva. Tuossakin kulut ovat hyvin paljon pienemmät kuin siinä että Suomessa palkataan joku pakkaamaan ostokset. Tuollainen voisi oikeasti toimia Suomessa. Se erillinen pakkaaja ei.

Tuo vaihtelee. Vähintään aina pakkaa itse tai sitten on vielä erillinen pakkaaja.

Suomessa ei voisi ikinä kassatyttö vaihtaa paria smalltalk-sanaa asiakkaan kanssa ja samalla pakata ostoksia. Eihän se käy, kun pitää tehostaa ja säästää ja vähentää. Kassan pitää skannata ne tuotteet nopeasti läpi siitä.

Me nauramme pohjoiskorealaisille liikenteenohjaajatytöille, mutta silti odotamme samanlaista robottimaisuutta kassoiltamme. Pitää olla tehokas, eihän maailma muuten toimi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän se käy, kun pitää tehostaa ja säästää ja vähentää. Kassan pitää skannata ne tuotteet nopeasti läpi siitä.
[--]
Pitää olla tehokas, eihän maailma muuten toimi.

Jos Suomessa on paljon ihmisiä, jotka olisivat (ilmeisesti sinunkin vastustamiasi arvoja) tehostamista, säästämistä, tehokkuutta vastaan ja toisaalta haluaisivat kassaneidiltä small-talkia, miksi tällaisia kauppoja ei sitten ole?

Eikö olisi kannattavaa tehdä kauppa, jossa kassaneidit juttelisivat, siellä voisi olla pakkaaja ja muutenkin rento meininki? Kaikkihan haluaisivat asioida kyseisessä kaupassa (jos moni arvostaa näitä arvoja).

Vastaus: tällaiset kaupat eivät ole yleisiä, koska suomalaiset eivät todellisuudessa arvosta tällaisia arvoja, jotta olisivat valmiita niistä maksamaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Muutamia näkökulmia yllä käytyihin keskusteluihin.

Jos olen vaivautunut ja pystynyt tulemaan ostamaan ostokseni paikan päälle haluan kernaasti suorittaa ostostapahtumani kunnialla loppuun saakka ja pakata omat ostokseni ihan itse. Niin hassua kuin se onkin minäkään en halua että maksamiani ostoksia joku kähmii. Tämä nuoria työllistävä näkökulma on ihan kannatettava sinänsä, mutta tämä palvelu tulisi suunnata sitä tarvitseville.

Asiasta toiseen. Näiden nykyisten "huolto"asemien lounashinnat laatuunsa nähden ovat jokseenkin törkeitä. Vittu 9-10 euroa jostain nakkikastikkeesta ja perunoista tai kinkkukiusauksesta. Ja sekin safka on sitten kaavittava kaukalon pohjalta jos vähänkään olet "normaalia" lounasaikaa myöhemmin liikkeellä. ABC -asemat ovat tässä erityisen ansioituneita, tiedän sattuneesta syystä ettei henkilökunta täytä buffet - laatikoita ennen kuin kaikki entinen ruoka on laatikoista raavittu.

Ja kyllä usein valinnanvapautta. Mutta kyllähän tämä viittamani ketju on vallannut pääteiden varret siinä määrin ettei se valinnanvapaus keskimäärin välttämättä toteudu.

Ja tästä Hanhiniemen avaamasta keskustelusta haluan sanoa, että todellakin palauttakaa ne astianne kaikesta huolimatta. Nämä huoltiksien alipalkatut työntekijät ne sitten sieltä keräävät omalla ajallaan. Ei sinne ketään lisätyövoimaa palkata tästä syystä, se on ihan fakta.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vastaus: tällaiset kaupat eivät ole yleisiä, koska suomalaiset eivät todellisuudessa arvosta tällaisia arvoja, jotta olisivat valmiita niistä maksamaan.

Suomalaisilla ei ole varaa arvostaa tälläisiä arvoja, koska kaikki tulot menevät korkeaan verotukseen ja asumiseen. Suomalaiset ovat köyhää kansaa millä ei hauskanpitoon jää juuri yhtään varaa.

Suomalaiset joutuvat miettimään onkohan varaa mennä Valko-Venäjälle katsomaan kisoja. Eihän se nyt vain onnistu mennä yhteen maailman halvimmista maista, kun ei nyt vain ole rahaa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomalaisilla ei ole varaa arvostaa tälläisiä arvoja, koska kaikki tulot menevät korkeaan verotukseen.


Naulan kantaan. Suomalaiset ovat päättäneet sijoittaa rahansa verovaroilla kustannettaviin hyödykkeisiin. Eihän Suomessa tuo veroaste "vain ole" korkeampi, kuin muissa maissa. Me suomalaisethan sen olemme päättäneet.

Täten arvostamme enemmän verovaroilla kustannettavia tuotteita, kuin kassan pakkaajatyttöjä. Tämä on aivan meidän oma valintamme. Ei ne verot "vain ole korkeita", kyllä ne on jonkun (kansan) toimesta sinne hilattu.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Suomalaisilla ei ole varaa arvostaa tälläisiä arvoja, koska kaikki tulot menevät korkeaan verotukseen ja asumiseen. Suomalaiset ovat köyhää kansaa millä ei hauskanpitoon jää juuri yhtään varaa.

Lisäksi se ruokakin on aivan saatanan kallista. Lähiaikoina olen oikein havahtunut siihen, kun olen hoitanut lomalla perheen ruokaostoksia. Perkele kahvin kilohinta on jo jossain vitosen kohdilla, kun taas jostain helvetin broilerin riekaleista saa maksaa yli kympin kilolta, muista lihoista nyt puhumattakaan. Dödöpurkin saa parilla eurolla, mutta vähääkin isompi leikkelepaketti sillä hinnalla on oikeasti löyty. Jokuhan tuossa on pahasti vituillaan jos ihmisillä menee kaikki rahat asumiseen ja ruokaan. Kai se pitäisi ruokaostoksetkin ulkoistaa Tallinnaan, netin kautta niitä on vähän vaikea tilata ulkomailta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...kaikki tulot menevät korkeaan verotukseen ja asumiseen.

Jokuhan tuossa on pahasti vituillaan jos ihmisillä menee kaikki rahat asumiseen ja ruokaan.

Ovatko nämä nyt jotain huonoja provoja tai miinoja, johon astun?
Anteeksi, jos pilaan itsesäälissäpyöriskelynne, mutta suomalaiset käyttävät keskivertoeurooppalaista vähemmän rahaa asumiseen suhteessa omaisuuteensa.

Tässä linkki tilastokeskuksen graafiin vuodelta 2008.

Toivottavasti kukaan ei enää nolaa itseään kertomalla, että suomalaisilla menee "kaikki rahat asumiseen".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti kukaan ei enää nolaa itseään kertomalla, että suomalaisilla menee "kaikki rahat asumiseen".

Mielenkiintoinen graafi missä oli uutta tietoa.

Entäs se, että Suomessa asutaan todella ahtaasti. Mitä tuolla rahalla saa, kun näköjään halvalla asutaan?

Asumisesta ei siis Suomessa makseta, koska tyydytään koirankoppiin. Vai asuvatko suomalaiset väljissä asunnoissa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toivottavasti kukaan ei enää nolaa itseään kertomalla, että suomalaisilla menee "kaikki rahat asumiseen".

En tiedä luitko miten tarkkaan viestiäni, mutta kritisoin siinä pääsääntöisesti ruoan hintaa. Mutta kiva että jaksoit tarttua siihen yhteen kohtaan edes.

Suomessakin on muuten suuria eroja asumisen hinnassa, pk-seudulla se on melko paljon kalliimpa kuin vaikkapa Kainuussa.

En jaksa kaivaa esiin tutkimuksia ruoan hinnasta Suomessa ja muualla Euroopassa, mutta kallista se on silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös